Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Oxfam. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Oxfam. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι: Το 1% θα κατέχει περισσότερα από το 99% το 2016 !

Ο πλούτος που βρίσκεται στα χέρια του 1% των πλουσιοτέρων στον κόσμο θα ξεπεράσει το 2016 εκείνη που κατέχει το υπόλοιπο 99%, ανακοίνωσε η μη κυβερνητική οργάνωση Oxfam.

Η μελέτη της Βρετανικής οργάνωσης δόθηκε στη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια των εργασιών του οικονομικού φόρουμ του Νταβός. Εκεί η υπεύθυνοι της έκθεσης απεύθυναν έκκληση για την «επαναδιατύπωση των κανόνων» ώστε να διορθωθούν οι «κολοσσιαίες» ανισότητες.

Το μερίδιο της περιουσίας που κατέχει το 1% διαμορφώθηκε στο 44% του παγκόσμιου πλούτου το 2009, στο 48% το 2014 και θα ξεπεράσει το 50% το 2016.
Σύμφωνα με την Oxfam, «Το 2014, τα μέλη αυτής της παγκόσμιας ελίτ κατείχαν κατά μέσο όρο 2,7 εκατομμύρια δολάρια ανά ενήλικα. Το υπόλοιπο του ενός πέμπτου (20%) των πλουσιοτέρων κατέχει το 46% της παγκόσμιας περιουσίας, τη στιγμή που το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού δεν μοιράζεται παρά το 5,5% που απομένει».

Η εκτελεστικός διευθυντής της οργάνωσης Winnie Byanyima, δήλωσε από τη πλευρά της «το χάσμα ανάμεσα στις μεγάλες περιουσίες και τον υπόλοιπο πληθυσμό μεγαλώνει με ταχείς ρυθμούς» και κάλεσε τους ηγέτες των χωρών του κόσμου να πλήξουν «τα ιδιωτικά συμφέροντα των μεγάλων που θέτουν εμπόδια στη διαμόρφωση ενός κόσμου μεγαλύτερης δικαιοσύνης και ευημερίας».

Η Oxfam ζητεί από τα κράτη να αντιμετωπίσουν της φοροδιαφυγής, με την προώθηση των δωρεάν δημόσιων υπηρεσιών, με την μεγαλύτερη φορολόγηση του κεφαλαίου έναντι της εργασίας, με την θεσμοθέτηση κατώτερων μισθών και με την θέσπιση μέτρων κοινωνικής προστασίας για τους φτωχότερους.

Να σημειωθεί πως η μελέτη έρχεται μόλις μία ημέρα πριν ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα ζητήσει την αύξηση των φόρων για τους πλούσιους για να βοηθήσει τη μεσαία τάξη.
Τέλος, υπενθυμίζεται πως τον Οκτώβριο, σε άλλη έκθεση από το τραπεζικό κολοσσό Credit Suisse, αναφερόταν επίσης ότι το πλουσιότερο 1% των ανθρώπων κατέχουν σχεδόν το μισό του παγκόσμιου πλούτου.
ΠΗΓΗ: businessinsider

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

Η κρίση διπλασίασε τους… δισεκατομμυριούχους

του Μ...

Η παγκόσμια οικονομική κρίση, σίγουρα δεν έπληξε τους πλούσιους, καθώς ο αριθμός των δισεκατομμυριούχων ανά τον κόσμο υπερδιπλασιάστηκε από το 2009 μέχρι σήμερα.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε έκθεσή της η βρετανική μη κυβερνητική οργάνωση Oxfam επικαλούμενη στοιχεία του Forbes, ο αριθμός των Κροίσων διεθνώς ενισχύθηκε στα 1,645 δισεκατομμύρια τον Μάρτιο του 2014 έναντι 793 που ήταν τον Μάρτιο του 2009. 


Το μέγεθος αυτό τονίζει, σύμφωνα την Oxfam, την διεύρυνση του χάσματος μεταξύ φτωχών και πλουσίων στον κόσμο. Εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας χωρίς υγειονομικό σύστημα και εκπαίδευσης, ενώ οι πάμπλουτοι εξακολουθούν να συσσωρεύουν τεράστια επίπεδα πλούτου μπορεί ποτέ να μην καταφέρουν να ξοδέψουν. 

Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, αθροιστικά η περιουσία των 85 πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου αυξήθηκε κατά 668 εκατ. δολάρια την ημέρα το διάστημα 2013 – 2014, που αντιστοιχεί σε μισό εκατομμύριο δολάρια το λεπτό.

Άραγε οι υπεύθυνοι ταγοί του καπιταλισμού που δημιούργησαν την κρίση, πόσους φτώχυναν, πόσους έστειλαν στο εξωτερικό, πόσους ανάγκασαν να μείνουν στους δρόμους, πόσους να φοβούνται να ονειρευτούν, πόσους να αναγκαστούν να γίνουν αυτόχειρες;;;

Και όλα αυτά προκειμένου να σώσουν την περιουσία τους, να την υπερδιπλασιάσουν και να κατηγορήσουν τον λαό ότι  επέφερε την κρίση και είναι δικό του χρέος.

Όσο ο λαός δεν αποκηρύσσει το χρέος και δεν αποποιείται των ευθυνών που του καταλογίζουνν άδικα, αυτή η καπιταλιστική τραπεζολησταρχία θα συνεχίζεται....