Σάββατο 10 Απριλίου 2010

Μεσημέρι της Κυριακής ενεργοποιείται το σχέδιο στήριξης

  Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τύπου αλλά και με διάφορες κυβερνητικές και πολιτικές πηγές ενεργοποιείται  ο μηχανισμός στήριξης της ελληνικής οικονομίας.
    Μάλιστα αυτό θα γίνει κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης  των υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης.
    Ωραία, λοιπόν, και οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία αντιμετώπισης των προβλημάτων για την αντιμετώπιση του χρέους του ελληνικού δημόσιου !
    Τον ουσιαστικό σχολιασμό γι’ αυτή την εξέλιξη θα τον καταθέσουμε αφού γίνουν γνωστές οι τελικές ρυθμίσεις.

   Αρκούμαστε προς στιγμήν να επισημάνουμε:

-          Η Ελλάδα εδώ και καιρό είναι όμηρος των ληστρικών κερδοσκοπικών συμφερόντων αλλά και των ιδιαίτερων στρατηγικών των ισχυρών της Ευρώπης οι οποίοι εναλλάσσουν ρόλους «σκληρών» και «μετριοπαθών» ενώ εμμένουν στην εφαρμογή αυστηρών περιοριστικών πολιτικών.
-         Η αντιφατικότητα των δηλώσεων των κυβερνητικών στελεχών. Μία ημέρα μετά τη δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιώργου Πεταλωτή ότι η Ελλάδα προς το παρόν δεν προσφεύγει, ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου για πρώτη φορά μιλούσε για «συγκεκριμενοποίηση του μηχανισμού», και ειδικότερα «των όρων με τους οποίους θα λειτουργήσει».
-         Το ΔΝΤ  ante portas ; Το ΔΝΤ καραδοκεί να παρέμβει στο ελληνικό δράμα εξυπηρετώντας πολλαπλούς δικούς του σχεδιασμούς και όχι μόνο. Τι σημαίνει όμως αυτό πρακτικά για τους έλληνες πολίτες και εργαζόμενους; Ποιους όρους θα θέσει και ποιες νέες δεσμεύσεις θα αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση;
-         Το σενάριο του προγράμματος σταθερότητας προβλέπει ( μάλλον αισιόδοξα ; ) την αύξηση του χρέους μέχρι το 2011 στο 120,6% του ΑΕΠ το 2011 και στη συνέχεια υποχώρηση στο 113,4% του ΑΕΠ το 2013, γεγονός που όμως που  θεωρείται ανέφικτο, αφού οι προβλέψεις για τον ρυθμό ανάπτυξης επιδεινώνονται.
-         Οι αγορές ισχυρίζονται ότι δεν πιστεύουν πως η Ελλάδα μπορεί να εξασφαλίσει όχι μόνο τα 35 δισ. ευρώ που θα χρειασθεί για φέτος, αλλά πολύ περισσότερο τα 65-70 δισ. ευρώ που εκτιμούν ότι θα χρειασθεί καθένα από τα επόμενα δυο χρόνια.
-         Αλήθεια, πως μπορεί να μειωθεί το χρέος χωρίς παραγωγική ανάπτυξη και με εξαθλιωμένους τους έλληνες εργαζόμενους;
-         Ποια θα είναι λοιπόν τα νέα σενάρια για τις  περίφημες «διαρθρωτικές αλλαγές» και τα νέα πακέτα μέτρων που όλα δείχνουν ότι έρχονται πολύ σύντομα;

  Θα μπορούσε κανείς να συζητήσει πολλές προτάσεις και αναγκαιότητες. Αλλά απ’ ότι φαίνεται και αυτή η κυβέρνηση σέρνεται αγκομαχώντας πίσω από τις εξελίξεις, επιλέγοντας τις γνωστές συνταγές και μέτρα  που παρά τις αντίθετες εξαγγελίες στοχοποιούν τα πιο αδύναμα στρ5ώματα της ελληνικής κοινωνίας και θέτουν σε αμφισβήτηση βασικά δικαιώματα. 

  Αλλά για όλα αυτά θα επανέλθουμε πολύ σύντομα …

Το finish toυ … Καλλικράτη

Το  σχέδιο Καλλικράτης,  με την κατάθεση από τον υπουργό Εσωτερικών ενός ογκωδέστατου νομοσχέδιου για δημόσια διαβούλευση, προχωρά προς την ολοκλήρωσή του.

Αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη απόπειρα συνένωσης δήμων και ευρύτερα αλλαγής στο χάρτη της αυτοδιοίκησης.
  Υπό άλλες συνθήκες  θα βρισκόταν στο προσκήνιο της επικαιρότητας. Επισκιάζεται όμως από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και το θόρυβο που προκαλούν τόσο οι πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης όσο και οι πολύμορφες αντιδράσεις απέναντί τους.

  Αρνητικά απέναντι στο σχέδιο έχουν εκφραστεί κόμματα της Αριστεράς καθώς και δυνάμεις της Αυτοδιοίκησης συχνά από τελείως διαφορετική αφετηρία.

 Το σχέδιο Καλλικράτης φιλοδοξεί να οδηγήσει μετά την ολοκλήρωσή του
·        Στην ύπαρξη 370 – ίσως και λιγότερων –δήμων.
·        Στην αντικατάσταση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από τις αιρετές περιφέρειες
·        Στην καθιέρωση Μητροπολιτικής Αυτοδιοίκησης στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

  Είναι γεγονός ότι  οι θεσμοί της Αυτοδιοίκησης έχουν σημαντική συμβολή σε πολλούς τομείς. Ταυτόχρονα όμως και η Αυτοδιοίκηση είναι εγκλωβισμένη σε πολλαπλά προβλήματα, βιώνει τη δική της κρίση, ενώ δεν είναι απαλλαγμένη από εκείνα τα αρνητικά φαινόμενα τα οποία χαρακτηρίζουν συνολικά τον πολιτικό μας βίο – κακοδιοίκηση και πελατειακές σχέσεις, σπατάλη και έλλειψη διαφάνειας, αποξένωση και απομάκρυνση των πολιτών.

 Τα  ερωτήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του Καλλικράτη είναι πολλά.

·        Κατά πόσο θα ενισχύσει ουσιαστικά την Αυτοδιοίκηση ή κυρίως θα οδηγήσει σε μια πιο συγκεντρωτική, πιο αυστηρά ελεγχόμενη από την κεντρική εξουσία, ακόμη πιο γραφειοκρατική και απρόσωπη μορφή της.
·        Οι όποιες συνενώσεις θα υπηρετούν ουσιαστικούς αναπτυξιακούς και αυτοδιοικητικούς σκοπούς ή θα ενταχθούν σε μικροκομματικούς σχεδιασμούς και σκοπιμότητες.
·        Κατά πόσο θα  ενισχυθεί πραγματικά η διαφάνεια, η αξιοκρατική διοίκηση, θα κοπούν οι ασφυκτικοί δεσμοί τόσο από το κεντρικό κράτος όσο και την κομματική πατρωνία ή θα μετεξελιχθούν απλώς σ’ ένα νέο επίπεδο.
·        Κατά πόσο θα εξασφαλιστεί η ουσιαστική συμμετοχή, ενημέρωση και παρέμβαση των πολιτών ή οι νέοι θεσμοί θα σταθούν απροσπέλαστοι και κλειστοί απέναντι στους πολίτες.
·        Πιο έντονα όλα αυτά ισχύουν για το επίπεδο της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης όσο και για τις  περιοχές Αθήνας και Θεσσαλονίκης οι οποίες θα αποκτήσουν χαρακτηριστικά «Μητροπολιτικής Αυτοδιοίκησης ».

Απέναντι σ’ όλα αυτά είναι αναγκαίο να πάρουν πρωτοβουλίες  οι ίδιοι οι πολίτες και δυνάμεις της Αυτοδιοίκησης τόσο για να αποτρέψουν τις αρνητικές επιπτώσεις του σχεδίου όσο και με δυναμικές θετικές προτάσεις που θα συντελούν στη διαμόρφωση ενός νέου πλαισίου για την Αυτοδιοίκηση. 

Ιστορίες της Γκρεκολάνδης






 Σε  πολύ δύσκολους καιρούς κρίσης και μιζέριας, όπου πολύ άμεσα  δεν διακρίνεται κάποιο  “φως στο τούνελ” ίσως ένα μικρό καταφύγιο είναι η σάτιρα και η διακωμώδηση  της  ψιλοάθλιας πραγματικότητας.

Ξεκινάμε λοιπόν σήμερα να δημοσιεύουμε  τις ιστορίες της Γκρεκολάνδης μιας  χώρας φανταστικής, σχεδόν ουτοπικής, κάτι σαν τη χαμένη Ατλαντίδα, με δεδομένο ότι κάθε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι καθαρή σύμπτωση …


  Μια φορά και ένα καιρό υπήρχε μια μικρή και πολύ όμορφη χώρα, η Γκρεκολάνδη.
   Η Γκρεκολάνδη γενικά είχε πλούσιους και ευτυχισμένους κατοίκους που όλοι τους ζήλευαν για τη μακαριότητά τους.
  Η Γκρεκολάνδη κατά κανόνα  είχε πολύ ισχυρούς και επιτυχημένους ηγέτες οι οποίοι , προωθούσαν μεγαλεπήβολα σχέδια, Μεγάλες Ιδέες και Μεγάλα Οράματα που τα υλοποιούσαν με εκπληκτική επιτυχία.
  Οι πολίτες της Γκρεκολάνδης πίστευαν σε όλα αυτά και ήταν πολύ ευχαριστημένοι και από τις ηγεσίες τους και από την ευημερία που απολάμβαναν.
   Και ο καιρός περνούσε υπέροχα  …….

Ώσπου, ξαφνικά μαύρα σύννεφα μαζεύτηκαν πάνω από τον ουρανό της μικρής και ευτυχισμένης χώρας.
  Οι απορημένοι κάτοικοι της Γκρεκολάνδης άκουσαν λέξεις ξεχασμένες και σπάνιες – Δημόσιο Χρέος, Οικονομική Κρίση, Πτώχευση, κίνδυνος για την Εθνική Ανεξαρτησία !
  Οι γεροντότεροι έλεγαν ότι κάποτε στα πολύ παλιά χρόνια οι παππούδες τους είχαν περάσει ανάλογες καταστάσεις, αλλά  τις είχαν ξεχάσει προ πολλού. Άλλωστε ένας σπουδαίος πολιτικός αυτής της χώρας είχε πει ότι άντε κανα δυο χρόνια ο λαός της θυμάται τα δυσάρεστα γεγονότα. Μετά τα διαγράφει από τη μνήμη του.

  Και τότε όλοι ανακάλυψαν ότι πίσω από τη βιτρίνα της ευημερίας η χώρα αυτή έκρυβε μεγάλες ανισότητες.
  Κατά ένα περίεργο τρόπο οι πιο φτωχοί κάτοικοι της βρίσκονταν στο κατατρεγμένο Κολωνάκι, πιθανόν και στα βόρεια ή νότια προάστια της πρωτεύουσας.  Σπουδαίοι γιατροί, βιομήχανοι, εφοπλιστές, τραπεζίτες και άλλοι τέτοιοι είχαν φθάσει στο έσχατο όριο της φτώχειας. Ζούσαν με εισοδήματα της πείνας στις πολυώροφες βίλες τους και  με το ζόρι μπορούσαν να πληρώσουν τη βενζίνη για τα πτωχοτζίπ τους, να συντηρήσουν τα ερειπωμένα εξοχικά ή τα ξεχασμένα στις μαρίνες κότερά τους. 
  Οι άνθρωποι αυτοί ζούσαν ένα πραγματικό δράμα. Πολλοί απελπισμένοι ζητούσαν την παρηγοριά στη μετανάστευση !
   Έτσι ο τόπος γνώρισε μια νέα μορφή μετανάστευσης. Μετανάστευαν κεφάλαια, καταθέσεις, off shore εταιρείες, ολόκληρες επιχειρήσεις. Μαύρη θλίψη!
   Ακούστηκαν από τους κακοήθεις και κάποιες υπόνοιες ότι ορισμένοι από αυτούς ήταν πιθανόν να φοροδιαφεύγουν. Αν είναι δυνατόν !

