Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΟΣΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΟΣΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 21 Απριλίου 2015

ΟΟΣΑ: Οι Έλληνες είναι οι τρίτοι πιο σκληρά εργαζόμενοι στον κόσμο

Οι Έλληνες όχι μόνο δεν είναι «τεμπέληδες» αλλά αντίθετα είναι οι τρίτοι σκληρότερα εργαζόμενοι στον κόσμο.

Με βάση τα συγκεντρωτικά στοιχεία που ανέλυσαν οι ειδικοί του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, σκληρότερα εργαζόμενοι από όλους είναι οι Μεξικανοί και στη δεύτερη θέση οι Νοτιοκορεάτες.

Λιγότερο σκληρά εργαζόμενοι, κατατάσσονται οι Ολλανδοί του... Γερούν Ντάισεμπλουμ. Μία θέση μπροστά από τους Ολλανδούς εμφανίζονται οι Γερμανοί που αρέσκονται να καλλιεργούν το μύθο του τεμπέλη Έλληνα.

Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

ΟΟΣΑ: Φορολογικό «αμάρτημα» η οικογένεια στην Ελλάδα!


Έχετε παιδιά και φορολογείστε στην Ελλάδα; Την πατήσατε! Ο φόρος και οι ασφαλιστικές εισφορές που καλείστε να πληρώσετε είναι οι υψηλότεροι μεταξύ των 34 χωρών μελών του ΟΟΣΑ. 

Αυτό δείχνει μελέτη του Οργανισμού από την οποία προκύπτει επίσης ότι ο έχων οικογένεια στην Ελλάδα υφίσταται μεγαλύτερο φορολογικό–ασφαλιστικό βάρος από τον εργένη ακόμα και μετά τον συνυπολογισμό των οικογενειακών επιδομάτων.

Τα ευρήματα της μελέτης είναι εντυπωσιακά. Φόροι και ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων «τρώνε» το 43,4% της αμοιβής ενός παντρεμένου μέσου εργαζόμενου με δύο παιδιά στην Ελλάδα, όταν στις χώρες του ΟΟΣΑ ο αντίστοιχος μέσος όρος είναι μόλις 26,9%.

Με απλά λόγια, από τα 100 ευρώ αμοιβής ενός οικογενειάρχη με δύο παιδιά στην Ελλάδα, τα 43,4 ευρώ φεύγουν πριν καν μπουν στην τσέπη του -όντας μισθωτός η παρακράτηση γίνεται στην πηγή τόσο για το φόρο, όσο και για τις ασφαλιστικές εισφορές- και πηγαίνουν απευθείας στα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία. Την ίδια στιγμή, σε μέσα επίπεδα στις χώρες του ΟΟΣΑ, η αντίστοιχη επιβάρυνση είναι 26,9 ευρώ στα εκατό.

Ακόμα και αν ληφθούν υπ' όψιν τα επιδόματα τα οποία χορηγούνται στις ελληνικές οικογένειες, η ασφαλιστική και φορολογική επιβάρυνση για τους οικογενειάρχες είναι υψηλότερη κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τους εργένηδες στη χώρα. 

Στις χώρες του ΟΟΣΑ η αντίστοιχη σύγκριση φέρνει σε πλεονεκτικότερη θέση τις οικογένειες, με χαμηλότερο φορολογικό βάρος 9,1% σε σχέση με τους μεμονωμένους εργαζόμενους.

Την πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογική επιβάρυνση των οικογενειών με δύο παιδιά, ακολουθούν το Βέλγιο (40,6%) και η Γαλλία (40,5%) ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά σημειώνονται στη Νέα Ζηλανδία (3,8%), στη Χιλή (7%), την Ελβετία (9,8%) και την Ιρλανδία (9,9%).

Οι εργένηδες

Για τον μέσο εργαζόμενο χωρίς παιδιά, η κατάσταση συγκριτικά είναι καλύτερη. Η Ελλάδα σε αυτή την πτυχή της μελέτης καταλαμβάνει τη 14η θέση στην κλίμακα κατάταξης από τον χειρότερο προς τον καλύτερο με την επιβάρυνση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών επί της αμοιβής να φτάνει στο 40,4% πέρυσι (από 39,1% το 2000) έναντι 36% του μέσου όρου στον ΟΟΣΑ (από 36,7% το 2000).

