Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Capital Controls. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Capital Controls. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 25 Ιουλίου 2015

Πόσο μας κοστίζουν τα capital controls - με ύφεση να υπολογίζεται από - 4% ως και - 10% !!!


Οι πρώτες ενδείξεις και εκτιμήσεις για το μέγεθος της καταστροφής που έχουν προκαλέσει στην ελληνική οικονομία τα capital controls, ένα μήνα μετά την έναρξη της εφαρμογή τους, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στο καλό σενάριο, η ύφεση φέτος θα είναι της τάξεως του 4%, ενώ στα σενάρια τρόμου αγγίζει το 10%, ισοπεδώνοντας μικρομεσαίες επιχειρήσεις, απογειώνοντας την ανεργία πάνω από το 30% και προκαλώντας ένα κύμα δευτερογενών επιπτώσεων το μέγεθος του οποίου είναι αδύνατο να προβλεφθεί.

Οι τράπεζες θα χρειαστούν νέα κεφάλαια έως και 25 δισ. ευρώ για να σταθούν στα πόδια τους και να ανοίξουν πάλι. Τραπεζίτες εκτιμούν ως ρεαλιστικό σενάριο ανάγκες νέων κεφαλαίων της τάξεως των 15 δισ. ευρώ. Σημαίνουν όμως καμπανάκι ότι η ανακεφαλαιοποίηση θα πρέπει να ολοκληρωθεί τάχιστα και έως το τέλος του έτους θα πρέπει να έχουν αποκατασταθεί οι συνθήκες εμπιστοσύνης. Στο τραπεζικό σύστημα, στο πολιτικό τοπίο, χωρίς ίχνος ενδεχόμενου Grexit. Μόνο τότε θα ανοίξουν, όπως παλιά, οι τράπεζες.

Στην αντίθετη περίπτωση, οι όποιες καταθέσεις έχουν απομείνει στο σύστημα θα εξανεμίζονταν οδηγώντας σε κατάρρευση με πάταγο.`

Γι' αυτό και η χαλάρωση των capital controls θα γίνει σταδιακά, με μέτρο και περισσή προσοχή από την Τράπεζα της Ελλάδος και το υπουργείο Οικονομικών.

Κάθε μέρα που διατηρούνται σε ισχύ οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων ροκανίζουν την οικονομία. Κανείς δεν το θέλει. Αναγκαίο κακό, όταν η ρευστότητα είναι μόνο από τον Ντράγκι 900 εκατ. την εβδομάδα και αν.

Πόσα χρήματα χάνονται

Η αναγωγή των προβλέψεων συρρίκνωσης του ΑΕΠ σε δισεκατομμύρια οδηγεί σε εκτιμήσεις απωλειών από 7 έως και 18 δισ. ευρώ το 2015, δηλαδή από 1 έως 3 δισ. ευρώ τον μήνα στο β' εξάμηνο του έτους. Πρόκειται για επιπλέον μείωση από τα 180 δισ. ευρώ του περσινού τσακισμένου - ύστερα από οκτώ χρόνια σωρευτικής ύφεσης πάνω από 25% - Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος. Πάνω που φαινόταν ότι μπορεί η οικονομία να σήκωνε κεφάλι. Την ώρα που δεν υπήρχε βεβαίως καμία πιθανότητα επιβεβαίωσης του στόχου για ανάπτυξη 2,9%, όπως είχαν συμφωνήσει πέρυσι κυβέρνηση και θεσμοί, αλλά η πρόβλεψη της Κομισιόν στις εαρινές της προβλέψεις για επέκταση 0,5% φάνταζε εφικτή.

Οι τελευταίες προβλέψεις της Κομισιόν, αμέσως μετά την επιβολή των capital controls, αφορούσαν συρρίκνωση του ΑΕΠ μεταξύ 2% και 4%. Είχαν ημερομηνία 10 Ιουλίου. Πριν από την επιβολή των περιορισμών κίνησης κεφαλαίων. Τώρα, αναλυτές εκτιμούν ότι το 4% της ύφεσης «το έχουμε στο νερό», ενώ η πρόβλεψη πανεπιστημιακών με τους οποίους συνομίλησαν Τα Νέα για ύφεση έως και 10% συνιστά σενάριο τρόμου.

