Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Άστεγοι. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Άστεγοι. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

Τους 17.720 φτάνουν οι άστεγοι στην Αττική!

    του Μ ...
Από την Παρασκευή άρχισε να δίνεται το επίδομα στέγασης, που θα κυμαίνεται από 70 ευρώ έως 220 ευρώ και, σε πρώτη φάση, αφορά μόνο 1073 άτομα, στο πλαίσιο της εφαρμογής του προγράμματος στέγασης και επανένταξης και κονδύλι ύψους 20 εκατ. ευρώ
Όπως δήλωσε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Θεανώ Φωτίου, από τα άτομα που θα λάβουν το επίδομα, τα 500  βρίσκονται στην Αττική, 153 στη Θεσσαλονίκη και 420 σε όλη την υπόλοιπη χώρα.

«Παρά την ηρωική προσπάθεια που γίνεται από τις υπηρεσίες, τα πράγματα δεν προχωράνε. Είναι απίστευτες οι ελλείψεις που υπάρχουν, είτε οικονομικές, είτε σε επίπεδο δομών στα θέματα περίθαλψης», τόνισε η κ. Φωτίου.

Σύμφωνα  με το ΑΠΕ-ΜΠΕ,  η κ. Φωτίου ανέφερε ότι μέχρι τέλος της εβδομάδας, θα υπάρχει πλήρης και ακριβής εικόνα, ποιοι θα επωφεληθούν από αυτούς που έκαναν αιτήσεις μέχρι τις 30 Μαΐου, που ήταν και η καταληκτική ημερομηνία και ζήτησαν να ενταχθούν στις ευεργετικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Όπως είπε η αναπληρώτρια υπουργός, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Κρήτης, μόνο στο Λεκανοπέδιο Αττικής συνολικά οι άστεγοι φθάνουν στους 17.720, ανάμεσα τους και πολλοί που κοιμούνται ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο τους.

Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε η κα Φωτίου, έχουν κατατεθεί 300.000 αιτήσεις και, όπως τόνισε, «το τραγικό είναι πως τα 140.000 άτομα ζητούν ρεύμα, ενώ 297.00 ζητούν σίτιση».

«Επιδότηση στέγης ζήτησαν 90.000 άτομα. Ωστόσο, θα δοθεί ένα επίδομα ενοικίου που θα κυμαίνεται από 70 ευρώ - 220 ευρώ μηνιαίως σε 30.000 οικογένειες, δηλαδή μόνο το ένα τρίτο των αιτήσεων θα είναι δυνατό σε πρώτη φάση να καλυφθεί», ανέφερε.

Τέλος, σημείωσε ότι στα σχέδια του υπουργείου, είναι και η αξιοποίηση 240 κτιρίων που είναι αυτή τη στιγμή αναξιοποίητα στην Αθήνα, ενώ ταυτόχρονα, διερευνά το νομικό πλαίσιο ώστε να ανταποκριθεί στις οικειοθελείς προσφορές που γίνονται από πολίτες που θέλουν να παραχωρήσουν είτε σπίτια είτε πολυκατοικίες για την κάλυψη των αναγκών των αστέγων.

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Για τα παιδιά της Αμυγδαλέζας

του Μ ...
Κοιτάζω το χιόνι που πέφτει. Τα δελτία ειδήσεων μιλάνε για τη μετεωρολογική βόμβα. Η τροχαία προειδοποιεί τους οδηγούς των οχημάτων. Όλοι βιάζονται να γυρίσουν σπίτι. Με ή χωρίς καλοριφέρ. Και πάλι σπίτι είναι. Στη Βουλή μιλάνε για παιδιά και ιθαγένεια. Χαμόγελο.

 Η σκέψη, όμως, τρέχει στην Αμυγδαλέζα και το χαμόγελο παγώνει. Κάνει κρύο. Το πετρέλαιο που πριν από ένα μήνα κάποιοι φρόντισαν να στείλουν στο στρατόπεδο κράτησης τελείωσε. 150 παιδιά στοιβαγμένα στα παγωμένα κοντέινερ ξυλιάζουν. Και πώς να χαμογελάσουν; Εκεί το χαμόγελο του παιδιού πάγωσε. Πριν έναν μήνα, όταν ο Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού επισκέφτηκε το Κέντρο Κράτησης Μεταναστών, σημείωνε πως «την ημέρα που επισκεφτήκαμε το Κέντρο, βρίσκονταν εκεί περίπου 150 παιδιά, ηλικίας 10-16 ετών, πολλά από τα οποία ήσαν ξυπόλυτα. Τα παιδιά φιλοξενούνται σε χώρους που θυμίζουν στρατώνες. Υπάρχουν χώροι ανοιχτοί, με κρεβάτια στη σειρά και μικρότερα δωμάτια. Υπάρχει και μία τραπεζαρία όπου σιτίζονται. Η κατάσταση αυτή είναι απαράδεκτη. Δεν μπορεί να κρατούνται αυτά τα παιδιά όλα μαζί και μάλιστα σε έναν χώρο όπου δεν υπάρχουν αρκετά κρεβάτια για όλα». Αυτή ήταν η κατάσταση πριν από ένα μήνα και ίδια παραμένει και σήμερα. Ο μέσος όρος κράτησης στο Κέντρο είναι δύο μήνες, αλλά πολλά από αυτά τα παιδιά παραμένουν εκεί για έξι ή και οκτώ μήνες.

 Έξω εξακολουθεί και πέφτει χιόνι. Η πόλη έχει παγώσει. Ο Συνήγορος του Πολίτη καταγγέλλει το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια μεγάλος αριθμός ασυνόδευτων ανηλίκων, που προέρχονται από τρίτες χώρες, συλλαμβάνονται από τις αρχές για παράνομη είσοδο και κρατούνται διοικητικά για σημαντικό χρονικό διάστημα και σε ακατάλληλο περιβάλλον, ώσπου να ληφθεί απόφαση για την τοποθέτησή τους σε κάποιον χώρο φιλοξενίας ή να αφεθούν ελεύθερα. 150 παιδιά χωρίς μέλλον κρυώνουν κι απόψε στην Αμυγδαλέζα. Δεν έχουν να περιμένουν τίποτα. Ούτε καν μια ιθαγένεια. «Τα παιδιά αυτά μας εκλιπαρούσαν για μια μπάλα, για ένα παιχνίδι, για οτιδήποτε θα μπορούσε να τα απασχολήσει τις ατέλειωτες ώρες που περνούν κρατούμενα. Και μιλάμε ότι πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν δει τους γονείς τους να πνίγονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους προς την Ελλάδα» λέει εδώ και καιρό ο Συνήγορος του Πολίτη. Μήπως ήρθε ο καιρός να τον ακούσει κάποιος;

 Στα Γιάννενα χιόνισε και η πόλη γέμισε χιόνια σε μια πολύ ωραία εικόνα να την παρακολουθείς μέσα από το ζεστό σπίτι σου κι από εικόνες στο κινητό σου, όμως κάποιοι το ζουν στη σκληρή πραγματικότητα και νιώθουν τον χιονιά στο πετσί τους... Είναι ωραίο το χιόνι το βλέπεις μια φορά στις τόσες.. αλλά το - στη θερμοκρασία επηρεάζει τους άστεγους που παλεύουν να βρουν ένα κατάλυμα να περάσουν τη νύχτα. Το χιόνι άρχισε να λιώνει το βράδυ, έγινε πάγος και λογικά την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές έχουμε -10..Και καλά το σπίτι είναι ζεστό, μια χαρά θα κοιμηθώ.. Οι άστεγοι όμως που θεωρούνται ξένοι παντού; Δεν επιζητούν μονάχα υλικά αγαθά όπως κουβέρτες και λοιπά. Ζητείται ευαισθησία και  ανθρωπιά... Για τα παιδιά της Αμυγδαλέζας και για όλους τους άστεγους που δημιούργησε η εποχή του μνημονίου...

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2011

Η Ελλάδα της απόγνωσης, των αστέγων και της … αυτοκτονίας και η Ελλάδα της ανατροπής



Το 2011 προχωρά προς το τέλος του.

Η  Ευρώπη βρίσκει ένα νέο βηματισμό, υπό τον ασφυκτικό οικονομικό και πολιτικό έλεγχο κυρίως της Γερμανίας.

 Μια Ευρώπη πολλών ταχυτήτων και δρακόντειων περιορισμών.

Με μια Ελλάδα στο περιθώριο των εξελίξεων να παρακολουθεί και να περιμένει τις εντολές των επικυρίαρχων.

Με μια κυβέρνηση δοτή, χωρίς καμία λαϊκή εξουσιοδότηση.

Ικανοποιημένη γιατί εφαρμόζει τις οδηγίες των ανωτέρων.

Που ψήφισε «πανηγυρικά» τον προϋπολογισμό για το 2012 – τον προϋπολογισμό μιας ακόμη πιο σκληρής λιτότητας, λεηλασίας στα λαϊκά εισοδήματα, απορρύθμισης και διάλυσης και των τελευταίων στοιχείων κοινωνικού κράτους.

Με την ανεργία να καλπάζει – επίσημα – κοντά στο 19%.

Με την ανεργία των νέων να ξεπερνά κατά πολύ το 40%.

Με την οικονομία να βουλιάζει διαρκώς στην ύφεση.

Αυτή είναι η μια όψη της Ελλάδας.

Η όψη της απελπισίας, της αγωνίας και απόγνωσης εκατοντάδων χιλιάδων και εκατομμυρίων Ελλήνων.

Μιας απόγνωσης που καταγράφεται και στα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία. Όπως αυτό το βίντεο του CNN  που παρουσιάζει τους Έλληνες αστέγους, τους Έλληνες κλοσάρ.

Οι οποίοι πολλαπλασιάζονται καθημερινά.





Η Ελλάδα της πλήρους απόγνωσης – πρωταθλήτρια πια και στις αυτοκτονίες …

 Αφού πια  πρώτη σε ποσοστό αύξησης αυτοκτονιών έρχεται η χώρα μας λόγω κρίσης σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης, ενώ πρόσφατα στατιστικά στοιχεία από τους πέντε πρώτους μήνες του 2011 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι δείχνουν σημαντική αύξηση αυτοκτονιών που αγγίζει το 40%!


Αυτή είναι η μια όψη της Ελλάδας.

 Η άλλη όψη είναι αυτή των κοινωνικών και πολιτικών αγώνων για να ανατραπεί αυτή η κατάσταση, για να ανοίξει ο δρόμος για μια διαφορετική προοπτική.