Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΠΟΝ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΠΟΝ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014
Η πολιτιστική πρόταση της Κυριακής – μικρό αφιέρωμα στον Πάνο Τζαβέλα
Η
σημερινή «πολιτιστική» μας πρόταση αφορά – λόγω και της επετείου ίδρυσης της ΕΠΟΝ
– ένα μικρό αφιέρωμα σε ένα καλλιτέχνη που είχε σημαδέψει τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης
– μεταφέροντας τους παλμούς που ένωναν τη γενιά της αντίστασης με τη νεολαία
που αγωνίστηκε κατά της επτάχρονης δικτατορίας.
Τον Πάνο Τζαβέλα και τ’ αντάρτικο
λημέρι του.
Ο Πάνος έφυγε από τη
ζωή το 2009.
Πέρα από τη δική
του προσωπική ερμηνεία στ’ αντάρτικα και αντιστασιακά τραγούδια, έγραψε και
δικά του σημαντικά τραγούδια.
Όπως το αξέχαστο – και τόσο επίκαιρο
– «Έντιμε άνθρωπε, κυρ Παντελή» …
Που τον ερμήνευσαν με το δικό τους τρόπο οι Magic De Spell τα τελευταία χρόνια …
Ξημερώματα 23ης του Φλεβάρη … μια επέτειος και όχι μόνο …
Μια μέρα
γέρνει να κοιμηθεί.
Μια μέρα
που είναι σκέτη νύχτα.
Μ’ ένα σκοτάδι που πασχίζουν να το
κάνουνε σα να `ναι αυτό που μας ταιριάζει.
Μια μέρα μπορεί να `ρθει μέσα από τη
νύχτα.
Σα να είναι 23 του Φλεβάρη.
Όπως δηλαδή είναι η
επέτειος της ίδρυσης της ΕΠΟΝ, της πιο μαζικής, αυθεντικής, αντιστασιακής οργάνωσης
της νεολαίας μέσα στα πιο μαύρα χρόνια της Κατοχής.
Μόνο
που φαίνεται ότι σ’ αυτή τη γωνιά της γης οι Κατοχές έρχονται ξανά και ξανά. Με
νέα φτιασιδώματα και προσωπεία.
Κι ίσως είναι πιο
δύσκολο τώρα από τότε να σηκώσεις το κορμί σου, να δεις τον κατακτητή.
Γιατί
αυτός είναι κρυμμένος σε κάθε πτυχή της μίζερης ζωής σου.
Και είναι ύπουλος.
Και «μοντέρνος»
… ενδύεται τον μανδύα του «επιτυχημένου» και του βολεμένου στα πιο ορατά κι αδιόρατα
σημεία της καθημερινότητας - κι όχι μόνο
της ανελέητης εξουσίας.
Ωστόσο,
είναι και κάποιες μέρες που ξημερώνουν …
Μπορεί να είναι και 23 του Φλεβάρη …
Σα να είναι η επέτειος ίδρυσης της ΕΠΟΝ
…
Για φαντάσου …
Μιας οργάνωσης της νεολαίας που
αντιστέκεται στον κατακτητή …
Σ’ ένα όχι και τόσο φαντασιακό
παρελθόν είχε συμβεί …
Σ’ ένα όχι και τόσο φαντασιακό μέλλον
…
Ποιος ξέρει;
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)