Η μεταβλητότητα της επιβάρυνσης της εργασίας κρίνεται ιδιαίτερα υψηλή στη χώρα μας. Το φορολογικό βάρος (για την ακρίβεια το άθροισμα φόρων και ασφαλιστικών εισφορών) σε σχέση με την αμοιβή αυξήθηκε κατά 3,1 μονάδες ανάμεσα στο 2010 και το 2011 αλλά μειώθηκε κατά 2,8 μονάδες στη συνέχεια.

Η 14η θέση, για την Ελλάδα των εργένηδων – ή των χωρίς τέκνα- φορολογούμενων φαντάζει καλή, αν η σύγκριση γίνει με το Βέλγιο (επιβάρυνση 55,6%) την Αυστρία (49,4%), τη Γερμανία (49,3%) και την Ουγγαρία (49%). Το θέμα είναι βέβαια εκτός από το πόσους φόρους και ασφαλιστικές εισφορές πληρώνεις, τι σου επιστρέφει σε όρους παροχών και κοινωνικού κράτους, το ίδιο το Κράτος.

Στον αντίποδα, η χαμηλότερη φορολογική επιβάρυνση της εργασίας καταγράφεται στη Χιλή (7%), τη Νέα Ζηλανδία (17,2%) το Μεξικό (19,5%) και το Ισραήλ (20,5%).

ΠΗΓΗ: Euro2day

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Σε σκληρή γραμμή Merkel αναφέρεται η Washington Times


                                                                          του Μ …
Για «σκληρή γραμμή» της Άνγκελα Μέρκελ έναντι της Ελλάδας κάνει λόγο η Ουάσιγκτον Τάιμς, σε δημοσίευμά της που αναφέρεται στη χθεσινή συνάντηση της Γερμανίδας καγκελαρίου με τον Αμερικανό Πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, στον Λευκό Οίκο.
Όπως σημειώνεται, «καμία ένδειξη χαλάρωσης της στάσης της Γερμανίδας καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ, έναντι της νέας ελληνικής κυβέρνησης, σχετικά με τη χρηματοπιστωτική κρίση, δεν διεφάνη χθες, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στις ΗΠΑ, όπου δήλωσε ότι το πακέτο λιτότητας που ζήτησε η κυβέρνησή της παραμένει η βάση για την όποια διαπραγμάτευση με την Αθήνα».
Στη συνέχεια, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «η κ. Μέρκελ δήλωσε ότι το Βερολίνο συνεχίζει να στηρίζει την παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη, ταυτόχρονα με την εφαρμογή των δημοσιονομικών περικοπών και των διαθρωτικών μεταρρυθμίσεων που ζητάει η τρόικα».
Επίσης, στο ίδιο δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας, υπογραμμίζεται ότι «Έλληνες αξιωματούχοι δηλώνουν ότι δεν θα μπορέσουν ποτέ να επιτύχουν την ανάπτυξη που χρειάζεται για να αποπληρωθεί το χρέος της χώρας εάν ακολουθήσουν το σχέδιο λιτότητας. Η κ. Μέρκελ τόνισε, ωστόσο, με δηκτικό τρόπο, ότι άλλες χώρες της ΕΕ εφάρμοσαν επιτυχώς τα ίδια σκληρά μέτρα με αυτά που απορρίπτει σήμερα η Αθήνα».
Εξάλλου, σε δημοσίευμα της Νιου Γιορκ Τάιμς εκφράζεται η ελπίδα για «εκτόνωση της αντιπαράθεσης» για την Ελλάδα, σημειώνοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση «σκοπεύει να προτείνει ένα λεπτομερές σχέδιο συμβιβασμού, σε μια έκτακτη συνάντηση με τους πιστωτές, την Τετάρτη στις Βρυξέλλες, σύμφωνα με αξιωματούχο του υπουργείου Οικονομικών».
Στην ανταπόκριση από την Αθήνα σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι «η Ελλάδα εξακολουθεί να σχεδιάζει την απόρριψη των σκληρών συνθηκών λιτότητας που συνδέονται με δάνεια διάσωσης στην Ελλάδα, αλλά θα προτείνει να διατηρηθεί περίπου το 70% των όρων», όπως τονίζεται.
Στη συνέχεια, επισημαίνεται ότι «η Αθήνα θα προτείνει την αντικατάσταση του υπόλοιπου 30% των όρων λιτότητας με νέες μεταρρυθμίσεις, που η ελληνική κυβέρνηση θα αναπτύξει μαζί με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ)».
Αναφορά γίνεται και στις προχθεσινές δηλώσεις της Άγγελα Μέρκελ, στην κοινή συνέντευξη με τον Μπαράκ Ομπάμα, στο Λευκό Οίκο, υπογραμμίζοντας τα όσα είπε η Γερμανίδα καγκελάριος για τους «βασικούς κανόνες» του ελληνικού προγράμματος διάσωσης, ενώ από την πλευρά του, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Αμερικανός Πρόεδρος εξέφρασε την ελπίδα ότι «η Ευρώπη θα βρει τρόπους για τη βελτίωση της ανάπτυξης».

