Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ύφεση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ύφεση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 25 Ιουλίου 2015

Πόσο μας κοστίζουν τα capital controls - με ύφεση να υπολογίζεται από - 4% ως και - 10% !!!


Οι πρώτες ενδείξεις και εκτιμήσεις για το μέγεθος της καταστροφής που έχουν προκαλέσει στην ελληνική οικονομία τα capital controls, ένα μήνα μετά την έναρξη της εφαρμογή τους, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στο καλό σενάριο, η ύφεση φέτος θα είναι της τάξεως του 4%, ενώ στα σενάρια τρόμου αγγίζει το 10%, ισοπεδώνοντας μικρομεσαίες επιχειρήσεις, απογειώνοντας την ανεργία πάνω από το 30% και προκαλώντας ένα κύμα δευτερογενών επιπτώσεων το μέγεθος του οποίου είναι αδύνατο να προβλεφθεί.

Οι τράπεζες θα χρειαστούν νέα κεφάλαια έως και 25 δισ. ευρώ για να σταθούν στα πόδια τους και να ανοίξουν πάλι. Τραπεζίτες εκτιμούν ως ρεαλιστικό σενάριο ανάγκες νέων κεφαλαίων της τάξεως των 15 δισ. ευρώ. Σημαίνουν όμως καμπανάκι ότι η ανακεφαλαιοποίηση θα πρέπει να ολοκληρωθεί τάχιστα και έως το τέλος του έτους θα πρέπει να έχουν αποκατασταθεί οι συνθήκες εμπιστοσύνης. Στο τραπεζικό σύστημα, στο πολιτικό τοπίο, χωρίς ίχνος ενδεχόμενου Grexit. Μόνο τότε θα ανοίξουν, όπως παλιά, οι τράπεζες.

Στην αντίθετη περίπτωση, οι όποιες καταθέσεις έχουν απομείνει στο σύστημα θα εξανεμίζονταν οδηγώντας σε κατάρρευση με πάταγο.`

Γι' αυτό και η χαλάρωση των capital controls θα γίνει σταδιακά, με μέτρο και περισσή προσοχή από την Τράπεζα της Ελλάδος και το υπουργείο Οικονομικών.

Κάθε μέρα που διατηρούνται σε ισχύ οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων ροκανίζουν την οικονομία. Κανείς δεν το θέλει. Αναγκαίο κακό, όταν η ρευστότητα είναι μόνο από τον Ντράγκι 900 εκατ. την εβδομάδα και αν.

Πόσα χρήματα χάνονται

Η αναγωγή των προβλέψεων συρρίκνωσης του ΑΕΠ σε δισεκατομμύρια οδηγεί σε εκτιμήσεις απωλειών από 7 έως και 18 δισ. ευρώ το 2015, δηλαδή από 1 έως 3 δισ. ευρώ τον μήνα στο β' εξάμηνο του έτους. Πρόκειται για επιπλέον μείωση από τα 180 δισ. ευρώ του περσινού τσακισμένου - ύστερα από οκτώ χρόνια σωρευτικής ύφεσης πάνω από 25% - Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος. Πάνω που φαινόταν ότι μπορεί η οικονομία να σήκωνε κεφάλι. Την ώρα που δεν υπήρχε βεβαίως καμία πιθανότητα επιβεβαίωσης του στόχου για ανάπτυξη 2,9%, όπως είχαν συμφωνήσει πέρυσι κυβέρνηση και θεσμοί, αλλά η πρόβλεψη της Κομισιόν στις εαρινές της προβλέψεις για επέκταση 0,5% φάνταζε εφικτή.

