Τρίτη 7 Ιουλίου 2015
Διώξεις δημοσιογράφων και πολλαπλές καταγγελίες στο ΕΣΡ!
Τι… άφησε πίσω του το δημοψήφισμα στον δημοσιογραφικό κόσμο; Διώξεις δημοσιογράφων από το Πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ, απολογία ΣΕΔΕΑ για την αποτυχία των exit polls και πληθώρα από καταγγελίες στο ΕΣΡ!
Σε μια θυελλώδη συνεδρίαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου της ΕΣΗΕΑ, αποφασίστηκε σήμερα (και, δη, κατά πλειοψηφία) να ασκηθούν διώξεις σε δημοσιογράφους τηλεοπτικών σταθμών με την κατηγορία της προώθησης και αναπαραγωγής ανύπαρκτων ή ψευδών ειδήσεων αλλά και αντιγραφή των (εκβιαστικών, σύμφωνα με την Ενωση) θέσεων των δανειστών ενάντια στην κυβέρνηση.
Σύμφωνα με το mediatvnews οι πρώτες διώξεις αφορούν στους Όλγα Τρέμη, Γιάννη Πρετεντέρη, Μαρία Σαράφογλου και Μανώλη Καψή από το Mega, Σταμάτη Μαλέλη και Νίκο Κονιτόπουλο (αρχισυντάκτη της εκπομπής του Κωνσταντίνου Μπογδάνου που δεν είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ), Άρη Πορτοσάλτε και Δημήτρη Οικονόμου από το ΣΚΑΪ και της Μαρίας Χούκλη από τον ΑΝΤ1.
Μάλιστα, την ώρα που διαβάζονταν καταγγελτικές επιστολές πολιτών εναντίον πολλών δημοσιογράφων της τηλεόρασης, έγινε γνωστό ότι επιχειρείται να «κατέβουν» από τις Web TV των καναλιών τα… επίμαχα βίντεο!
Ειρήσθω εν παρόδω, η ΕΣΗΕΑ παραμένει… ακέφαλη, ένα μήνα μετά τις εκλογές. Το Δ.Σ. αποπειράθηκε για μια ακόμη φορά να εκλέξει προεδρείο, κάτι που εκ νέου δεν συνέβη. Και ακούγεται έντονα για… αλλαγή ισορροπιών μετά την παραίτηση του Αντώνη Σαμαρά από τη ΝΔ, κόμμα που στήριξε την τέως πρόεδρο Μαρία Αντωνιάδου, ενόσω ήταν στην κυβέρνηση.
Υπενθυμίζεται ότι και η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών διέταξε εισαγγελική έρευνα για την κάλυψη του δημοψηφίσματος από τα κανάλια.
Πληθώρα από καταγγελίες και στο ΕΣΡ, το οποίο γνωστοποίησε ότι «έγινε αποδέκτης πληθώρας καταγγελιών εκ µέρους πολιτών για παραβίαση της εκλογικής νοµοθεσίας από τα ηλεκτρονικά Μέσα Μαζικής Ενηµέρωσης καθ΄ όλη την εβδοµάδα προ της διεξαγωγής του δηµοψηφίσµατος της 5ης Ιουλίου. Από τις 29 Ιουνίου 2015 το ΕΣΡ είχε απευθύνει µε δελτίο Τύπου στους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθµούς της χώρας σύσταση «για την τήρηση της ισοµέρειας, της αντικειµενικότητας και της συµµόρφωσής τους µε τους κανόνες της δηµοσιογραφικής δεοντολογίας στη µετάδοση κάθε ειδήσεως σχετικά µε το δηµοψήφισµα».
Την 1η Ιουλίου 2015 το ΕΣΡ µε νέο ελτίο Τύπου εφιστούσε την προσοχή των υπευθύνων των ειδησεογραφικών εκποµπών των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθµών της χώρας «ως προς την τήρηση της παραγράφου 8 της ΚΥΑ 10930/29.06.2015 που αφορά στην ισοµερή µετάδοση των απόψεων του ΝΑΙ και του ΟΧΙ».
Ήδη από τις 2 Ιουλίου το ΕΣΡ προχωρεί αυτεπαγγέλτως και κατόπιν των καταγγελιών σε έλεγχο όλων των στοιχείων για παραβάσεις, προκειµένου να προβεί στη λήψη αποφάσεων επ’ αυτών σύµφωνα με το νόμο.
Θέση πήρε και ο Σύλλογος Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ), με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται σε «παράνομη διενέργεια» δημοσκοπήσεων κατά την περίοδο της απαγόρευσης. Και επισημαίνει ότι «σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 3603/2007, απαγορεύεται η δημοσιοποίηση και όχι η διενέργεια δημοσκοπήσεων μία ημέρα πριν την διεξαγωγή της εκλογικής διαδικασίας και έως την 19:00 ώρα της ημέρα της ψηφοφορίας».
Σε σχέση με τη δημοσιοποίηση δημοσκοπικών ερευνών με αντικείμενο το δημοψήφισμα, ο ΣΕΔΕΑ σημειώνει πως «ήταν η πρώτη φορά που στην Ελλάδα διερευνάται η πρόθεση ψήφου σε δημοψήφισμα με απόπειρα εκτίμησης του τελικού αποτελέσματος. Λόγω συγκεκριμένων αντικειμενικών συνθηκών (περιορισμένος χρόνος και περιορισμένοι οικονομικοί πόροι) επελέγη από εταιρίες μέλη του ΣΕΔΕΑ μέθοδος τηλεφωνικών συνεντεύξεων που συνδυάζει την ψήφο όσων είχαν ψηφίσει, με την πρόθεση ψήφου όσων δεν είχαν ακόμα ψηφίσει σε αντικατάσταση του exit poll. Η μέθοδος αυτή κατέγραψε μεν την κυρίαρχη τάση του εκλογικού σώματος αλλά δεν μπόρεσε να εκτιμήσει το εύρος της τελικής διαφοράς. Συνεπώς δεν απέδωσε πλήρως ως μεθοδολογική προσέγγιση». Κοντολογίς πήγαν… κουβά τα κανάλια.
Ο ΣΕΔΕΑ υπενθυμίζει τη διεθνή δημοσκοπική εμπειρία σύμφωνα με την οποία η πρόβλεψη των αποτελεσμάτων των δημοψηφισμάτων είναι σαφώς δυσκολότερη από την πρόβλεψη των αποτελεσμάτων βουλευτικών εκλογών. Και αυτό γιατί στις βουλευτικές εκλογές η διαδικασία απόφασης οργανώνεται γύρω από σταθερότερα σημεία όπως η πολιτική ταυτότητα και η προηγούμενη ψήφος, ενώ η διαδικασία απόφασης στα δημοψηφίσματα ενεργοποιεί περισσότερα αξιακά και συναισθηματικά αντανακλαστικά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου