Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Deutsche Bank. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Deutsche Bank. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Σε ιστορικά χαμηλό το ευρώ - Εφαλτήριο ειδικά για τις γερμανικές εξαγωγές - πώς, δηλαδή, πάλι ευνοείται η Γερμανία από το λεγόμενο "Euroglut"

Το ευρώ βρέθηκε σήμερα σε ιστορικά χαμηλό ρεκόρ έναντι του αμερικανικού δολαρίου - ένα γεγονός με πολλαπλή σημασία.




CURRENCY TABLE

CurrencyLastDay HighDay Low% ChangeBidAsk
EUR/USD1.07191.08551.0696-1.21%1.07191.0720
GBP/USD1.50941.51291.5027-0.22%1.50941.5096
USD/JPY121.18122.02120.91+0.02%121.18121.21
USD/CHF0.995900.999900.98500+1.06%0.995900.99640
USD/CAD1.26531.26831.2596+0.42%1.26531.2660
AUD/USD0.761900.770600.76020-1.06%0.761900.76220



(Reuters) - Η Deutsche Bank δήλωσε την Τρίτη ότι αναμένει το ευρώ να υποχωρήσει στην ισοτιμία με το δολάριο  από τα τέλη του τρέχοντος έτους, και προβλέπει ότι το ενιαίο νόμισμα θα μειωθεί σε ποσοστό μόλις 85 σεντ ανά ευρώ για το 2017.

Η μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανίας, η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο στην νομισματική εμπορία, άνοιξε το δρόμο τον περασμένο χρόνο όσον αφορά την πρόβλεψη της υποτίμησης του ευρώ, λέγοντας ότι αναμένεται μια τεράστια εκροή των επενδύσεων από την Ευρώπη για τα επόμενα δύο χρόνια.

Αλλά   ο αναλυτής της Deutsche  Γιώργος Σαραβέλος δήλωσε ότι η εποχή του "Euroglut" έχει προχωρήσει ταχύτερα από ό, τι αναμενόταν. Στην πορεία του Euroglut, η αποταμίευση και τα χρήματα που εισρέουν στην Ευρώπη οδηγούν  σε  μεγάλο εμπορικό πλεόνασμα της Γερμανίας  το οποίο  ανταλλάσσεται με υψηλότερης απόδοσης νομίσματα.

«Οι Ευρωπαϊκή εκροές ήταν ακόμη μεγαλύτερες από τις αρχικές προσδοκίες μας κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι μηνών," έγραψε ο αναλυτής. "Τώρα προβλέπουμε μια κίνηση προς τα κάτω (για το ευρώ) προς τα 1,00 δολάρια μέχρι το τέλος του έτους και ένα νέο χαμηλό κύκλο 85 λεπτών από το 2017."

Η προηγούμενη πρόβλεψη της Deutsche Bank για το ευρώ ήταν να φτάσει η ισοτιμία με το δολάριο από το τέλος του επόμενου έτους  στα 95 σεντ το 2017.

Δημοσκόπηση του  Reuters μόλις την περασμένη εβδομάδα έδειξε ότι οι περισσότερες τράπεζες ανέμεναν το ευρώ να υποχωρήσει στο 1,08 δολάρια κατά τη διάρκεια των επόμενων 12 μηνών. Αλλά μια νέα περίοδος  αγοράς του δολαρίου έχει ξεκινήσει  από την περασμένη Πέμπτη, με την ισοτιμία να φτάνει τόσο χαμηλά στα 1,06995 δολάρια / ευρώ. 
Η Γερμανία, λοιπόν, εξάγει όσο ποτέ πριν. Παρόλα αυτά οι επιχειρήσεις ατενίζουν το μέλλον με σκεπτικισμό. Ρωσία, ευρωκρίση, Grexit και Ισλαμικό Κράτος: ο κατάλογος των εστιών κρίσης είναι μακρύς.
Όχι, το γερμανικό εξαγωγικό εμπόριο δεν περνάει κρίση. Και αυτό διαφαίνεται σαφώς μέσα από τους αριθμούς. Εμπορεύματα αξίας 1,134 τρις ευρώ πουλήθηκαν τον περασμένο χρόνο στο εξωτερικό. Αυτό σημαίνει μια αύξηση της τάξεως του 3,7% σε σχέση με τον περασμένο χρόνο. Και φέτος εκτιμάται ότι η πορεία θα είναι ανοδική και θα σημειωθεί αύξηση της τάξεως του 4,5%, με την αξία των εξαγωγών να φθάνουν τα 1,185 τρις ευρώ.

Οι γερμανικές επιχειρήσεις αγοράζουν και αυτές με τη σειρά τους περισσότερο στο εξωτερικό. Το εξαγωγικό πλεόνασμα ωστόσο υπερτερεί, αγγίζοντας τα 231 δισεκατομμύρια ευρώ αυτό το χρόνο σε σχέση με τα 217 δισεκατομμύρια ευρώ πέρσι. Αυτό συνιστά παγκόσμιο ρεκόρ και προκαλεί επικρίσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.

"Εάν τα πράγματα πάνε καλά στη Γερμανία πάνε και αλλού καλά…"

Κοντέινερ στο λιμάνι του Αμβούργου
Κοντέινερ στο λιμάνι του Αμβούργου
Ο Άντον Μπέρνερ, πρόεδρος της Ένωσης Χονδρεμπορίου, Εξωτερικού Εμπορίου και Παροχής Υπηρεσιών δεν κατανοεί αυτή την κριτική. «Εάν τα πράγματα πηγαίνουν καλά στη Γερμανία αυτό σημαίνει πως τα πράγματα πάνε καλά και για πολλές επιχειρήσεις στις γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες. Κατά μέσο όρο το 40% των εξαγωγών συνδέονται με προηγούμενες εισαγωγές από το εξωτερικό».

Εξαιτίας της ευρωκρίσης, στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία και την Ισπανία το πλεόνασμα στο εμπορικό ισοζύγιο της ΕΕ μειώθηκαν από το 2007 κατά 60% και ανέρχεται σε μόλις 18 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρόλα αυτά η Κομισιόν επιμένει να κουνά προειδοποιητικά το δάχτυλο στη Γερμανία.

Άλλη μια ακατανόητη αντίδραση για τον Άντον Μπέρνερ και «εντελώς παράλογη» όπως την χαρακτηρίζει. «Οι εξαγωγές στις χώρες της κρίσης έχουν μειωθεί δραματικά, αυτό είναι λογικό. Όταν οι άνθρωποι δεν έχουν λεφτά, δεν μπορούν να αγοράσουν γερμανικά προϊόντα».

Οι εστίες κρίσης θα διατηρηθούν

Αύξηση των εισαγωγών από τις χώρες της κρίσης
Αύξηση των εισαγωγών από τις χώρες της κρίσης
Αντίστροφα όμως οι εισαγωγές από αυτές τις χώρες αυξήθηκαν πάρα πολύ. «Όλη η βόρεια Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία θα είχαν βουλιάξει εάν δεν αγόραζε η Γερμανία. Εμείς είμαστε η ατμομηχανή της Ευρώπης και εμείς φροντίζουμε οι οικονομίες της Ευρώπης να είναι εκεί που είναι».

Ο Άντον Μπέρνερ ασκεί κριτική και στην τελευταία απόφαση της ΕΚΤ να τονώσει την ευρωπαϊκή οικονομία αγοράζοντας ομόλογα αξίας 1,1 τρις ευρώ και για να την προφυλάξει από μια παρατεταμένη περίοδο αποπληθωρισμού. Δεν πιστεύει πως αυτή η κίνηση θα βοηθήσει της χώρες του Νότου κάνοντας το ευρώ πιο ασθενές. «Ένα έχω να πω στον κύριο Ντράγκι, ότι και τα δικά μου γερμανικά προϊόντα θα γίνουν πιο φθηνά. Πιστεύετε ότι κάποιος θα αγοράσει ένα Fiat, ένα Peugeot ή ένα Citroen όταν μπορεί να αγοράσει ένα γερμανικό αυτοκίνητο κατά 20% φθηνότερα;»

Όσο για τις κρίσεις που προβληματίζουν την Ευρώπη, ο Άντον Μπέρνερ πιστεύει ότι θα συνεχίσουν να την απασχολούν ακόμα για πολύ καιρό. Η κρίση με τη Ρωσία δεν πρόκειται να καταλαγιάσει γρήγορα. Η εμπιστοσύνη απέναντι στη Μόσχα έχει κλονιστεί.

