Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα CDS. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα CDS. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Σάββατο 10 Μαρτίου 2012
PSI και CDS – ο μηχανισμός της απάτης: η Ελλάδα η πρώτη χώρα της ευρωζώνης σε καθεστώς πτώχευσης
Μιλήσαμε ήδη για τις θριαμβολογίες των στελεχών της κυβέρνησης, των κομμάτων της συγκυβέρνησης.
Για την «ιστορικότητα» και την επιτυχία του «κουρέματος» του χρέους.
Ικανοποίηση και από την πλευρά των «εταίρων» - της Μέρκελ, της Λαγκάρντ του ΔΝΤ και άλλων.
Όλα αυτά δεν μπορούν να κρύψουν την ωμή πραγματικότητα.
Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα της ΕΕ που οδηγήθηκε σε χρεωκοπία.
Εντάξει μπορεί η Ελλάδα του 2012 να μην έχει γίνει Αργεντινή του 2001 … μέχρι στιγμής.
Αλλά ήδη η Moody’s χαρακτήρισε ως πτώχευση το «πιστωτικό γεγονός». Θεωρεί ότι η Ελλάδα έχει πτωχεύσει από τη στιγμή που ενεργοποίησε τις ρήτρες υποχρεωτικής ανταλλαγής (CAC).
Πέρα, όμως, από την ουσία των ίδιων των οικονομικών εξελίξεων προκλητική παραμένει η εμμονή στο συστηματικό εμπαιγμό των Ελλήνων πολιτών.
Έτσι, για παράδειγμα, και μέσα από τη διαδικασία του PSI και την ενεργοποίηση των CDS αρκετοί κερδίζουν δισεκατομμύρια ευρώ.
Ήδη σε χθεσινό μας δημοσίευμα δείξαμε ότι οι μεγαλύτεροι δανειστές μας – μεγάλες τράπεζες και κερδοσκοπικοί οργανισμοί ήταν και αυτοί που αποφάνθηκαν ότι υπήρξε πιστωτικό γεγονός.
«Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει» δηλαδή.
Μπορεί η τελική αποπληρωμή των CDS να εκτιμάται στο καθαρό ποσό των 3 δις. ευρώ περίπου.
Αλλά σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές το «ακαθάριστο» ποσό που αυτή την περίοδο «παίχτηκε» σ’ αυτό τον ιδιόμορφο στοιχηματισμό φθάνει στα 68 δις. και περισσότερο.
Γεγονός που σημαίνει ότι ορισμένοι έπαιξαν και ξαναέπαιξαν κερδοσκοπώντας πάνω στην ενδεχόμενη πτώχευση της Ελλάδας.
Αλήθεια, πόσοι από τους Έλληνες πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες ‘έπαιξαν’ σ’ αυτό το όργιο κερδοσκοπίας και κυνικής εκμετάλλευσης των προβλημάτων της χώρας μας;
Το δεύτερο στοιχείο αυτής της διαδικασίας είναι ότι πλέον με το «κούρεμα» οι μεγάλες ευρωπαϊκές – γερμανικές, γαλλικές κα – όπως και αμερικανικές τράπεζες και κερδοσκοπικοί οργανισμοί ξεφορτώθηκαν τα «επικίνδυνα’ ελληνικά ομόλογα.
Πλέον το χρέος μας ως χώρα έχει να κάνει όχι με τους ιδιώτες δανειστές αλλά με θεσμικούς και «επίσημους» δανειστές – το ΔΝΤ, την ΕΚΤ και τους «εταίρους» της ΕΕ. Που είδαμε σε τι πνεύμα «αλληλεγγύης» αντιμετωπίζουν τη χώρα μας.
Οι οποίοι με το νέο Μνημόνιο έχουν διασφαλίσει ότι θα προεξοφλούν τα κέρδη και τις δόσεις των δανείων τους αφού από τα 130 δις. που θα μας δώσουν ως νέο πακέτο «βοήθειας» θα κατατίθενται απευθείας στο νέο λογαριασμό που δημιουργήθηκε τα ποσά των διάφορων δόσεων.
Τα υπόλοιπα θα δίνονται για την «ανακεφαλαιοποίηση» των τραπεζών οι οποίες θα λαμβάνουν και πρόσθετα ποσά από την ΕΚΤ με επιτόκιο 1%, θα συνεχίσουν να παρέχουν επιτόκιο στους καταθέτες λιγότερο από 1%, ενώ θα τους δανείζουν με επιτόκιο από 5 και 6% το χαμηλότερο μέχρι και 20% σε περιπτώσεις καταναλωτικών δανείων και πιστωτικών καρτών.
Το όργιο κερδοσκοπίας και τοκογλυφίας θα συνεχίζεται, λοιπόν, αμείωτο.
Γι’ αυτό και σπεύδουν να μας δανείσουν με επιπρόσθετα ποσά και να ξεκλειδώσουν τις δόσεις της «βοήθειας».