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

G20: Συμφωνία για μέτρα ενίσχυσης της παγκόσμιας ανάπτυξης κατά 2,1%


του Μ…

http://left.gr/sites/left.gr/files/styles/large/public/ompama-kai-europaioi-igetes-sti-sunodo-tou-g20-stin-australia.jpg?itok=BgCcixz0

Οι 20 μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη (G20) συμφώνησαν στη λήψη πακέτου μέτρων τα οποία έχουν στόχο να ενισχύσουν την παγκόσμια ανάπτυξη κατά 2,1 ποσοστιαίες μονάδες πάνω απ ό,τι προβλεπόταν έως σήμερα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, όπως αναφέρεται στο τελικό ανακοινωθέν της συνόδου τους, η οποία φιλοξενήθηκε στο Μπρίσμπεϊν της Αυστραλίας.
Τα μέτρα τα οποία υπόσχονται να λάβουν για να δώσουν ώθηση στην οικονομική δραστηριότητά τους αφορούν κυρίως τις επενδύσεις υποδομής και το εμπόριο και εκτιμάται ότι «θα αυξήσουν το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά περισσότερα από 2 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ και θα δημιουργήσουν εκατομμύρια θέσεις εργασίας».
Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Τόνι Άμποτ επιβεβαίωσε ότι η πρόοδος στην εφαρμογή των μέτρων θα εξετάζεται από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Ανακοίνωσε επίσης ότι συμφωνήθηκε οι υπουργοί Ενέργειας των χωρών της G20 να συναντηθούν εντός του 2015, για πρώτη φορά, ώστε να συζητήσουν θέματα τα οποία άπτονται των αρμοδιοτήτων τους.
Οι χώρες της G20 συμφώνησαν εξάλλου να συνεργαστούν για να καταπολεμήσουν τη φοροαποφυγή και τη διαφθορά και να ενισχύσουν τους χρηματοοικονομικούς θεσμούς τους ώστε να αποφευχθεί μια επανάληψη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008. Η σύνοδος χαιρέτισε «τη σημαντική πρόοδο» η οποία έχει επιτευχθεί υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ για την καταπολέμηση της φοροαποφυγής των πολυεθνικών εταιρειών και κυρίως της χορήγησης φοροαπαλλαγών, μιας πρακτικής σαν αυτή που χρησιμοποιούσε το Λουξεμβούργο και αποκαλύφθηκε πρόσφατα από τη Διεθνή Σύμπραξη Ερευνητών Δημοσιογράφων.
Στην τελική ανακοίνωση γίνεται επίσης λόγος και για ανάληψη «ισχυρής και αποτελεσματικής δράσης» για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ένα θέμα που, σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους, περιλήφθηκε τελικά μετά από «μάχη χαρακωμάτων» μεταξύ της οικοδέσποινας Αυστραλίας και άλλων μελών, όπως των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
Η Αυστραλία επιδίωκε να επικεντρωθεί η σύνοδος σε οικονομικά ζητήματα, όμως το μεγαλύτερο μέρος της επισκιάστηκε από την ουκρανική κρίση και το θέμα της κλιματικής αλλαγής.