Τραπεζικές πηγές θεωρούν το 10% υπερβολικό. Υποστηρίζουν ότι η σταδιακή χαλάρωση των capital controls η οποία δρομολογήθηκε χθες (ημερήσιο όριο εισαγωγών 100.000 ευρώ ανά πελάτη, ανά τράπεζα όσον αφορά τα αιτήματα εισαγωγών και αποκεντρωμένη διαχείριση των αιτημάτων σε επίπεδο τραπεζών, ανακοίνωσε ο Γ. Στουρνάρας) θα εξομαλύνει τις αρχικές ασφυκτικές πιέσεις.

Υπ' αυτό το πρίσμα, ένα 4% ύφεσης θεωρείται ασφαλής εκτίμηση με μια καθοριστική προϋπόθεση πολλών συνιστωσών: συμφωνία με τους εταίρους εντός Αυγούστου, άμεση δρομολόγηση των διαδικασιών ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, πλήρη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης όσον αφορά τις τράπεζες ώστε να ανοίξουν όπως παλιά κάποια στιγμή στις αρχές του 2016, ομαλότητα στις πολιτικές εξελίξεις. Δύσκολη εξίσωση.

Ακόμα και με 4% ύφεση, το άλμα του δημόσιου χρέους (χρέος 150% του ΑΕΠ εκτιμούσε το ΔΝΤ για το 2020 πριν από τη μεγάλη κατρακύλα της οικονομίας) και η επιδείνωση των δημοσιονομικών μεγεθών (ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 1% του ΑΕΠ φέτος δεν αποκλείεται με την αποδοχή της τρόικας να μετουσιωθεί σε πρωτογενές έλλειμμα) απειλούν να μας φέρουν σε πολλαπλάσια χειρότερη θέση από τα πέντε πέτρινα χρόνια του Μνημονίου. Ενα βουνό μέτρων στις πλάτες των φορολογουμένων, το οποίο καταβροχθίζεται στην άβυσσο της ύφεσης. Χαμένη παρτίδα, χωρίς επενδύσεις, ανάπτυξη και δραστική ελάφρυνση χρέους.

Η κατηφόρα επιταχύνεται. Ακόμα και αν η κατάσταση αρχίσει να εξομαλύνεται σταδιακά, γνωστός πανεπιστημιακός, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί, υποστηρίζει ότι οι επιπτώσεις θα είναι από ένα σημείο και μετά πολλαπλασιαστικές και δεν έχουν φανεί ακόμα.

Σκεφτείτε, μας λέει, «το κύμα των απολύσεων που είναι προ των πυλών, τις δευτερογενείς επιπτώσεις οι οποίες θα αρχίσουν να φαίνονται από Σεπτέμβριο.» Η ύφεση, κατά την εκτίμησή του, θα είναι μεγαλύτερη από τη βουτιά κατά 7,1% που σημειώθηκε το 2011.

Τότε η ανεργία έκανε άλμα από το 14,2% (τέταρτο τρίμηνο 2010) στο 20,7% του εργατικού δυναμικού. Οι άνεργοι από 712.065 αυξήθηκαν σε 1.025.877.

Το πρώτο τρίμηνο του έτους φέτος η ανεργία ήταν ήδη στο 27,8% (1.272.541 οι άνεργοι). «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πάμε φουλ για πάνω από 30%» εκτιμά.

Παράδειγμα το οποίο καταγράφηκε σε σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών είναι ικανό να αναδείξει το μέγεθος του σοκ. Ο Κώστας έχει κάνει μια επένδυση 350.000 ευρώ. Εισάγει ντονέρ κοτόπουλου από την Τουρκία, είχε εκατό πελάτες, απασχολούσε 17 εργαζομένους και η επιχείρηση πήγαινε καλά. Μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες των capital controls έχασε τους πενήντα πελάτες του. Δεν είχε εμπόρευμα. Προετοιμάζεται να ανακοινώσει απολύσεις στους ανθρώπους οι οποίοι εργάζονται γι' αυτόν τον Αύγουστο, αν δεν αλλάξει δραστικά η κατάσταση.

Ο φόβος για κούρεμα ευνόησε την Εφορία

Με κλειστές τράπεζες, οι εισπράξεις φόρων είναι εντυπωσιακές. Παραμονές δημοψηφίσματος, στις 3 Ιουλίου εισπράχθηκαν μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών 260 εκατ. ευρώ. Στις 30 Ιουνίου, μετά το πρώτο σοκ των capital controls, εισπράχθηκαν 190 εκατομμύρια ευρώ.

Μεταξύ 29 Ιουνίου και 21 Ιουλίου οι εισπράξεις φόρων με ηλεκτρονικά μέσα έφτασαν τα 1,991 δισ. ευρώ συν 148 εκατ. ευρώ στα γκισέ των Eφοριών. Ο φόβος του κουρέματος καταθέσεων.

