Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014
Αγωνία για τον Έμπολα και στην Ελλάδα
Πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη στους Έλληνες γιατρούς και στη δουλειά
που κάνει το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) δηλώνουν ότι έχουν
οι κάτοικοι της χώρας μας, όμως παράλληλα εκφράζουν ανησυχία μήπως εκτεθούν οι
ίδιοι ή κάποιο δικό τους πρόσωπο στον ιό.
Για το λόγο αυτό το
μεγαλύτερο ποσοστό από όσους ερωτήθηκαν σε έρευνα που διενεργήθηκε πανελλαδικά,
δηλώνει ότι επιθυμεί τη λήψη περισσότερων μέτρων πρόληψης στις πύλες εισόδου
της χώρας, ώστε να αποτραπεί το ενδεχόμενο εμφάνισης κρουσμάτων.
Τα
παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε η εταιρεία ΚΑΠΑ
RESEARCH για λογαριασμό του ΚΕΕΛΠΝΟ στην οποία συμμετείχαν άτομα από όλη τη
χώρα.
Ειδικότερα, ένας στους δύο ερωτηθέντες (57,7%) απαντά ότι
ανησυχεί μήπως ο ίδιος ή κάποιος από την οικογένειά του εκτεθεί στον ιό Έμπολα,
ενώ τέσσερις στους δέκα δηλώνουν ότι δεν ανησυχούν. Στη συντριπτική τους όμως
πλειοψηφία δηλώνουν ανήσυχοι για ξέσπασμα επιδημίας του ιού Ebola στην Ευρώπη
και 71,2% ανησυχεί ότι αυτό μπορεί να συμβεί και στη χώρα μας.
Την
ίδια ώρα επτά στους δέκα Έλληνες (73,2%) δείχνουν μεγάλη εμπιστοσύνη στους
Έλληνες γιατρούς και θεωρούν ότι είναι σε θέση να αποτρέψουν επιδημία του ιού
Έμπολα στην Ελλάδα. Μεγάλο ποσοστό δηλώνει την εμπιστοσύνη του για το ΚΕΕΛΠΝΟ
(54,8%) και για τον ΠΟΥ (54%). Όσον αφορά τα νοσοκομεία στην Ελλάδα οι γνώμες
διχάζονται καθώς το 48,1% δηλώνει ότι έχει εμπιστοσύνη στα νοσοκομεία, ενώ το
51,2% έχει την αντίθετη άποψη. Σύμφωνα με την έρευνα πολύ μικρό ποσοστό (16,9%)
εμπιστεύεται τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας του νομού και ακόμη μικρότερο (12,2%)
τη Δημοτική Αρχή της περιοχής του.
Σε ποσοστό 96,4% οι
ερωτηθέντες ζητούν τη λήψη πιο ενεργών μέτρων πρόληψης για να αποτραπεί η
είσοδος του ιού στη χώρα.
Ειδικότερα:
-
Οι περισσότεροι (96,1%) θέλουν να γίνεται έλεγχος όλων των παράνομων μεταναστών
από τις πληγείσες χώρες.
-
Το 95,8% ζητεί έλεγχο των επιβατών όλων των πτήσεων από χώρες που παρουσιάζουν
αυξημένα κρούσματα.
-
Το 91,9% εκφράζει την επιθυμία να γίνεται έλεγχος όλων των παράνομων μεταναστών
στα νησιά και στον Έβρο.
-
Το 79,7% ζητεί έλεγχο στις πύλες εισόδου σε όποιον μπαίνει στην Ελλάδα
ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης.
-
Tο 66,8% θέλει να απαγορευτούν οι πτήσεις από και προς τις χώρες όπου υπάρχει
επιδημία.
-
Το 96,4% επιθυμεί την πιο ενεργή συμμετοχή της Ελλάδας σε μέτρα πρόληψης κατά
της εξάπλωσης του ιού στις χώρες της Δυτικής Αφρικής.
Σημαντικό είναι ότι το
μεγαλύτερο ποσοστό έχει ενημερωθεί για τον τρόπο μετάδοσης: Το 84,2% γνωρίζει
ότι ο ιός μεταδίδεται μετά από επαφή με σωματικά υγρά (σάλιο, αίμα, ιδρώτας),
41,8% με σεξουαλική επαφή και 37,9% με μολυσμένη σύριγγα. Το 37,1% είπε μετά
από επαφή με το δέρμα και μόλις το 19,5% απάντησε «μέσω του αέρα». Σε ερώτηση
σχετικά με τα συμπτώματα, το 79,9% απάντησε ότι πρέπει να ανησυχήσει κανείς
όταν παρουσιάζει πυρετό πάνω από 38,6 βαθμούς Κελσίου, ανεξήγητη αιμορραγία ή
μώλωπες (54,5%), έντονους μυϊκούς πόνους (49,4%), σοβαρή κεφαλαλγία (44,2%) και
αδυναμία - καταβολή (42,9%).
Ο λόγος του Άρη Βελουχιώτη στη Λαμία
του Μ…
Στις 19 Οκτωβρίου
απελευθερώνεται η Λαμία, ενώ οι ναζιστικές κατοχικές δυνάμεις αποχωρούν από την
Ελλάδα. Δυνάμεις του ΕΛΑΣ, αντιπροσωπεία της ΠΕΕΑ και του ΕΑΜ, καταφτάνουν στην
πόλη και συγκαλείται στην πλατεία Ελευθερίας της πόλης συγκέντρωση του ΕΑΜ. Ο
Άρης Βελουχιώτης θα εκφωνήσει από το μπαλκόνι τον περίφημο λόγο του που
σηματοδοτεί το τέλος του αντάρτικου της κατοχής και παρουσιάζει ουσιαστικά τους
βασικούς άξονες των θέσεων του ΚΚΕ για την μεταπολεμική ελληνική κοινωνία.
Ωστόσο αργότερα, ο ίδιος ο Άρης θα
νιώσει προδομένος από το ΚΚΕ και την υπογραφή της Συνθήκης της Βάρκιζας και θα
ακολουθήσει εκ νέου το δρόμο του αντάρτικου, βλέποντας την έξοδο από το Κόμμα
και θα βρει το θάνατο ως πραγματικός επαναστάτης, δίχως να πέσει στα χέρια του
εχθρού.
Αυτά αναφέρονται δίχως λεπτομέρειες
και την παραφιλολογία ή τον αποτροπιασμό που πολλές φορές φέρει το πρόσωπο του
Άρη απ' όσους δεν αναγνωρίζουν την αληθινά επαναστατική του φύση.
Εδώ, παραθέτουμε το λόγο της Λαμίας
που εκφώνησε και αναστοχαζόμαστε...
Γιατί αγωνίστηκα.
Αδέλφια, Έλληνες και Ελληνίδες της Λαμίας και της περιοχής της!Από μέρους του Γενικού Στρατηγείου του Ε.Λ.Α.Σ, σας φέρω τους πιο θερμούς χαιρετισμούς.
Όπως βλέπετε, πρόκειται «να βγάλω λόγο». Μα ο λόγος μου αυτός δεν θα μοιάζει καθόλου με τους λόγους που γνωρίσατε μέχρι σήμερα. Δεν πρόκειται να σας υποσχεθώ ούτε πως θα σας φτιάξω γεφύρια ή ποτάμια, όπως σας υποσχόντουσαν πως θα σας φέρουν οι παλιοί κομματάρχες. Ούτε και θα σας τάξω λαγούς με πετραχήλια. Δεν επιδιώκω ν' αποσπάσω επαίνους για τη ρητορική μου δεινότητα. Επιδιώκω απλώς ν' ακούσετε αυτά που θα σας πω. Προσέξτε. Θ' αρχίσω σαν τα παραμύθια:
Η αθάνατη ελληνική φυλή.
Κάποτε η γωνιά αυτή της γης που πατάμε και λέγεται Ελλάδα ήτανε δοξασμένη κι
ευτυχισμένη κι είχε ένα πολιτισμό, οπού επί 2 1/2 χιλιάδες χρόνια συνεχίζει να
παραμένει και να θαυμάζεται απ' όλο τον κόσμο. Κανένας σοφός η άσοφος δεν
μπορεί μέχρι σήμερα να γράψει ούτε μια λέξη, αν δεν αναφερθεί στα έργα που
άφησαν οι δημιουργοί αυτού του πολιτισμού, που λέγεται αρχαίος ελληνικός
πολιτισμός.Κάποτε, λοιπόν, η χώρα μας ήτανε δοξασμένη, μα αργότερα την υποδούλωσαν κι έχασε την παλιά της αυτή δόξα. Μα ύστερα από κάμποσα χρόνια η χώρα μας σηκώθηκε στο πόδι κι ύστερα από σκληρούς αγώνες ενάντια στη σκλαβιά, πάλι λευτερώθηκε.
