Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Νεκρός 22χρονος μετανάστης στην Ειδομένη – Μεγαλώνει η ένταση




Σε δύο τραυματιοφορείς και στο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που περίμενε να την παραλάβει παρέδωσαν μετανάστες τη σορό του 22χρονου Μαροκινού, που έχασε το πρωί τη ζωή του, από ηλεκτροπληξία, στην Ειδομένη.

Οι μετανάστες, αφού προσευχήθηκαν για τον άτυχο νέο, παρέδωσαν τελικά τη σορό στους τραυματιοφορείς και συνέχισαν να φωνάζουν συνθήματα εν μέσω έντασης.

Νωρίτερα, έχοντας εναποθέσει το άψυχο σώμα του 22χρονου πάνω σε αυτοσχέδιο φορείο και σκεπάζοντάς το μ' ένα μαύρο πανί, μετανάστες κατευθύνθηκαν προς το σημείο διέλευσης στην ουδέτερη ζώνη Ελλάδας - πΓΔΜ, απ' όπου τους απώθησαν αστυνομικοί της γειτονικής χώρας, κάνοντας περιορισμένη χρήση χημικών.


Οι εκπρόσωποι των περισσότερων ΜΚΟ που βρίσκονταν στην περιοχή έχουν αποχωρήσει, ενώ την ίδια ώρα, μεγάλη ομάδα προσφύγων (Σύρων, Ιρακινών και Αφγανών) που βρίσκονται σε περιφραγμένο χωράφι δίπλα στον καταυλισμό περιμένοντας να εκτονωθεί η κατάσταση για να περάσουν στην πΓΔΜ, παρουσία ισχυρής αστυνομικής δύναμης, απευθύνουν έκκληση για νερό και φαγητό.

Λίγα μέτρα πιο πέρα, στον δεύτερο καταυλισμό που έχει στηθεί δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό της Ειδομένης, κάποιοι εθελοντές άρχισαν να μοιράζουν μικρές μερίδες μαγειρεμένου φαγητού, με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί τεράστιες ουρές.

Κραυγή απόγνωσης από ένα ραμμένο στόμα στα σύνορα Ελλάδας-ΠΓΔΜ

από τον Μ ...
«Δεν με νοιάζει σε ποια χώρα θα πάω, γιατί αν γυρίσω στην πατρίδα μου θα με απαγχονίσουν». Αυτό δήλωσε ένας πρόσφυγας από το Ιράν που δεν δίστασε να ράψει το στόμα του μέχρι οι άνδρες των ΜΑΤ της ΠΓΔΜ να πάψουν να τους εμποδίζουν να διέλθουν από τη χώρα τους
http://www.thepressproject.gr/photos/620x360/hamid1448292222.jpg
Photo: Ognen Teofilovsk/Reuters
Ττην πολιτική των κλειστών συνόρων για μη Σύρους, Ιρακινούς και Αφγανούς που ακολουθεί η κυβέρνηση των  Σκοπίων αλλά συχνά και τη βία των δυνάμεων Ασφαλείας της χώρας αντιμετωπίζονται χιλιάδες Μαροκινοί, Ιρανοί και Πακιστανοί που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στα σύνορα Ελλάδας-ΠΓΔΜ και έχουν αποκλείσει τις σιδηροδρομικές γραμμές, απαιτώντας από τις Αρχές να τους επιτρέψουν την είσοδο ώστε να μπορέσουν να φτάσουν σε κάποια χώρα της βόρειας ή δυτικής Ευρώπης. 
Ξεχωριστή φιγούρα της συγκεκριμένης διαμαρτυρίας,  ο Χαμίντ, ένας 34χρονος ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος από το Ιράν που δεν δίστασε να ράψει τα χείλη του με νάιλον κλωστή προκειμένου, μέσω των διεθνών ΜΜΕ, να διατρανώσει το δράμα εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων, που δεν προέρχονται απαραίτητα από εμπόλεμες ζώνες. 

Χαρακτηριστική ήταν η απάντηση που έδωσε στο Reuters όταν ερωτήθηκε για το «πού ακριβώς ήθελε να πάει»: 

«Σε οποιαδήποτε ελεύθερη χώρα του κόσμου» άπάντησε συγκεκριμένα, συμπληρώνοντας πως «εάν τον ανάγκαζαν να επιστρέψει στη χώρα του τότε οι Αρχές θα τον απαγχόνιζαν». 

Αξίζει να σημειωθεί πως, εκτός από την ΠΓΔΜ και η Σλοβενία, την προηγούμενη εβδομάδα δήλωσε πως θα επιτρέπει τη διέλευση από το έδαφός της μόνο σε όσους προέρχονται από Συρία, Ιράκ και Αφγανιστάν, κλείνοντας τα σύνορα σε όλους τους άλλους αφού τους θεωρεί απλώς «οικονομικούς μετανάστες».

Απεργία πείνας στην Ειδομένη
Δέκα πρόσφυγες από το Ιράν, που βρίσκονται στην ουδέτερη ζώνη Ελλάδας- ΠΓΔΜ, ζητώντας να τους επιτραπεί η είσοδος στη γειτονική χώρα, προχώρησαν σε απεργία πείνας. Υπενθυμίζουμε ότι στην Ειδομένη βρίσκονται εγκλωβισμένοι περίπου 1000 πρόσφυγες, που ζητούν να αρθεί η απαγόρευση ώστε να περάσουν στην ουδέτερη ζώνη

Πάνω από 1.000 πρόσφυγες αποβιβάστηκαν σήμερα στον Πειραιά
Συνολικά 1016 πρόσφυγες αποβιβάστηκαν το πρωί στον Πειραιά προερχόμενοι από τη Μυτιλήνη.

Ειδικότερα, με το πλοίο «Σούπερ Φαστ VII», το οποίο αντικατέστησε για τη μεταφορά προσφύγων το πλοίο «Μπλου Σταρ Πάτμος», μετακινήθηκαν 503 πρόσφυγες και το πλοίο «Αριάδνη» μετέφερε 513.
Περίπου 6.000 πρόσφυγες πέρασαν τα σύνορα προς τα Σκόπια σε 24 ώρες

Aπό τις 6 το πρωί του Σαββάτου έως τις 6 το πρωί της Κυριακής, περίπου 6.000 άνθρωποι διέσχισαν τα σύνορα της Ελλάδας, με κατεύθυνση τα Σκόπια.

Περίπου 5.000 άτομα υπήρχαν το πρωί της Κυριακής στον ειδικό καταυλισμό που έχει δημιουργηθεί στην Ειδομένη, περιμένοντας να διέλθουν στο έδαφος της ΠΓΔΜ.