Πατήστε πάνω στη φωτογραφία και δείτε τον πίνακα της εφημερίδας Τα Νέα για τον απολογισμό του πρώτου μήνα εφαρμογής των capital controls

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2015

Βόμβα Πανούση: Όταν αποφασίστηκε το δημοψήφισμα η κυβέρνηση ήξερε ότι μπορεί να κλείσουν οι τράπεζες !


Ο Τσίπρας είχε δηλώσει ότι η κυβέρνηση δεν περίμενε ότι θα υπάρξει αυτή η αντίδραση - Δεν μας είχε ζητηθεί αλλά η αστυνομία είχε σχέδιο και για Grexit, είπε ο υπουργός - Η κυβέρνηση είναι πλέον τρικομματική (!)

Η κυβέρνηση γνώριζε ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να κλείσουν οι τράπεζες όταν αποφάσισε να προχωρήσει σε δημοψήφισμα αποκάλυψε ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Πανούσης.
Όπως είπε μιλώντας στο MEGA αυτό συζητήθηκε το βράδυ εκείνο που ελήφθη η απόφαση να γίνει το δημοψήφισμα.

Σε ερώτηση για το αν του είχε ζητηθεί να εκπονήσει σχέδιο για το ενδεχόμενο Grexit ο κ. Πανούσης είπε ότι αυτό δεν του είχε ειπωθεί αλλά πρόσθεσε ότι η αστυνομία οφείλει να έχει κάθε φορά διάφορες εκδοχές. «Αν αποφασιζόταν να βγούμε (σσ. από το ευρώ) έπρεπε να έχει ένα σχέδιο και είχε τέτοιο σχέδιο».

Ο κ. Πανούσης έκανε επίσης λόγο για τρικομματική κυβέρνηση με αφορμή τα όσα συνέβησαν στις ψηφοφορίες για τα δύο πακέτα προαπαιτουμένων βάσει όσων προβλέπονται στη συμφωνία της 12ης Ιουλίου.


«Είναι άλλο πράγμα να διαφωνείς σε νομοσχέδιο και άλλο να έχεις συγκροτημένο σχέδιο για την εξουσία. Όταν βλέπεις ότι ψηφίζουν οι ίδιοι αριθμοί τότε υπάρχει συγκροτημένη σκέψη» παρατήρησε ο κ. Πανούσης.

Έκανε λόγο για «πολιτική γάγγραινα» και τόνισε: «ή πρέπει να αλλάξει ο Τσίπρας ή αυτοί».

«Πόσο μπορεί να αντέξει το κόμμα να μείνει ενωμένο;» αναρωτήθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη

Δεν δίστασε, πάντως, να «καρφώσει» την κυβέρνηση λέγοντας ότι «δεν έχει δείξει τι είναι αριστερό».

«Για μένα το πρόβλημα μου είναι το εξής ότι έχεις 3,5 χρόνια για να δείξεις ότι ξέρεις να κυβερνάς αριστερά. Όλοι μιλούν για αριστερό ή δεξιό κράτος αλλά δεν έχουμε κράτος» συμπλήρωσε με νόημα.

Ο κ. Πανούσης ήδη σχεδόν από την αρχή αυτής της κυβέρνησης έχει αυτονομηθεί σε διάφορα ζητήματα.

Όμως, οι "βόμβες" που εξαπέλυσε αποκαλύπτουν ορισμένες νοσηρές πτυχές γύρω από το επίμαχο δημοψήφισμα - το οποίο ως Νέος Μέτοικος εξαρχής το είχαμε χαρακτηρίσει χειραγωγημένο και ψευδεπίγραφο.

Το κλείσιμο των τραπεζών ήταν ήδη γνωστό στην κυβέρνηση  πριν ακόμη επίσημα εξαγγείλει το δημοψήφισμα.

Το κλείσιμο που είχε δραματικές συνέπειες στην οικονομία και τη ζωή των πολιτών οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία επέδeιξαν ψυχραιμία και γενναιότητα και απάντησαν με το δυνατό εκείνο ΟΧΙ.

Το ΟΧΙ που όπως φάνηκε δεν πίστευε η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός αφού τη Δευτέρα το πρωί το μετέτρεψε σε ένα άτακτο ΝΑΙ - το οποίο μετατράπηκε ακόμη χειρότερο σε  ΝΑΙ σε όλα και σε υποταγή στους δανειστές και με άτακτο τρόπο αλυσόδεμα  στο Τρίτο Μνημόνιο.

