Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελβετία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ελβετία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Έσοδα έως 15 δισ. αν φορολογηθούν οι ελβετικές καταθέσεις!

Μια φορολογική συμφωνία Ελλάδας-Ελβετίας θα απέφερε στο ελληνικό δημόσιο 10 - 15 δις ευρώ, υπολογίζει ο Φρίντριχ Σνάιντερ, αυστριακός οικονομολόγος και ειδικός σε ζητήματα παραοικονομίας.

Με αφορμή την ανακοίνωση της ελβετικής κυβέρνησης ότι εντός της εβδομάδας ξεκινούν στην Αθήνα συνομιλίες της ελληνικής κυβέρνησης με το διευθυντή της υπηρεσίας Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων Ζακ Βατεβίλ -προφανώς για το ζήτημα της φοροδιαφυγής- ο αυστριακός καθηγητής Οικονομικών Φρίντριχ Σνάιντερ υπολογίζει ότι η υπογραφή μιας φορολογικής συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Ελβετίας θα απέφερε στο ελληνικό δημόσιο περίπου 10 με 15 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Λιντς δηλώνει σε συνέντευξή του στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA) ότι «οι ελληνικές καταθέσεις στην Ελβετία πρέπει να ανέρχονται σε τουλάχιστον 80 δισεκατομμύρια ευρώ και ότι περίπου τα δύο τρίτα είναι μαύρο χρήμα». Υπολογίζει τους Έλληνες φοροφυγάδες με καταθέσεις στην Ελβετία στους 10.000, οι οποίοι μόλις τα τελευταία χρόνια μετέφεραν τα χρήματά τους. Θεωρεί ότι «οι συνολικές καταθέσεις διπλασιάστηκαν τα τελευταία 4 - 5 χρόνια».
Κατά την άποψή του μια φορολογική συμφωνία θα ήταν ο πιο γρήγορος και πιο αποδοτικός τρόπος φορολόγησης των καταθέσεων. Εξέφρασε μάλιστα την έκπληξή του για το γεγονός ότι η νέα ελληνική κυβέρνηση έχει κάνει μέχρι σήμερα ελάχιστα βήματα προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά και για το γεγονός ότι οι διεθνείς πιστωτές δεν ζητούν επιτακτικά από την Αθήνα να αναλάβει πρωτοβουλίες.
Όχι σε ελέγχους στη ροή κεφαλαίων
Δύο τρίτα των ελληνικών καταθέσεων στην Ελβετία είναι μαύρο χρήμα, λέει ο Φρ. Σνάιντερ
Δύο τρίτα των ελληνικών καταθέσεων στην Ελβετία είναι μαύρο χρήμα, λέει ο Φρ. Σνάιντερ
Οι γερμανικές τράπεζες απορρίπτουν το σενάριο ελέγχων στην ροή κεφαλαίων, όπως πρότεινε πριν μερικές μέρες ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ μιλώντας στο ολλανδικό ραδιόφωνο. Ο γενικός διευθυντής του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου Γερμανικών Τραπεζών (BdB) Μίχαελ Κρέμερ δήλωσε στη γερμανική εφημερίδα Neue Osnabrücker Zeitung ότι ο περιορισμός της ελεύθερης ροής κεφαλαίων «δεν αποτελεί πανάκεια». Ενδεχομένως να αποδώσει βραχυπρόθεσμα, είπε. Χωρίς όμως συγκεκριμένο πρόγραμμα βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας οι έλεγχοι στη ροή κεφαλαίων δεν θα έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

Έκπληκτοι οι Ελβετοί με την αδράνεια των ελληνικών αρχών για τις αδήλωτες καταθέσεις


Υπό τον τίτλο «Η Ελλάδα δεν φαίνεται να "εποφθαλμιά" τα εκατομμύρια της φοροδιαφυγής, τα κατατεθειμένα στην Ελβετία», πρωινή εκπομπή της ελβετικής ραδιοτηλεόρασης «RTS Info» συμπέρανε ότι «παρά τις επείγουσες χρηματικές ανάγκες, η Αθήνα αδρανεί». 


«Αυτή η αδράνεια μας εκπλήσσει ακόμα περισσότερο, με δεδομένο ότι η Ελβετία έκανε ήδη συγκεκριμένες προτάσεις στην Ελλάδα για την τακτοποίηση και νομιμοποίηση των αδήλωτων περιουσιακών στοιχείων» ανέφερε η δημοσιογράφος, προσθέτοντας ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της γερμανικής εφημερίδας «Welt am Sonntag» τα ποσά των ελληνικών καταθέσεων φθάνουν τα 800 εκατ. ευρώ. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η τελευταία συνάντηση μεταξύ Βέρνης και Αθήνας, χρονολογείται από τις 4 Φεβρουαρίου 2014, οπότε η Ομοσπονδιακή Σύμβουλος (σσ: υπουργός Οικονομικών) Eveline Widmer-Schlumpf συναντήθηκε με τον Έλληνα τότε υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, στον οποίο πρότεινε λύση για μια τακτοποίηση του παρελθόντος, λαμβάνοντας υπόψη την εφαρμογή, σε διεθνές επίπεδο, της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών ανάμεσα στα κράτη (για τις τραπεζικές καταθέσεις). 

«Παρ' όλα αυτά δεν έχουμε πάρει καμία απάντηση έως σήμερα, ούτε από την προηγούμενη κυβέρνηση, ούτε και από την καινούργια» εξήγησε στην εκπομπή, η Anne Cesar, μέλος του τμήματος Επικοινωνίας, του ελβετικού υφυπουργείου για Διεθνή Οικονομικά Θέματα. 

Ο προσκεκλημένος της εκπομπής Thibaut Mercier, οικονομολόγος στη γαλλική τράπεζα BNP -Paribas, στην προσπάθειά του να εξηγήσει τους λόγους της «σιωπής της Αθήνας» υποστήριξε ότι μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη μέσων αντιμετώπισης. 

«Για την αποτελεσματική καταπολέμηση της φοροδιαφυγής» είπε «απαιτείται μια μεγάλη πολιτική βούληση, αλλά και ανθρώπινα, τεχνικά και υλικά μέσα [...]. Αυτό απαιτεί τη χρήση μεγάλων δημόσιων πόρων σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα. Έτσι σήμερα που το ελληνικό κράτος υποφέρει από μεγάλη έλλειψη ρευστότητας, είναι αδύνατο ή πολύ δύσκολο, να εφαρμόσει ένα σχέδιο μεγάλης κλίμακας (για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής)». 

Η Αθήνα επομένως, σχολιάζει η δημοσιογράφος, «θα μπορέσει να ασχοληθεί με τη φοροδιαφυγή, όταν αποκτήσει τα μέσα, εκτός εάν ισχύει η θέση των ερευνητών του Πανεπιστημίου του Σικάγου στα τέλη του 2012, σύμφωνα με τους οποίους "η φοροδιαφυγή είναι μια πρακτική τόσο διαδεδομένη στην ελληνική ελίτ, που η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορεί να καταπολεμήσει". Σύμφωνα με τους Αμερικανούς ερευνητές, τα κεφάλαιο που διαφεύγουν ετησίως από την Ελλάδα ανέρχονται σε συνολικά 28 δισ. ευρώ».