Οι τελευταίες προβλέψεις της Κομισιόν, αμέσως μετά την επιβολή των capital controls, αφορούσαν συρρίκνωση του ΑΕΠ μεταξύ 2% και 4%. Είχαν ημερομηνία 10 Ιουλίου. Πριν από την επιβολή των περιορισμών κίνησης κεφαλαίων. Τώρα, αναλυτές εκτιμούν ότι το 4% της ύφεσης «το έχουμε στο νερό», ενώ η πρόβλεψη πανεπιστημιακών με τους οποίους συνομίλησαν Τα Νέα για ύφεση έως και 10% συνιστά σενάριο τρόμου.

Τραπεζικές πηγές θεωρούν το 10% υπερβολικό. Υποστηρίζουν ότι η σταδιακή χαλάρωση των capital controls η οποία δρομολογήθηκε χθες (ημερήσιο όριο εισαγωγών 100.000 ευρώ ανά πελάτη, ανά τράπεζα όσον αφορά τα αιτήματα εισαγωγών και αποκεντρωμένη διαχείριση των αιτημάτων σε επίπεδο τραπεζών, ανακοίνωσε ο Γ. Στουρνάρας) θα εξομαλύνει τις αρχικές ασφυκτικές πιέσεις.

Υπ' αυτό το πρίσμα, ένα 4% ύφεσης θεωρείται ασφαλής εκτίμηση με μια καθοριστική προϋπόθεση πολλών συνιστωσών: συμφωνία με τους εταίρους εντός Αυγούστου, άμεση δρομολόγηση των διαδικασιών ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, πλήρη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης όσον αφορά τις τράπεζες ώστε να ανοίξουν όπως παλιά κάποια στιγμή στις αρχές του 2016, ομαλότητα στις πολιτικές εξελίξεις. Δύσκολη εξίσωση.

Ακόμα και με 4% ύφεση, το άλμα του δημόσιου χρέους (χρέος 150% του ΑΕΠ εκτιμούσε το ΔΝΤ για το 2020 πριν από τη μεγάλη κατρακύλα της οικονομίας) και η επιδείνωση των δημοσιονομικών μεγεθών (ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 1% του ΑΕΠ φέτος δεν αποκλείεται με την αποδοχή της τρόικας να μετουσιωθεί σε πρωτογενές έλλειμμα) απειλούν να μας φέρουν σε πολλαπλάσια χειρότερη θέση από τα πέντε πέτρινα χρόνια του Μνημονίου. Ενα βουνό μέτρων στις πλάτες των φορολογουμένων, το οποίο καταβροχθίζεται στην άβυσσο της ύφεσης. Χαμένη παρτίδα, χωρίς επενδύσεις, ανάπτυξη και δραστική ελάφρυνση χρέους.

Η κατηφόρα επιταχύνεται. Ακόμα και αν η κατάσταση αρχίσει να εξομαλύνεται σταδιακά, γνωστός πανεπιστημιακός, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί, υποστηρίζει ότι οι επιπτώσεις θα είναι από ένα σημείο και μετά πολλαπλασιαστικές και δεν έχουν φανεί ακόμα.

Σκεφτείτε, μας λέει, «το κύμα των απολύσεων που είναι προ των πυλών, τις δευτερογενείς επιπτώσεις οι οποίες θα αρχίσουν να φαίνονται από Σεπτέμβριο.» Η ύφεση, κατά την εκτίμησή του, θα είναι μεγαλύτερη από τη βουτιά κατά 7,1% που σημειώθηκε το 2011.

Τότε η ανεργία έκανε άλμα από το 14,2% (τέταρτο τρίμηνο 2010) στο 20,7% του εργατικού δυναμικού. Οι άνεργοι από 712.065 αυξήθηκαν σε 1.025.877.

Το πρώτο τρίμηνο του έτους φέτος η ανεργία ήταν ήδη στο 27,8% (1.272.541 οι άνεργοι). «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πάμε φουλ για πάνω από 30%» εκτιμά.