Από αυτούς, οι 3.000 είναι κάτοχοι συριακών, αφγανικών και ιρακινών διαβατηρίων, στους οποίους επιτρέπεται η διέλευση, ενώ οι υπόλοιποι είναι κάτοχοι διαβατηρίων, στους οποίους δεν αναγνωρίζεται η ιδιότητα του πρόσφυγα.
2000 πρόσφυγες περιμένουν στα σύνορα Ελλάδας - ΠΓΔΜ
Η Κροατία αρνήθηκε σλοβενικό αίτημα για επαναπροώθηση μεταναστών

Η Κροατία αρνήθηκε το αίτημα της Σλοβενίας να δεχτεί στο κροατικό έδαφός 162 «οικονομικούς μετανάστες», οι οποίοι είχαν περάσει προ ημερών στο σλοβενικό έδαφος και αποδείχθηκε ότι δεν είναι πρόσφυγες.

«Η Σλοβενία μας ζήτησε την Τετάρτη να δεχτούμε 162 πρόσωπα. Αρνηθήκαμε και ενημερώσαμε τους γείτονές μας γι' αυτήν την κατάσταση», δήλωσε ο εκπρόσωπος της κροατικής αστυνομίας, Ντομάγκοϊ Τζιγκούμοβιτς.

Η ελληνική διαχείριση της προσφυγικής κρίσης: ένα «διαρκές δια παραλείψεως τελούμενο έγκλημα»


http://www.thepressproject.gr/photos/620x360/00_032_ab_1105201514467292151447485989.jpg
της Αναστασίας Τσουκαλά

Τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2015, η Σερβία, η Σλοβενία και η Κροατία ζήτησαν την ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας για να καλύψουν τις ανάγκες των προσφύγων που διέρχονται από το έδαφός τους. Στις 27 Οκτωβρίου, όταν ερωτήθηκε γιατί η Ελλάδα δεν έχει υποβάλει αντίστοιχο αίτημα, ο γεν. γραμματέας του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, κ. Παπαδόπουλος, απάντησεhttp://www.thepressproject.gr/build12/elink.gif : «το ζήτημα έχει ήδη εξεταστεί […] κάνουμε  διερευνητικές επαφές». Στις 6 Νοεμβρίου, η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, κ. Καλογήρου, δήλωσεhttp://www.thepressproject.gr/build12/elink.gif ότι «η γραφειοκρατία των Βρυξελλών δεν μπορεί να στέκεται άλλο εμπόδιο» στη χρηματοδότηση της Ελλάδας για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης.

Αυτές οι παράδοξες δηλώσεις αποκρύπτουν μια μελανή πτυχή της διαχείρισης του προσφυγικού ζητήματος από την κυβέρνηση : την ουσιαστική απουσία του κρατικού μηχανισμού από το ανθρωπιστικό σκέλος της διαχείρισης σε συνδυασμό με τη μακρόχρονη άρνηση υποβολής αιτήματος για χρηματοδότηση από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
 
Από το αυτονόητο στο ακατανόητο
 
Σε μια ευνομούμενη πολιτεία, είναι αυτονόητη η ενεργοποίηση του κρατικού μηχανισμού για τη διάσωση ανθρώπων στη θάλασσα. Ορθώς, βέβαια, επαινείται το Λιμενικό Σώμα για την καθοριστική συμβολή του στη διάσωση δεκάδων χιλιάδων προσφύγων τους τελευταίους μήνες, αλλά είναι αδιανόητο να θεωρεί η κυβέρνηση ότι ο διαχειριστικός ρόλος της εξαντλείται σ’ αυτό το στάδιο. Σε περίπτωση αδυναμίας διαχείρισης μιας ανθρωπιστικής κρίσης, η κυβέρνηση οφείλει να προσφύγει στο στρατό, ο οποίος, όπως έχει αποδείξει σε παλαιότερες περιπτώσεις, έχει τον απαιτούμενο υλικοτεχνικό εξοπλισμό για να καλύψει τις ανάγκες πληθυσμών που πλήττονται από καταστροφές. Εν προκειμένω, ο στρατός έλαμψε δια της απουσίας του. Χωρίς να δοθεί ποτέ κάποια εξήγηση από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ή από τον κ. Τσίπρα. Ως να ήταν αυτονόητο.

Εξίσου αδρανής παρέμεινε η κυβέρνηση ως προς την αναζήτηση ευρωπαϊκών πηγών κάλυψης των αναγκών των προσφύγων που έφταναν στη χώρα. Η κάλυψη των αναγκών αυτών εναποτέθηκε de facto στα ανθρωπιστικά ανακλαστικά ενός οικονομικά και ψυχολογικά εξαντλημένου λαού, και στις όποιες διαχειριστικές δεξιότητες διαφόρων ελληνικών και ξένων ΜΚΟ. Ως να ήταν αυτονόητο. Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση αποποιήθηκε τις ευθύνες της μετακυλώντας τες στην ιδιωτική σφαίρα, επιβάλλοντας αυθαίρετα ένα δυσβάσταχτο ρόλο τόσο στους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου όσο και στους εθελοντές και αλληλέγγυους, γνωρίζοντας παράλληλα ότι οι φιλότιμες και συγκινητικές προσπάθειες τους δεν θα μπορούσαν ποτέ να εξασφαλίσουν αξιοπρεπείς συνθήκες υποδοχής των προσφύγων.

Παρά τη χρόνια πίεση των προσφυγικών ροών, και παρά την οξύτητα της τωρινής ανθρωπιστικής κρίσης, η οποία ήταν απολύτως προβλεπόμενη από τις αρχές του έτους, η κυβέρνηση δεν έκρινε σκόπιμο να υποβάλει εγκαίρως αίτημα στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης. Η σύσταση της προαπαιτούμενης Αρχής Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Κονδυλίων δρομολογήθηκε στα τέλη της θητείας της κ. Χριστοδουλοπούλου και ολοκληρώθηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου. Το πρώτο αίτημα της Ελλάδας για επιπλέον χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, υπεβλήθη στις 7 Σεπτεμβρίου.

Ελλείψει άλλης εύλογης ερμηνείας, θα μπορούσε να υποτεθεί ότι η παρατεταμένη αυτή αδράνεια υποδηλώνει ένα, κυνικό έστω, πολιτικό σχέδιο βίαιης διεθνοποίησης του προσφυγικού για να μη παγιωθεί η μετατροπή της Ελλάδας σε «αποθήκη ανθρώπων» εντός της Ευρώπης. Εάν ευσταθεί αυτή η υπόθεση, είναι προφανές ότι αυτό το πολιτικό σχέδιο χαρακτηριζόταν από πασίδηλη άγνοια της δυναμικής των προσφυγικών μετακινήσεων. Μόνο κλειστές δομές, ιδιότυπα κέντρα κράτησης, θα μπορούσαν να εμποδίσουν τους πρόσφυγες να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους στη δυτική ή βόρεια Ευρώπη. Οι μαζικές προσφυγικές μετακινήσεις εντός της Ευρώπης, που προκάλεσαν ένα πρώτο ρήγμα στη διαχείριση του προσφυγικού από την ΕΕ ακριβώς λόγω του όγκου τους και της εγγενούς δυναμικής τους, δεν αναχαιτίζονται από προσωρινές δομές φιλοξενίας.