Στην εποχή της σκλαβιάς πέρασε σκληρά, μαύρα χρόνια και πολλοί «έξυπνοι», αναμεσα στους οποίους και κάποιος Φαλμεράγιερ, ισχυρίστηκαν πως η ελληνική φυλή έσβησε κι ότι αυτή διασταυρώθηκε μ' άλλες φυλές, που δεν έχουν τίποτα το κοινό με την αρχαία ελληνική φυλή. Μα ότι κι αν πούνε, αυτό δεν έχει καμία αξία. Την ελληνικότητα μας την αποδείξαμε. Γεγονός είναι ότι η χώρα μας ξεσηκώθηκε και ξαναγένηκε πάλι λεύτερη.
Αυτό κάνεις δεν το ήθελε. Ούτε οι ξένοι βασιλιάδες, ούτε οι ντόπιοι κοτζαμπάσηδες. Οι ξένοι δεν το θέλανε, γιατί φοβισμένοι από τη γαλλική επανάσταση, χτυπούσαν όλες τις εξεγέρσεις και δημιούργησαν γι' αυτό μεταξύ τους την Ιερή Συμμαχία. Οι ντόπιοι κοτζαμπάσηδες γιατί τα είχανε καλά με τους Τούρκους και ξεζουμίζανε το λαό.
Η αντίδραση ουρλιάζει.
Μα ο ελληνικός λαός δεν θάτανε αυτός ο λαός, ο λαός δηλαδή της χώρας της
λευτεριάς και του πολιτισμού, αλλά λαός ζούγκλας, αν δεν έβγαζε μέσα από τα
σπλάχνα του τους αρχηγούς εκείνους, που θα οδηγούσανε στη λευτεριά του. Όπως
βλέπετε, λοιπόν, όλοι - ξένοι και ντόπιοι - πάλεψαν για να μην ξεσηκωθεί ο λαός
κι αποχτήσει τη λευτεριά του.Μέσα στα χρόνια της σκλαβιάς δε σταμάτησαν οι αγώνες. Μικροί ή μεγάλοι. Ένοπλοι ή όχι. Κι ύστερα μέσα απ' αυτό το λαό ξεπήδησε ο μεγάλος βάρδος της επανάστασης, πού ύμνησε με τα τραγούδια του την ιδέα της εξέγερσης του έθνους, ο πρόδρομος της Φιλικής Εταιρίας: ο Ρήγας. Η αντίδραση τον σκότωσε, πριν προλάβει να φέρει σε πέρας τις αρχές του. Μα ο σπόρος που έσπειρε βλάστησε σύντομα.
Σε λίγο, η Φιλική Εταιρία έγινε κι αγκάλιασε χιλιάδες Έλληνες.
Ας ούρλιαζε η αντίδραση. Ας υπόγραφε άτιμα χαρτιά, σαν αυτό πού υπογράφηκε στη διάσκεψη της Βιέννης στα 1815, κάτω από το όποιο έβαλε την υπογραφή του κι ο πολύς Γιάννης Καποδίστριας και που διαλάμβανε, ότι όχι μόνο δε θα ευνοηθεί και επιτραπεί ένα εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα στην Ελλάδα, μα και θα πνιγεί στο αίμα αν ξεσπάσει.
Ο Γιάννης Καποδίστριας, που μας τον παρουσιάζουν στα σχολειά σαν μεγάλο και τρανό, με προτομές και πορτραίτα, είναι ο πρώτος καταστροφέας της Ελλάδας. Μα ότι έκανε, δεν το έκανε σαν Καποδίστριας, μα σαν εκπρόσωπος όλης της ελληνικής αντίδρασης. Ας ούρλιαζε λοιπόν, μαζί με τη διεθνή και η ντόπια αντίδραση. Κι ας υπογράφανε άτιμα χαρτιά.
Ο λαός προχωρεί.
Τίποτα δεν ήτανε ικανό να συγκρατήσει τη φλόγα για τη λευτεριά, που έκαιγε
μέσα στις καρδιές του λαού μας. Έτσι, στα 1821, ύστερα από κόπους και θυσίες
και χάρη στον ενθουσιασμό και τη φλόγα του Παπαφλέσσα, που χρησιμοποίησε όλα τα
μέσα, ακόμα και την ψευτιά, κηρύσσοντας την εξέγερση, ξεσηκώθηκε πρώτος ο
Μοριάς. Από δω, από το Μοριά, άρχισε η επανάσταση του 1821.Στο άκουσμα της εξέγερσης όλοι οι ισχυροί της γης, ξένοι και ντόπιοι, τρόμαξαν. Οι κοτζαμπάσηδες, όμως, βλέποντας ότι δεν τους ήτανε δυνατό να συγκρατήσουν το λαό και φοβούμενοι την οργή του, αναγκάστηκαν να κόψουν τη συνεργασία τους με τους καταχτητές και για να ευνουχίσουν το λαϊκό απελευθερωτικό κίνημα, πήρανε όλοι μέρος στην επανάσταση κι έτσι αυτή πήρε χαραχτήρα πανεθνικό.
Οι τρανοί της γης τρόμαξαν και, χρησιμοποιώντας όλα τα τερτίπια, προσπάθησαν να πνίξουν την επανάσταση. Μα γελάστηκαν. Επί 7 ολόκληρα χρόνια πάλεψαν οι προπάτορες μας, παρά το γεγονός ότι η ελληνική αντίδραση, δυο φορές, το 1823 και 1825, οργάνωσε τον εμφύλιο πόλεμο για να σπάσει ακριβώς τους αγώνες αυτούς. Έτσι οι πρόγονοι μας ανάγκασαν όλους τους εχθρούς μας να γλύψουν εκεί που έφτυσαν και ν' αναγνωρίσουν τους αγώνες μας και την ανεξαρτησία μας.
Κανείς δεν πίστευε προηγούμενα σ' αυτό το θαύμα, που συντελέστηκε από τις ίδιες τις δυνάμεις και τα μέσα του λαού. Άλλοι περίμεναν να τους έλθει η λευτεριά από τη Ρωσία κι άλλοι από τη μεγαλοψυχία των βασιλιάδων της Ευρώπης. Μα η επανάσταση απόδειξε, ότι αυτή μόνη της χάρισε τη λευτεριά της πατρίδας μας. Τα παραμύθια του φιλελληνισμού, χάρη στον οποίο αποκτήσαμε δήθεν τη λευτεριά μας, εφευρέθηκαν μόνο και μόνο για να γίνει πιστευτό, ότι η πατρίδα μας λευτερώθηκε, όχι από τις ίδιες της τις δυνάμεις, μα από τους ξένους. Υπήρξαν βέβαια φιλέλληνες, που αγωνίστηκαν, πολέμησαν κι έχυσαν το αίμα τους για τη λευτεριά της πατρίδας μας. Τιμή και δόξα σ' αυτούς κι αιώνια ας είναι η ευγνωμοσύνη του έθνους. Μα αυτοί υπήρξαν μεμονωμένα άτομα μονάχα. Η θεωρία του οργανωμένου φιλελληνισμού είναι καθαρό παραμύθι.
Με την επικράτηση της επανάστασης αμέσως οι δικοί μας κοτζαμπάσηδες επιβλήθηκαν πάνω στη χώρα μας. Η αντίδραση, ντόπια και ξένη, για να ευνουχίσει το λαϊκό χαραχτήρα του κινήματος και να επιβάλει νέα σκλαβιά, χρησιμοποίησε όλα τα μέσα. Και στο τέλος το πέτυχε. Η αρχή έγινε κολλώντας στο σβέρκο της πατρίδας μας αυτόν που σας είπα πρωτύτερα: Τον Καποδίστρια. Ο Γιάννης Καποδίστριας από την ανασύσταση του ελληνικού κράτους άρχισε την καταστροφή της χώρας μας, κι ένας άλλος Γιάννης, ο Μεταξάς, έβαλε σ' αυτήν το καπάκι.
Πώς μας επιβλήθηκαν οι βασιλιάδες.
Ο λαός νόμιζε, ότι μια που πέτυχε πια η επανάσταση, θα επακολουθούσαν τα
χρόνια της ευτυχίας του, ότι όλη η ανθρωπότητα θάτανε στο πλευρό της χώρας μας
και πως η χώρα μας, για μια ακόμα φορά, θα βρισκότανε σε θέση να ξαναπάρει,
όπως και παλιότερα, ολόκληρη την ανθρωπότητα από το χέρι και να της δείξει
καινούργιους δρόμους πολιτισμού και προόδου. Μα στη θέση αυτών η ντόπια και
ξένη αντίδραση επιβλήθηκαν και φέρανε τον Καποδίστρια, τη Βαυαρική δυναστεία με
τον Όθωνα.Χρόνια και χρόνια απάτης και ρεμούλας μας κράτησαν μακριά από την ευτυχία και τον πολιτισμό και μας ρίξανε μέσα στην εξαθλίωση, την πείνα, την κακομοιριά και τη δυστυχία. Έτσι η Ελλάδα που υπήρξε κάποτε η πηγή των φώτων και του πολιτισμού, κατάντησε να βρίσκεται στο πιο χαμηλό επίπεδο οικονομικής, κοινωνικής και εκπολιτιστικής ανάπτυξης, όχι μόνο έναντι των λαών της Ευρώπης, αλλά και των Βαλκανίων.
Η προδοσία του αλβανικού έπους.