Χαρακτηριστική η δήλωση της Λαγκάρντ που είπε ότι το ΔΝΤ προσφέρεται να μας δανείσει 28 δις. άμεσα.
Για να συνεχιστεί ο φαύλος κύκλος δανεισμού και φουσκώματος του χρέους.
Για να ακολουθήσει και η νέα καταιγίδα αντιλαϊκών μέτρων.
Η περικοπή και η συντριβή μισθών και συντάξεων. Αφού από τον Ιούνιο – λίγο μετά από τις προσεχείς εκλογές – προβλέπεται η μείωση ακόμη περισσότερο των συντάξεων, η περικοπή όποιου ποσού από τα δώρα έχει απομείνει στους δημοσίους, οι μειώσεις στα ειδικά μισθολόγια, οι περικοπές στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη …
Ένας ατελείωτος κατάλογος οδύνης και «θυσιών» για τους Έλληνες πολίτες.
Για να μην αναφερθούμε και στη λαφυραγώγηση του εθνικού και δημόσιου πλούτου που θα αποτελέσει τη λεία για τα αρπαχτικά των αγορών.
Και όλα αυτά χωρίς να έχει οριστικά απομακρυνθεί ή αποκλειστεί ο κίνδυνος οριστικής κατάρρευσης ή ακόμη και άτακτης χρεωκοπίας.
Το μόνο που επιτεύχθηκε είναι, όπως ήδη αναφέραμε, η μετάθεση του χρόνου αυτών των εξελίξεων, το κέρδισμα χρόνου από τους πιστωτές μας, την ευρωπαϊκή ηγεσία αλλά και τους εγχώριους υποστηριχτές του Μνημονίου για να ανασυνταχθούν και να στερεώσουν το καθεστώς τους.
Εκτός αν τους ανατρέψει τα σχέδια η δυναμική αντίδραση του ελληνικού λαού.
Ετικέτες
Δημόσιο Χρέος,
Κούρεμα χρέους,
Πολιτική,
Σχόλια,
Χρεωκοπία,
CDS,
PSI
Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012
Ενεργοποιήθηκαν τα CDS- ISDA: Πιστωτικό γεγονός
H ενεργοποίηση της ρήτρας συλλογικής δράσης που αποφάσισε το υπουργικό συμβούλιο καθιστά την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους πιστωτικό γεγονός, σύμφωνα με την απόφαση που εξέδωσε πριν από λίγο η αρμόδια επιτροπή της Διεθνούς Ένωσης Συμφωνιών Ανταλλαγής και Παραγώγων (ISDA). Συνεπώς οι κάτοχοι ασφαλίστρων κινδύνου επί του ελληνικού χρέους (CDS) θα πληρωθούν.
Η αρμόδια επιτροπή αποφάσισε να διενεργήσει δημοπρασία για τα CDS στις 19 Μαρτίου. Η συνολική αξία των CDS επί του ελληνικού χρέους ανέρχεται σε 3,2 δις. δολάρια. Οι κάτοχοί τους όμως δεν θα τα πληρωθούν στο ακέραιο αλλά θα λάβουν περίπου το 70% της αξίας τους, δηλαδή κάτω από 2,5 δις. ευρώ. Οι πληρωμές δεν επιβαρύνουν την Ελλάδα καθώς τα CDS πληρώνονται
Όπως εξηγεί η ISDA στην ανακοίνωσή της, όταν αρχικά ανακοινώθηκε το σχέδιο για την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, δεν υπήρχε κάποια αναφορά για τη χρήση των CACs και το σχέδιο ήταν σε εθελοντική βάση και για το λόγο αυτό δεν είχε χαρακτηρίσει τη διαδικασία πιστωτικό γεγονός.
Το μεγάλο φαγοπότι των κερδοσκόπων συνεχίζεται.
Κάποιοι θα κερδίσουν ορισμένα δισεκατομμύρια από αυτό το παιχνίδι που παίζεται πάνω στην ελληνική χρεωκοπία.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η απόφαση του ISDA πάρθηκε με 15 υπέρ και κανένα κατά.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σ΄ αυτό το περίφημο ISDA συμμετείχαν οι:
15 "YES" votes –
Bank of America Merrill Lynch
Barclays
Credit Suisse
Deutsche Bank AG
Goldman Sachs
JPMorgan Chase Bank, N.A.
Morgan Stanley
UBS
BNP Paribas
Societe Generale
Citadel Investment Group LLC
D.E. Shaw Group
BlueMountain Capital
Elliott Management Corporation
PIMCO
Με άλλα λόγια οι μεγαλοδανειστές μας που κατά τα άλλα συμμετείχαν και στο PSI και κατά τα άλλα προχώρησαν εθελοντικά στην ανταλλαγή των ελληνικών ομολόγων.
Πότε άραγε θα σταματήσει αυτό το δούλεμα;
Πότε θα σταματήσουμε τον εμπαιγμό και τους στείλουμε αυτούς και τους εγχώριους υπηρέτες τους στον αγύριστο;
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)