Αυτό το πιθανολογούμενο πολιτικό σχέδιο χαρακτηριζόταν επίσης από μια άστοχη αξιολόγηση των αντιστάσεων των άλλων ευρωπαϊκών κρατών στην προοπτική μαζικών μετεγκαταστάσεων προσφύγων στο έδαφός τους. Πέρα από την κλιμακούμενη ξενοφοβία, και τη συνεπακόλουθη άνοδο της Ακροδεξιάς, η συγκυρία της οικονομικής ύφεσης καθιστά ιδιαίτερα προβληματική την αύξηση των δαπανών για μαζική υποδοχή και ένταξη προσφύγων. Σε ένα τόσο αντίξοο περιβάλλον, θα ήταν αφελές να είχε θεωρηθεί ότι οι αντιστάσεις των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων θα κάμπτονταν μόνιμα από την ενδεχομένως τεχνητά διογκωμένη πίεση ενός αιφνιδιαστικού προσφυγικού κύματος στα ενδότερα της Ευρώπης. Αυτό επιβεβαιώθηκε στις 25 Οκτωβρίου, στη μίνι Σύνοδο των Βρυξελλών, όπου συνομολογήθηκε ότι η Ελλάδα θα δημιουργήσει άμεσα 30.000 θέσεις προσωρινής φιλοξενίας και άλλες 20.000 θέσεις σε επιδοτούμενα ενοικιαζόμενα καταλύματα. Είναι οφθαλμοφανές ότι ο συνολικός αριθμός των 50.000 προσφύγων βρίσκεται σε απόλυτη δυσαρμονία με τον αριθμό προσφύγων που θα δεχτούν τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ. Η ευρωπαϊκή πολιτική διαχείρισης της κρίσης βασίζεται προς το παρόν στην καθυστέρηση και το φιλτράρισμα των ροών επί του ελληνικού εδάφους.

Η εικαζόμενη βίαιη διεθνοποίηση του προσφυγικού δεν μπορεί όμως να εξηγήσει πειστικά την άρνηση της κυβέρνησης να υποβάλει αίτημα ενεργοποίησης του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας. Αυτός ο Μηχανισμός ταχείας διαχείρισης κρίσεων προβλέπει ρητά την ενεργοποίησή του σε περιπτώσεις παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας. Η βοήθεια παρέχεται σε είδος: τρόφιμα, νερό, φάρμακα, κουβέρτες, αντίσκηνα, κλπ. Ακόμα και αν δεν κάλυπτε πλήρως τις ανάγκες των προσφύγων, η βοήθεια αυτή θα ανακούφιζε αισθητά τους πρόσφυγες και τον αλληλέγγυο ελληνικό λαό. Ακόμα και αν η κυβέρνηση ήθελε να τους ωθήσει να μετακινηθούν προς τη δυτική και βόρεια Ευρώπη, οι πρόσφυγες χρειάζονταν να καλύψουν στοιχειωδώς τις βιοτικές τους ανάγκες πριν συνεχίσουν την πορεία τους. Πώς είναι δυνατόν να θεωρήθηκε ότι η κάλυψη των προσωρινών αναγκών τους θα συνέβαλε στη μετατροπή της Ελλάδας σε «αποθήκη ανθρώπων»; Πώς είναι δυνατόν να θεωρήθηκε ότι η φυγή τους προς την Ευρώπη θα εξαρτάτο, έστω και στο ελάχιστο, από τις ανέσεις των δομών προσωρινής φιλοξενίας στα νησιά; Ακόμα και αν αυτός ο ανεδαφικός φόβος καθόρισε την κυβερνητική πολιτική στις αρχές του καλοκαιριού, πώς είναι δυνατόν να μην έγινε αντιληπτό ότι ο όγκος των καθημερινών αφίξεων, σε συνδυασμό με τη μικρή έκταση των νησιών, καθιστούσε εξ ορισμού ανεπαρκείς τις οποιεσδήποτε δομές προσωρινής φιλοξενίας στα νησιά και ότι οι πρόσφυγες θα συνέχιζαν, ούτως ή άλλως, την πορεία τους;
 
Ο θανατηφόρος μύθος του φράκτη
 
Όταν το 2011 η Ελλάδα αποφάσισε την ανέγερση του φράκτη στον Έβρο, προσέκρουσε στην εχθρική στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αρνήθηκε να χρηματοδοτήσει το έργο θεωρώντας ότι «η ενέργεια αυτή δεν συνιστά από μόνη της λύση στο πρόβλημα της παράνομης μετανάστευσης στην περιοχή», και δηλώνοντας http://www.thepressproject.gr/build12/elink.gifταυτόχρονα έτοιμη να συγχρηματοδοτήσει «άλλα αποτελεσματικότερα μέτρα».

Η απορριπτική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βασιζόταν σε ένα κοινό τόπο για τη διεθνή πανεπιστημιακή κοινότητα: οπουδήποτε ανεγέρθηκαν συνοριακοί φράκτες, προκάλεσαν απλώς μια γεωγραφική μετατόπιση των μεταναστευτικών διαδρομών προς άλλα σημεία εισόδου στην εκάστοτε χώρα. Όπως ακριβώς οι κάμερες επιτήρησης σε μια περιοχή δεν μειώνουν την εγκληματικότητα αλλά απλώς τη μετατοπίζουν σε άλλες περιοχές, μη επιτηρούμενες, έτσι και οι συνοριακοί φράκτες δεν αναχαιτίζουν τις μεταναστευτικές ροές, απλώς τις μετατοπίζουν. Η εγγενής αναποτελεσματικότητα αυτού του μέτρου, που έχει καταδειχθεί από πολλές έρευνες για τον φράκτη που έχει ανεγερθεί στα σύνορα των ΗΠΑ με το Μεξικό, συνδυάζεται με την εξίσου εγγενή επικινδυνότητά του. Δεδομένου ότι συνοριακοί φράκτες εγείρονται στα πλέον προσβάσιμα και, κατ’ επέκταση, ασφαλέστερα σημεία εισόδου σε μια χώρα, η ανέγερσή τους αναγκάζει τους μετακινούμενους πληθυσμούς να επιλέξουν πιο επικίνδυνα σημεία εισόδου, διακινδυνεύοντας πλέον τη ζωή τους. Παρόλο που είναι μεθοδολογικά αδύνατον να αποδοθεί ακριβής αριθμός θανάτων σε ένα συνοριακό φράκτη, η κατακόρυφη άνοδος θανάτων μετά την ανέγερση ενός φράκτη αναδεικνύει αμείλικτα το θανατηφόρο ρόλο του. Στην Ελλάδα, αυτό γίνεται επώδυνα ορατό με τους ακατάπαυστους πνιγμούς προσφύγων στο Αιγαίο. Στις ΗΠΑ, μετριούνταιhttp://www.thepressproject.gr/build12/elink.gif σε εκατοντάδες οι μετανάστες που πεθαίνουν κάθε χρόνο στις ερήμους ένθεν κακείθεν των συνόρων.