Παράδειγμα το οποίο καταγράφηκε σε σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών είναι ικανό να αναδείξει το μέγεθος του σοκ. Ο Κώστας έχει κάνει μια επένδυση 350.000 ευρώ. Εισάγει ντονέρ κοτόπουλου από την Τουρκία, είχε εκατό πελάτες, απασχολούσε 17 εργαζομένους και η επιχείρηση πήγαινε καλά. Μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες των capital controls έχασε τους πενήντα πελάτες του. Δεν είχε εμπόρευμα. Προετοιμάζεται να ανακοινώσει απολύσεις στους ανθρώπους οι οποίοι εργάζονται γι' αυτόν τον Αύγουστο, αν δεν αλλάξει δραστικά η κατάσταση.

Ο φόβος για κούρεμα ευνόησε την Εφορία

Με κλειστές τράπεζες, οι εισπράξεις φόρων είναι εντυπωσιακές. Παραμονές δημοψηφίσματος, στις 3 Ιουλίου εισπράχθηκαν μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών 260 εκατ. ευρώ. Στις 30 Ιουνίου, μετά το πρώτο σοκ των capital controls, εισπράχθηκαν 190 εκατομμύρια ευρώ.

Μεταξύ 29 Ιουνίου και 21 Ιουλίου οι εισπράξεις φόρων με ηλεκτρονικά μέσα έφτασαν τα 1,991 δισ. ευρώ συν 148 εκατ. ευρώ στα γκισέ των Eφοριών. Ο φόβος του κουρέματος καταθέσεων.

Πατήστε πάνω στη φωτογραφία και δείτε τον πίνακα της εφημερίδας Τα Νέα για τον απολογισμό του πρώτου μήνα εφαρμογής των capital controls

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2015

Υφεση 2,5%, ανεργία και πληθωρισμό βλέπει για το 2015 το ΙΟΒΕ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ύφεση κοντά στο 2,5%, επανάκαμψη της ανεργίας αλλά και του πληθωρισμού έπειτα από τρία χρόνια, προβλέπει για το τέλος του έτους το ΙΟΒΕ στην τριμηνιαία έκθεσή του για την ελληνική οικονομία, σημειώνοντας ότι είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας συνθηκών οικονομικής και πολιτικής σταθεροποίησης σε βάθος χρόνου, από νωρίς το ερχόμενο φθινόπωρο. Τα αποτελέσματα από τα σκληρά πρόσφατα γεγονότα, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, δεν θα είναι εύκολα αναστρέψιμα και σε κάθε περίπτωση οι όροι για εύρωστη ανάπτυξη δεν θα υπάρχουν όσο θα καθυστερούν η επιστροφή της εμπιστοσύνης και η εξισορρόπηση στο τραπεζικό σύστημα.

Παρουσιάζοντας την έκθεση ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, καθηγητής Ν. Βέττας, έκανε λόγο για βαρύ τραυματισμό της ελληνικής οικονομίας, που έχοντας γλιτώσει, μόλις για λίγο, από την καταστροφική εξέλιξη που θα συνεπαγόταν μια ανεξέλεγκτη χρεοκοπία και έξοδο από την Ευρωζώνη, αναζητεί επειγόντως κατεύθυνση και μια νέα πορεία. Αυτή περνάει μέσα από την τήρηση της συμφωνίας με τους εταίρους, η οποία θα πρέπει να αποτελέσει εθνικό σκοπό και να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, επισήμανε ο κ. Βέττας.

( Για να μην ξεχνιόμαστε το ΙΟΒΕ εκφράζει τις απόψεις αι τα συμφέροντα του βιομηχανικού και επιχειρηματικού κόσμου ο οποός στην τεράστια πλειοψηφία επιθυμεί την "πάση θυσία" παραμονή στην ευρωζώνη ...) 