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

ΟΟΣΑ: «Χαμένη γενιά» δημιουργεί η ανεργία των νέων σε Ελλάδα και Ισπανία – ιστορικό ρεκόρ της ανεργίας των νέων και στην Ιταλία


Η ανεργία των νέων έχει φθάσει σε απίστευτα ανησυχητικά επίπεδα, ξεπερνώντας το 50% σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ισπανία και πλέον είναι πραγματικός ο κίνδυνος να μιλάμε για μία χαμένη γενιά, τόνισε, σε ομιλία του, στη Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης ο γγ του ΟΟΣΑ Άνχελ Γκουρία.



Παρουσιάζοντας τις ετήσιες δραστηριότητες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), στην Ολομέλεια της Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού επισήμανε ακόμη ότι η οικονομική κρίση έχει επιδεινωθεί, οι ανισότητες αυξάνονται, τροφοδοτώντας μία κοινωνική κρίση ενώ, όπως τόνισε, η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει κατακόρυφη πτώση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τις κυβερνήσεις και τους θεσμούς.

Ο  Γκουρία αναφέρθηκε γενικά στις προσπάθειες που καταβάλλει ο ΟΟΣΑ για τη μείωση της ανεργίας, την ενίσχυση των εμπορικών ροών μεταξύ των κρατών, τον εξορθολογισμό των φορολογικών πολιτικών και τη στροφή προς οικονομίες χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Κάλεσε, τέλος, τους βουλευτές-μέλη της Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, να αφουγκρασθούν τον σφυγμό της κοινωνίας και να συμβάλουν στη διαμόρφωση της πολιτικής του ΟΟΣΑ, για την ενίσχυση ανθρώπων που αισθάνονται σαν χαμένοι, μέσα στο νέο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.



Μικρή υποχώρηση παρουσίασε η ανεργία στην Ιταλία τον Αύγουστο, ωστόσο το ποσοστό της ανεργίας στους νέους συνέχισε να αυξάνεται, φτάνοντας σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα η στατιστική υπηρεσία Istat, το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε στο 12,3% τον Αύγουστο από 12,6% τον Ιούλιο, ενώ συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2013 υποχώρησε κατά 0,1 ποσοστιαία μονάδα.

Παρ’ όλα αυτά, η ανεργίας στους νέους ηλικίας 15-24 ετών σκαρφάλωσε στο ιστορικό ρεκόρ του 44,2%. Σε μηνιαίο επίπεδο η αύξησή του άγγιξε τη μία ποσοστιαία μονάδα, ενώ σε ετήσια βάση αυξήθηκε κατά 3,6 ποσοστιαίες μονάδες, σημειώνει η Istat στην ανακοίνωσή της.

Με άλλα λόγια η Ευρώπη που κατασκευάζουν η Μέρκελ και οι επιτελείς της, οι τραπεζίτες και τα γεράκια των αγορών είναι μια Ευρώπη εφιαλτική.

Ειδικά οι νέοι είναι οι σύγχρονοι δουλοπάροικοι – μια γενιά κυριολεκτικά «χαμένη» με υποθηκευμένο το μέλλον της.


Κατά τα άλλα περισσεύουν τα μεγάλα λόγια, οι επισημάνσεις, τα κροκοδείλια δάκρυα σε συνέδρια, συμβούλια και διεθνή φόρα …   

Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

ΔΝΤ: Νέα μέτρα 2 δισ. ευρώ για το 2015


Η τελευταία έκθεση του ΔΝΤ για την πορεία εφαρμογής του ελληνικού προγράμματος «διάσωσης» προβλέπει δημοσιονομικό κενό 2 δισ. ευρώ (1% του ΑΕΠ) για το 2015 και προαναγγέλλει ότι θα διαπραγματευθεί με την ελληνική κυβέρνηση τα μέτρα που απαιτούνται για να καλυφθεί, στο πλαίσιο των συζητήσεων για την προετοιμασία του προϋπολογισμού του 2015.

Ανάμεσα στα μέτρα που θα τεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ξεχωρίζει η επέκταση της έκτακτης εισφοράς στα εισοδήματα.

Σύμφωνα με τους αξιωματούχους του ΔΝΤ, ακόμη και αν το κενό του 2015 κλείσει με μόνιμου χαρακτήρα μέτρα, εντοπίζεται ένα επιπλέον δημοσιονομικό κενό ύψους 1,5 δισ. ευρώ (0,75%) για το 2016.