Η ουσιαστική αναποτελεσματικότητα του μέτρου, με καθαρά επιχειρησιακούς όρους, αποκρύπτεται επιμελώς από την κοινή γνώμη. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σε πρόσφατη δήλωσή του, ο κ. Μουζάλας ανέφερεhttp://www.thepressproject.gr/build12/elink.gif ότι το αίτημα να πέσει ο φράκτης στον Έβρο κινείται σε «σωστή ιδεολογική βάση, αλλά…»[5]http://www.thepressproject.gr/build12/elink.gif , ως να επρόκειτο για ένα ανεδαφικό ιδεολόγημα το οποίο πρέπει να υποχωρήσει μπροστά στις αναγκαιότητες χάραξης μιας σοβαρής κυβερνητικής πολιτικής.

Στην πραγματικότητα όμως, ο φράκτης είναι το ιδεολόγημα και όχι το αίτημα κατάργησής του. Η ανέγερση ενός συνοριακού φράκτη είναι μια κατ’ εξοχήν έκφραση εθνικής κυριαρχίας. Ένα κράτος είναι εθνικά κυρίαρχο όταν ελέγχει τα εξωτερικά σύνορά του, και η ισχύς της κυριαρχίας του επιτείνεται όταν ο έλεγχος των συνόρων του στρατιωτικοποιείται. Η στρατιωτικοποιημένη φύλαξη των συνόρων, σε συνδυασμό με την επιδεικτική χρήση υψηλής τεχνολογίας, ανάγονται σε σύμβολα ισχύος της εκάστοτε κυβέρνησης του «έθνους», με άμεση συνέπεια την α-κομματική αποδοχή τους ως φυσιολογικά εμβλήματα εξουσίας. Στην περίπτωση του Έβρου, η αρχική ανέγερση του φράκτη συνιστούσε ένα μήνυμα εθνικής κυριαρχίας που απευθυνόταν πρωτίστως στον ελληνικό λαό. Εντελώς φυσιολογικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε τη χρηματοδότησή του. Σήμερα όμως, που η προσφυγική κρίση θέτει με οξύτητα το ζήτημα των «ανοχύρωτων» εξωτερικών ευρωπαϊκών συνόρων, ο φράκτης ανάγεται σε σύμβολο κυριαρχίας της ΕΕ επί της επικράτειάς της. Το πέσιμό του, ή ακόμα και η de facto αναίρεσή του με το άνοιγμα των υπαρχόντων συνοριακών φυλακίων στον Έβρο για να δημιουργηθούν ασφαλείς χερσαίες δίοδοι για τους πρόσφυγες, θεωρούνται επομένως από τις ευρωπαϊκές πολιτικές ελίτ ενοχλητικά, αν όχι ανεπιθύμητα, μέτρα αντιμετώπισης της προσφυγικής κρίσης.   

Αυτή η μετάλλαξη του κατακριτέου «ελληνικού» φράκτη σε εγκεκριμένο «ευρωπαϊκό» συνοριακό ανάχωμα εξηγεί τη φαινομενικά παράδοξη στάση του κ. Τσίπρα, όταν κατακρίνει άλλους ευρωπαϊκούς συνοριακούς φράκτες προσφεύγοντας σε έωλα επιχειρήματα για να δικαιολογήσει τη διατήρηση του φράκτη στον Έβρο. Οι άλλοι φράκτες είναι διπλά κατακριτέοι: ως σύμβολα εθνικής και όχι ευρωπαϊκής κυριαρχίας, και ως εργαλεία υπονόμευσης μιας υπό επεξεργασία ενιαίας ευρωπαϊκής πολιτικής, βασισμένης στην αναχαίτιση, καθυστέρηση, και διαβαθμισμένη συλλογική απορρόφηση των προσφυγικών ροών. Αντιθέτως, ο φράκτης στον Έβρο, που εντάσσεται πλήρως στις ανάγκες της σημερινής ευρωπαϊκής πολιτικής, είναι πλέον απολύτως αποδεκτός σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αν εξαιρέσει κανείς το γεγονός ότι, στους πρώτους δέκα μήνες του έτους, 454 πρόσφυγες και μετανάστες έχασαν τη ζωή τους προσπαθώντας να διασχίσουν το Αιγαίο.

από τον Μ ...

Απόλυτη φρίκη: δολοφονική επίθεση σε Κέντρο για ΑΜΕΑ στο Σαν Μπεναρντίνο της Καλιφόρνια με 14 νεκρούς!


Η απόλυτη φρίκη χτες το βράδυ στο Σαν Μπεναρντίνο:

Ένοπλοι εισέβαλαν και δολοφόνησαν εν ψυχρώ 14 ανθρώπους σε Κέντρο για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες σε ώρα εορταστικής εκδήλωσης!

Άλλοι 17 τραυματίστηκαν.

Multiple victims reported in San Bernardino shooting

Ένα νέο δραματικό επεισόδιο ένοπλης επίθεσης στις ΗΠΑ στη μακρά σειρά ανάλογων περιστατικών.

Σε μια χώρα με ελεύθερη οπλοφορία όπου πολίτες κατέχουν 250 εκατομμύρια όπλα!



Τα πραγματικά αίτια της επίθεσης αναμένεται να διερευνηθούν.

Shooting in San Bernardino: What happened where


Τα ρεπορτάζ ωστόσο καταγράφουν:

Ένα ζευγάρι είναι οι μοναδικοί δράστες του νέου μακελειού στο Σαν Μπερναρντίνο, όπου 14 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 17 τραυματίσθηκαν χθες το βράδυ. 





Η αστυνομία του σαν Μπερναρντίνο έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματά τους. Πρόκειται για τους Σάγεντ Ρίζβαν Φαρούκ, 28 ετών, Αμερικανό πολίτη και κάτοικο της περιοχής και Τασφίν Μαλίκ, μία 27χρονη γυναίκα, άγνωστης υπηκοότητας, οι οποίοι άνοιξαν πυρ με αυτόματα όπλα και πιστόλια κατά τη διάρκεια εορταστικής εκδήλωσης στο Inland Regional Center για άτομα με ειδικές ανάγκες του Σαν Μπερναρντίνο. 

Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι ήταν πιθανόν παντρεμένοι ή δεσμευμένοι.




  Ο Φαρούκ ήταν υπάλληλος της κομητείας του Σαν Μπερναρντίνο και συμμετείχε στη γιορτή, από την οποία αποχώρησε οργισμένος για να επιστρέψει λίγη ώρα αργότερα και να ανοίξει πυρ, δήλωσε ο αρχηγός της αστυνομίας της πόλης που βρίσκεται σε απόσταση 100 χιλιομέτρων ανατολικά του Λος Αντζελες.

Και οι δύο είναι νεκροί από τα πυρά της αστυνομίας κατά την καταδίωξη που ακολούθησε την επίθεση, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.


