Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Deutsche Welle. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Deutsche Welle. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015

DW: Κυβέρνηση μειοψηφίας και στο βάθος πρόωρες εκλογές;


Τι θα πρέπει να αναμένεται με δεδομένες τις γνωστές ενστάσεις που εκφράζονται εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Αθήνα; 

Όπως εκτίμησε σε συνέντευξή του προς τη Deutsche Welle ο ομότιμος καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Ντούισμπουργκ-Έσσεν Χάιντς Γιούργκεν Αξτ:

«Πιθανότατα θα οδηγηθούμε στην Ελλάδα σε μια κυβέρνηση μειοψηφίας των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, διότι ένα μεγάλο μέρος βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ αναμένεται να καταψηφίσουν τα μέτρα. Στους ΑΝΕΛ δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη η εικόνα, εντούτοις πιστεύω ότι θα επιδείξουν μεγαλύτερη ευελιξία.

Ο Καμμένος μπορεί να μην υπέγραψε, ωστόσο δεν πιστεύω ότι θα αφήσει να καταρρεύσει ο κυβερνητικός συνασπισμός καθώς, όπως διαπιστώνω, ο ίδιος θέλει σε κάθε περίπτωση να παραμείνει στην εξουσία.

Μιλάμε λοιπόν για μια κυβέρνηση μειοψηφίας, την οποία θα στηρίζουν, όπως έχουν διαμηνύσει, Ποτάμι και ΝΔ προκειμένου να περάσει το πρόγραμμα».

Εκλογές όταν αποκατασταθεί η ηρεμία
Ο γερμανός αναλυτής, αναφέρει η DW, εκτιμά ότι σε αυτά τα συμφραζόμενα η Ελλάδα θα οδηγηθεί αναπόφευκτα σε πρόωρες εκλογές:

«Στην παρούσα φάση τα κόμματα της αντιπολίτευσης στην Ελλάδα, ΝΔ και Ποτάμι, δεν θέλουν πιθανότατα να αναλάβουν κυβερνητικές ευθύνες, καθώς στην κοινωνία επικρατεί ένα κλίμα οργής και αγανάκτησης.

Όταν αποκατασταθεί και πάλι η ομαλότητα και επικρατήσει ένα κλίμα ηρεμίας και μετριοπάθειας, ΝΔ, Ποτάμι και ενδεχομένως το ΠΑΣΟΚ να πούνε στην κυβέρνηση ότι σας στηρίζαμε μέχρι τώρα, αλλά πλέον δεν θα το κάνουμε άλλο.

Στην περίπτωση αυτή ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ δεν θα είχαν πια πλειοψηφία στη Βουλή και τότε τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα μπορούσαν να ζητήσουν την προσφυγή στις κάλπες, με την ελπίδα ότι έχουν βελτιωθεί οι δικές τους πιθανότητες».

Επικρατέστερο σενάριο σε περίπτωση πρόωρων εκλογών, σύμφωνα με τον Χάιντς Γιούργκεν Αξτ και στη βάση τελευταίων δημοσκοπήσεων αλλά και του αποτελέσματος του δημοψηφίσματος, είναι η εκ νέου επικράτηση και ενδεχομένως περαιτέρω ενίσχυση του ΣΥΡΙΖΑ.

Εντούτοις, όπως σημειώνει, θα πρέπει να δει κανείς κατά πόσον θα επηρεαστούν οι πολίτες από το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλ. Τσίπρας υπογράφουν μια συμφωνία που φέρνει και πάλι την Τρόικα στη χώρα.

Αυτό δεν αποκλείεται να αποτυπωθεί έντονα και στο εκλογικό αποτέλεσμα. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον Γερμανό πολιτικό επιστήμονα, το κλίμα στην Ελλάδα μπορεί να αλλάξει πολύ γρήγορα υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς.

Κατά πόσον είναι εντέλει βιώσιμη η κυβέρνηση αυτή, δεδομένου ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός υλοποιεί πλέον ακριβώς τα αντίθετα από εκείνα που υποσχέθηκε προεκλογικά;

«Η ερώτηση την οποία δεν μπορεί να απαντήσει κανείς λογικά είναι, τι ακριβώς θέλει ο Τσίπρας; Φυσικά και θέλει να παραμείνει στην εξουσία, όπως όλοι οι πολιτικοί. 