Η ουσία αυτού βρίσκεται στο γεγονός, ότι αντίδραση σκεφτόταν μόνο πώς να
εκμεταλλευτεί, να βασανίσει, και να ξεζουμίσει το λαό, οργανώνοντας κινήματα
κάθε τόσο και καλλιεργώντας τις φαγωμάρες, προπαγανδίζοντας και πείθοντας το
λαό ότι είναι απαραίτητο να ζει φτωχός και κακομοιριασμένος.Χαρακτηριστικό είναι ότι πιάνοντας μια λέξη του Κολοκοτρώνη, που ονόμασε κάποτε τη χώρα μας Ψωροκώσταινα, κατάφερε να πείσει το λαό ότι το ελληνικό κράτος δε μπορεί να ορθοποδήσει μόνο του κι ότι θα έπρεπε να μας κυβερνήσουν οι ξένοι, ονομάζοντας γι αυτό και τα πολιτικά κόμματα ρωσικά, αγγλικά και γαλλικά. Σ' αυτό το σημείο μας φέρανε οι κορυφές που διοικούσαν τον τόπο μας. Κάποτε φτάσαμε και στη δημοκρατία. Μα αυτό έμοιαζε με την παροιμία που έλεγε ο λαός: Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς.
Μυρίστηκαν οι έξυπνοι ψητό από τη μοναρχία και βρίσκοντας ότι «έφταιγε» η δημοκρατία για τη δυστυχία του λαού, ξαναφέρανε το βασιλιά. Και τότε άρχισαν πιο ξετσίπωτα ακόμα να ξεζουμίζουν και να καταπιέζουν το λαό. Και για να μπορούν να πνίγουν τις κραυγές του, βάλανε στο κεφάλι μας το Μεταξά, που ήτανε πάντα πράχτορας του ΙΙ γραφείου του γερμανικού επιτελείου, από τον καιρό που σπούδαζε στη στρατιωτική σχολή της Γερμανίας.
Έτσι, ύστερα από 120 χρόνια, ξαναπέσαμε πάλι στη σκλαβιά, γιατί έτσι κακά μας κυβερνήσανε στο διάστημα αυτό.
Σ' αυτή την κατάσταση βρεθήκαμε, όταν ξέσπασε η πολεμική λαίλαπα και η σύγκρουση μεταξύ των κολοσσών. Μα κανένας απ' αυτούς δε σκέφτηκε ελληνικά και να δει πώς θα ξέφευγε η χώρα μας τη λαίλαπα αυτή. Με την επίγνωση ότι η χώρα μας θα τραβούσε στην καταστροφή μπήκανε στον πόλεμο.
Έχουμε ντοκουμέντα στα χέρια μας, πού μας αποδείχνουν, ότι οι άνθρωποι αυτοί είχανε σκοπό να ρίξουνε μόνο τρεις τουφεκιές στο Αλβανικό μέτωπο κι ύστερα να μας παραδώσουν στους φασίστες. Υπάρχουν ντοκουμέντα που μας πείθουν ότι το Νοέμβρη προς το Δεκέμβρη του 1940 μπορούσαμε να πετάξουμε τους Ιταλούς στη θάλασσα. Μα αυτοί συγκρατούσαν το στρατό μέχρι που να λύσει το στρατιωτικό της πρόβλημα, η Γερμανία στην Ευρώπη κι ύστερα να δικαιολογηθούν ότι δε μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα με δυο κολοσσούς. Δεν πίστευαν στις δόξες του στρατού μας, στο θάρρος, στην τόλμη, στην αυταπάρνηση και τον ηρωισμό του, που πολεμούσε με φλόγα ενάντια στο φασισμό, νηστικός και ξυπόλυτος πάνω στα βουνό της Αλβανίας με τη βοήθεια όλου του ελληνικού λάου. Αυτοί δεν πίστευαν σ' αυτά και περιμένανε πως θα καμφθεί. Γι' αυτό το έπος της Αλβανίας είναι ολοκληρωτικά έργο του λαού. Είναι έργο του λαού που το πραγματοποίησε με το μένος που είχε ενάντια στο φασισμό και το ζυγό του Μεταξά, με θυσίες και ηρωισμούς.
Έτσι, μας ξαναδέσανε στη σκλαβιά.
Μα ο λαός μας δεν ήτανε σε θέση να συνεχίσει το έργο του αυτό. Όσο φλογερά κι αν ήτανε τα στήθη του, η φλόγα αυτή δεν θα άντεχε στα σιδερόφρακτα μεγαθήρια των φασιστών, μια που είχε μέσα του και την προδοσία των ηγετών του. Έτσι αναγκάστηκε να υποκύψει, μα όχι σαν ηττημένος. Γιατί αυτή η συνθηκολόγηση που έκαναν, υπογράφηκε πριν ακόμα πολεμήσει ο στρατός μας. Αυτή δεν ήτανε ήττα του λαού μας, μα ήττα και χρεοκοπία των καθεστώτων που μεσολάβησαν από το 1821-1941. Γι αυτό κι ο λαός μας τιμωρεί σήμερα την ήττα αυτή και θα την τιμωρήσει αργότερα πιο σκληρά ακόμα.
Έτσι ήλθαν οι Γερμανοί στον τόπο μας και μας σκλαβώσανε. Μα για μας, για το λαό μας, καμιά κηλίδα δε θα μπορούσε να προσαφθεί, ότι εγκαταλείψαμε τα εδάφη μας. Αυτή θα κολλούσε, όταν δεν ξεσηκωνόμαστε. Τι μπορούσαμε να περιμένουμε απ' αυτούς που φορούσαν τα κλακ και τα μπακαλιαράκια; Τι μπορούσαν να μας πούνε αυτοί; Το μόνο που βρίσκανε να μας λένε ήτανε:
Ησυχία, παιδιά, και τάξη. Κάναμε κυβέρνηση, ησυχάστε. Αυτό όμως θέλανε κι οι Γερμανοί. Μα τα λόγια αυτά τα εκστομίζανε οι άνθρωποι εκείνοι που δεν έχουν το δικαίωμα να ονομάζονται Έλληνες.
Κι όμως, δε θα συμβιβάζονταν με τη λογική και τη ράτσα μας, αν δε βγαίναν πάλι τα στοιχεία αυτά που θα κρατούσανε ψηλά την τιμή του έθνους μας, μέσα από το λαό μας.
Στο δρόμο του αντάρτικου.
Μια μαυρίλα πλάκωνε τον ελληνικό ορίζοντα. Κανείς δεν ήξερε τι θα έφερνε η
αύριο και πώς θα ξεφεύγαμε από τη σιδερένια τανάλια που μας έσφιγγε. Κείνοι που
ένιωθαν βρίσκονταν στις φυλακές και τα ξερονήσια. Κι εδώ πρέπει να στιγματιστεί
μια άλλη ατιμία των ανθρώπων της 4ης Αυγούστου, που φεύγοντας, τους παράδωσε
στα χέρια των καταχτητών.Μια άλλη μερίδα πού ένιωθε, ασχολούνταν με τις μαύρες και άσπρες αγορές. Έτσι, όλο το βάρος έπεσε πάνω σε μια χούφτα ανθρώπων, απ' αυτούς που τρώγανε καρπαζιές μέσα στα αστυνομικά μπουντρούμια και τις ασφάλειες, μα που φλέγονταν από ηρωισμό και ανδρεία και μέσα τους υπήρχε μια ζεστή ελληνική καρδιά κι έτρεχε στις φλέβες τους πραγματικό ελληνικό αίμα. Αυτοί άναψαν το δαυλό κι έδωσαν το σύνθημα για τον ξεσηκωμό του Έθνους. Αυτοί που δώσανε το κουράγιο στους Έλληνες. Αυτοί που δημιούργησαν τη νέα Φιλική Εταιρία: το ΕAM.
Βέβαια, ποιος θάτανε κείνος που μπορούσε να πιστέψει τότε. Ότι αυτή η φούχτα των ανθρώπων θα έφερνε στη χώρα μας τη μεγαλόπρεπη αυτή νίκη. Μα η υφή, η ψυχοσύνθεση, το σκαρί των ανθρώπων αυτών ήτανε τέτοιο. Παρά τις φυλακές, τους κατατρεγμούς, τις δολοφονίες, τα βασανιστήρια, τις ομαδικές εκτελέσεις και την τρομοκρατία, οι άνθρωποι αυτοί οδηγούσαν ηρωικά και θαρραλέα τις μάζες στον δρόμο της λευτεριάς.
Ξέρετε όλοι πως άρχισε το κίνημα αυτό και δε σταματώ στις λεπτομέρειες του. Όταν έχουμε τη μέρα της εθνικής ανεξαρτησίας μας, πού γιορτάζουμε στις 25 Μάρτη, χαιρόμαστε, τραγουδάμε και κλαίμε από τη συγκίνηση. Μα από δω και πέρα θα έχουμε δυο εθνικές γιορτές: την 25η Μάρτη και την 27η Σεπτέμβρη επέτειο της δημιουργίας του ΕΑΜ, που αποτέλεσε τη βάση της σημερινής μας απελευθέρωσης.
Αυτό πρέπει να το νιώσουμε.