Tara Wallis 

@tarawallis SB police : Syed Farook was at work and attended holiday party & left early. He was employee of SB county

Σύνδεσμος ενσωματωμένης εικόνας(Η φωτογραφία του φερόμενου υπόπτου Σάγεντ Φαρούκ φέρεται να είναι αυτή σύμφωνα με την οικογένειά του)


Πρόκειται για την πλέον πολύνεκρη επίθεση στις ΗΠΑ μετά τη σφαγή στο σχολείο Σάντι Χουκ του Νιουτάουν, στο Κονέκτικατ τον Δεκέμβριο 2012, όταν είχαν σκοτωθεί 27 άνθρωποι, ανάμεσά τους και ο δράστης.

Θεωρείται ότι οι δύο ήταν οι μοναδικοί δράστες και, καθώς το κίνητρο παραμένει ασαφές, "δεν έχουμε αποκλείσει το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας", πρόσθεσε.

Η χθεσινή σφαγή διαφέρει από άλλες ανάλογες επιθέσεις στις ΗΠΑ ως προς διάφορα σημεία, μεταξύ άλλων και λόγω της συμμετοχής δύο ατόμων.

Σημειώθηκε λιγότερο από τρεις εβδομάδες μετά τις επιθέσεις στο Παρίσι, που οδήγησαν στην ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας σε δημόσιους χώρους στις ΗΠΑ.

Η μουσουλμανική κοινότητα της Καλιφόρνιας καταδίκασε κατηγορηματικά την επίθεση στο Σαν Μπερναρντίνο. 

"Καταδικάζουμε ανεπιφύλακτα αυτήν την τρομακτική ενέργεια που συνέβη σήμερα", δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Λος Αντζελες ο επικεφαλής του Συμβουλίου για τις Αμερικανο-Ισλαμικές Σχέσεις (CAIR) Χουσάμ Αϊλούς, ένωσης για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων της μουσουλμανικής κοινότητας.

Ο Φαρούκ ήταν υπάλληλος των υπηρεσιών Υγείας της κομητείας του Σαν Μπερναρντίνο, ήταν βαριά οπλισμένος και άνοιξε πυρ μαζί με τη γυναίκα, που ήταν οπλισμένη με αυτόματο όπλο και περίστροφο, κατά των παρισταμένων στη γιορτή. Και οι δύο φορούσαν στρατιωτικές στολές και φορούσαν κουκούλες.




Ο πατέρας του δήλωσε, σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση του ταμπλόιντ New York Daily News, ότι ο Σάγεντ Φαρούκ "ήταν πολύ θρήσκος. Πήγαινε στη δουλειά του, επέστρεφε, πήγαινε στην προσευχή και επέστρεφε".

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται στους Los Angeles Times, ο Φαρούκ είχε ταξιδέψει στη Σαουδική Αραβία από όπου επέστρεψε με σύζυγο και ότι το ζευγάρι είχε ένα μωρό.

Η συνέντευξη Τύπου του CAIR οργανώθηκε χωρίς να έχει υπάρξει καμία σύνδεση της σφαγής με κάποια συγκεκριμένη ιδεολογία και δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για προληπτική ενέργεια.






Η αντιμουσουλμανική ρητορική στις ΗΠΑ, ιδιαιτέρως παρούσα στην προεκλογική εκστρατεία του ρεπουμπλικανικού στρατοπέδου, έχει ενισχυθεί μετά τις επιθέσεις στο Παρίσι.

"Αυτοί οι άνθρωποι ήλθαν προετοιμασμένοι. Ηταν ντυμένοι και οπλισμένοι με τρόπο που δείχνει ότι ήταν προετοιμασμένοι. Ήταν οπλισμένοι με αυτόματα όπλα, όχι περίστροφα", δήλωσε ο αρχηγός της αστυνομίας.

Η επίθεση δεν έχει τα χαρακτηριστικά μία ενέργειας "μοναχικού λύκου", ωστόσο έχει διαφορές σε σχέση με τις επιθέσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από την οργάνωση Ισλαμικό Κράτος ή άλλους τζιχαντιστές, σύμφωνα με αμερικανούς αξιωματούχους.

Γενική Απεργία σήμερα - απάντηση στις μνημονιακές πολιτικές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ


Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ αντιδρώντας, όπως αναφέρουν, στον προϋπολογισμό και την ισοπέδωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

Το Δημόσιο αναμένεται να παραλύσει με τις περισσότερες υπηρεσίες να υπολειτουργούν ενώ προβλήματα θα υπάρξουν και στις μετακινήσεις των πολιτών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στην απεργία. 

Η κεντρική απεργιακή συγκέντρωση της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ θα πραγματοποιηθεί στις 11:00 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Το ΠΑΜΕ θα συγκεντρωθεί στις 10 το πρωί στην Ομόνοια ενώ ο Σύλλογος Αυτοαπασχολουμένων - Επαγγελματιών - Εμπόρων Δήμου Αθηναίων καλεί τα μέλη του να κατεβάσουν τα ρολά των καταστημάτων τους και να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ.

«Μετά το τρίτο και επαχθέστερο μνημόνιο και έπειτα από έξι (6) χρόνια ανελέητης επίθεσης στα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα και συνεχούς υποτίμησης της ζωής μας, από τις πολιτικές και την εφαρμογή των μνημονίων, τα όρια αντοχών και ανοχών της κοινωνίας και των εργαζομένων εξαντλήθηκαν», τονίζει στην ανακοίνωση της η Εκτελεστική Επιτροπή της ΓΣΕΕ
 
Με ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ αναφέρει πως "η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με την εφαρμογή των μέτρων του 3ου μνημονίου και την ψήφιση των προαπαιτούμενων προχωράει στην εφαρμογή καταιγισμού μέτρων ενάντια στην εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Με το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό που σχεδιάζει να ψηφίσει η Κυβέρνηση θα δοθεί το τελειωτικό χτύπημα στην Κοινωνική Ασφάλιση με την ενοποίηση όλων των Ταμείων, την εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος, την ολοκληρωτική ανατροπή του χαρακτήρα του ασφαλιστικού συστήματος που από δημόσιο, αναδιανεμητικό και αλληλέγγυο θα μετατραπεί σε ατομικό- κεφαλαιοποιητικό, χωρίς την εγγύηση του κράτους, με δραματικά μειωμένες παροχές και κατάργηση των επικουρικών συντάξεων».


Εντάξει, στηρίζουμε τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Απέναντι στην εφιαλτική προοπτική που δημιουργούν τα εξοντωτικά μέτρα του Τρίτου Μνημονίου.


Το οποίο ψήφισε και υλοποιεί η "πρώτη φορά αριστερή" κυβέρνηση - μαζί με τους ΑΝΕΛ αλλά και την ουσιαστική στήριξη των παλιότερων μνημονιακών κομμάτων.

Η κυβέρνηση η οποία αναζητεί "συναίνεση"  αλλά και νέα δεκανίκια σε κάποιους ... Λεβέντες!

Την ίδια στιγμή που ο κομματικός ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα το τμήμα Εργατικής Πολιτικής υποτίθεται ότι στηρίζει την απεργία και καλεί τους εργαζομένους να συμμετάσχουν σ' αυτήν.