   Από την άλλη, βέβαια, υπήρχαν όλοι εκείνοι οι βολεμένοι – κάτι συνταξιούχοι με τις παχυλές συντάξεις, κάτι μισθοσυντήρητοι των 700 ευρώ, κάτι άνεργοι κι αργόσχολοι που απομυζούσαν τον κρατικό προϋπολογισμό. Αίσχος!

  Οι σπουδαίοι κυβερνήτες της Γκρεκολάνδης είπαν τότε ότι δεν πάει άλλο και πήραν άμεσα μέτρα. Αφού έτριξαν τα δόντια στους λιγοστούς φοροφυγάδες μεγαλογιατρούς του Κολωνακίου και τους ξεφτίλισαν στις τηλεοράσεις, έστειλαν το λογαριασμό σε όλους εκείνους τους βολεμένους και άχρηστους που απαιτούσαν – οι άθλιοι – να έχουν μισθούς και συντάξεις πάνω από 1000 τόσα ευρώ. Έκαναν επίσης έκκληση να προσφέρουν ό,τι μπορούν οι πολίτες της Γκρεκολάνδης για να καλυφθεί το Χρέος.
  Και τότε συνέβησαν δύο γεγονότα που ξάφνιασαν όλους  και άλλαξαν τα πάντα.

  Εκατομμύρια μισθωτοί και συνταξιούχοι  συνωστίζονταν καθημερινά στις τράπεζες για να καταθέσουν τα εισοδήματά τους στο λογαριασμό αντιμετώπισης του χρέους. Σκηνές αλλοφροσύνης έδειχναν συνεχώς τα κανάλια, μέχρι και η αστυνομία αναγκάστηκε να επέμβει για να αποκαταστήσει την τάξη. 
   Πανικός!

  Και το πιο εντυπωσιακό.

  Ο ηγέτης της χώρας, Τζωρτζάκης ο Λεοντόκαρδος, στηριγμένος σ’ αυτό το γνήσιο λαϊκό κίνημα, προχώρησε σε μια αποφασιστική σύγκρουση με τους κακούς της Ευρώπης που ήθελαν να γονατίσουν την έντιμη και περήφανη μικρή χώρα της Γκρεκολάνδης. Πιο πολύ απ’ όλους τσάκισε την υπεροψία της πιο αδίστακτης και ύπουλης εχθρού, της Δαιμόνα Λέκρεμ, η οποία ζήτησε ταπεινά συγγνώμη και υποσχέθηκε να αποδειχθεί τους όρους του γενναίου ηγέτη.
  Συγκινημένος και περήφανος ο λαός της Γκρεκολάνδης αποφάσισε η μέρα αυτή – 25 Μαρτίου  - και η μάχη των Βρυξελλών να  καθιερωθούν ως εθνική εορτή και να γιορτάζονται κάθε χρόνο ώστε να μη σβηστεί από τη μνήμη  αυτό το νέο έπος!

 Παρακάτω δημοσιεύουμε αποκλειστική φωτογραφία από τη νίκη του Λεοντόκαρδου ηγέτη της Γκρεκολάνδης και την υποταγή των Ευρωπαίων στην περίφημη πια μάχη και συμφωνία των Βρυξελλών.









 Ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα επεισόδια από τις ιστορίες της Γκρεκολάνδης με τους σπουδαίους ήρωες και το φανταστικό λαό της.  


Παρασκευή 9 Απριλίου 2010

Για έναν πιο ασφαλή κόσμο;

Η νέα στρατηγική συμφωνία ΗΠΑ – Ρωσία για τον περιορισμό των πυρηνικών όπλων

Την Πέμπτη, 8 Απριλίου, στην πρωτεύουσα της Τσεχίας, Πράγα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ και ο Ρώσος ομόλογός του, Ντμίτρι Μεντβέντεφ, υπέγραψαν μια συνθήκη ορόσημο για τον περιορισμό των πυρηνικών όπλων. Η συνθήκη δεσμεύει τους πρώην αντίπαλους του Ψυχρού Πολέμου για τη μείωση του αριθμού των στρατηγικών πυρηνικών κεφαλών, σε 1.550 για τον καθένα - 30% χαμηλότερα από το προηγούμενο όριο.

Συμφωνία που θεωρήθηκε “ιστορική” ή “σημαντική” για την παγκόσμια ασφάλεια και ειρήνη.

Πέρασαν, βέβαια, αρκετά χρόνια από τότε που οι Μπέρτραντ Ράσελ και Άλμπερτ Αϊνστάιν είχαν διακηρύξει, το 1955, ότι “ … μιλάμε ως ανθρώπινα όντα των οποίων η επιβίωση είναι αβέβαιη …” ( RussellEinstein Manifesto, 1955 ), εκφράζοντας το συλλογικό φόβο της ανθρωπότητας αλλά και την απαίτηση για μια διαφορετική, ειρηνική πορεία του κόσμου.

Έκτοτε ο κόσμος βίωσε την ένταση της ψυχροπολεμικής αντιπαράθεσης ανάμεσα στα δύο αντίπαλα κοινωνικοοικονομικά συστήματα, αντιπαράθεση η οποία έφθασε σε οριακές στιγμές ώσπου τυπικά να τερματιστεί με την κατάρρευση του ενός πόλου, του συστήματος του υπαρκτού σοσιαλισμού.

Κι ενώ αυτού του τύπου η αντιπαράθεση αποτέλεσε παρελθόν, ο κόσμος δεν ένιωσε περισσότερο ασφαλής. Τα πυρηνικά οπλοστάσια παρέμειναν τερατώδη, ενώ νέοι κίνδυνοι παρουσιάστηκαν. Νέες “ασύμμετρες απειλές”, κίνδυνοι διασποράς πυρηνικών όπλων αλλά και πυρηνικής τεχνογνωσίας σε επίδοξους τρομοκράτες ή δικτάτορες, ανάδυση περιφερειακών πυρηνικών δυνάμεων οι οποίες εμπλέκονται σε ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο παιχνίδι τοπικών, περιφερειακών αλλά και διεθνών εντάσεων και ανταγωνισμών.

Η περιοχή της Μέσης Ανατολής με την ύπαρξη του πυρηνικού οπλοστασίου του Ισραήλ και με τη διαρκή αντιπαράθεσή του με άλλες δυνάμεις, ιδιαίτερα με το Ιράν, αποτελεί μία μόνιμη εστία έντασης. Η διαρκής ένταση στις σχέσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν, η παρουσία της Βόρειας Κορέας με το διευρυνόμενο πυρηνικό πρόγραμμά της σημειώνουν ορισμένους ακόμη κινδύνους.

Πέρα όμως από αυτές τις περιφερειακές δυνάμεις, το ζήτημα είναι η στάση και η στρατηγική των βασικών “παικτών” στη διεθνή σκηνή – των ΗΠΑ, της Ρωσίας αλλά και της νέας υπερδύναμης, της Κίνας, τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις, όσο και στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.