Στα προηγούμενα χρόνια πολλοί περνούσανε από την πλατεία του Διάκου, μα
κανείς δεν ένιωθε τον παλμό που περιείχε το τραγούδι, που μας δίδασκε στο
σχολείο ο παλιός καθηγητής μας Λάσκαρης: Σας ευλογεί του Διάκου μας το τιμημένο
χέρι.Κανείς δεν ένιωθε, ότι έπρεπε να φύγει μακριά από τα μικροσυμφέροντα του και να παλέψει για τη λευτεριά. Μα η χούφτα αυτή των ανθρώπων, που σας μίλησα πιο πάνω, ρίχτηκε ολόψυχα στον αγώνα.
Η αντίδραση στο άκουσμα της χρησιμοποίησε όλα τα μέσα κι έθεσε σε ενέργεια όλες τις ατιμίες για να τη σαμποτάρει. Μα όλα αυτά στάθηκαν ανίκανα να σπάσουν τον αγώνα της. Αντίθετα, αυτή ρίζωνε κάθε μέρα και πιο πολύ κι ανέπτυσσε τη δράση της. Κι επειδή δεν είχε σκοπό να καταπιαστεί με χαρτοπόλεμο έβγαλε στο βουνό το αντάρτικο.
Θυμάμαι όταν το χειμώνα του 1941 ήλθα εδώ σαν «μαυραγορίτης» για να βάλω μπροστά τη δουλειά. Σας γνώριζα όλους, μα κανείς από σας δεν ήξερε τι επεδίωκα εγώ. Τότε μαζί με το Γ. Φράγκο και Γ. Γιαταγάνα βγάλαμε το πρώτο διάγγελμα του ΕΑΜ. Πολλοί νομίζανε τότες, ότι αυτό ήτανε μόνο ντόρος και τίποτα άλλο.
Όταν λέγαμε ότι σε λίγο θα σφυρίζει το μάλιγχερ και θα κροταλίζει ξερά το πολυβόλο στις βουνοκορφές και τα φαράγγια μας κι οι Γερμανοί και Ιταλοί θα φεύγουν ντροπιασμένοι, ίσως πολλοί να λέγανε πως αυτά δεν ήτανε παρά ηχηρές φράσεις.
Μα ύστερα από 2 1/2 μήνες άρχισε πραγματικά να λαλεί το ντουφέκι. Και τι δεν είπανε τότε! Όπως και στα 1821 όλη η αντίδραση συνωμότησε εναντίον μας και στην αρχή δεν έλεγε τίποτα για το αντάρτικο, κάνοντας το ίδιο πού κάνει και η στρουθοκάμηλος, όταν κρύβει το κεφάλι της, ενώ όλο της το σώμα φαίνεται. Έτσι κι αυτοί, νομίζανε, ότι αν δε λέγανε τίποτα για το αντάρτικο και το αγνοούσαν, δε θα ξαναβροντούσε το καριοφίλι. Μα μπορούσε να σταματήσει αυτό; Κάθε μέρα κοκκίνιζαν τα βουνά και τα φαράγγια από το αίμα.
Κι όταν είδαν ότι το αντάρτικο μεγάλωνε, παρά τη σιωπή τους, τότε κι αυτοί άλλαξαν τρόπο για να μας πολεμήσουν. Μας ονόμασαν πλιατσικολόγους, κατσικοκλέφτες, ληστοσυμμορίτες κλπ. Ακόμα βρέθηκαν άνθρωποι να μας αποκηρύξουν με την υπογραφή τους γιατί σκοτώσαμε τον προδότη και εκβιαστή Μαραθέα. Αυτοί οι κύριοι ήτανε κυριολεκτικά ηλίθιοι.
Δεν ξέρανε ούτε το ατομικό τους συμφέρον. Νόμισαν, πως αν μας αποκήρυσσαν θα σταματούσε κι ο αγώνας μας κι ότι δεν θα είμαστε κάποτε ικανοί να τους σφίξουμε το λαιμό και να τους πνίξουμε.
Ας είναι. Τέτοιοι ηλίθιοι ήτανε και τέτοιες ηλιθιότητες λέγανε. Ας κάνουν τώρα τα ψηλά τους καπέλα κλωσοφωλιές.
Η ύπαιθρος αναπνέει.
Μα ήτανε δυνατό να πιάσει αυτό; Οι χωριάτες είχανε δει για πρώτη φορά το
θαύμα ν' αφήνουν τα πράματα τους έξω χωρίς να τους τα πειράζει κανείς. Η
ζωοκλοπή είχε καταργηθεί στην ύπαιθρο και η ασφάλεια της ζωής και της
περιουσίας ποτέ δεν ήτανε σ' αυτό το σημείο. Ήτανε θαύμα αυτό; Όχι. Αλλά για
πρώτη φορά το χωριό γνώρισε την εξουσία, η οποία βγήκε για να χτυπήσει την
εσχάτη προδοσία, το έγκλημα, τη ζωοκλοπή κλπ. και να εμπεδώσει την ασφάλεια.Κι όταν χτυπήσαμε τα εγκλήματα αυτά και πατάξαμε την προδοσία, αυτοί σαν δεσποινίδες της αριστοκρατίας, που δε βλέπουν γύρω τους τη δυστυχία και την κακομοιριά πού βασιλεύει, αλλά συγκινούνται από ένα άρρωστο γατάκι, έμπηξαν τις φωνές και μας κατηγόρησαν ότι σκοτώνουμε. Επί Μεταξά βιάστηκαν γυναίκες, υπέστησαν μαρτύρια χιλιάδες άνθρωποι, σκοτώθηκαν και γκρεμίστηκαν από τα μπαλκόνια της Ασφάλειας γέροι, έγιναν τόσα εγκλήματα, μα κανείς απ' αυτούς δεν είπε τίποτα. Μα τώρα φωνάζουνε ότι ο Άρης σφάζει.
Ναι, σφάξαμε κι είμαστε έτοιμοι να ξανασφάξουμε, αν χρειαστεί. Ποιους όμως σφάξαμε; Εμείς είμαστε πιο πονόψυχοι απ' αυτούς. Απόδειξη είναι ότι εμείς είμαστε κείνοι που τρώγαμε χρόνια τώρα τις καρπαζιές και καταδιωκόμασταν. Σφάξαμε κείνους που πρόδιδαν στους καταχτητές τους Έλληνες, κείνους που κλέβανε το λαό και διαπράττανε εγκλήματα. Κι είναι κυριολεκτικά ηλίθιοι κείνοι πού τους πήρε ο πόνος γι' αυτούς, που τόσο δικαιολογημένα χτυπήσαμε, για να παίρνουν το μέρος τους ή είναι ολοκληρωτικά συνένοχοι τους. Μα ούτε και το κόλπο αυτό έπιασε.
Το αντάρτικο σώζει το λαό.
Τότε όμως αυτοί, σαν καλοί ζαχαροπλάστες που ήτανε, κατασκευάσανε ένα νέο
χρυσό χάπι:-Ναι, φωνάζανε. δεν υπάρχει αντίρρηση, ότι οι αντάρτες διεξάγουν εθνικό αγώνα. Μα το ζήτημα αυτό θα λυθεί από τους ισχυρούς. Τι μας χρειάζονται, λοιπόν, οι αγώνες κι οι σκοτωμοί, αφού τα ζητήματα μας θα τα λύσουνε άλλοι;
Λυτό το σύνθημα έπιανε. Είχανε όμως δίκιο; Ασφαλώς όχι!
Γιατί δεν είχανε δίκιο;
Στα 1941-42 το ΕΑΜ δεν ήτανε ακόμα ισχυρό. Γι' αυτό δεν είχε αρχίσει ο αγώνας να παίρνει μαζικό χαραχτήρα. Ούτε κι αντάρτικη δράση υπήρχε. Κι όμως. Στα 1941-42 πέθαναν από την πείνα και τις αρρώστιες, που επακολούθησαν απ' αυτήν, 300.000 άνθρωποι μόνο στην Αθήνα, τον Πειραιά και τα περίχωρα τους. Και θα πέθαιναν αργότερα ακόμα περισσότεροι, αν το ΕΑΜ δεν κινητοποιούσε με συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις, συλλαλητήρια και απεργίες το λαό και δεν τον εμψύχωνε: 1. Να επιβληθεί το σταμάτημα της αρπαγής της παραγωγής μας από μέρους των κατακτητών. 2. Να επιβληθεί σ' αυτούς ν' αφήσουν το Διεθνή Ερυθρό Σταυρό να αναλάβει την τροφοδοσία του λαού μας. 3. Να προσέξουν την κατάσταση της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Αν το αντάρτικο δε σταματούσε τις φάλαγγες των Γερμανών που κλέβανε την παραγωγή της χώρας μας και δεν καταργούσε τη συγκέντρωση της παραγωγής που τη βάζανε στο χέρι οι καταχτητές, αν δε γίνονταν όλα αυτά, τότε τα θύματα από την πείνα και τις αρρώστιες θα ήταν πολύ περισσότερα. Όλες οι χιλιάδες των θυμάτων, που πέσανε για τη ζωή και τη λευτεριά του λαού μας, ποτέ δε φθάνουν τα θύματα της πείνας και των ασθενειών. Πότε ακούστηκε στην ιστορία της ανθρωπότητας να πραγματοποιείται η απελευθέρωση μέσω της μπαγαποντιάς; Ποτέ. Η λευτεριά δεν κερδίζεται με ξόρκια, αλλά με αγώνες και θύματα!