Δεν διακρίνω όμως έναν ξεκάθαρο πολιτικό στόχο εκ μέρους του. Ενώ ζήτησε, για παράδειγμα, από τους Έλληνες να ψηφίσουν στο δημοψήφισμα ελπίζοντας στη στήριξή τους, την οποία και έλαβε, πήγε στη συνέχεια και συμφώνησε με τους πιστωτές ακριβώς τα αντίθετα. Πρόκειται για μια αλλαγή πλεύσης, η οποία δεν είναι καλή ούτε για τον ΣΥΡΙΖΑ ούτε για την Ελλάδα».

Οι λόγοι της σκληρής γερμανικής στάσης
H αλλαγή πλεύσης, αναφέρει το δημοσίευμα, αποδίδεται και στην πολύ σκληρή στάση των εταίρων και ειδικά της Γερμανίας. Πού αποδίδει όμως ο ίδιος την ιδιαίτερα σκληρή στάση που επέδειξε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, προκαλώντας αντιδράσεις ακόμη και εντός της Γερμανίας;

«Υπάρχουν δύο λόγοι. Αφενός είναι κατανοητό ότι όταν οι πιστωτές αισθάνονται ότι ο Τσίπρας και προηγουμένως ο Βαρουφάκης τους κοροϊδεύουν, τους βαυκαλίζουν με αναξιόπιστες προτάσεις που έρχονται πάντα στο παρά πέντε, ότι όλα αυτά λοιπόν συνέβαλαν στο να πει κάποια στιγμή εντελώς ανθρώπινα και ο Σόιμπλε ότι δεν θα επιτρέψω άλλο να με κοροϊδεύουν και να συνεχίσω αυτό το παιχνίδι.

Πιστεύω ότι είναι ο προσωπικός, ανθρώπινος παράγοντας, ο οποίος παίζει έναν ρόλο στην περίπτωση του Σόιμπλε. Αφετέρου η σκληρή στάση οφείλεται και στις ανησυχίες που υπάρχουν στην Κ.Ο. αναφορικά με το πόσοι βουλευτές των Χριστιανοδημοκρατών και Χριστιανοκοινωνιστών θα εγκρίνουν εντέλει τη συμφωνία με την Ελλάδα.

Πρόκειται τρόπον τινά για ένα παιχνίδι με μοιρασμένους ρόλους: από τη μια η Μέρκελ, που θέλει πάση θυσία να διατηρήσει τη συνοχή της ευρωζώνης και από την άλλη ο Σόιμπλε, που συγκεντρώνει γύρω του τους επικριτές, λέγοντας 'ναι' στη συνοχή της ευρωζώνης, αλλά με αξιόπιστους εταίρους και με τήρηση των κανόνων στους οποίους έχουμε συμφωνήσει».

Στη συνεδρίαση της ερχόμενης Παρασκευής, κατά την οποία οι Γερμανοί βουλευτές θα κληθούν να εγκρίνουν την έναρξη των διαπραγματεύσεων με την Ελλάδα, ο Χάιντς Γιούργκεν Αξτ δεν αναμένει εκπλήξεις.

Όπως και κατά την τελευταία ψηφοφορία για την παράταση του δεύτερου προγράμματος, θα υπάρξει αναμφίβολα, όπως εκτιμά, μεγάλος αριθμός βουλευτών που θα εκφράσουν τις επιφυλάξεις και αντιρρήσεις τους, οι οποίοι όμως θα ακολουθήσουν τελικά τη γραμμή Μέρκελ, δίνοντας το πράσινο φως.

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Deutsche Welle: Ελλάδα, το πιο βάρβαρο παράδειγμα οικονομικού σφάλματος

