Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Guardian. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Guardian. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

Guardian: Δεν «βγαίνει» το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, σύμφωνα με οικονομολόγους



από τον Μ …

Σε δημοσίευμα της, σχετικά με το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα, η βρετανική εφημερίδα “Guardian”, θέτει το ερώτημα «είναι ρεαλιστικό ένα τέτοιο σχέδιο» και παραθέτει τις απόψεις τριών οικονομολόγων, που αναφέρουν ότι το πρόγραμμα δεν μπορεί να προχωρήσει.

H εφημερίδα επισημαίνει ότι οι ιδιωτικοποιήσεις εξακολουθούν να αποτελούν ζωτικής σημασίας στοιχείο στην τελευταία συμφωνία για τη διάσωση της Ελλάδας. Υπό την απειλή της εξόδου από την ευρωζώνη, η Αθήνα συμφώνησε να μεταφέρει «πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία» σε ένα ανεξάρτητο ταμείο, με στόχο τη συγκέντρωση 50 δισ. ευρώ.

Τα μισά από τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη αποθεματικών κεφαλαίων στις ελληνικές τράπεζες, το ένα τέταρτο θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή των πιστωτών της Ελλάδας, και το υπόλοιπο ποσό θα δαπανηθεί σε επενδύσεις που ακόμη δεν έχουν καθοριστεί.

Σε μια ανάλυση για το ελληνικό χρέος που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Ιούλιο, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο επισήμανε ότι είναι ρεαλιστικό να γίνονται πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων αξίας όχι άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως - που σημαίνει ότι θα χρειαστούν 100 χρόνια ώστε το ύψος των ιδιωτικοποιήσεων να ανέλθει στα 50 δισ. ευρώ.

Ο Γκάμπριελ Στερν του Oxford Economics, ενός από τους κορυφαίους συμβουλευτικούς οίκους σε θέματα οικονομίας, υποστηρίζει ότι το ΔΝΤ δεν κατάφερε να διδαχθεί από την πρόσφατη ιστορία του ότι «το λιγότερο είναι περισσότερο», όταν πρόκειται για τον καθορισμό αριθμητικών στόχων.

Στην Ελλάδα, συνδικαλιστικές οργανώσεις με δεσμούς με το κυβερνών κόμμα έχουν ήδη ορκιστεί να σταματήσουν την πώληση του λιμανιού του Πειραιά, όπου η κινεζική εταιρία Cosco διαχειρίζεται σήμερα τρεις προβλήτες του.

Με τη χώρα καταχρεωμένη, αξιωματούχοι τόνισαν ότι ο πρωθυπουργός θα αγωνιστεί για να διασφαλίσει ότι οι αποκρατικοποιήσεις δεν θεωρούνται ξεπούλημα, επισημαίνει η εφημερίδα.

Ωστόσο, ανεξάρτητοι παρατηρητές φοβούνται ακριβώς αυτό. «Η ιδιωτικοποίηση στην Ελλάδα σημαίνει τώρα ξεπούλημα» τονίζει ο πολιτικός οικονομολόγος Γενς Μπάστιαν.

Ο Γενς Μπάστιαν ήταν από τους υπευθύνους για τις ιδιωτικοποιήσεις στο πλαίσιο της Ομάδας Δράσης της Επιτροπής για την Ελλάδα.

Ο ίδιος εκτιμά ότι ήταν «πολιτικό λάθος» να τεθεί ο στόχος των 50 δισ. ευρώ από πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, καθώς δεν υπάρχει υποστήριξη από τους Έλληνες πολιτικούς όλου του πολιτικού φάσματος.

«Δεν είχαμε ποτέ μια πολιτική πλειοψηφία για να αγκαλιάσει την ιδέα της ιδιωτικοποίησης. Πώς σκοπεύετε να δημιουργήσετε την πολιτική δυναμική που ήταν απούσα τα τελευταία χρόνια κάτω από πιο δύσκολες συνθήκες σήμερα;» διερωτάται.

Ο Πίτερ Ντόιλ, πρώην οικονομολόγος του ΔΝΤ πιστεύει ότι το πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας υποχρηματοδοτείται.

«Οι Ευρωπαίοι απλώς δεν έχουν αρκετά μετρητά και ένας σημαντικός τρόπος για να καλυφθεί αυτό το κενό είναι μέσω των ιδιωτικοποιήσεων» εξηγεί.

Ο ίδιος φοβάται ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να πάρει τον δρόμο που είχε ακολουθήσει η Ρωσία τη δεκαετία του 1990, όταν πολύτιμα κρατικά περιουσιακά στοιχεία πωλήθηκαν σε πολύ χαμηλές τιμές, ώστε να αυξηθούν επειγόντως τα μετρητά, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί στο μεταξύ μια νέα τάξη ολιγαρχών.


Τονίζει ότι το σημαντικότερο πράγμα που όλοι πιστεύουν ότι η Ελλάδα χρειάζεται -απαλλαγή από την ολιγαρχία της- στην πραγματικότητα θα εδραιωθεί με την ιδιωτικοποίηση που ακολουθείται με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζει ο Ντόιλ.