Ερωτηθείς να τοποθετηθεί ως προς την πιθανότητα ενός Grexit, ανέφερε ότι «αν δεν έρθει η ανάπτυξη το θέμα θα παραμείνει ζωντανό». Υποστήριξε, ωστόσο, ότι δεν υπάρχουν «βελούδινα διαζύγια» σε μια τέτοια σχέση με την Ευρωζώνη, και πως αυτοί που θα ωφεληθούν στον βορρά αλλά και στη χώρα είναι λιγότεροι από αυτούς που θα υποστούν τις συνέπειες.


Η άρση των περιορισμών στις τραπεζικές συναλλαγές θα μπορεί να συμβεί μόνο σταδιακά και στον βαθμό που η εμπιστοσύνη θα επανέρχεται. Οι περιορισμοί αυτοί, μαζί με την ευρύτερη διάρρηξη της εμπιστοσύνης που έχει υπάρξει, θα τείνουν να υποβιβάζουν το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα, αναφέρει στην έκθεσή του το ΙΟΒΕ. Προβλέπει μείωση εισοδημάτων και απασχόλησης, η έκταση της οποίας θα κριθεί από τη διάρκεια της πολιτικής ρευστότητας, μείωση εξαγωγών και ακόμη μεγαλύτερη μείωση εισαγωγών. Στο πεδίο της επενδυτικής δραστηριότητας, η πρόσφατη αναταραχή στο τραπεζικό σύστημα και οι επιπτώσεις της στην κεφαλαιακή επάρκειά του, σε συνδυασμό με την αναμονή για την έκβαση των διαπραγματεύσεων για ένα νέο πρόγραμμα, θα αποτελέσουν τους βασικούς παράγοντες αναστολής της συντριπτικής πλειονότητας των επιχειρηματικών επενδύσεων το δεύτερο εξάμηνο του 2015. Μείζον θέμα αποτελεί σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, η εκτεταμένη απώλεια αξιοπιστίας της ελληνικής οικονομίας. 


Το ΙΟΒΕ προσδιόρισε τρεις συνθήκες ο συνδυασμός των οποίων μπορεί να οδηγήσει στη σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας, με πρώτη και βασικότερη τη σαφή και αμετάκλητη τοποθέτηση της πλειονότητας του πολιτικού φάσματος για την παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη και την απαραίτητη για αυτή συνεννόηση. Δεύτερη συνθήκη, είναι η επείγουσα και έμπρακτη στροφή στις επενδύσεις με στόχο τον διπλασιασμό τους ως ποσοστό του ΑΕΠ στην τριετία, από το 11%-12% σήμερα.

Η εφαρμογή στην πράξη με τον περισσότερο αποτελεσματικό τρόπο του νέου προγράμματος, αποτελεί την τρίτη κατά σειρά συνθήκη, για την αναγκαία σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας.

Αυτά επιθυμεί, λοιπόν, ο επιχειρηματικός κόσμος - άσχετα από το τι σημαίνει για τους εργαζομένους και με τι κόστος αυτό θα επιτευχθεί ... 

Με την άρνηση της κοινωνίας συνολικά, να πραγματοποιήσει τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, συνέδεσε το βαθύτερο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Τάκης Αθανασόπουλος. «Στην τρέχουσα συγκυρία είναι απόλυτη ανάγκη να σταθεροποιηθούν η οικονομία και το τραπεζικό σύστημα. Η άρση της αβεβαιότητας, μέσω της ολοκλήρωσης της συμφωνίας που θα επιβεβαιώνει τις ευρωπαϊκές προοπτικές της χώρας, αποτελεί προϋπόθεση για την ομαλοποίηση των συνθηκών που θα επιτρέψει στις τράπεζες και στις επιχειρήσεις να επανέλθουν σε μια κατάσταση κανονικότητας» τόνισε ο κ. Αθανασόπουλος και συμπλήρωσε, «κατόπιν θα πρέπει να δούμε με ειλικρίνεια τους λόγους και τις αιτίες που διατηρούν τη χώρα μας καθηλωμένη στην κρίση και την ύφεση». Ο ίδιος προσδιόρισε ως βάση του προβλήματος το έλλειμμα παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και κατέληξε ότι «η άρνησή μας να πραγματοποιήσουμε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις συνεπάγεται ότι έχουμε επιλέξει ένα χαμηλό βιοτικό επίπεδο είτε μέσα είτε έξω από το ευρώ, ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση της ολικής διαγραφής του χρέους».