Η έκθεση συνοδεύεται και από τα κείμενα του αναθεωρημένου μνημονίου, στα οποία περιγράφονται οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση για τους επόμενους μήνες. Οι σημαντικότερες από αυτές είναι οι εξής:

Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, η ελληνική πλευρά δεσμεύεται να επανεξετάσει το πλαίσιο του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων και να προχωρήσει σε κατάργηση πολλών εξαιρέσεων και απαλλαγών, να παρουσιάσει προτάσεις για την αναμόρφωση του συστήματος ΦΠΑ, να προχωρήσει στην κατάργηση των περισσότερων φόρων και τελών υπέρ τρίτων και να διαπραγματευθεί με την τρόικα το πλαίσιο για τις ομαδικές απολύσεις.

Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, το ΔΝΤ ζητά από τις ελληνικές αρχές να προχωρήσουν σε νέα μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού, για τις κύριες και τις επικουρικές συντάξεις αλλά και για τα εφάπαξ, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η «βιωσιμότητά» του.

Οι αλλαγές που θα επέλθουν θα αποφασιστούν με γνώμονα τις αναλογιστικές μελέτες που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Οι επιθεωρητές του ΔΝΤ ζητούν επίσης από την κυβέρνηση να νομοθετήσει νέο πακέτο με συστάσεις του ΟΟΣΑ για το άνοιγμα των αγορών χονδρεμπορίου, μεταποίησης, ηλεκτρονικού εμπορίου και τηλεπικοινωνιών.

Παράλληλα, η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευθεί για νέες παρεμβάσεις σε γάλα, μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, ψωμί και λειτουργία καταστημάτων τις Κυριακές αν διαπιστωθεί ότι οι αλλαγές που έχουν γίνει δεν έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα.


Εύθραυστες αλλά σταθερές, χαρακτηρίζει τις ελληνικές τράπεζες, στην έκθεσή του για την οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο εξαιτίας των ιδιαίτερα υψηλών επισφαλειών, οι οποίες το 2013 ανήλθαν σωρευτικά (κόκκινα και προβληματικά δάνεια) στο 40% του συνόλου των χορηγήσεων.

Η έκθεση δίνει έμφαση στο καυτό ζήτημα των κόκκινων δανείων καθώς εκτιμά ότι οι τράπεζες πέτυχαν τις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου κλείνοντας την πόρτα στο ενδεχόμενο χρεοκοπίας, η μεγαλύτερη όμως πρόκληση είναι η αντιμετώπιση των επισφαλειών εξ ου και το «μαξιλάρι» των κεφαλαίων ύψους 11 δισ. ευρώ που διαθέτει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας «θα παραμείνει άθικτο μέχρι να ολοκληρωθούν τα stress tests της ΕΚΤ, με στόχο να καλυφθούν αν αυτό κριθεί απαραίτητο οι όποιες επιπρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες».

Στο σημείο αυτό η Έκθεση επισημαίνει ότι «ορισμένες από τις παραδοχές πάνω στις οποίες στηρίχθηκαν τα stress tests της Τράπεζας της Ελλάδος όσον αφορά το δυσμενές σενάριο ήταν αισιόδοξες»!

Και στο βάθος νέο δάνειο!

Το ΔΝΤ εκτιμά ότι έως το Μάιο του 2015 οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας είναι καλυμμένες.

Στη συνέχεια όμως θεωρεί πως υπάρχει χρηματοδοτικό κενό 12,6 δισ. ευρώ για το 2015 και σημειώνει τη δέσμευση των εταίρων της Ελλάδας στην ευρωζώνη να καλύψουν πλήρως τις χρηματοδοτικές ανάγκες.

Ουσιαστικά με την επισήμανση αυτή ανοίγει την συζήτηση για την ανάγκη χορήγησης νέου δανείου στην Ελλάδα και σύναψης νέου μνημονίου.

Έτσι, σε δηλώσεις που έγιναν μετά την ανακοίνωση του νέου κυβερνητικού σχήματος ανακοινώθηκε ότι δεν θα ληφθούν νέα μέτρα …

Τώρα, πριν ο αλέκτωρ λαλήσει τρις … ήρθε στη δημοσιότητα η έκθεση του ΔΝΤ.


Εμείς, άραγε, ποιον να πιστέψουμε;