Αλήθεια, ενάντια σε ποιον;

Ο πολιτικός παραλογισμός - και στην ουσία η ωμή εξαπάτηση - στο μεγαλείο του ....

Και ποιοι καλούν σε αυτή την απεργία;

Οι ηγεσίες των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ,  οι κατά τα άλλα πλήρως συμβιβασμένες και ενταγμένες μέσα στο πολιτικό και κοινωνικό κατεστημένο που τις απεργίες τις έχουν για απλή καταγραφή και εκτόνωση των κοινωνικών πιέσεων.



Και το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ στη γνωστή μοναχική του διαδρομή - Ομόνοια, Σύνταγμα ... μια βόλτα και καταγγελία των πάντων ...

Το ξαναλέμε στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις απεργίες και στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Αλλά έχει γίνει προφανές  - και το αποδεικνύει η πεντάχρονη εμπειρία της πάλης εναντίον των Μνημονίων και ειδικότερα η τραγική διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ - ότι απαιτείται κα΄τι ριζικά διαφορετικό.

Απαιτείται ένα άλλο σχέδιο, μια άλλη προοπτική για το κίνημα.

Μια άλλη αντίληψη για την αυτόνομη, ταξική πορεία των συνδικάτων πέρα από τις αυταπάτες, την πολιτική και κομματική κηδεμόνευση και χειραγώγηση.

Απαιτείται ανασύνταξη και ανασύνθεση των δυνάμεων - κοινωνικών και πολιτικών - που  επιθυμούν να αγωνιστούν για μια ουσιαστικά ριζοσπαστική λύση.

Απέναντι στο σημερινό τέλμα ... 


Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

Δημοσκόπηση ΗΠΑ: Υπέρ της αποστολής χερσαίων δυνάμεων εναντίον του ISIS

από τον Μ ...
Μια ακριβώς εβδομάδα μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στη γαλλική πρωτεύουσα από τις οποίες έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 129 άνθρωποι, δημοσκόπηση του ABC News και της Washington Post εμφανίζει μια μεγάλη πλειοψηφία αμερικανών να τάσσεται υπέρ της αποστολής χερσαίων δυνάμεων για την αντιμετώπιση του Ισλαμικού Κράτους ενώ ταυτόχρονα αντιτίθενται στην παροχή ασύλου εκ μέρους των ΗΠΑ σε πρόσφυγες από Μέση Ανατολή
http://www.thepressproject.gr/photos/620x360/778d323b-fd8a-41a2-a923-711e7b76c228_16x9_600x3381448116984.jpg
Στη συγκεκριμένη έρευνα, έλαβαν μέρος 1.004 ενήλικες από όλες τις Πολιτείες, οι οποίοι σε ποσοστό 73% εμφανίζονται να επιθυμούν ακόμη πιο σκληρή στάση της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας κατά του ISIL, ενώ ένα επίσης μεγάλο ποσοστό που φτάνει το 60% θεωρεί πως η χώρα πρέπει να προχωρήσει σε ένα επόμενο βήμα, αποστέλλοντας στρατό που από εδάφους θα υποστηρίξει τις αεροπορικές επιδρομές της συμμαχίας.  
Όσον αφορά την άποψη του ίδιου δείγματος ερωτηθέντων για το θέμα της εγκατάστασης προσφύγων στο έδαφος των ΗΠΑ, σε ποσοστό περίπου 54% εμφανίζονται να είναι κατηγορηματικά αντίθετοι ενώ το 43% δηλώνει πως θα υποστήριζε μια τέτοια πολιτική. 
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και οι απαντήσεις των τελευταίων στο θέμα των «θρησκευτικών κριτηρίων» βάσει των οποίων θα έπρεπε να παρέχεται άσυλο στους πρόσφυγες, με το 78% από αυτούς να δηλώνει πως θα πρέπει να γίνονται δεκτοί ανεξαρτήτως τού αν είναι μουσουλμάνοι ή χριστιανοί, ενώ μια μειοψηφία που φτάνει το 18% ισχυρίζεται πως οι Χριστιανοί θα πρέπει να τυγχάνουν προνομιακής αντιμετώπισης. 

Βίντεο ντοκουμέντο: Τους σώζουμε τους πρόσφυγες ή όχι;


από τον Μ ...

Νέο σοκαριστικό βίντεο, το οποίο δημοσίευσε το Τουρκικό πρακτορείο, Dogan, δείχνει άνδρες του Ελληνικού Λιμενικού, να προσπαθούν να τρυπήσουν φουσκωτή λέμβο προσφύγων με ένα κοντάρι.
http://www.thepressproject.gr/photos/620x360/12277321_10208475761798500_2108109724_n1448043618.jpg
Στο τουρκικό κείμενο αναφέρεται πως πρόκειται για ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο Πρακτορείο Dogan και κάνει λόγο για μία  λέμβο με 58 πρόσφυγες, πολλοί εκ των οποίων ήταν γυναίκες και παιδιά. Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι πρόσφυγες στο τέλος διασώθηκαν  από την Τουρκική Ακτοφυλακή, λίγο πριν η λέμβος βουλιάξει τελείως ενώ συνεχίζει λέγοντας ότι τους μετέφέρε σώους και αβλαβείς.
 
Το περιστατικό φέρεται να συνέβη στις 12 Νοεμβρίου, στις 04:00 ενώ για το συγκεκριμένο η τουρκική ακτοφυλακή συνέταξε και σχετική έκθεση.
 
Εν τω μεταξύ, μέσα στο κείμενο σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης Τσίπρα στην Τουρκία, ο Διοικητής του Τουρκικού Λιμενικού επικοινώνησε με τον έλληνα ομόλογό του και τον κάλεσε να σταματήσουν αυτές τις ενέργειες.

Παρόλο που το βίντεο φαίνεται να έχει μοντάζ και άρα δεν μπορούμε να ξέρουμε τι περιέχει το πλήρες βίντεο, οι πρόσφυγες φαίνεται ότι δεν δείχνουν συνεργάσιμοι με το Λιμενικό ώστε να τους βοηθήσουν και να σωθούν. Αντίθετα, οι ίδιοι προσπαθούν να ξεφύγουν.

Το Γραφείο Τύπου του υπουργείου, διαψεύδει το συγκεκριμένο ρεπορτάζ και συγκεκριμένα τόνισε ότι δεν υφίσταται. Ειδικότερα, ισχυρίζονται ότι είναι 15 διαφορετικές φάσεις μαζί. Θεωρούν ότι στο βίντεο το Λιμενικό προσπαθούσε να ανεβάσει τους πρόσφυγες. Ακόμη, σημειώνουν ότι μέσα στο βίντεο ακούγεται η φράση: «Σταματήστε τη μηχανή».