Μα κι αν το θέλαμε, δεν είχαμε αυτό το δικαίωμα. Το δικαίωμα δηλαδή να κηλιδώσουμε την ιστορία της πατρίδας μας. Αυτό θα ήτανε ασέβεια στη μνήμη των ηρωικών μας προγόνων. Μα ούτε είχαμε το δικαίωμα να κολλήσουμε μια ατιμωτική σφραγίδα, μια σφραγίδα αίσχους, στο κούτελο των επερχομένων γενεών, των παιδιών μας και των εγγονιών μας, ότι κατάγονται από γενιά ευνούχων, που δέχονται να πεθαίνουν στα πεζοδρόμια από τον ατιμωτικότερο των θανάτων, από την πείνα, παρά να πεθαίνουν με το όπλο στο χέρι, παλεύοντας για τη λευτεριά.
Τι θα έπρεπε να προτιμούσαμε; Το πρώτο ή το δεύτερο; Όχι! Χίλιες φορές όχι!
Καλύτερα να γινότανε το παν ένα μπουρλότο, παρά να υποταχθούμε στους καταχτητές.
Αυτό ο λαός μας το κατάλαβε, τους μούντζωσε κι έδωσε αυτά τα γενναία παλικάρια, πούναι τώρα στεφανωμένα με δόξες, με δάφνες και με νίκες.
Η αντίδραση συνωμοτεί.
Μα γιατί αυτό; Το ΕAM είχε δηλώσει ότι δεν είχε μονοπώλιο τον αντάρτικο αγώνα. Γι' αυτό και τους κάλεσε να σχηματιστούν κοινές ανταρτοομάδες. Αν είχανε την πρόθεση να παλέψουν ενάντια στους καταχτητές, θα το κάνανε. Τότε όμως, ισχυρίζονται, ότι η χωρογραφία της Ελλάδας και η πυκνότητα της κατοχής δεν επέτρεπε την ύπαρξη ανταρτοομάδων.
Όταν όμως είδανε εμάς, όταν λευτερώσαμε την ύπαιθρο, τότε κι αυτοί αποφάσισαν να δημιουργήσουν αντάρτικο.
Τι θα περίμενε κανείς άπ' αυτούς αρχή αρχή; Ποια κραυγή, έστω και τυπικά, να βγει από το στόμα τους; Φυσικά, "Κάτω οι καταχτητές" !
Μα την θέση τους τη γνωστοποίησαν από την αρχή. Η πρώτη κραυγή τους ήτανε:
"Κάτω το ΕΑΜ!"
Μα εμείς και πάλι τους καλέσαμε για να ενωθούμε. Αυτοί όμως αρνήθηκαν, γιατί
δεν θέλανε να υποβληθούν σε κόπους και μόχθους για να πολεμήσουν τον καταχτητή.
Γιατί αυτοί δεν ήτανε εντολοδόχοι του ελληνικού λαού, μα της αντίδρασης από το
φόβο της λαοκρατίας που ζητούσαν να πολεμήσουν.Στο τέλος μας κήρυξαν κι ανοιχτά τον πόλεμο, ένοπλα, συνεργαζόμενοι με τους καταχτητές.
Θα είμαστε ασυνεπείς στον αγώνα μας και προδότες του λαού μας, αν σιχαινόμαστε τα αίματα. Γι' αυτό, σαν εντολοδόχοι του λαού, συντρίψαμε τους συνεργάτες αυτούς των καταχτητών, τους πολέμιους του εθνικού μας αγώνα.
Ο ΕΛΑΣ στο πλευρό των συμμάχων.
Ύστερα απ' αυτό χρησιμοποίησαν το κόλπο: Μας κατηγόρησαν, ότι δε βοηθάμε το
συμμαχικό αγώνα, αλλά θα υπακούσουμε μόνο στους Ρώσους. Κι απειλούσαν ότι όταν
θάρθουν οι σύμμαχοι εδώ, θα μας κανονίσουν. Αυτοί, που συνεργάζονταν με τους
Γερμανούς, απειλούσανε ότι θα μας χτυπήσουν οι σύμμαχοι!Αυτοί που στα 1941 πρόδωσαν το συμμαχικό αγώνα. Αυτοί που μαγάρισαν τις Θερμοπύλες και τους Τριακόσιους μας κι άφησαν τους συμμάχους Άγγλους να μάχονται μόνοι τους εκεί, ενώ αυτοί είχαν παραδώσει την Ελλάδα με τη συνθηκολόγηση του Τσολάκογλου, μας κατηγορούσαν ότι δεν ενισχύουμε τον συμμαχικό αγώνα κι έβαζαν στο μυαλό των συμμάχων την άτιμη σκέψη, ότι δήθεν θα μας χτυπούσαν ερχόμενοι εδώ.
Ο Γοργοπόταμος.
Μα σε λίγο τους ήλθε το πρώτο χαστούκι! Η πρώτη ομάδα των Άγγλων
αλεξιπτωτιστών έπεφτε, όχι σ' αυτούς, μα στον Άρη, πάνω στη Γκιώνα. Και μαζί μ'
αυτούς τραβήξαμε κι ανατινάξαμε το Γοργοπόταμο. Ο αρχηγός των συμμαχικών
στρατευμάτων της Μ. Ανατολής, στρατηγός Ουίλσον, δήλωνε ανοιχτά, ότι οι
επιτυχίες των συμμάχων στην Αφρική οφείλονται κατά 80% στην ανατίναξη της
γέφυρας του Γοργοποτάμου, γιατί αυτή εμπόδισε την αποστολή γερμανικών
ενισχύσεων και εφοδιασμού. Μα να κι ένα τελευταίο: Στην Πελοπόννησο προτείναμε
στους τσολιάδες να καταθέσουν τα όπλα κι εμείς θα τους αφήσουμε ελεύθερους. Μα
οι Άγγλοι το απέρριψαν αυτό και συνέλαβαν όλους τους τσολιάδες, τους έκλεισαν
σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους παραπέμπουν να δικαστούν από τα
στρατοδικεία.Στο κάτω-κάτω, να τώρα οι Άγγλοι μπροστά σας. Διαβαίνουν τους δρόμους της Λαμίας και πάνε να χτυπήσουν τους Γερμανούς μαζί με μας. Μαζί τους θα πολεμήσουμε εμείς κι όχι αυτοί, μέχρι την ολοκληρωτική συντριβή του φασισμού. Μα τα κατακάθια αυτά βρήκανε νέο τροπάρι: Μας κατηγορούν ότι είμαστε όλοι κομμουνιστές και ισχυρίζονται, ότι το ΕΑΜ. και ο ΕΛΑΣ είναι σκεπασμένες κομμουνιστικές οργανώσεις. Μα αυτή η κατηγορία μπορεί ν' αποτελέσει ντροπή ή έπαινο;
Αγωνιζόμαστε για την Δημοκρατία.
Το Κομμουνιστικό Κόμμα δε βαδίζει τώρα για τον κομμουνισμό. Το ΚΚΕ έχει
βέβαια στο πρόγραμμα του σαν τελική του επιδίωξη τον κομμουνισμό. Μα όχι για
τώρα. Τον κομμουνισμό θα τον επιβάλλετε σεις, ο λαός κι όχι το ΚΚΕ. Κι είμαι
βέβαιος ότι πολλοί από τους μορφωμένους μας, που δεν τον θέλουν σήμερα, θα
ψηφίσουν τότε για να επικρατήσει ο κομμουνισμός.Σήμερα, όμως, το ΚΚΕ. δεν επιδιώκει παρά μόνο μια δημοκρατική λύση του ελληνικού προβλήματος.
Μα ας πούμε, ότι το ΚΚΕ. θα εφαρμόσει τον κομμουνισμό. Λένε ότι ο κομμουνισμός χαλνά τις εκκλησιές και γδέρνει τους παπάδες. Τόσο χαζοί είναι λοιπόν οι κομμουνιστές να χαλάσουν τις εκκλησιές, που δεν τους εμποδίζουν σε τίποτα;
Οι εκκλησιές μας φταίνε ή τα καράβια του Εμπειρίκου; Γιατί λοιπόν να κάψουμε τις εκκλησιές;
Ποιος χτυπά τη θρησκεία;
Ο κομμουνισμός, λένε, θα καταργήσει την θρησκεία. Μα η θρησκεία είναι ζήτημα συνείδησης. Πώς θα καταργηθεί λοιπόν; Η κατάργηση της θρησκευτικής συνείδησης είναι πράμα αδύνατο, έστω κι αν ακόμα οι κομμουνιστές θέλανε να την καταργήσουν. Η θρησκευτική συνείδηση δεν καταργείται με απλές διαταγές. Αν συνέβαινε ένα τέτοιο πράμα, αυτό θα έμοιαζε με την διαταγή πού έβγαλε κάποτε ένας αστυνόμος στην Ανάφη, με την οποία απαγόρευε την πάλη των τάξεων! Το τι θα γίνει στο πολύ μακρινό μέλλον, το πώς θα σκέπτονται οι άνθρωποι τότε, είναι άλλο πρόβλημα. Και κανένας πολιτικός δε μπορεί να βγάλει νόμο για το τι θα πρέπει να γίνει ύστερα από 200 η 500 χρόνια. Ούτε λοιπόν κι εμείς θα βγάλουμε τέτοιο νόμο. Μας ενδιαφέρει το πώς θα προκόψει ο λαός μας σήμερα κι όχι το τι φιλοσοφικές πεποιθήσεις θα έχει ύστερα από 500 χρόνια.