Δύσκολη είναι η κατάσταση και «με το Ιράκ, το Ιράν, τη Συρία και το Λίβανο. Αυτές είναι χώρες με τις οποίες η Γερμανία είχε παραδοσιακά οικονομικές σχέσεις, ωστόσο έχουν υποστεί μεγάλες ζημίες τα τελευταία χρόνια».

Για την κρίση στην Ελλάδα δεν προβλέπει ένα σύντομο τέλος, ενώ επισημαίνει «πως εάν έβγαινε η Ελλάδα από το ευρώ δεν θα ήταν και το τέλος του κόσμου».

Με απλά λόγια: οι Γερμανοί τα θέλουν μονά ζυγά δικά τους ...
Και φυσικά με τίποτα δεν θέλουν να δεχτούν ότι είναι ο παγωμένος χειμώνας της λιτότητας που έχουν αυτοί κυρίως επιβάλει στην Ευρώπη που διευρύνει την κρίση.

Κρίση από την οποία ωφελούνται αυτοί κυρίως σε βάρος των πιο αδύναμων κρατών και οικονομιών της Ευρωζώνης - όπως συμβαίνει και με την Ελλάδα. 

Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Ποιοι απειλούν το περιβάλλον; Οικολογικές οργανώσεις κατά Deutsche Bank


Χτες ήταν η παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος.

Λίγα πράγματα ακούστηκαν ή προβλήθηκαν στη χώρα μας.

Να μας πείτε «τέτοια ώρα, τέτοια λόγια» …
Σε μια χώρα που βιώνει την πιο βαθιά οικονομική, κοινωνική και ανθρωπιστική κρίση μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εμφύλιο, περισσεύει χρόνος και χώρος για το περιβάλλον;

Κι όμως …
Μια σοβαρή διάσταση της κρίσης που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι και η καταλήστευση των φυσικών πόρων της χώρας, ο βιασμός του περιβάλλοντος, το ξεπούλημα ακτών, ζωτικών χώρων για το φυσικό περιβάλλον.

Τα παραδείγματα του Ελληνικού, της «προσφοράς» ακτών και χώρων σπάνιας φυσικής ομορφιάς σε ληστρικά κερδοσκοπικά συμφέροντα …
Τα γεγονότα στη Χαλκιδική – είναι πλευρές μόνο του συνολικού προβλήματος;

 Έτσι, μαζί με το οικονομικό παρόν και μέλλον της χώρας υποθηκεύεται και απειλείται με καταστροφή και το πλούσιο περιβάλλον της.

Επετειακές αναφορές, μισόλογα και ανούσιες εκδηλώσεις ή  ανακοινώσεις δεν έχουν κανένα νόημα.
Ρίχνουν μόνο στάχτη στα μάτια αποπροσανατολίζοντας από τα πραγματικά προβλήματα …

Ποιοι, όμως, απειλούν το περιβάλλον;
Τι είδους συμφέροντα;

Ας δούμε ένα άρθρο της Deutsche Welle για το ρόλο πχ της πολύ «αθώας» τράπεζας της  Deutsche Bank

Για επενδύσεις με σημαντικά αρνητικές επιπτώσεις για το παγκόσμιο κλίμα κατηγορούν οι WWF και Campact την Deutsche Bank και διαδηλώνουν στη Γενική Συνέλευση των μετόχων της στην Φρανκφούρτη.