Ανάλογο βίντεο είχε κυκλοφορήσει στις 14 Αυγούστου από τη Liberation και την Χουεριέτ το οποίο ωστόσο, ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, ισχυρίζεται ότι για συγκεκριμένο βίντεο είχε βγει ανακοίνωση από το υπουργείο.

Αυτό είναι ολόκληρο το νομοσχέδιο προαπαιτούμενων σχολιασμένο

 από τον Μ ...
Άρθρο 1.
Το Άρθρο 1 ρυθμίζει τις διαδικασίες για την άρση του φορολογικού απορρήτου και πιο συγκεκριμένα ορίζει τις αρμοδιότητες υπαλλήλων και οργανισμών με αρμοδιότητα διαχείρισης, παρακολούθησης και ελέγχου χρηματοδοτήσεων και ενισχύσεων ή επιδοτήσεων από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους». Τα πρόσωπα αυτά θα έχουν την δυνατότητα να χειρίζονται στοιχεία που θα προκύπτουν από την άρση του φορολογικού απορρήτου. 
Άρθρο 2
Το Άρθρο 2 ορίζει τις υποθέσεις που θα ελέγχονται από τη ΓΓΔΕ κατά προτεραιότητα με βάση απόφασης του Γενικού Γραμματέα ΔΕ βάσει ανάλυση κινδύνου και όχι ημερομηνίας παραγραφής. Στη 2η παράγραφο ορίζεται ότι ο ΓΓΔΕ θα αποφασίζει πόσες υποθέσεις θα ελεγχθούν ανά έτος.

Τα όργανα της φορολογικής διοίκησης υπέχουν πειθαρχική και ποινική ευθύνη μόνο για τις υποθέσεις που θα προτεραιοποιηθούν από εδώ και στο εξής και όχι για τις προηγούμενες υποθέσεις. Τούτο πιθανώς αποφασίστηκε προκειμένου να μην φέρουν ευθύνη οι ελεγκτές που θα εγκαταλείψουν υποθέσεις εξαιτίας της αλλαγής του συστήματος επιλογής των ελέγχων.

Στην 5η υποπαράγραφο της 2ης παραγράφου βρίσκουμε την ασυλία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων όπου «δεν υπέχει αστική και ποινική ευθύνη, για αιτιολογημένη γνώμη ή εισήγηση που διατύπωσε ή απόφαση που εξέδωσε στο πλαίσιο εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας κατά την άσκηση των καθηκόντων του, εκτός από την περίπτωση που ενήργησε με δόλο ή βαρεία αμέλεια ή σε περίπτωση παραβίασης του απορρήτου των πληροφοριών και στοιχείων που περιήλθαν σε γνώση του κατά την άσκηση των καθηκόντων του». Πρόκειται για διάταξη που είχει επιχειρηθεί να περάσει και στο παρελθόν και ουσιαστικά προκαλεί την πλήρη ασυλία του ΓΓΔΕ αφού είναι πάρα πολύ δύσκολο να αποδειχτεί ο δόλος σε τέτοιου είδους αποφάσεις.
Άρθρο 3
Το Άρθρο 3 ορίζει ότι κατ' εξαίρεση ο πρώτος ΓΓΔΕ μετά την ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου θα έχει συμβόλαιο για 2 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης για ένα ακόμη (σαν δανεικός ποδοσφαιριστής)
Άρθρο 4
Το Άρθρο 4 αφορά τις αλλαγές στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Στο εξής ο οφειλέτης θα χάνει τη δόση αν στο πρώτο εξάμηνο του 2016 δεν πληρώσει ή ρυθμίσει τις υποχρεώσεις του σε διάστημα 30 ημερών. Το χρονικό όριο αυτό πάει στις 15 ημέρες μέχρι το τέλος του 17. Από το 2018 δεν θα υπάρχει ανοχή και η ρύθμιση θα χάνεται με το που θα γίνεται ληξιπρόθεσμη κάθε νέα οφειλή. Αν οι νέες οφειλές υπερβαίνουν σε σύνολο τις 50.000€ η ρύθμιση των νέων οφειλών θα χορηγείται μόνο με αν ο οφειλέτης αποδείξει ότι είναι σε οικονομική αδυναμία.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι προβλέπεται ότι οι παλαιότερες ληξιπρόθεσμες οφειλές μπορούν να ρυθμιστούν μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου προκειμένου το σύστημα να μην πετάξει έξω όλους όσοι δεν γνώριζαν ότι έπρεπε να έχουν τακτοποιήσει τις τρέχουσες οφειλές μέχρι την ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου.
Άρθρο 5
Το Άρθρο 5 αφορά τις τράπεζες. Στην 2η παράγραφο αποσαφηνίζεται ότι το ΤΧΣ συνάπτει συμφωνίες-πλαίσιο όχι μόνο με τις τράπεζες στις οποίες κατέχει μετοχές αλλά και σε ιδρύματα που έχουν σχέδια αναδιάρθρωσης εγκεκριμένα από την Ε.Ε.

Στην 3η παράγραφο ορίζεται ότι η περιουσία του ΤΧΣ γίνεται σε ανεξάρτητο φορέα που δεν ελέγχει το ελληνικό δημόσιο. Αυτό αιτιολογείται προκειμένου να μην υπάρχει ταύτιση του εγγυητή και του δανειζόμενου αφού ο ΕΣΜ έχει δικαίωμα να συστήσει ενέχυρο επί των μετοχών που αγοράζει το ταμείο. Μετά την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης τα περουσιακά στοιχεία θα περιέρχονται και πάλι στο ελληνικό δημόσιο.

Στις επόμενες παραγράφους ορίζεται η διαδικασία επιλογής του ΔΣ του ταμείου μέσω επιτροπής του ΥΠΟΙΚ και ο τρόπος υπολογισμός των αμοιβών τους. Την τελική επιλογή θα κάνει πάλει ο ΥΠΟΙΚ βάσει τελικής λίστας 5 ατόμων που θα προτείνει η επιτροπή. Πάντως ανάμεσα στις αλλαγές βρίσκουμε και τροποποίηση που ορίζει ότι δεν μπορεί να αναλάβει μέλος παρά μόνο αν έχει καταδικαστεί οριστικά (προστίθεται η λέξη οριστικά), κάτι που με το ελληνικό σύστημα δικαιοσύνης αυτό σημαίνει αρκετά χρόνια. Θυμίζουμε την περίπτωση της Σακελαρίδου που ήταν πρόεδρος του ΤΧΣ και παραιτήθηκε εξαιτίας της δίωξής της.

Στις παραγράφους 26 και 27 δίνεται το δικαίωμα στον ΥΠΟΙΚ να ασκήσει βέτο στην περίπτωση πώλησης πακέτου μετοχών του ταμείου προκειμένου να αποφευχθούν ασύμφορες πωλήσεις (fire sales) αν η προτεινόμενη τιμή πώλησης βρίσκεται εκτός του εύρους που προσδιορίζουν οι σχετικές εκθέσεις αποτίμησης.