Συνεπώς καταλαβαίνετε τώρα, ότι αυτοί που διαδίδουν αυτές τις συκοφαντίες επιδιώκουν άλλους σκοπούς, προσπαθώντας με το μέσο αυτό της συκοφαντίας να εξαπατήσουν το λαό και να διαιωνίσουν την κυριαρχία τους πάνω του. Αν μάλιστα εξετάσουμε βαθύτερα το πράμα αυτό, θα δούμε ότι αυτοί είναι άθρησκοι, γιατί σε αυτούς δεν υπάρχει ούτε ίχνος θρησκευτικής συνείδησης κι ο μόνος που λατρεύουν είναι ο Θεός Μαμμωνάς, ο Θεός του χρήματος…
Θα συσπειρώσουμε την οικογένεια.
Κατηγορούν τους κομμουνιστές, ότι αυτοί θα διαλύσουν επίσης την οικογένεια.
Λες κι εμείς κατεβήκαμε από τον ουρανό και δε γεννηθήκαμε από σπίτια ή
φυτρώσαμε μόνοι μας σαν τα μανιτάρια. Η οικογένεια δημιουργήθηκε από ορισμένες
οικονομικές συνθήκες. Σε μια ορισμένη ανάπτυξη της κοινωνίας δημιουργήθηκε η
ανάγκη της οικογένειας, γιατί έτσι θα αντιμετωπίζονταν καλύτερα οι ανάγκες της
ζωής.Χρειάζονταν να δουλεύουν όλοι: ο πατέρας και τα παιδιά στα χτήματα, οι γυναίκες στον αργαλειό και το σπίτι, γιατί μόνο με τον τρόπο αυτό θ' αντιμετωπίζονταν οι βιοτικές ανάγκες τους.
Αυτού του είδους οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούσαν τότε, πλησίαζαν όπως βλέπετε, πιο στενά τα μέλη της οικογένειας μεταξύ τους. Σήμερα όμως τι γίνεται; Οι σημερινές οικονομικές συνθήκες αναγκάζουν όχι πια το στενό πλησίασμα της οικογένειας, αλλά αντίθετα την απομάκρυνση της.
Να ένα παράδειγμα: Ένας άντρας παντρεύεται, μα την επομένη του γάμου του φεύγει στην Αμερική για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις ανάγκες της ζωής του και της γυναίκας του. Ποιος διαλύει στην περίπτωση αυτήν την οικογένεια; Οι κομμουνιστές ή οι οικονομικές συνθήκες πού δημιούργησε η κεφαλαιοκρατία;
Κι εδώ, λοιπόν, βλέπουμε φανερά, ότι αυτοί που μας κατηγορούν πως θέλουμε να διαλύσουμε την οικογένεια, δεν είναι άλλοι, παρά αυτοί οι ίδιοι πού τη διαλύουν στην πραγματικότητα, ενώ εμείς επιδιώκουμε το στερέωμα της. Θα δώσουμε στο λαό τα οικονομικά μέσα για να μπορεί να μη σκορπάει την οικογένεια του στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.
Μας κατηγορούν ότι θέμε να καταργήσουμε τα σύνορα και να διαλύσουμε το κράτος. Μα το κράτος εμείς το φτιάχνουμε σήμερα, γιατί δεν υπήρξε, μια που αυτοί οι ίδιοι το είχανε διαλύσει. Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς; Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους.
Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε.
Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαια τους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ; Όταν έξαφνα στα 1929-31 το κράτος ζήτησε, λόγω της οικονομικής κρίσης πού μάστιζε τότε τη χώρα μας να κατεβάσουν οι ξένοι ομολογιούχοι το ποσοστό που πληρώναμε σε τοκοχρεολύσια, οι Άγγλοι δέχτηκαν να το μειώσουν σε 35%, αλλά οι Έλληνες ομολογιούχοι αρνήθηκαν. Να λοιπόν, ποιος είναι ο πατριωτισμός τους! Αυτός φτάνει μέχρι το σημείο που δεν θίγονται τα οικονομικά τους συμφέροντα. Αυτοί λοιπόν οι ίδιοι που μας κατηγορούν ότι επιδιώκουμε την κατάργηση των συνόρων και την διάλυση του κράτους, αυτοί τα ξεπουλάνε αυτά στην πρώτη ευκαιρία.
Όταν οι άτιμοι μιλάνε για τιμή.
Μας κατηγορούν επίσης, ότι εμείς επιβουλευόμαστε την τιμή. Βλέπετε, όλοι
αυτοί οι «ηθικοί», που όταν περπατάνε μπερδεύουνται τα κεφάλια τους στα
σύρματα, μιλάνε για τιμή! Αυτοί που πούλησαν τις γυναίκες και τις αδελφές
στον κατακτητή, για να κάνουν τα νταραβέρια μαζί του και μας σκλάβωσαν διπλά,
αυτοί πάνε τώρα να μας πείσουν ότι είναι οι κέρβεροι της τιμής και της ηθικής.
Με αυτά τα μέσα προσπαθούν να εξαπατήσουν το λαό για να συνεχίσουν το
ξεζούμισμα και την εκμετάλλευση του. Και πολλές φορές το καταφέρνουν αυτό και
μας πείθουν μάλιστα ότι έτσι είναι όπως τα λένε.Πάρτε ένα παράδειγμα, απ' αυτό που γίνεται στα χωριά: Ο χωριάτης καπνίζει τον καπνό που παράγει ο ίδιος. Μα τον πείσανε ότι αυτός είναι λαθραίος. Κι ο ίδιος ο χωρικός σου λέει ότι καπνίζει λαθραίο καπνό. Λες και δεν τον έσπειρε αυτός στον τόπο μας, αλλά τον έφερε από την Αμερική. Όπως βλέπετε λοιπόν κι ο ίδιος ο χωριάτης το πίστεψε, πως ο καπνός του είναι «λαθραίος». Η αντίδραση δεν σταματά σε τίποτα μπροστά προκειμένου να εξαπατήσει το λαό, χρησιμοποιώντας γι αυτό όλα τα μέσα, όλη τη συκοφαντία και το ψέμα. Μα αυτές οι συκοφαντίες στην ύπαιθρο, όπου μας είδανε και μας νιώσανε, έγιναν συντρίμμια. Στις πόλεις θα γίνει κι αυτού το ίδιο.
Σε λίγες μέρες θα δείτε κι εσείς μόνοι σας την πραγματικότητα. Γιατί ο δικός μας σκοπός είναι ένας: Πώς θα ζήσει καλύτερα ο λαός μας!
Όταν είταν εδώ ο κατακτητής, αυτοί θέλανε τότε την τάξη. Εμείς θέλαμε την αταξία για να κάνουμε ανυπόφορη τη ζωή του κατακτητή. Τώρα αυτοί θέλουνε την αταξία. Μα εμείς θέλουμε την τάξη. Αυτοί είναι οι οργανωτές του εμφυλίου πολέμου για να εκμεταλλεύονται το λαό μας. Αυτοί είναι οι λύκοι, που προσπαθούν να κατασπαράξουν το κοπάδι, εμάς, εσάς, όλους μας, το λαό δηλαδή.
Τηρήσαμε τις υποσχέσεις μας.
Εμείς είμαστε υπέρ της ενότητας και χάρη στις προσπάθειες τις δικές μας οφείλεται κατά 9 5% η δημιουργία της εθνικής κυβερνήσεως, κάτω από την οποία αγωνιζόμαστε σήμερα. Μέχρι τη Λάρισα η πατρίδα μας είναι τώρα ελεύθερη. Και γρήγορα θ' απελευθερώσουμε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Έτσι και η δεύτερη μας υπόσχεση τείνει να πραγματοποιηθεί ολοκληρωτικά.
Η πάλη μας για τη λαοκρατία.
Ο ΕΛΑΣ στα χέρια πρώτα της Κ.Ε. του ΕΑΜ και της ΠΕΕΑ αργότερα αποτέλεσε το δυνατό όπλο της διατήρησης του λαού μας στη ζωή. Τον μοχλό της γρηγορότερης απελευθέρωσης μας. Τώρα, στα χέρια της εθνικής μας κυβέρνησης, που αποτελείται απ' όλα τα κόμματα και τις οργανώσεις και που υπόσχεται στο πρόγραμμα της λαοκρατικές λύσεις, θ' αποτελέσει την εγγύηση, ότι θα συνεχίσουμε τον πόλεμο μέχρι την ολοκληρωτική συντριβή του φασισμού κι ότι θα εξασφαλισθούν οι ως τώρα κατακτήσεις του λαού μας και θα κερδηθούν και νέες.
Φωνάζατε πολύ για την θανατική καταδίκη των προδοτών, των συνεργατών του καταχτητή και των εκμεταλλευτών της δυστυχίας τού λαού στα χρόνια της κατοχής. Όταν εμείς δεν είχαμε τη δυνατότητα να τους δικάσουμε, τους εκτελούσαμε. Αργότερα τους δικάζαμε σε στρατοδικεία. Τώρα, όσους έχουμε συλλάβει θα τους παραδώσουμε στην δικαιοσύνη. Υπάρχει η νόμιμη πια κυβέρνηση και αυτή θα αποφασίζει για όλα. Μη φωνάζετε λοιπόν. Αυτοί θα δικασθούν και θα καταδικασθούν. Μα δεν θάχει και μεγάλη σημασία.
Τεράστια σημασία θάχει αν καταδικάσετε και θανατώσετε εσείς, ο κυρίαρχος λαός, το καθεστώς που γεννάει τέτοια καθάρματα.
Μεθαύριο θα τραβήξουμε στις εκλογές. Το πρώτο ράπισμα πρέπει να δοθεί στο δημοψήφισμα, με την οριστική καταδίκη του φιλοβασιλισμού και την εγκαθίδρυση της δημοκρατίας.
Αλλά γιατί στρεφόμαστε με τόση μανία ενάντια στο βασιλιά;
1.Γιατί αυτός πρώτα-πρώτα δεν είναι ούτε Έλληνας. 2.Γιατί μας τον φέρανε με το ψεύτικο δημοψήφισμα του 1935. 3.Γιατί είναι επίορκος. Καταπάτησε το Σύνταγμα του 1911 κι έβαλε δικτάτορα τον πεμπτοφαλαγγίτη Γιάννη Μεταξά. 4. Γιατί άφησε όλους τους ανίκανους και πεμπτοφαλαγγίτες στρατηγούς και υπουργούς να προδώσουν τον πόλεμο της Αλβανίας και να υποδουλώσουν την πατρίδα μας. 5. Τέλος, γιατί στην εθνική μας συμφορά του 1941, αντί να καθίσει εδώ και να θυσιαστεί σαν άλλος Κόδρος των Αθηνών, μας εγκατέλειψε.
Αν ήτανε καλός έπρεπε να καθίσει εδώ κι αντί να βγει στο κλαρί ο Άρης και δεν ξέρω ποιος άλλος, να βγει αυτός να οργανώσει τον αγώνα και να είναι τώρα δικαιωματικά βασιλιάς μας και αρχηγός μας. Με τη στάση του ο ίδιος παραιτήθηκε ουσιαστικά και τυπικά του δικαιώματος επί του θρόνου της Ελλάδος.
Αυτά βέβαια γι' αυτόν προσωπικά κι ανεξάρτητα από την πεποίθηση μας πώς δεν χρειάζεται κανένας θρόνος, μα δημοκρατία για να προκόψει η Ελλάδα μας.
Σεβόμαστε τη λαϊκή θέληση.
Μα έχουμε αυτές τις απαιτήσεις: Να ψηφίσει ο λαός ανεπηρέαστα και να σεβασθούν το λαό.
Αν αυτά δεν εκτελεστούν, τότε σας υποσχόμαστε ότι πάλι θα ξαναβγούμε στο βουνό. Μα είμαι βέβαιος ότι αυτά δεν θα συμβούν. Γιατί ο λαός μας χειραφετήθηκε πια. Δοκιμάσθηκε και ξύπνησε. Θ' ακολουθήσει τους δρόμους που του δείχνουμε και που μοναδικά τον συμφέρουν.
Με την πεποίθηση αυτή, τελειώνοντας, σας καλώ να φωνάξουμε:
Ζήτω ο κυρίαρχος λαός μας!
Ετικέτες
Αντίσταση,
Άρης Βελουχιώτης,
ΕΑΜ,
ΚΚΕ
Στα 680€ ο μισθός του νεοεισερχόμενου στο Δημόσιο, 100€ κάτω από το προηγούμενο όριο
του Μ…
Νέο τοπίο αμοιβών διαμορφώνει το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο. Σύμφωνα με Το
Βήμα της Κυριακής, ο μισθός πρωτοδιοριζόμενου υπαλλήλου υποχρεωτικής
εκπαίδευσης θα βρεθεί πολύ σύντομα στα 680 ευρώ (από 780 σήμερα).
Μεγάλες
ανατροπές στο Δημόσιο τομέα αναμένεται να επιχειρήσει τους επόμενους μήνες η
κυβέρνηση με βασικό ζήτημα προς συζήτηση τον βασικό μισθό. Πληροφορίες
αναφέρουν ότι έρχονται μειώσεις από 2% έως 12% για περισσότερους από 600.000
δημοσίου υπαλλήλους με τον βασικό μισθό να πέφτει στα 680 ευρώ.
Παράλληλα,
οι γιατροί του ΕΣΥ, οι πανεπιστημιακοί, οι καθηγητές, οι δάσκαλοι και όσοι
έχουν κάνει μεταπτυχιακές σπουδές θα περιμένουν την ανακοίνωση των νέων ειδικών
μισθολογίων στα οποία θα υπαχθούν, για να δουν νέες αυξημένες αποδοχές.
Ο υπάλληλος υποχρεωτικής
εκπαίδευσης που θα διορίζεται, θα αμείβεται με 680 ευρώ το μήνα, από τα 780
ευρώ που έπαιρνε σήμερα. Κάτι που αντιστοιχεί στον κατώτατο μισθό του ιδιωτικού
τομέα (586 ευρώ), καθώς στις επιχειρήσεις δεν έχουν καταργηθεί στα δώρα
Χριστουγέννων, Πάσχα και το επίδομα της καλοκαιρινής άδειας.
Η δεύτερη αλλαγή στο μισθολόγιο του δημοσίου είναι να αυξηθεί η διαφορά αποδοχών ανάμεσα στους απόφοιτους Λυκείου και τους υπαλλήλους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στις διοικητικές θέσεις, αλλά και σε καθηγητές, πανεπιστημιακούς, δάσκαλους και γιατρούς του ΕΣΥ, κάτι που αποτελεί οδηγία της Τρόικα. Για αυτό το λόγο, στο νέο ενιαίο μισθολόγιο θα προβλέπεται και μια πέμπτη κατηγορία προσωπικού, για κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και ειδικών γνώσεων.
Η κατηγορία αυτή θα είναι πέραν της σημερινής κατάταξης των εργαζομένων σε υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας, τεχνολογικής εκπαίδευσης και πανεπιστημιακής. Σε αυτή την κατηγορία προβλέπονται αυξημένες αμοιβές ανάλογα με τη θέση που θα τοποθετούνται.
Ανάμεσα στα δεκάδες σενάρια που έχουν επεξεργαστεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Χρήστος Σταϊκούρας, το επικρατέστερο σύμφωνα με την εφημερίδα, το οποίο έχει την έγκριση των δανειστών, προβλέπει:
- Μείωση βασικού μισθού για τους
εργαζόμενους υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 680 ευρώ. Αυτόματα
συμπαρασύρονται προς τα κάτω και οι αμοιβές των εργαζομένων δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης στα 748 ευρώ τον μήνα από 858 σήμερα.
- Για τους υπαλλήλους
τεχνολογικής εκπαίδευσης οι μειώσεις θα είναι της τάξεως του 4%, δηλαδή ο
μισθός μειώνεται στα 996 ευρώ (από 1.037 σήμερα). Για τους υπαλλήλους
πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, μείωση 2%, ο νέος μισθός διαμορφώνεται στα 1.070
ευρώ (από 1.092 σήμερα).
- Προβλέπεται ειδικό μισθολόγιο
για δάσκαλους και καθηγητές.
Βαλκάνια: Οι αστικές τάξεις αναμοχλεύουν τον εθνικισμό
του Μ…
ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ – ΤΙΡΑΝΑ
Πρόσφορο έδαφος για την αναμόχλευση και όξυνση εθνικιστικών «παθών» που
καλλιεργούν οι αστικές τάξεις στα Βαλκάνια, που διαμελίστηκαν από τους
ιμπεριαλιστές, βρήκε η προβοκάτσια στον ποδοσφαιρικό αγώνα Σερβίας - Αλβανίας
που σημειώθηκε το βράδυ της 14ης του Οκτώβρη. Χτες, για δεύτερο 24ωρο,
συνεχίστηκε ο απόηχος του επεισοδίου με «πρωταγωνιστή» τη σημαία, που μετέφερε
τηλεκατευθυνόμενο αεροπλανάκι με το χάρτη της «Μεγάλης Αλβανίας» να καλύπτει
περιοχές της Σερβίας, της ΠΓΔΜ, του Μαυροβουνίου και της Ελλάδας, προκαλώντας
τριγμούς στις σερβο-αλβανικές σχέσεις και μπαράζ βίαιων επεισοδίων στην
ευρύτερη περιοχή.
Ο Σέρβος
υπουργός Εξωτερικών, Ιβιτσα Ντάτσιτς, κάλεσε τον Αλβανό πρέσβη και έκανε
διάβημα διαμαρτυρίας για όσα συνέβησαν στον ποδοσφαιρικό αγώνα Σερβίας και
Αλβανίας για τα προκριματικά του EURO 2016, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως τέτοιες
«προφανώς προσεκτικά προσχεδιασμένες ενέργειες είναι επιζήμιες σε ό,τι αφορά
τις προσπάθειες οικοδόμησης σχέσεων που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και
συνεργασία στην περιοχή». Επιπλέον, σημείωσε ότι «η Σερβία είναι προσηλωμένη
στην καλλιέργεια καλών σχέσεων με τους γείτονές της, αναμένει την ίδια
προσέγγιση και απ' αυτούς, ενώ δεν είναι διατεθειμένη να ανεχτεί τέτοιου είδους
προκλήσεις» και ζήτησε να καταδικαστούν τα επεισόδια με «σαφή τρόπο» από την
αλβανική κυβέρνηση, θεωρώντας μία τέτοια ενέργεια ως «το πρώτο απαραίτητο βήμα
για να ξεπεραστούν τα προβλήματα».
Παράλληλα, ο Σέρβος υπουργός Εσωτερικών Νεμπόισα Στεφάνοβιτς υποστήριξε ότι
μετά και από το συμβάν της Τρίτης, η Αλβανία δεν είναι «αρκετά ώριμη», ώστε να
ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση (ΕΕ) τονίζοντας: «Οι δηλώσεις στελεχών της
αλβανικής κυβέρνησης καταδεικνύουν ότι γνώριζαν πως προετοιμαζόταν μια τέτοια
πρόκληση».
Πέρα από τις
δηλώσεις Σέρβων κυβερνητικών αξιωματούχων, μέσα στο τελευταίο 24ωρο σημειώθηκε μπαράζ επιθέσεων κατά αλβανικών
επιχειρήσεων σε διάφορες σερβικές πόλεις (Σόμπορ, Στάρα Πάζοβα, Νόβι Σαντ),
κάψιμο σερβικών σημαιών και σερβικών συμβόλων σε πόλεις του Κοσσυφοπεδίου όπως
η Κοσόβσκα Μιτρόβιτσα και το Σβέτσαν, μικρές υλικές ζημιές από ρίψη πέτρας στην
αλβανική πρεσβεία στην πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου Ποντγκόριτσα, ακόμη και
τραυματισμός τεσσάρων μαθητών σε Γυμνάσιο της μαυροβουνιακής πόλης Τούτζι
μεταξύ Σέρβων και Αλβανών μαθητών, συγγενών και γονιών!
Αυτό το
κλίμα κάνει μάλλον δύσκολη την προγραμματισμένη για την επόμενη εβδομάδα
επίσκεψη του Αλβανού πρωθυπουργού Εντι Ράμα στο Βελιγράδι, η πρώτη Αλβανού
πρωθυπουργού στη σερβική πρωτεύουσα ύστερα από 70 χρόνια εάν τελικά θα
πραγματοποιηθεί.
Ετικέτες
Αλβανία,
Βαλκάνια,
Εθνικισμός,
Σερβία
«Την τρίτη πιο μισητή κυβέρνηση στον πλανήτη έχουν οι Έλληνες» - Έρευνα της Gallup παρουσιάζει τις δώδεκα πιο κακές κυβερνήσεις στον πλανήτη.
Μόνο κολακευτικά δεν είναι για την ελληνική κυβέρνηση τα
αποτελέσματα της έρευνας Global States Of Mind που κάνει κάθε χρόνο η εταιρεία
Gallup καθώς μόλις το 14% των Ελλήνων αποδέχεται την κυβέρνηση Σαμαρά.
Σύμφωνα με την λίστα που είδε το φώς της δημοσιότητας μέσα από
την ιστοσελίδα 247wallst.com, η Ελλάδα είναι πλέον τρίτη σε όλο τον κόσμο στις
κυβερνήσεις με χαμηλό βαθμό αποδοχής από τους πολίτες. Πρώτη, στην λίστα είναι
η Βοσνία - Ερζεγοβίνη και δεύτερη η Βουλγαρία.
Επίσης, πάνω από 9
στους 10 θεωρούν ότι στην κυβέρνηση υπάρχουν φαινόμενα διαφθοράς. Ειδικότερα η
Ελλάδα ισοβαθμεί στην πρώτη θέση στην διαφθορά με την Βοσνία (!)
Το
ινστιτούτο, το οποίο λειτουργεί περισσότερα από 40 γραφεία σε 27 χώρες, έχει
έδρα στην Ουάσιγκτον, ενώ το ερευνητικό κέντρο του βρίσκεται στην Ομάχα και
στην Νεμπράσκα. Ιδρύθηκε από τον Αμερικανό Georges Gallup.
Πρόσφατα είχε δημοσιεύσει έρευνα για λογαριασμό της πλατφόρμας
«Debating Europe» σύμφωνα με την οποία το 51% των Ευρωπαίων εκτιμούσε ότι οι
πολιτικές λιτότητας που εφαρμόζονται από την αρχή της κρίσης απέτυχαν.
Στην
έρευνα όλες οι χώρες που βρίσκονται στις 12 πρώτες θέσεις έχουν υψηλά έως πολύ
υψηλά ποσοστά ανεργίας, με την Ελλάδα να έχει το υψηλότερο (27,3%), ενώ το
ποσοστό των πολιτών που θεωρεί τις κυβερνήσεις αυτών των χωρών «διεφθαρμένες»
είναι στην κυριολεξία συντριπτικό, με τη χώρα μας να έχει και εδώ την πρωτιά
(91%) μαζί με την Κυβέρνηση της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης.
Ποιες είναι οι 12 κυβερνήσεις του κόσμου με την μικρότερη
δημοτικότητα:
12η
θέση: Ισπανία. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 20% (ένατο
υψηλότερο). Το ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη
ανέρχεται στο 89% (8ο υψηλότερο). Ποσοστό ανεργίας: 26,1% (4ο υψηλότερο)
11η
θέση: Πορτογαλία. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 20% (ένατο
υψηλότερο). Το ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη
ανέρχεται στο 86% (17ο υψηλότερο). Ποσοστό ανεργίας: 16,2% (11ο υψηλότερο)
10η
θέση: Τζαμάικα. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 20% (ένατο
υψηλότερο). Το ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη
ανέρχεται στο 86% (17ο υψηλότερο). Ποσοστό ανεργίας: 15,3% (4ο υψηλότερο)
9η
Θέση: Κόστα Ρίκα. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 20% (ένατο
υψηλότερο). Το ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη
ανέρχεται στο 84% (24ο υψηλότερο). Ποσοστό ανεργίας: 8,1% (44ο υψηλότερο)
8η
Θέση: Ρουμανία. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 18% (πέμπτο
υψηλότερο). Το ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη
ανέρχεται στο 77% (8ο υψηλότερο). Ποσοστό ανεργίας: 7,3% (53ο υψηλότερο).
7η
Θέση: Περού. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 18% (πέμπτο
υψηλότερο). Το ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη
ανέρχεται στο 86% (17ο υψηλότερο). Ποσοστό ανεργίας: 7,5% (50ο υψηλότερο)
6η
θέση: Πακιστάν. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 18% (πέμπτο
υψηλότερο). Το ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη
ανέρχεται στο 81% (34ο υψηλότερο).Ποσοστό ανεργίας: 6,2% (68ο υψηλότερο)
5η
θέση: Μολδαβία. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 18% (πέμπτο
υψηλότερο). Το ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη
ανέρχεται στο 86% (17ο υψηλότερο). Ποσοστό ανεργίας: 5,1% (81ο υψηλότερο)
4η
Θέση: Τσεχία. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 15%. Το ποσοστό
του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη ανέρχεται στο 87% (8ο
υψηλότερο) Ποσοστό ανεργίας: 7% (60ο υψηλότερο)
3η
Θέση: Ελλάδα. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 14%. Το ποσοστό
του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη ανέρχεται στο 91% (8ο
υψηλότερο) Ποσοστό ανεργίας: 27,3% (2ο υψηλότερο)
2η
Θέση: Βουλγαρία. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 13%. Το
ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη ανέρχεται στο 79% (42ο
υψηλότερο) Ποσοστό ανεργίας: 13% (22ο υψηλότερο).
1η
Θέση: Βοσνία- Ερζεγοβίνη. Το ποσοστό αποδοχής της κυβέρνησης ανέρχεται στο 8%.
Το ποσοστό του κόσμου που θεωρεί την κυβέρνηση διεφθαρμένη ανέρχεται στο 91%
(2ο υψηλότερο). Ποσοστό ανεργίας: 27% (3ο υψηλότερο).
Άντε, κύριοι της κυβέρνησης,
κουράγιο, σύντομα θα έχετε κατακτήσει και την πρωτιά της πιο μισητής κυβέρνησης
στον κόσμο …
Δεν απέχετε πολύ …
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)