Δημοψήφισμα που - όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων - δεν πίστευαν και υπουργοί της κυβέρνησης  και άλλοι Συριζέοι οι οποίοι "έγκαιρα" έτρεξαν να αποσύρουν τις καταθέσεις τους και να μην πουν στη βάσανο των capital controls.

Κυριακή 28 Ιουνίου 2015

Διάγγελμα Τσίπρα και Τραπεζική "αργία" από τη Δευτέρα!


Οι εξελίξεις στη χώρας μας λαμβάνουν δραματική μορφή.

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας προχώρησε σε νέο διάγγελμα:

Αναλυτικά όλη η δήλωση:
«Η χθεσινή απόφαση του EG, να μην εγκρίνει το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για ολιγοήμερη παράταση του προγράμματος ώστε να αποφανθεί ο λαός με δημοψήφισμα για το τελεσίγραφο των δανειστών, αποτελεί μια πρωτοφανή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα πράξη αμφισβήτησης του δικαιώματος ενός κυρίαρχου λαού στη δημοκρατική επιλογή. Στο ύψιστο και ιερό δικαίωμα έκφρασης γνώμης. 

Η απόφαση αυτή οδήγησε σήμερα την ΕΚΤ να μην αυξήσει τη ρευστότητα των ελληνικών τραπεζών και ανάγκασε τη Τράπεζα της Ελλάδας να εισηγηθεί την ενεργοποίηση μέτρων τραπεζικής αργίας και περιορισμού στις τραπεζικές αναλήψεις. 

Είναι πλέον περισσότερο από σαφές, ότι αυτή η απόφαση δεν έχει κανέναν άλλο στόχο πέρα από το να εκβιάσει τη βούληση του ελληνικού λαού και να παρεμποδίσει την ομαλή δημοκρατική διαδικασία του δημοψηφίσματος.

Δεν θα τα καταφέρουν. Οι κινήσεις αυτές θα επιφέρουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.
Θα πεισμώσουν ακόμη περισσότερο τον ελληνικό λαό στην επιλογή του να απορρίψει τις απαράδεκτες μνημονιακές προτάσεις και τα τελεσίγραφα των δανειστών.

Ένα πράγμα όμως παραμένει βέβαιο: η άρνηση της ολιγοήμερης παράτασης και η απόπειρα ακύρωσης μιας κορυφαίας δημοκρατικής διαδικασίας, αποτελεί πράξη προσβολής και μέγιστη ντροπή για τη δημοκρατική παράδοση της Ευρώπης.

Για το λόγο αυτό έστειλα σήμερα εκ νέου το αίτημα σύντομης παράτασης, αυτή τη φορά στον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και στους 18 αρχηγούς των κρατών της Ευρωζώνης, καθώς και στους επικεφαλής της ΕΚΤ, της Κομισιόν και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Αναμένω την άμεση αντίδρασή τους σε ένα στοιχειώδες αίτημα δημοκρατίας.

Είναι οι μόνοι που μπορούν το συντομότερο δυνατόν, ακόμα και απόψε το βράδυ, να ανατρέψουν την απόφαση του EG και να δώσουν τη δυνατότητα στην ΕΚΤ να αποκαταστήσει τη ροή της ρευστότητας των τραπεζών. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, αυτό που απαιτείται τις επόμενες μέρες είναι νηφαλιότητα και υπομονή.

Οι καταθέσεις των πολιτών στις ελληνικές τράπεζες είναι απολύτως διασφαλισμένες.
Το ίδιο διασφαλισμένη είναι και η καταβολή των μισθών και των συντάξεων.

Οι όποιες δυσκολίες εμφανιστούν πρέπει να αντιμετωπισθούν με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα.
Όσο πιο ψύχραιμα αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες, τόσο πιο σύντομα θα τις ξεπεράσουμε και τόσο πιο ήπιες θα είναι οι συνέπειές τους.

Έχουμε σήμερα την ευκαιρία να αποδείξουμε στους εαυτούς μας και στον κόσμο ολόκληρο ότι το δίκιο μπορεί να κερδίσει. Έχουμε για άλλη μια φορά την ιστορική ευκαιρία να στείλουμε στην Ευρώπη και στον κόσμο ολόκληρο μήνυμα ελπίδας και αξιοπρέπειας.