Στην παράγραφο 28 ορίζεται ο τρόπος σύστασης και σύνθεση των ΔΣ των επιτροπών των τραπεζών όπου εκτός από εμπειρία θα πρέπει να μην είναι «πολιτικά εκτεθειμένα πρόσωπα» ενώ γίνεται υποχρεωτική η δήλωση των οικονομικών διασυνδέσεων το μέλους με το πιστωτικό ίδρυμα για την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων.
Το Άρθρο 6 και 7
Τεχνικές αλλαγές με την πρόσθεση των υβριδικών τίτλων εκτός των ομολόγων για το ταμείο και λεκτικές διορθώσεις (εκτιμητής αντί για ελεγκτής).  
Το Άρθρο 8
Με το άρθρο 8 προστίθενται στους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του νόμου και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας. 
Τα Άρθρα 9 έως 11
Το άρθρο 9  εναρμονίζει τις διατάξεις του νόμου 4172 με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ αλλά δεν έχουμε τις τεχνικές γνώσεις για να κατανοήσουμε τι ακριβώς αλλαγές επιφέρει. το άρθρο 10 προβλέπει την δυνατότητα σύναψης βραχυπρόθεσμου δανείου από το ΤΕΚΕ προς το σκέλος εξυγίανσης σε έκτακτες περιπτώσεις μετά από απόφαση του ΥΠΟΙΚ, κατόπιν αιτήματος του ΤΕΚΕ καε γνώμη της ΤτΕ. Το άρθρο 11 καταργεί διατάξεις παλαιότερου νόμου που πλέον καλύπτονται από νέο.
Το Άρθρο 12
Το άρθρο 12 διορθώνει την αδικία φορολόγησης ανείσπρακτων εισοδημάτων από την εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας. Στο εξής θα φορολογούνται από 1.1.2015 μόνο τα ποσά που εισπράχτηκαν εφόσον όμως μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος έχει εκδοθεί εις βάρος του μισθωτή διαταγή πληρωμής ή διαταγή απόδοσης χρήσης μίσθιου ή δικαστική απόφαση αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων ή έχει ασκηθεί εναντίων του μισθωτή αγωγή αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων. Δηλαδή αρκεί ο ιδιοκτήτης να αποδείξει στο δημόσιο ότι έχει κινηθεί νομικά προκειμένου να εισπράξει τα οφειλόμενα. 
Το Άρθρα 13 και 14
Τα ισοδύναμα για την μη επιβολή ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική παιδεία

Το άρθρο 13 επιβάλει ειδικό τέλος πέντε λεπτών του ευρώ (0,05€) ανά στήλη κάθε παιγνίου της ΟΠΑΠ Α.Ε. (13 παίγνια). Το ειδικό τέλος βαραίνει τον παίκτη και αποδίδεται στο δημόσιο απευθείας από τον πάροχο.  

Το άρθρο 14 επιβάλει φόρο 40€ ανά 100λιτρο (περίπου 40 σεντς το μπουκάλι δηλαδή) στα απλά και αφρώδη κρασιά και τα ποτά παρασκευαζόμενα με ζύμωση, εκτός από κρασί και μπύρα. Ταυτόχρονα όμως ενσωματώνεται και η κοινοτική οδηγία που απαλλάσσει από φόρο τα κρασιά που παράγονται και καταναλώνονται από τον ίδιο τον παραγωγό, τα μέλη της οικογένειάς του ή τους προσκεκλημένους του με την προϋπόθεση ότι δεν μεσολαβεί πώληση.
Το Άρθρο 15
Το άρθρο 15 αφορά την προστασία της κύριας κατοικίας από πλειστηριασμό. Εδώ βλέπουμε διαφοροποιήσεις ακόμα και από αυτά που ανακοινώθηκαν από τους δύο υπουργούς στην συνέντευξη Τύπου του μεσημεριού. Συγκεκριμένα η αυξημένη κάλυψη για την κύρια κατοικία ισχύει για αντικειμενικές αξίες έως 120.000€ για άγαμο οφειλέτη προσαυξημένη κατά 40.000€ για τον έγγαμο και 20.000€ ανά τέκνο ενώ η προστασία επεκτείνεται μέσω δικαστηρίων για κατοικίες αντικειμενικής αξίας 180.000€ για άγαμο, προσαυξημένη κατά 40.000€ για τον έγγαμο και 20.000€ ανά τέκνο.

Στην περίπτωση της απλής προστασίας το δικαστήριο αποφασίζει τη δόση για την διατήρηση της προστασίας υπολογίζοντας το εισόδημα και τα βασικές δαπάνες που είναι απαραίτητες για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού. Το νομοσχέδιο πάντως σε αυτό το σημείο προσθέτει και άλλες δαπάνες ως βασικές για την καλύτερη προστασία του δανειστή όπως δαπάνες εστίασης, δαπάνες για διαρκή αγαθά και συσκευές, δαπάνες κατανάλωσης αλκοολούχων, ποτών και καπνού, αεροπορικές μετακινήσεις, τουριστικές υπηρεσίες και υπηρεσίες αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού.
Το Άρθρο 16
Το άρθρο 16 διαπιστώνει ότι μετά την εισαγωγή του συστήματος αυτόματων επιστροφών στην εξωνοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη του 2013 η δαπάνη των νοσοκομείων συμπεριλαμβανόμενης και της δαπάνης των χορηγούμενων από τα φαρμακεία του ΕΟΠΠΥ νοσοκομειακών φαρμάκων παρουσιάζει αυξητική τάση ενώ σημειώνει ότι η εφαρμογή διαδοχικών μειώσεων των ορίων αγορών για φάρμακα στα νοσοκομεία δεν έχει οδηγήσει σε συγκράτηση των δαπανών.

Για αυτό το άρθρο 16 αναφέρει ότι υπάρχει ανάγκη να επεκταθεί ο μηχανισμός (πολύ φυσιολογικό αφού δεν αποδίδει να τον επεκτείνουμε) σε όλες τις υπόλοιπες δημόσιες δαπάνες για φαρμακευτικά προϊόντα.

Έτσι αιτιολογείται ο μηχανισμός αυτόματης επιστροφής (claw back). . Το όριο δαπανών των δημόσιων νοσοκομείων για τη φαρμακευτική δαπάνη, πέραν του οποίου εφαρμόζεται ο μηχανισμός αυτόματης επιστροφής (claw back), ορίζεται σε πεντακόσια εβδομήντα εκατομμύρια (570.000.000,00) ευρώ για το έτος 2016, σε πεντακόσια πενήντα εκατομμύρια (550.000.000,00) ευρώ για το έτος 2017 και σε πεντακόσια τριάντα εκατομμύρια (530.000.000,00) ευρώ για το έτος 2018, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Το άρθρο 17
Το ακροτελεύτιο άρθρο του νομοσχεδίου παραδοσιακά ορίζει απλά την ημερομηνία εφαρμογής του μετά την ψήφισή του. Αυτή ήταν η ολοκληρωμένη ανάλυση του νομοσχεδίου ανά άρθρο. Να το χαιρόμαστε