Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ντονέτσκ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ντονέτσκ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015
Νέες μάχες στο Ντονέτσκ - πολλοί νεκροί και τραυματίες
Συνεχίστηκαν την Κυριακή οι συγκρούσεις στην ανατολική Ουκρανία. H ευρωπαϊκή διπλωματία συνεχίζει τις προσπάθειες για διαμεσολάβηση, ενώ ο Ουκρανός πρόεδρος Ποροσένκο κάνει έκκληση για αλληλλεγγύη.
Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες κάνουν λόγο για σφοδρές μάχες με νεκρούς και τραυματίες γύρω από το αεροδρόμιο του Ντονέτσκ το Σαββατοκύριακο. Το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων κάνει λόγο για 23 νεκρούς και 150 τραυματίες μέσα σε μόλις 24 ώρες. Την Κυριακή ο τακτικός στρατός της Ουκρανίας είχε εξαπολύσει επίθεση για την ανακατάληψη του αεροδρομίου στο Ντονέτσκ. Ο εκπρόσωπος του ουκρανικού στρατού Αντρέι Λισένκο δήλωσε: «Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε μαζική στρατιωτική επιχείρηση, η οποία είχε επιτυχία. Όπως βλέπετε έχουμε καταφέρει να καθαρίσουμε την περιοχή του αεροδρομίου, την οποία και ελέγχουν τα κυβερνητικά στρατεύματα. Δεν πρόκειται για παραβίαση της συμφωνίας του Μινσκ, καθώς οι ουκρανοί στρατιώτες παραμένουν στις θέσεις τους, σέβονται την εκεχειρία και απλώς απαντούν σε πυρά που δέχονται».
Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλάντιμιρ Πούτιν υπέβαλε στο Κίεβο ειρηνευτικό σχέδιο, το οποίο, σύμφωνα με τη Μόσχα, έσπευσε να απορρίψει η ουκρανική ηγεσία. Την ίδια στιγμή το ουκρανικό υπουργείο Εξωτερικών αντιπρότεινε να επανέλθει σε ισχύ η αποκαλούμενη «συμφωνία του Μινσκ» με στόχο την άμεση κατάπαυση των εχθροπραξιών. Η συμφωνία προβλέπει μεταξύ άλλων εκεχειρία και απόσυρση βαρέων όπλων, αλλά δεν έχει ακόμη υπογραφεί από τη Ρωσία. Σύμφωνα με το πρακτορείο Ιντερφάξ ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Γκριγκόρι Καράσιν εκτιμά ότι η προσπάθεια του Κιέβου να επιδιώξει στρατιωτική λύση για την κρίση στην περιοχή αποτελεί «στρατηγικό λάθος» που θα είχε «μη αναστρέψιμες συνέπειες» για την εδαφική συνοχή της Ουκρανίας.
«Μάλλον απογοητευτικές» οι διαβουλεύσεις
Στη Γερμανία ο υπουργός Εξωτερικών Φρανκ Βάλτερ Στάινμαιερ ζήτησε να ληφθεί άμεσα απόφαση για διεξαγωγή ή όχι της προτεινόμενης συνόδου κορυφής για την Ουκρανία. Μέχρι στιγμής οι διαβουλεύσεις για την πραγματοποίηση της συνόδου στο Καζαχστάν ήταν «μάλλον απογοητευτικές» ανέφερε ο επικεφαλής της γερμανικής διπλωματίας, προσερχόμενος στη συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ στις Βρυξέλλες. Το αργότερο τον Μάρτιο η ΕΕ αναμένεται να λάβει αποφάσεις για την ενδεχόμενη παράταση των κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας.
Μία νέα προσπάθεια για συνάντηση της ομάδας επαφής για την Ουκρανία την περασμένη Παρασκευή στο Μινσκ δεν στέφθηκε τελικά με επιτυχία. Την ειρηνική επίλυση της κρίσης ζητούν επίσης η ΕΕ και το ΔΝΤ ως προϋπόθεση για την παροχή οικονομικής βοήθειας στην Ουκρανία, που βρίσκεται στα πρόθυρα χρεοκοπίας. Πάντως σε άρθρο του στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine, ο Ουκρανός πρόεδρος Πέτρο Ποροσένκο καλεί την EE να επιδείξει αλληλεγγύη με τη χώρα του και αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πρέπει όλοι οι Ευρωπαίοι να γίνουν και λίγο Ουκρανοί, εάν πραγματικά θέλουν να επιτύχει ο αγώνας της Ουκρανίας για τη δημοκρατία».
Παραβίαση της συμφωνίας του Μινσκ;
Οι φιλορώσοι αντάρτες στην ανατολική Ουκρανία κατηγορούν το Κίεβο ότι χρησιμοποιεί τεθωρακισμένα και βαρύ οπλισμό για την ανακατάληψη του αεροδρομίου στο Ντονέτσκ. Η Ουκρανία επιμένει ότι η στρατιωτική επιχείρηση δεν αποτελεί παραβίαση της συμφωνίας του Μινσκ, αλλά το αντίθετο, καθώς ουσιαστικά επαναφέρει τη γραμμή του μετώπου στο σημείο εκείνο που ίσχυε, όταν οι δύο πλευρές είχαν καταλήξει στην κατ΄ρχήν συμφωνία.
Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014
Ουκρανία: Σφοδρές μάχες με πυρά πυροβολικού στο Ντονέτσκ
του Μ …
Σφοδρές μάχες με πυρά πυροβολικού ξέσπασαν τη χθεσινή νύχτα στο Ντονέτσκ, προπύργιο των φιλορώσων αυτονομιστών στην ανατολική Ουκρανία, όπου σημαντικές ενισχύσεις έφτασαν προς τις δυνάμεις των ανταρτών, σύμφωνα με τον Οργανισμό για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ).
Τα πυρά, πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης, άρχισαν να γίνονται πυκνά γύρω στις 02.00 το πρωί και συνεχίστηκαν με την ίδια ένταση δύο ώρες αργότερα, σύμφωνα με δημοσιογράφους του Γαλλικού Πρακτορείου που βρίσκονται στην περιοχή. Δεν κατέστη δυνατό να εκτιμηθούν άμεσα οι συνέπειες των βομβαρδισμών αυτών, λόγω της απαγόρευσης της κυκλοφορίας που έχουν επιβάλει στο Ντονέτσκ οι αυτονομιστικές αρχές από τις 23.00 έως τις 06.00 τοπική ώρα.
Νέα ένδειξη ότι η εκεχειρία που υπογράφηκε στις 5 Σεπτεμβρίου μεταξύ του Κιέβου και των αυτονομιστών αργοπεθαίνει μετά τη διεξαγωγή την περασμένη Κυριακή εκλογών στις περιοχές που τελούν υπό τον έλεγχο των ανταρτών, η πρωτοφανής αυτή στρατιωτική δραστηριότητα καταγράφεται την ώρα που παρατηρητές από τον ΟΑΣΕ δήλωσαν χθες ότι είδαν να καταφθάνουν στο Ντονέτσκ μεγάλες ενισχύσεις προς το στρατόπεδο των ανταρτών, δηλαδή περισσότερα από 40 άρματα μάχης και περί τα 20 φορτηγά, ρωσικής κατασκευής και χωρίς αριθμό κυκλοφορίας, που μετέφεραν πυροβόλα 122 χιλιοστών.
Την Παρασκευή, οι ουκρανικές αρχές είχαν καταγγείλει την είσοδο από τη Ρωσία, η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί ούτε από τις ΗΠΑ ούτε από το ΝΑΤΟ, δεκάδων αρμάτων μάχης, στρατιωτών και άλλου στρατιωτικού εξοπλισμού.
Ο ΟΑΣΕ εξέφρασε χθες την "έντονη ανησυχία" του για την παρουσία αυτών των αυτοκινητοπομπών στην περιοχή του Ντονέτσκ και στη γειτονική πόλη Μακίιβκα, η οποία επίσης τελεί υπό τον έλεγχο των φιλορώσων αυτονομιστών.
Ισχυροί βομβαρδισμοί συνεχίστηκαν χθες στην περιοχή του αεροδρομίου, βόρεια του Ντονέτσκ, επίκεντρο των μαχών μεταξύ των ανταρτών και των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων επί μήνες.
Ο ουκρανικός στρατός που δήλωσε ότι θέσεις του, κυρίως σημεία ελέγχου, δέχθηκαν πυρά πυροβολικού, θρηνεί το θάνατο οκτώ στρατιωτών του, οι περισσότεροι στο αεροδρόμιο του Ντονέτσκ και στα περίχωρα της πόλης αυτής. Περίπου 20 είναι οι τραυματίες, ανάμεσά τους άμαχοι.
Χθες βράδυ ισχυρές εκρήξεις ακούστηκαν στο κέντρο του Ντονέτσκ. Οι αντάρτες είχαν αρχίσει να σκάβουν χαρακώματα κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό στην περιοχή του αεροδρομίου, η οποία αποτελεί ένα από τα θερμότερα σημεία της σύγκρουσης.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, περισσότεροι από 4.000 άνθρωποι, άμαχοι στην πλειονότητά τους, έχουν χάσει τη ζωή τους από την έναρξη της σύγκρουσης τον Απρίλιο.
Ο ουκρανικός στρατός που δήλωσε ότι θέσεις του, κυρίως σημεία ελέγχου, δέχθηκαν πυρά πυροβολικού, θρηνεί το θάνατο οκτώ στρατιωτών του, οι περισσότεροι στο αεροδρόμιο του Ντονέτσκ και στα περίχωρα της πόλης αυτής. Περίπου 20 είναι οι τραυματίες, ανάμεσά τους άμαχοι.
Χθες βράδυ ισχυρές εκρήξεις ακούστηκαν στο κέντρο του Ντονέτσκ. Οι αντάρτες είχαν αρχίσει να σκάβουν χαρακώματα κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό στην περιοχή του αεροδρομίου, η οποία αποτελεί ένα από τα θερμότερα σημεία της σύγκρουσης.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, περισσότεροι από 4.000 άνθρωποι, άμαχοι στην πλειονότητά τους, έχουν χάσει τη ζωή τους από την έναρξη της σύγκρουσης τον Απρίλιο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)