Την έντονη αντίδραση οικολογικών οργανώσεων, όπως του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση WWF και της Campact, έχει προκαλέσει η Deutsche Bank. Οι οργανώσεις αυτές επικρίνουν τη μεγαλύτερη γερμανική τράπεζα για τη χρηματοδότηση λιμανιού φορτοεκφόρτωσης άνθρακα στην Αυστραλία. Επενδύσεις που, όπως υποστηρίζουν οι οικολογικές οργανώσεις, θα πλήξουν το Great Barrier Reef, το μεγαλύτερο σύστημα κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου και θα συμβάλλουν στην άνοδο της παγκόσμιας θερμοκρασίας.

Μπροστά από την αίθουσα όπου πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση των μετόχων της τράπεζας στην Φρανκφούρτη οι ακτιβιστές πραγματοποίησαν εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και παρέδωσαν στους υπεύθυνους της τράπεζας περισσότερες από 200.000 υπογραφές κατά της επένδυσης στο λιμάνι του Abbot Point στο κρατίδιο Queensland.



Ο ακτιβιστής Κρις Μέτμαν, μέλος της Campact μίλησε στην DW για τις οικολογικές επιπτώσεις που θα είχε το λιμάνι άνθρακα για το μοναδικό στον κόσμο σύστημα υφάλων: «Σε περίπτωση που ολοκληρωθεί το έργο θα είναι το μεγαλύτερο λιμάνι άνθρακα του κόσμου με ανυπολόγιστες επιπτώσεις στο κλίμα και το Great Barrier Reef, που συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο πολιτιστικής κληρονομιάς. Η επένδυση θα επηρεάσει και το παγκόσμιο κλίμα. Με το νέο λιμάνι ανοίγει στην ουσία ο δρόμος για την εντατική αξιοποίηση των τεράστιων αποθεμάτων άνθρακα της Αυστραλίας. Αν αυτά τα αποθέματα διοχετευθούν στην αγορά δεν θα είναι πλέον εφικτός ο περιορισμός της ανόδου της παγκόσμιας θερμοκρασίας στους δύο βαθμούς κελσίου. Καλούμε την Deutsche Bank να εγκαταλείψει την χρηματοδότηση του έργου», τόνισε ο Κρις Μέτμαν.

Η Deutsche Bank προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες



Αντιδρώντας στις κατηγορίες των οικολογικών οργανώσεων και ακτιβιστών η Deutsche Bank υπόσχεται ότι θα συνεχίσει την χρηματοδότηση της κατασκευής μόνο υπό την προϋπόθεση ότι η UNESCO θα αποφανθεί ότι το λιμάνι δεν συνιστά απειλή για το Great Barrier Reef.
Όμως ο γερμανός ακτιβιστής Κρις Μέτμαν κατηγορεί την τράπεζα ότι προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη, και εξηγεί το γιατί: «Στην αξιολόγηση του κατασκευαστικού έργου η UNESCO ασχολείται μόνο με ένα μέρος του προβλήματος: την διαπλάτυνση του λιμανιού. Υπάρχουν όμως και άλλα προβλήματα, όπως η αύξηση της κυκλοφορίας εμπορικών πλοίων κοντά στο σύστημα κοραλλιογενών υφάλων. Η εντατική χρήση του νέου αυτού θαλάσσιου δρόμου θα έχει άμεσες επιπτώσεις στο παγκόσμιο κλίμα, λέει ο ακτιβιστής. Η UNESCO δεν λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα αυτά στην αξιολόγησή της. Η τακτική της Deutsche Bank είναι εντελώς ανεύθυνη διότι προσπαθεί να αποποιηθεί την ευθύνη παραπέμποντας στην UNESCO», δηλώνει ο γερμανός ακτιβιστής.

Τα μεγάλα κερδοσκοπικά και ληστρικά συμφέροντα προκαλούν ανυπολόγιστες καταστροφές στο περιβάλλον σε παγκόσμια κλίμακα …


Και η περίπτωση που παρουσιάσαμε ήταν μόνο μια «μικρή» περίπτωση …