Ο πρόεδρος Μεντβιέντεφ δήλωσε. π.χ., ότι η συμφωνία δεν θα είναι βιώσιμη παρά μόνον αν οι ΗΠΑ περιορίσουν την αντιπυραυλική τους άμυνα. Ομπάμα και Μετβέντιεφ συμφώνησαν ότι αποτελεί σημαντικό πρόβλημα ο έλεγχος του πυρηνικού οπλοστασίου του Ιράν, το οποίο σύμφωνα με διεθνείς εκτιμήσεις προβλέπεται ότι σύντομα θα γίνει η δέκατη πυρηνική δύναμη, ενώ με βάση τις καταγγελίες των Αμερικανών αρνείται να συμμορφωθεί με τα ψηφίσματα του ΟΗΕ και να δεχθεί τη συνεργασία με τη Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας. Κατ’ αυτούς η ενίσχυση του Ιράν θα αποσταθεροποιήσει την περιοχής της Μέσης Ανατολής και θα ευνοήσει την ανάπτυξη της “τρομοκρατίας”. Σε τι είδους ενέργειες είναι διατεθειμένες οι ΗΠΑ να προχωρήσουν απέναντι στο Ιράν και τι σημαίνει αυτό για την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια;

Από την άλλη, το Ισραήλ κρατά ήδη τις δικές του αποστάσεις από την συγκεκριμένη συμφωνία. Ο πρωθυπουργός του Νετανιάχου επέλεξε να μην παρευρεθεί στη διήμερη Διάσκεψη, που συγκαλεί ο Ομπάμα και η αμερικανική ηγεσία στην Ουάσιγκτον την προσεχή Δευτέρα για τη Διεθνή Ασφάλεια και τον περιορισμό των πυρηνικών όπλων και στην οποία θα συμμετάσχουν περισσότερες από 40 χώρες. Το επιχείρημα της ισραηλινής ηγεσίας είναι ότι στη Διάσκεψη το Ισραήλ θα αντιμετωπίσει έντονες πιέσεις, ιδιαίτερα από την Αίγυπτο και την Τουρκία σχετικά με το πυρηνικό του οπλοστάσιο, την ύπαρξη του οποίου δεν έχει έως τώρα επιβεβαιώσει ή αρνηθεί.

Ας σημειωθεί επίσης ότι το Ισραήλ μαζί με την Ινδία, το Πακιστάν και τη Βόρεια Κορέα είναι οι τέσσερις δυνάμεις οι οποίες δεν έχουν υπογράψει την προηγούμενη Συμφωνία Περιορισμού των Πυρηνικών Όπλων και η οποία φέρει τις υπογραφές 189 κρατών.

Ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που προκύπτει από τη συμφωνία είναι η καταστροφή του πλεονάζοντος πλουτώνιου, βασικού στοιχείου στις υπό κατάργηση πυρηνικές κεφαλές. Ήδη το πλεονάζον πλουτώνιο από τις προηγούμενες στρατηγικές συμφωνίες δεν έχει ακόμη καταστραφεί. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν προσπαθήσει να οικοδομήσουν ένα εργοστάσιο στο Savannah River Site, στην περιοχή Aiken, SC, το οποία θα μετέτρεπε το πλουτώνιο σε καύσιμο του αντιδραστήρα. Η κατασκευή όμως δεν άρχισε πριν το 2007 και ακόμη και αν όλα πάνε καλά, το εργοστάσιο δεν θα τελειώσει μέχρι το 2016. Το κόστος της μονάδας, εκτιμάται σε 4,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Το εργοστάσιο είναι το μεγαλύτερο πυρηνικό πρόγραμμα κατασκευής στη χώρα. Αντίστοιχα προβλήματα είχε αντιμετωπίσει και η Ρωσία για την καταστροφή των πλεοναζόντων 34 τόνων πλουτωνίου.