«Η διαφορά μεταξύ αυτών των χωρών και της Ελλάδας είναι ότι οι πολίτες και η πολιτική τάξη στην κεντρική Ευρώπη έχει αποδεχθεί την ιδέα της ιδιωτικοποίησης, παρά τις βραχυπρόθεσμες δυσκολίες», υποστηρίζει ο Π. Ντόιλ που δηλώνει πεπεισμένος ότι το τρέχον σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα είναι καταδικασμένο να αποτύχει.

Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Guardian: Η συμφωνία της Ελλάδας είναι το πρώτο βήμα στο δρόμο που οδηγεί πίσω στη λιτότητα


 Ως ένα πρώτο βήμα προς τη λιτότητα χαρακτηρίζει αρθρογράφος του Guardian τη συμφωνία της Ελλάδας στο Eurogroup, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι με αυτή η δεξιά ορθοδοξία που κυριαρχεί στις Βρυξέλλες επιβλήθηκε ξανά στους δύσμοιρους Έλληνες.

Η συμφωνία, γράφει ο Φίλιπ Ινμαν, επιτρέπει να συνεχιστούν οι συζητήσεις, αλλά αποτελεί το πρώτο στάδιο στην καταστολή του συναισθήματος κατά της λιτότητας. Μάλιστα, στον υπότιτλο υπογραμμίζει ότι η επέκταση έγινε με μετά βίας κάποια υποχώρηση της Ευρώπης στα αιτήματα του Γιάνη Βαρουφάκη, κάτι που δείχνει ότι το μόνο που θέλουν από εκείνον είναι να προσκολληθεί στο πρόγραμμα.

«Αυτό ήταν ξεκάθαρο στις δηλώσεις από τις Βρυξέλλες όχι μόνο εκείνες του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε που με τα σχόλιά του ήθελε να δείξει ποιος έχει τη δύναμη», σημειώνει ο αρθρογράφος, παραθέτοντας τη δήλωση του Γερμανού υπουργού Οικονομικών «Το να είσαι κυβέρνηση είναι ένα ραντεβού με την πραγματικότητα και η πραγματικότητα συχνά δεν είναι τόσο ωραία όσο ένα όνειρο είπε με ένα χαμόγελο».

Η Ελλάδα έχει πολλούς εχθρούς μέσα στην ευρωζώνη, αναφέρει ο Ινμαν. «Οι χώρες που έχουν υποφέρει από την εμπνευσμένη στις Βρυξέλλες λιτότητα- η Πορτογαλία και η Ιρλανδία- και εκείνες που έπαιξαν ρόλο στην επιβολή της- η Γερμανία, η Ολλανδία και η Φιλανδία- θέλουν η αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να εφαρμόσει το πρόγραμμα. Η Γαλλία και η Ιταλία μπορεί να προσεγγίστηκαν από τους Έλληνες και να αποδείχθηκαν αξιόπιστοι σύμμαχοι, αλλά στέκονται μειλίχια στο περιθώριο, προσφέροντας θερμά λόγια και τίποτα παραπάνω», αναφέρει.


Για τα δεξιά-κεντρώα κόμματα που ελέγχουν την Πορτογαλία, την Ιρλανδία και κυρίως την Ισπανία- που είναι επίσης υπό σοβαρή απειλή από κόμμα κατά της λιτότητας- η ανάγκη να μείνει η Ελλάδα υπό έλεγχο υπαγορεύεται από την εσωτερική πολιτική, συνεχίζει ο αρθρογράφος.

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Γκάλοπ του Guardian για τις ελληνικές εκλογές - Νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και οκτακομματική Βουλή


Το γκάλοπ του Guardian για τις ελληνικές εκλογές

Βγάζει Βουλή με οχτώ κόμματα

Το αποτέλεσμα των ελληνικών εκλογών επιχειρεί να προβλέψει η βρετανική εφημερίδα Guardian με σειρά γραφημάτων.

Ο Guardian επικαλείται αναλυτές που παραδέχονται πως, πέρα από εκλογική μάχη, το αποτέλεσμα της 25ης Ιανουαρίου θα είναι μια μορφή δημοψηφίσματος για την Ευρώπη.


Οι αναλυτές του Guardian έφτιαξαν τον μέσο όρο όλων των γκάλοπ και βγάζουν, τελικά, μια Βουλή οκτώ κομμάτων, με πρώτο τον ΣΥΡΙΖΑ (διαφορά 4% από τη ΝΔ), τρίτο το Ποτάμι και οριακά εντός Βουλής τους ΑΝΕΛ και το κόμμα Παπανδρέου.


Δηλαδή μια Βουλή με οχτώ κόμματα.


Παράλληλα, με το δεύτερο γράφημα δείχνει τη συσχέτιση του συνολικού ποσοστού που θα λάβουν τα κόμματα που θα μείνουν εκτός Βουλής με την αυτοδυναμία που διεκδικούν ο ΣΥΡΙΖΑ και η Νέα Δημοκρατία.