Καταλαβαίνετε από όλα αυτά ποιες οικονομικές και κοινωικές δυνάμεις είναι οι ... στυλοβάτες του Μνημονιακού καθεστώτος και υπεύθυνοι για όσα υφίστανται οι Έλληνες πολίτες ... 

Τρίτη 30 Ιουνίου 2015

Μόνο Ζιμπάμπουε και Συρία ξεπερνούν την Ελλάδα σε πτώση του ΑΕΠ

από τον Μ ...
Πρωταθλήτρια και με διαφορά από όλες τις αναπτυγμένες χώρες του πλανήτη στη συρρίκνωση της οικονομίας της αναδείχθηκε η Ελλάδα στα χρόνια του μνημονίου σύμφωνα με έρευνα των Finanacial Times.
Η εφημερίδα επιβεβαίωσε πληροφορίες που είχαν παρουσιάσει και Έλληνες πανεπιστημιακοί όπως ο Σπύρος Μαρκέτος, ότι από το 1950 δεν υπάρχει άλλη αναπτυγμένη χώρα που να γνώρισε τόσο αιφνίδια μείωση του ΑΕΠ από το 1950 έως σήμερα σε καιρό ειρήνης.
Ακόμη όμως και αν συμπεριλάβει κανείς χώρες του τρίτου κόσμου αλλά και χώρες που βρίσκονται σε εμφύλιο πόλεμο η Ελλάδα βρίσκεται μέσα στην πρώτη τριάδα της καταστροφής μετά τη Ζιμπάμπουε και τη Συρία.
Όπως φαίνεται, η καταστροφή που έφερε στην Ελλάδα ο Γ.Παπανδρέου, παραποιώντας τα στατιστικά στοιχεία για να επιβάλλει την επέλαση του ΔΝΤ κατ’ εντολή της Ουάσινγκτον, αλλά και η συνέχιση των μνημονίων από τις επόμενες κυβερνήσεις, κατ’ εντολή του Βερολίνου, δημιουργούν ιστορικό προηγούμενο που θα απασχολεί για αιώνες τους ερευνητές.
CH8XogSWIAE9atw

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

Μέτρα σοκ για τα επόμενα δύο χρόνια - η νέα συμφωνία που "προτείνει" η "αντιμνημονιακή" κυβέρνηση!

Συνολικά μέτρα 8 δισ. ευρώ περιλαμβάνει η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης που έγινε γνωστή στις Βρυξέλλες το βράδυ της Δευτέρας. 

Μέτρα σοκ για τα επόμενα δύο χρόνια


Συνολικά μέτρα 8 δισ. ευρώ (2,692 για το 2015 και 5,207 για το 2016) περιλαμβάνει η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης που έγινε γνωστή στις Βρυξέλλες το βράδυ της Δευτέρας. 

Η νέα πρόταση μπορεί να μην προβλέπει περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, αλλά προβλέπει σκληρή φοροεπιδρομή. 


Συγκεκριμένα: 

-Από 1ης Ιουλίου ο νέος ΦΠΑ. Η μεταρρύθμιση του ΦΠΑ αποδίδει 1,36 δισ. ευρώ (0,74% του ΑΕΠ) το 2016 και 680 εκατ. ευρώ (0.38% του ΑΕΠ) το 2015, κάτι που σημαίνει ότι οι αλλαγές στο ΦΠΑ προγραμματίζεται να εφαρμοστούν από 1ης Ιουλίου. 