Οι ειδικοί λοιπόν εκφράζουν τον σκεπτικισμό τους για τη δυνατότητα σύντομης καταστροφής του πλεονάζοντος πλουτωνίου ( υπολογίζεται ότι αυτή δεν θα ξεκινήσει πριν από το 2030 ! ) ενώ πάντα υπάρχουν πάντα οι κίνδυνοι διάχυσής του σε λάθος χρήστες.

Οι κίνδυνοι βέβαια για το σύγχρονο κόσμο προκύπτουν από την ύπαρξη εστιών έντασης και πολέμου, στο Αφγανιστάν και αλλού, από την επιθετική πολιτική των ΗΠΑ και των συμμάχων τους, από τις ανισορροπίες και αντιθέσεις που υπάρχουν σε πολλές περιοχές του πλανήτη …….

Με κανέναν λοιπόν τρόπο οι πολίτες δεν μπορούν να εφησυχάζουν.

Και για να θυμόμαστε …

http://www.youtube.com/watch?v=1dkTfhHyfWE

http://www.youtube.com/watch?v=JOyIcFrSQz4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=YF7EhwcwEj8&feature=related

Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Και τα spread αφηνίασαν ...



Μετά τις εκλογές ο πρωθυπουργός, ο κ. Παπανδρέου, ανακάλυψε ( τουλάχιστον έτσι ισχυρίστηκε )) το μέγεθος του Δημόσιου Χρέους και υποστήριξε ότι απειλείται η Εθνική Ανεξαρτησία και για το λόγο αυτό απαιτούνται σκληρές θυσίες από τους Έλληνες πολίτες.
Όσα ακολούθησαν είναι λίγο πολύ γνωστά.
Θα τα σχολιάσουμε άλλωστε σύντομα.
Οι πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης οδηγούν σε απόγνωση εκατομμύρια εργαζόμενους, συνταξιούχους και άλλα κοινωνικά στρώματα που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, χωρίς το περίφημο πρόγραμμα σταθερότητας να θίγει εκείνους οι οποίοι είναι οι βασικοί υπεύθυνοι για την έκρηξη του χρέους ή να αγγίζει, έστω, τις βαθύτερες, διαρθρωτικές αιτίες της κρίσης.
Ωστόσο ορισμένα αποτελέσματα του περίφημου σταθεροποιητικού προγράμματος είναι ήδη ορατά.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου οι τόκοι για την αποπληρωμή των δανείων τα οποία έχει συνάψει η κυβέρνηση κατά το πρώτου τρίμηνο του 2010 εξανεμίζουν το όφελος από τα σκληρά μέτρα που αφορούν περικοπές μισθών και συντάξεων καθώς και των διάφορων επιπρόσθετων φόρων. αν αυτό το όφελος που προκύπτει για το φετινό προϋπολογισμό είναι περίπου 4 δισ. εκατομμύρια ευρώ, τα επόμενα δώδεκα χρόνια θα καλεστούμε να πληρώσουμε μόνο σε τόκους περί τα 7,9 δισ. ευρώ !
Και αυτό κυρίως γιατί ως κράτος δανειζόμαστε με πολλαπλάσιο επιτόκιο σε σχέση με τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Επιπλέον, χάρη σε επαναλαμβανόμενους λάθος χειρισμούς, το spread του ελληνικού 10ετούς ομολόγου έκανε «άλμα» σε ιστορικά υψηλά επίπεδα σήμερα έναντι του αντίστοιχου γερμανικού Bund, σκαρφαλώνοντας έως τις 432 μονάδες βάσης – 20 μονάδες βάσης πάνω από τα επίπεδα που έκλεισε χθες.
Και μάλλον ακολουθούν χειρότερα.
Είναι επόμενο οι εξελίξεις αυτές θα οδηγήσουν σε όξυνση την κοινωνική και πολιτική αντιπαράθεση. Ήδη γι' αυτήν και την επόμενη βδομάδα προγραμματίζονται κινητοποιήσεις από συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς φορείς.
Και έπεται συνέχεια ...