Και να θυμάστε : τούτες τις κρίσιμες ώρες, που αναμετρόμαστε όλοι με το ανάστημα της ιστορίας μας, ο μόνος μας φόβος είναι ο φόβος. Δε θα τον αφήσουμε να μας κερδίσει.
Θα τα καταφέρουμε.

Η αξιοπρέπεια των Ελλήνων απέναντι στους εκβιασμούς και στο άδικο, θα στείλει μήνυμα ελπίδας και περηφάνειας σε ολόκληρη την Ευρώπη». 

Στο μεταξύ κλειστά θα παραμείνουν αύριο, Δευτέρα, τα καταστήματα των ελληνικών τραπεζών μετά από εισήγηση που έκανε πριν λίγο το Συμβούλιο Συστημικής Ευστάθειας στο υπουργείο Οικονομικών. Την ίδια στιγμή αποφασίσθηκε να επιβληθούν περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων.

Σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, οι τράπεζες θα παραμείνουν κλειστές ολόκληρη την εβδομάδα (έως τις 6 Ιουλίου). Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν, δε, ότι το όριο ανάληψης από τα ΑΤΜ θα είναι έως 100 ευρώ, τουλάχιστον τις πρώτες ημέρες.

Σε κάθε περίπτωση, συγκεκριμένες και πρακτικές οδηγίες προς τους πολίτες θα ανακοινωθούν αργότερα απόψε, καθώς θα εξειδικευτούν κατά τις συνεδριάσεις των ΔΣ των τραπεζών, που θα πραγματοποιηθούν το βράδυ της Κυριακής.

Η σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία θα επιβληθεί τραπεζική αργία θα υπογραφεί από το υπουργικό συμβούλιο που συνεδριάζει το βράδυ της Κυριακής.

Ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης εξερχόμενος του Συμβουλίου δήλωσε ότι οι ανακοινώσεις για την τραπεζική αργία και τα capital controls θα γίνουν μετά το Υπουργικό Συμβούλιο.

Ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, ανέφερε: «Στο Συμβούλιο υπήρξε πολύ καλή συνεργασία, με ταύτιση απόψεων και απόλυτη σύμπνοια. Κάναμε πολύ καλή δουλειά». 

«Δεν θα ανοίξουν αύριο οι τράπεζες» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς, Ανθιμος Θωμόπουλος, μετά την ολοκλήρωση του Συμβουλίου.

«Ψυχραιμία» συνέστησε από την πλευρά της η πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Λούκα Κατσέλη.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Κώστας Μποτόπουλος είπε πως η Αρχή θα συνεδριάσει αύριο για να αποφασίσει αν θα ανοίξει αύριο το Χρηματιστήριο Αθηνών. Ωστόσο, αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν πως και το Χρηματιστήριο Αθηνών θα μείνει αύριο κλειστό.

Οι εξελίξεις έχουν δραματικό χαρακτήρα.

Βιώνουμε τις ωμές παρεμβάσεις και εκβιασμούς των δανειστών.

Οι εγχώριοι εκπρόσωποί τους τολμούν να "σηκώσουν" κεφάλι".

Αλλά και μια κυβέρνηση που παραπαίει, που έχει χάσει τον "μπούσουλα", που αποποιήθηκε την ευθύνη της να πάρει τις αποφάσεις - εμείς λέμε για ρήξη - τη στιγμή που έπρεπε.

Και τώρα πετά το μπαλάκι στον ελληνικό λαό. Με σαφήνεια υποστηρίζουμε με ψευδεπίγραφα διλήμματα, χωρίς και τώρα να τολμά να βάλει το ουσιώδες ερώτημα:

Αν θέλει ο λαός μας να συνεχίσει μέσα σ' αυτή τη ζώνη  των ληστρικών συσχετισμών, των εκβιαστών και της ηγεμονίας μιας μοναδικής ευρωπαϊκής υπερδύναμης.

Για μια ακόμη φορά υπεκφεύγει.

Κια βαυκαλίζεται με το ότι μπορεί να "επανεκκινήσει"  τις διαπραγματεύαεις.

Ενώ κορυφαία στελέχη της (Βαρουφάκης, Μητρόπουλος κα) δήλωσαν πως αν οι "εταίροι" βελτιώσουν τις προτάσεις τους τότε μπορεί και η  κυβέρνηση να εισηγηθεί το "ναι" στο δημοψήφισμα!