-Μέτρα 1,8 δισ. ευρώ στο Ασφαλιστικό. Στις συντάξεις η "εξοικονόμηση" φτάνει το 1,05% του ΑΕΠ για το 2016 και το 0,37% του ΑΕΠ για φέτος. 


Συγκεκριμένα προβλέπονται: 

- Περιορισμοί στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, 300 εκατ. ευρώ το 2016, 60 εκατ. ευρώ το 2015. 

-Αύξηση εισφορών για τις συντάξεις του ΙΚΑ κατά 3,9%, με απόδοση 800 εκατ. ευρώ το 2016 και 350 εκατ. ευρώ το 2015. 

-Αύξηση των εισφορών για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των συνταξιούχων από το 4% στο 5%, με απόδοση 270 εκατ. ευρώ το 2016 και 135 εκατ. ευρώ το 2015. 

-Αύξηση εισφορών των συνταξιούχων για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη από το 0% στο 5% για τις επικουρικές συντάξεις, με απόδοση 240 εκατ. ευρώ για το 2016 και μηδέν για φέτος. 

-Αύξηση εισφορών για τα επικουρικά ταμεία από το 3% στο 3,5%, με απόδοση 250 εκατ. ευρώ το 2016 και 120 εκατ. ευρώ το 2015. 

-Φόροι στις επιχειρήσεις και φόροι εισοδήματος (έσοδα 0,58% του ΑΕΠ το 2016 και 0,66% το 2015) 

Επίσης: 

- Ειδικός φόρος 12% επί των κερδών των επιχειρήσεων πάνω από τις 500.00 ευρώ, με απόδοση 405 εκατ. ευρώ το 2016 και 945 εκατ. ευρώ το 2015. 

- Αύξηση της φορολογίας των επιχειρήσεων από το 26% στο 29%, με απόδοση 410 εκατ. ευρώ το 2016. 

- Αύξηση των συντελεστών της εισφοράς αλληλεγγύης, με απόδοση 250 εκατ. ευρώ το 2016 και 220 εκατ. ευρώ το 2015. 

-Άλλα μέτρα (απόδοση 0,5% του ΑΕΠ το 2016) 

-Περικοπή στρατιωτικών δαπανών, με απόδοση 200 εκατ. ευρώ το 2016. 

- Φόρος επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, με απόδοση 100 εκατ. ευρώ το 2016 και το ίδιο το 2015. 

- Αύξηση φόρου πολυτελείας συμπεριλαμβανομένων και των σκαφών αναψυχής (private yachts), με απόδοση 47 εκατ. ευρώ το 2016 και 47 εκατ. ευρώ το 2015. 

- VLTs, ηλεκτρονικός τζόγος, με απόδοση 225 εκατ. ευρώ το 2016 και 35 εκατ. ευρώ το 2015. 

- Άδειες κινητής τηλεφωνίας (4G και 5G) με απόδοση 350 εκατ. ευρώ το 2016.

Η φοροεπιδρομή, η αύξηση εισφορών στα ταμεία με την προοπτική πετσοκόμματος στις επικουρικές, ο ΦΠΑ που πλήττει πρώτιστα τις λαϊκές τάξεις - είναι άραγε μέτρα "αντιμνημονιακά", είναι αυτά που μας βγάζουν μια και καλή από το μνημόνιο και τη λιτότητα ή αντιθέτως είναι βαθιά μνημονιακά, υφεσιακά, μέτρα που μας σπρώχνουν όλο και πιο βαθιά στη λιτότητα, την ύφεση και τελικά οδηγούν στη διάλυση της ελληνικής κοινωνίας και  οικονομίας, ενώ θα παροξύνουν ακόμη περισσότερο τις κοινωνικές ανισότητες;

Να τη χαιρόμαστε, λοιπόν, τη νέα συμφωνία και την "αταλάντευτη", την "αντιμνημονιακή" κυβέρνηση που "διαπραγματεύτηκε" τόσο σκληρά ....