του Μ …

Στο επίκεντρο του σχολιασμού του γερμανόφωνου τύπου βρίσκεται σήμερα η έγκριση της δανειακής σύμβασης για την Ελλάδα από τη γερμανική βουλή.
Η Deutsche Welle επισημαίνει: «Τις συνέπειες οικονομικών σφαλμάτων τις ζουν πολλοί άνθρωποι με πολύ σκληρό τρόπο. Η Ελλάδα είναι απλά το πιο βάρβαρο παράδειγμα. Η Ευρώπη χρειάζεται επιτέλους μια σταθερή αλλά και ηθική βάση. Αυτή τη στιγμή εκατομμύρια άνθρωποι στην Ευρώπη δεν έχουν οικονομική προοπτική. Εκεί βρίσκεται συσσωρευμένη πολύ εκρηκτική δύναμη. Στον κατάλογο των σφαλμάτων ανήκει για παράδειγμα η παραβίαση της ελευθερίας του τύπου στην Ουγγαρία αλλά και στην Ιταλία επί εποχής του Σίλβιο Μπερλουσκόνι. Όσο όμως και να διαφέρουν μεταξύ τους οι παραβιάσεις των Ευρωπαϊκών Συνθηκών, ο καθένας με τον τρόπο του υποσκάπτει το κοινό οικοδόμημα».
"Η κυβέρνηση στην Αθήνα έχει μια ευκαιρία μετά τα μεγάλα λόγια να προσγειωθεί στην πραγματικότητα"
Η Welt του Βερολίνου σχολιάζει: «Η Ελλάδα πήρε άλλους τέσσερις μήνες χρόνο ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της απέναντι στο δεύτερο ευρωπαϊκό πακέτο βοήθειας. Αυτό είναι ορθό και καλό. Ο κυβερνητικός συνασπισμός, όπως δήλωσε ο Σόιμπλε, ήθελε να κερδίσει χρόνο ώστε το δεύτερο πακέτο να έχει επιτυχία. Η κυβέρνηση στην Αθήνα έχει μια ευκαιρία μετά τα μεγάλα λόγια να προσγειωθεί στην πραγματικότητα».
Tα χρέη του ενός είναι ο πλούτος του άλλου...
Για το ίδιο θέμα η ελβετική Neue Zürcher Zeitung γράφει: «Στην πραγματικότητα όλοι όσοι ψήφισαν υπέρ διατηρούσαν τις αμφιβολίες τους. Σε κάθε περίπτωση ψήφισαν χωρίς ενθουσιασμό. Πολλοί βουλευτές των Χριστιανικών Κομμάτων αλλά και Σοσιαλδημοκράτες είχαν επιφυλάξεις διότι έλλειπε η εμπιστοσύνη απέναντι στις διαβεβαιώσεις των Ελλήνων».
Για αλληλεγγύη και αξιοπιστία κάνει λόγο η FAZ
Η ΤΑΖ σημειώνει: «Επενδύσεις αντί λιτότητα είναι ο μόνος δρόμος εξόδου από την κρίση. Η Μέρκελ και ο Σόιμπλε όμως δεν θέλουν να το δουν αυτό. Διότι τα χρέη του ενός είναι ο πλούτος του άλλου, και κυρίως της Γερμανίας. Μια ματιά στο εμπορικό ισοζύγιο πιστοποιεί αυτή την άποψη. Το τίμημα είναι υψηλό και η Ευρώπη κάθε μέρα αποξενώνεται. Κι ενώ στην Ελλάδα ο ΣΥΡΙΖΑ, στην Ισπανία οι Podemos, και στην Ιρλανδία το Sinn Fein, διαμορφώνουν μια εναλλακτική που προέρχεται από κάτω, ο Σόιμπλε και η Μέρκελ με την ανεύθυνη πολιτική τους δίνουν επιχειρήματα στους δεξιούς λαϊκιστές στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη να μιλάνε με μίσος για τους «τεμπέληδες».
Τέλος, η Frankfurter Allgemeine Zeitung επισημαίνει: «Εάν η αλληλεγγύη σχετίζεται με την αξιοπιστία, όπως είπε ο υπουργός Οικονομικών Σόιμπλε, τότε η συναίνεση της βουλής για την παράταση της βοήθειας προς την Ελλάδα δεν έχει σχέση με αλληλεγγύη. Διότι κανείς δεν συνδέει την αξιοπιστία με την νέα ελληνική κυβέρνηση. Η κυβέρνηση Τσίπρα εμφανίζεται καθημερινά ως μια ομάδα που προσπαθεί με τεχνάσματα να παραπλανήσει και στόχος της είναι να ικανοποιήσει όσο λιγότερες από τις υποχρεώσεις της σε αντάλλαγμα της οικονομικής βοήθειας που πήρε.»