Την ίδια στιγμή η οικονομία καταρρέει, το τραπεζικό σύστημα δέχεται βαρύτατο πλήγμα, οι μισθωτοί, συνταξιούχοι - ειδικά του ιδιωτικού τομέα - θα έχουν δυσκολία πληρωμής τους και συνολικά η κοινωνία θα παραπαίει χωρίς καμιά ξεκάθαρη προοπτική.

Πρέπει, λοιπόν, με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα ο λαός και οι πολίτες να πει το ΟΧΙ σε όλα αυτά και να ανοίξει το δρόμο για μια άλλη προοπτική.

Δεν αλλάζει τελικά το καθεστώς του ELA η ΕΚΤ


Φρανκφούρτη

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα δεν αλλάζει το καθεστώς του ελληνικού έκτακτου μηχανισμού ρευστότητας, διατηρώντας τον στα επίπεδα της Παρασκευής.

Η απόφαση ελήφθη στην έκτακτη τηλεδιάσκεψη του ΔΣ της ΕΚΤ, στο φως του Eurogroup που δεν έδωσε παράταση του προγράμματος πέραν της Τρίτης.

Πηγή: ΑΠΕ

Τώρα το "μπαλάκι" είναι στην ελληνική πλευρά ....

Αναμένεται τις επόμενες ώρες η συνεδρίαση του Συμβουλίου Συστημικής  και οι αποφάσεις της Τράπεζας της Ελλάδας και τελικά οι αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης (σχετικά με ενδεχόμενο κλείσιμο τραπεζών, τα capital controls και όποιο άλλο μέτρο χρειαστεί ...).

BBC: Η ΕΚΤ διακόπτει τη στήριξη στις ελληνικές τράπεζες και Βαρουφάκης: Εξετάζουμε capital controls απόψε και κλείσιμο τραπεζών αύριο! Ενώ για το Reuters: Συνεχίζεται ο ELA αλλά με κούρεμα ενέχυρων


«Η ελληνική κυβέρνηση δεν θα έχει επιλογή παρά να ανακοινώσει ότι θα επιβάλει τραπεζική αργία αύριο» είπε καλά πληροφορημένη πηγή στον δημοσιογράφο Robert Peston. 
BBC: Η ΕΚΤ διακόπτει τη στήριξη στις ελληνικές τράπεζες

Πληροφορίες ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα διακόψει άμεσα στην παροχή του ELA στις ελληνικές τράπεζες μεταδίδει το BBC.

Συγκεκριμένα ο οικονομικός συντάκτης του ΒΒC Robert Peston μεταδίδει πως έχει πληροφορίες ότι η ΕΚΤ θα κόψει τον ELA για την Ελλάδα.

Η συνεδρίαση της ΕΚΤ έχει προγραμματιστεί για το μεσημέρι της Κυριακής.

«Πιστεύουμε ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να ανακοινώσειτραπεζική αργία τη Δευτέρα, εν αναμονή της θέσπισης των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων» τόνισε πηγή από την ΕΚΤ στο BBC.

Η απόφαση της ΕΚΤ να τερματίσει το δανεισμό έκτακτης ανάγκης για τις ελληνικές τράπεζες πηγάζει από τη χθεσινή απόφαση του Eurogroup που δεν έδωσαν παράταση στο πρόγραμμα της Ελλάδας. 


Σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα το απόγευμα θα αποφασίσει η ελληνική κυβέρνηση τι θα γίνει με τις τράπεζες τη Δευτέρα. Αν δηλαδή θα ανοίξουν ή αν θα επιβληθεί τραπεζική αργία και στη συνέχεια capital control. 

Αμέσως μετά το ΔΣ της ΕΚΤ θα συνέλθει στην Αθήνα το Συμβούλιο Συστημικής Ευστάθειας υπό τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Βαρουφάκη, ο οποίος θα κληθεί να διαχειριστεί την κατάσταση. Το Συμβούλιο είναι προγραμματισμένο για τις 17:00 το απόγευμα. 

O Γιάννης Βαρουφάκης μιλώντας στο BBC ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα εξετάσει το βράδυ το ενδεχόμενο capital control και αν θα ανοίξουν οι τράπεζες τη Δευτέρα.

Σύμφωνα, όμως, με το Reuters συνεχίζεται ο ELA αλλά με κούρεμα ενέχυρων


 Έτσι - σύμφωνα με το Reuters πάντα - Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ εξετάζει αύξηση του haircut στα ενέχυρα που προσφέρουν οι ελληνικές τράπεζες ως αντάλλαγμα για την παροχή έκτακτης ρευστότητας, συνεχίζοντας όμως την παροχή του ELA, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters.