Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

Οι μαριονέτες και τα ανδρείκελα παραιτούνται ένα – ένα: ώρα για να εντείνουμε την πίεση για την τελική ανατροπή



 Οι τριγμοί στο νόθο κυβερνητικό σχήμα εντείνονται «επικίνδυνα».

Ο Γιώργος Καρατζαφέρης  απέσυρε τους υπουργούς του ΛΑΟΣ από την κυβέρνηση.

Βορίδης και Γεωργιάδη δήλωσαν παραίτηση αλλά αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα ψηφίσουν τη νέα συμφωνία.

Ακολούθησε η παραίτηση της Μαριλίζας  Ξενογιαννακοπούλου.

Αναβρασμός επικρατεί και στις κοινοβουλευτικές ομάδες των τριών κομμάτων της συγκυβέρνησης.

 Μέσα σ’ ένα κλίμα ιταμών πιέσεων και ταπεινωτικών χαρακτηρισμών από τους ‘εταίρους» της ΕΕ με προεξάρχουσα τη Γερμανία.

Σε σημείο που να εικάζει βάσιμα κανείς ότι όλο αυτό το σκηνικό έχει στηθεί είτε για την πλήρη ταπείνωση και υποταγή της χώρας μας και σε επίπεδο «παραδειγματισμού» είτε για τη μεταβολή της σε τριτοκοσμική ειδική οικονομική ζώνη μέσα στην ΕΕ.

Ακόμη εξωθούν με τις απαράδεχτες απαιτήσεις τη χώρα σε χρεωκοπία και σε έξοδο από τη ζώνη του ευρώ.

Με όλη της τη συμπεριφορά η ΕΕ έχει περιπέσει σε βαριά «ύβρι».

Η οικονομικά εξουθενωμένη Ελλάδα μπορεί ακόμη και τώρα όμως να γίνει η «νέμεσις» για τους υπερφίαλους ευρωπαίους «ηγήτορες». Η όποια προοπτική δεν αφορά την άμεση χρεωκοπία της Ελλάδας κάτι το οποίο ήδη συντελείται με τραγικές συνέπειες για τον ελληνικό λαό.

Η πιθανότητα ενός ντόμινο που θα συμπαρασύρει την Ισπανία, την Πορτογαλία  ακόμη και την Ιταλία και έπονται και … άλλοι, χωρίς να εξαιρείται και η κραταιά Γαλλία.

 Οι πολιτικοί «ηγετίσκοι» της Ευρώπης έχοντας νου και … διορατικότητα στρουθοκαμήλου συνεχίζουν να στοχοποιούν την Ελλάδα και το λαό της.

Από την άλλη στην εσωτερική πολιτική σκηνή ζούμε μια βασανιστική μετάβαση.

Η κυβέρνηση  των ανδρεικέλων του  Παπαδήμου  παραπαίει.

Τα κόμματα της συγκυβέρνησης γνωρίζουν έντονους τριγμούς.

Ενώ δεν αποκλείεται η διάσπαση τους και η δημιουργία νέων σχημάτων που θα κινούνται στη λογική του μνημονίου – με διάφορες παραλλαγές.
Ήδη αυτά τα δείγματα φαίνονται στο ΛΑΟΣ.

Και ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ.

Κάποιοι ψάχνουν καθυστερημένα να βρουν «πιστοποιητικά αντιστασιακότητας».

Ταυτόχρονα απεγνωσμένα ψάχνουν να βρουν εναλλακτικές λύσεις.

Είναι πιθανόν λοιπόν να δούμε ορισμένες παραλλαγές εξελίξεων στα πλαίσια μιας επιταχυνόμενης πορείας προς τη χρεωκοπία.

Μπορεί να επιχειρηθεί ένας άτακτος ανασχηματισμός με τη συμμετοχή του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. κάτι που δυσκολεύει καθημερινά.

Ένα plan Β μπορεί να είναι η άμεση προσφυγή στις εκλογές μέσα σ’ ένα ντελίριο εκβιασμών για τη χρεωκοπία  και την «καταστροφή» της χώρας.

Πιθανότατη επιδίωξη είναι ο σχηματισμός ενός νέου κυβερνητικού σχήματος που θα συνέχιζε την ίδια πολιτική  με αναδιάταξη των ισορροπιών μεταξύ των «εταίρων» και την προσθήκη ή συγκόλληση ορισμένων νέων.

Από τώρα άλλωστε προβάλλονται ορισμένα σχήματα τα οποία παρουσιάζονται σε εξαιρετική δημοσκοπική άνθιση που δεν τεκμηριώνεται απολύτως σε πραγματικά κοινωνικά δεδομένα.

Όλα αυτά μπορούν να ανατραπούν με την άμεση, καθημερινή και ανυποχώρητη πάλη των Ελλήνων πολιτών, όλου του ελληνικού λαού.

Ήδη  οι τριγμοί που παρουσιάστηκαν οφείλονται στην καθολική λαϊκή αντίδραση.

Η οποία επιβάλλεται να δυναμώσει και να κορυφωθεί μέσα στο τριήμερο που διανύουμε.

Υπάρχουν στιγμές στην ιστορία που οι εξελίξεις συμπυκνώνονται και τα γεγονότα τρέχουν με απίστευτη ταχύτητα.

Ίσως, ζούμε τέτοιες ιστορικές στιγμές.

Η μικρή αυτή γωνιά του κόσμου, η φτωχευμένη και χρεωκοπημένη Ελλάδα μπορεί από κάποιες ιστορικές ιδιοτροπίες να βρεθεί στο προσκήνιο των παγκόσμιων εξελίξεων.

Ο αγώνας των Ελλήνων πολιτών, των Ελλήνων εργαζομένων είναι αγώνας για την ίδια τους τη ζωή, την εθνική και κοινωνική τους αξιοπρέπεια.

Είναι ταυτόχρονα αγώνας για όλους τους ευρωπαίους εργαζομένους, για όλους τους λαούς της Ευρώπης.

Είναι τελικά ένας αγώνας και μια σύγκρουση με παγκόσμια χαρακτηριστικά. Αφορά όλους τους αγωνιζόμενους ανθρώπους όπου γης.

 Στον αγώνα αυτόν δεν περισσεύει κανείς.

Είμαστε όλοι στο Σύνταγμα. Στους δρόμους και τις πλατείες της Ελλάδας.

Είμαστε μαζί. Ενώνουμε τη φωνή μας μέχρι την τελική ανατροπή της νόθας κυβέρνησης και της πολιτικής της.

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Το έγκλημα συντελέστηκε - ήρθε η ώρα για παλλαϊκό ξεσηκωμό και ανατροπή της κυβέρνησης ανδρεικέλων του Λουκά Παπαδήμου



Μετά από μια οπερετικά σκηνοθετημένη παράσταση όπου ο δοτός πρωθυπουργός και οι αρχηγοί των κομμάτων που συναποτελούν την κυβέρνησή του σε μια μαραθώνια συνεδρίαση υποτίθενται ότι «διαπραγματεύονταν» με την τρόικα, έθεταν τις «κόκκινες γραμμές» τους για να … συμφωνήσουν τελικά σε όλα.

Σε ένα κατάπτυστο  μνημόνιο ντροπής και υποταγής της χώρας για πολλές δεκαετίες.



 Ορισμένοι προσπαθούν ακόμη να παίξουν με τη νοημοσύνη μας.

Όπως ο Αντώνης Σαμαράς  ο οποίος στις τελευταίες δηλώσεις του φάνηκε «περήφανος» και «περιχαρής» γιατί «διέσωσε» ορισμένα ζητήματα ενώ μίλησε ότι «υπάρχει ελπίδα» … με την υπερψήφιση του ίδιου φυσικά και της ΝΔ.

Ή ο Γιώργος Καρατζαφέρης που δήλωσε «Είχα πει από την πρώτη στιγμή πως δεν συζητάω μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, όπως και την μείωση της εθνικής μας κυριαρχίας…».

Απίστευτης παχυδερμίας και υποκρισίας δηλώσεις.

Και δεν φτάνει μόνο αυτό.
 Η χώρα δέχεται και νέα ραπίσματα. Αφού οι σπουδαίοι «εταίροι» μας κάνουν το … δύσκολο και θέτουν και νέους όρους.

«Κορυφαίοι» του χορού οι γερμανοί παράγοντες.

 Να προχωρήσει σε άμεση εφαρμογή του προγράμματος περικοπών κάλεσε την ελληνική κυβέρνηση ο γερμανός υπουργός Εξωτερικών Γκίντο Βεστερβέλε. «Ο χρόνος για την επίτευξη λύσεων λιγοστεύει, και το μέλλον της Ελλάδας στο ευρώ και την ευρωζώνη εξαρτάται αποκλειστικά και μόνον από την Ελλάδα», τόνισε σήμερα ο γερμανός υπουργός στο Βερολίνο. Προϋπόθεση για την παροχή βοήθειας είναι «η ελληνική πολιτική να μην ομιλεί μόνον αλλά και να πράττει».

Η αναγγελία των μεταρρυθμίσεων δεν επαρκεί, θα πρέπει και να υλοποιηθούν, τόνισε ο Γκ. Βεστερβέλε. «Γιατί οι αναγγελίες από μόνες τους δεν κάνουν ανταγωνιστική μια χώρα και η ανταγωνιστικότητα είναι αναγκαία για να υπάρξει ανάπτυξη στην Ελλάδα. Η Γερμανία, πρόσθεσε, έχει επιδείξει αλληλεγγύη σε μεγάλο βαθμό και δεν μπορεί να αμφιβάλει κανείς για την αξιοπιστία της. Το μέλλον της Ελλάδας βρίσκεται στα χέρια των Ελλήνων και των υπευθύνων στην Αθήνα, επανέλαβε ο επικεφαλής της γερμανικής διπλωματίας.

 Επίσης, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε καθυστερεί την ελληνική βοήθεια αναφέρει αποκλειστικό ρεπορτάζ της γερμανικής έκδοσης των Financial Times.

 To ρεπορτάζ υποστηρίζει ότι ο Γερμανός υπ. Οικονομικών ανακοίνωσε χθες ότι τις επόμενες μέρες θα διαθέσει κατ’ αρχήν μόνο 30 δισεκατομμύρια ευρώ για τη διασφάλιση των τραπεζών, στο πλαίσιο του PSI. Η έγκριση των υπολοίπων 100 δις ευρώ για τη διάσωση της Ελλάδας δεν θα τεθεί καταρχήν σε ψηφοφορία στη γερμανική Βουλή και θα γίνει το νωρίτερο στα τέλη Μαρτίου, αναφέρει η εφημερίδα επικαλούμενη κυβερνητικό στέλεχος.

Πίσω από την τακτική αυτή της κωλυσιεργίας, αναφέρει η εφημερίδα, κρύβεται ο φόβος μήπως η Αγκελα Μέρκελ δεν λάβει την απαιτούμενη πλειοψηφία από τον κυβερνητικό συνασπισμό για το σχεδιαζόμενο νέο πακέτο βοήθειας.

«Έτσι θα μπορούσε να εγκριθεί πρώτα το κούρεμα του χρέους και μετά να δει κανείς αν πράγματι θα συμμετάσχουν σε αυτό αρκετές τράπεζες», αναφέρουν κυβερνητικοί κύκλοι. Οι ίδιοι αναφέρουν ότι αυτή τη στιγμή η Τρόικα προφανώς δεν μπορεί να δώσει ακόμα το πράσινο φως για το συνολικό πακέτο.

 Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες εμπλοκή για την ελληνική συμφωνία σημειώθηκε στο Εuro Working Group νωρίτερα την Πέμπτη. Οι ευρωπαίοι εμπειρογνώμονες, έχοντας προφανώς πολιτικές εντολές, απαίτησαν για να γίνει αποδεκτή η συμφωνία των κομμάτων με την τρόικα τις υπογραφές των πολιτικών αρχηγών και θεώρησαν απαράδεκτη την προθεσμία των 15 ημερών για να εξευρεθούν τα 300 εκ. ευρώ.

 Σύμφωνα με πληροφορίες από τις Βρυξέλλες υπάρχουν σοβαρές αντιρρήσεις πριν από την έναρξη του Eurogroup που έχουν να κάνουν τόσο με το ίδιο το πρόγραμμα όσο και με το PSI. Οι πιο σοβαρές ενστάσεις διατυπώνονται από την Γερμανία. Να σημειωθεί ότι μεθαύριο κλείνει το Γερμανικό Κοινοβούλιο για δύο εβδομάδες και απομένει μόνο η αυριανή ημέρα για την έγκριση των εγγυήσεων για το PSI.

Ο εκπρόσωπος του χριστιανοδημοκρατικού κόμματος Ντομινίκ Γκάισλερ, πάντως, ανακοίνωσε ότι η Ανγκελα Μέρκελ θα ενημερώσει αύριο στις 10.00 το πρωί (ώρα Ελλάδος) το γερμανικό Κοινοβούλιο για τις εξελίξεις στο ελληνικό ζήτημα.

Προσερχόμενοι στην έκτακτη συνάντηση του Eurogroup αρκετοί υπουργοί (του προέδρου του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ συμπεριλαμβανομένου) δήλωναν ότι απόφαση για το δεύτερο πακέτο βοήθειας προς την Ελλάδα δεν πρόκειται να ληφθεί το βράδυ της Πέμπτης. 

«Εναπόκειται στην ελληνική κυβέρνηση και τη Βουλή της Ελλάδας να πείσουν τους Ευρωπαίους εταίρους για την ισχυρή δέσμευσή τους σχετικά με την υλοποίηση της δημοσιονομικής σταθεροποίησης και των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων», δήλωσε ο επίτροπος οικονομίας Ολι Ρεν, προσερχόμενος στη συνεδρίαση του Eurogroup.

 Ενώ στο εσωτερικό της χώρας παρουσιάζονται τριγμοί στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Ήδη υπέβαλε την παραίτηση του ο Γιάννης Κουτσούκος από τη θέση του υφυπουργού Εργασίας αλλά  παραμένει βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για διαφωνία στα μέτρα που αποφάσισε η κυβέρνηση. Πιο συγκεκριμένα ο Γιάννης Κουτσούκος δεν γνώριζε τίποτα για την κατάργηση του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας και του Οργανισμού Εργατικής Εστίας.

Διάφοροι βουλευτές από τα τρία κόμματα που συγκυβερνούν αφήνουν να διαρρέει ότι δεν είναι διατεθειμένοι να ψηφίσουν το νέο μνημόνιο ή πλευρές του. Μόνο που αυτό το ‘έργο’ το έχουμε ξαναδεί.

 Αυτή τη στιγμή όμως δεν χρειάζονται αναλύσεις.



Εκείνο που απαιτείται είναι ο λαϊκός ξεσηκωμός για την άμεση ανατροπή της κυβέρνησης  των ανδρεικέλων τύπου Παπαδήμου, Παπανδρέου, Σαμαρά, Καρατζαφέρη και όλου του σαπισμένου πολιτικού κατεστημένου που οδηγεί τη χώρα σε εθνική, οικονομική και κοινωνική καταστροφή.

Ήδη σήμερα πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις από τα κόμματα της Αριστεράς.

Αύριο και μεθαύριο προγραμματίζεται γενική απεργία η οποία είναι αναγκαίο να πάρει αποφασιστικά πολιτικά χαρακτηριστικά με αίτημα την παραίτηση της κυβέρνησης.

Όλοι οι Έλληνες πολίτες πρέπει να βρεθούν στους δρόμους της Αθήνας και όλων των πόλεων της Ελλάδας μέχρι την τελική νίκη.

Μπορεί να υπάρχουν διαφωνίες, οι ηγεσίες των κομμάτων της Αριστεράς να μην βρίσκονται ακριβώς στο ύψος των περιστάσεων, να προτάσσουν διαχωριστικές γραμμές και «μέτωπα» εντός του κινήματος.

Μπορεί οι ηγεσίες των μεγάλων συνδικάτων να είναι αυτές που είναι. Με γνωστό και καταγεγραμμένο ρόλο.

Όλα αυτά όμως είναι απόλυτη ανάγκη να τα αφήσουμε πίσω. Ένα αποφασιστικό, δυναμικό και όσο γίνεται πιο ενωμένο λαϊκό ρεύμα ανατροπής χρειάζεται να αναπτυχθεί αυτές τις μέρες.

Υπερβαίνοντας τις διαιρέσεις που τελικά εξυπηρετούν την τρόικα, τους υπηρέτες του  μνημονίου και τη διαιώνιση  της πολιτικής τους.

Για να γίνει δυνατόν καταρχάς να φύγει η κυβέρνηση – αίσχος στην πολιτική μας ιστορία.

Και να ανοίξει ο δρόμος για μια άλλη προοπτική.

Ο λαός της Ρουμανίας πρόσφατα έδιωξε κακήν κακώς τον αντίστοιχο πρωθυπουργό «Παπαδήμο» του.

Ήρθε ή ώρα και ο ελληνικός λαός να δώσει τη δική του απάντηση.

 Με τόλμη, αποφασιστικότητα και επιμονή μέχρι τέλους.
 Το τριήμερο που ακολουθεί πρέπει το Σύνταγμα, οι δρόμοι και οι πλατείες της Ελλάδας να πλημμυρίσουν από τη δική μας φωνή, από το δικό μας πάθος.

Ώστε να γίνουν εφιάλτης οι δικές τους νύχτες, οι δικοί τους σχεδιασμοί.

Ήρθε η ώρα.

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Σε ατελείωτο σπιράλ ταπεινώσεων και περιορισμού της εθνικής κυριαρχίας βρίσκεται η Ελλάδα


 Σε πολλές ελληνικές εφημερίδες προβλήθηκε το θέμα από τη γαλλική LeMonde για την εκχώρηση της ελληνικής εθνικής κυριαρχίας μέσω της προώθησης ενός νέου γερμανογαλλικού σχεδίου για τη δημιουργία ενός ταμείου, ενός «κλειστού λογαριασμού» στο οποίο θα κατατίθενται απευθείας τα ποσά των δανειστών. Απ’ όπου βεβαίως θα τραβούν χωρίς κανένα πρόβλημα τους τόκους που αυτοί έχουν επιβάλει στην υποταγμένη ελληνική κυβέρνηση.

 Γεγονός που και αυτό χαρακτηρίζεται πρωτοφανές τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και γενικότερα.

 Βέβαια, και η γαλλική εφημερίδα προέβαλε την είδηση ύστερα από δημοσίευμα των Financial Times.

 Γενική εκτίμηση ακόμη και των συγκεκριμένων μέσων είναι ότι το ειδικό ταμείο συνιστά απώλεια κυριαρχίας για την Ελλάδα αλλά και ότι το γαλλογερμανικό σχέδιο δεν έχει ούτε νόημα ούτε νομιμοποίηση.



 Η γαλλική εφημερίδα φιλοξενεί συνέντευξη του καθηγητή στο πανεπιστήμιο ESCP του Παρισιού Ζαν Μαρκ Ντανιέλ ο οποίος εκτιμά ότι η γαλλογερμανική πρόταση για το ειδικό ταμείο «βασίζεται σε μια νοσηρή λογική» και αποτελεί ένα «εργαλείο τιμωρίας» της Ελλάδας.

  «Σε πολιτικό επίπεδο η αξιοπιστία αυτού του μέτρου είναι εύθραυστη καθώς συνιστά ξεκάθαρη απώλεια κυριαρχίας για την Ελλάδα. Ένας παρατηρητής των αγορών θα σημείωνε ότι αυτή η λύση θα αποδειχθεί πολύ σύντομα ανυπόφορη και επομένως θα απορριφθεί» δηλώνει στην εφημερίδα ο γάλλος οικονομολόγος.

 «Σε οικονομικό επίπεδο η ιδέα συνίσταται στην αφαίρεση της εξουσίας επί των δημοσιονομικών από τη χώρα καθώς μέρος των δημοσίων δαπανών -που θα διοχετεύονται στην αποπληρωμή των τόκων- θα περιέλθει στη δικαιοδοσία ενός ευρωπαϊκού οργάνου» σημειώνει ο ίδιος.

«Όπως και τα προηγούμενα μέτρα που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα και οδήγησαν στην οικονομική κατάρρευση έτσι κι αυτό το μέτρο δεν έχει ούτε νόημα ούτε νομιμοποίηση» αναφέρει χαρακτηριστικά. Ο Ντανιέλ εκτιμά ότι αντί για ιδέες «τύπου οικονομικής κηδεμονίας» οι ευρωπαίοι ηγέτες θα έπρεπε να προωθήσουν ένα συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων Ελλάδας, Ισπανίας και Ιταλίας που θα περιελάμβανε την έκδοση ευρωομολόγου.

 Εκείνο που δεν αναφέρεται με σαφήνεια στα ελληνικά μέσα είναι ότι το σχέδιο των Μέρκελ- Σαρκοζί  έχει την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των περισσοτέρων χωρών της ευρωζώνης.

 Ο Πρόεδρος του Eurogroup, Jean-Claude Juncker  την Τρίτη σε εκπομπή στο ραδιόφωνο του Βερολίνου, RBB Inforadio, δήλωσε ότι η γαλλο-γερμανική ιδέα της δημιουργίας ενός δεσμευμένου λογαριασμού για τις πληρωμές τόκων επί του ελληνικού χρέους "δεν είναι παράλογη" . Ο  Juncker πιστεύει, ωστόσο, ότι χρειάζεται ακόμη να ρυθμιστούν οι «τεχνικές λεπτομέρειες» της πρότασης αυτής που παρουσιάστηκε τη Δευτέρα στο Παρίσι.



 Στη συνάντηση τους στο Παρίσι, ο Γάλλος Πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί και η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, αύξησαν την πίεση τους. «Οι Έλληνες έχουν αναλάβει δεσμεύσεις, θα πρέπει να τις τηρήσουν σχολαστικά, δεν υπάρχει επιλογή, ο χρόνος πιέζει, είναι θέμα ημερών, τώρα πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνία», δήλωσε τη Δευτέρα, ο Σαρκοζί.

 Και ο κατάλογος των ταπεινώσεων, των δηλώσεων ως επικυρίαρχων από τους  επικεφαλής τύπου Μέρκελ και Σαρκοζί μέχρι και τον τελευταίο υπαλληλίσκο των Βρυξελλών δεν έχει τέλος.



 Το σίγουρο είναι ότι οι «ηγέτες» αυτοί έχουν ξεπεράσει προ πολλού τα εσκαμμένα. Έχουν διαγράψει τις έννοιες της κοινοτικής αλληλεγγύης, επιβάλλουν το δικό τους «νόμο» στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετατρέπουν την Ένωση ισότιμων κρατών και λαών σε οικονομική και πολιτική ζώνη όπου θα επιβάλλονται αποκλειστικά τα συμφέροντα των ισχυρών και των αγορών. Για το σκοπό αυτό χρειάζονταν ένα κράτος-παρία, ένα βολικό στόχο, εύκολα εκμεταλλεύσιμο που η στοχοποίηση του θα εξωράιζε τη δική τους πολιτική και θα κολάκευε τις λαϊκιστικές προσδοκίες και τα αταβιστικά σύνδρομα της κοινής γνώμης των δικών τους κρατών. Ας μην ξεχνάμε ότι πλησιάζουν ταχύτατα εκλογές και στις δύο αυτές χώρες.

 Από την άλλη, όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς την απίστευτη ενδοτικότητα, την ουσιαστική συνενοχή των ελληνικών κυβερνήσεων τα εποχής του Μνημονίου (χωρίς να απαλλάσσονται οι προηγούμενες).

Τόσο της ανεκδιήγητης κυβέρνησης Παπανδρέου, όσο και της τρικομματικής αντισυνταγματικής και δοτής κυβέρνησης Παπαδήμου.

Δεν υπάρχει, ίσως, ιστορικό προηγούμενο όπου σε καιρό ειρήνης και χωρίς άμεση πολεμική απειλή, κυβέρνηση και πολιτικό προσωπικό της χώρας (η συντριπτική πλειοψηφία της βουλής) να εκχωρούν καθοριστικά στοιχεία της εθνικής κυριαρχίας και να υφίστανται χωρίς καμία αντίδραση το διεθνή διασυρμό.

 Πέρα από την οικονομική και κοινωνική διάσταση, τη μεταβολή της Ελλάδας σε χώρα φτωχών, ανέργων, αστέγων και περιθωριοποιημένων ανθρώπων (ήδη με σημερινά στοιχεία της Eurostat το ένα τρίτο των Ελλήνων βρίσκεται στα όρια της φτώχειας, που σημαίνει ότι στα 3.031.000 άτομα εκτιμάται ο αριθμός των πτωχών συμπολιτών μας!), ανυπολόγιστη είναι η ζημιά στη διεθνή εικόνα της χώρας όπως και η υποθήκευση μακροπρόθεσμα των εθνικών μας συμφερόντων.

 Η υπογραφή του νέου Μνημονίου με μέτρα πρωτόγνωρα στη νεότερη πολιτική και οικονομική μας ιστορία, όσο και σε διεθνές επίπεδο (τουλάχιστον για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης), η εκούσια υποταγή των ανθρώπων που  εκβιαστικά και με νόθο τρόπο κατέχουν την πολιτική εξουσία σήμερα και η υιοθέτηση των νέων εξοντωτικών μέτρων δεν αποτελεί απλά μια «μαύρη σελίδα» στα πολιτικά μας πράγματα. Οριοθετεί μια νέα ιστορική και πολιτική περίοδο για τη χώρα και την κοινωνία με αβέβαιη ακόμη έκβαση.



 Κλείνοντας θα θέλαμε να κάνουμε ένα τελευταίο σχόλιο. Από τμήμα της αριστεράς είχε εξορκιστεί η αναφορά στις έννοιες της εθνικής κυριαρχίας ή του πατριωτισμού. Ως έννοιες και σύμβολα  αναχρονιστικά, που ρέπουν προς τον εθνικισμό.

 Αντιθέτως, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η απεμπόληση αυτών των εννοιών από την πολιτική και ιδεολογική δυναμική της Αριστεράς, η εκχώρησή τους μόνο σε εθνικιστικούς και ακροδεξιούς κύκλους, αυτό εγκυμονεί τον κίνδυνο ενίσχυσης των εθνικιστικών και πλέον αντιδραστικών τάσεων. Ειδικά σε μια τέτοια περίοδο. Καθόλου τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί η (δημοσκοπική) άνοδος της «Χρυσής Αυγής» που σε ορισμένα γκάλοπ παρουσιάζεται στα επίπεδα εισόδου στη Βουλή. Ή οι πρωτοβουλίες για συγκρότηση του χώρου της «πατριωτικής Δεξιάς» η οποία θέλει να καλύψει το κενό που αφήνει η στάση της ηγεσίας της ΝΔ αλλά και του ΛΑΟΣ.

 Από την άλλη, η υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας συνδέεται στην παρούσα φάση και με την υπεράσπιση των οικονομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών, αλλά μπορεί να συνδεθεί με τον αγώνα και των άλλων λαών της Ευρώπης εναντίον της νεοφιλελεύθερης και αγοραίας πολιτικής των κυρίαρχων δυνάμεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το σίγουρο είναι ότι ζούμε ιστορικές στιγμές που πέρα από την οικονομική και κοινωνική «βαρυχειμωνιά» θα δημιουργήσουν και νέες δυνατότητες πολιτικής έκφρασης και κινητοποίησης. 

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Νέα αναβολή της σύσκεψης των πολιτικών αρχηγών: νέες πιέσεις από την τρόικα αλλά και πανικόβλητες προσπάθειες να διατηρήσουν το ελάχιστο «φύλλο συκής»



Το γαϊτανάκι των εκβιασμών και των υπαναχωρήσεων δεν έχει τέλος.

Η φαρσοκωμωδία της δήθεν διαπραγμάτευσης συνεχίζεται.

Συνολικά έχει στηθεί ένα χωρίς όρια θέατρο του παραλόγου με τελικό θύμα τον ελληνικό λαό.



 Σύμφωνα με πληροφορίες η τρόικα έθεσε θέμα για μείωση και των βασικών συντάξεων.

Από την άλλη εντείνονται οι τριγμοί στην κυβέρνηση εξαιτίας κυρίως της διογκούμενης λαϊκής οργής.

Προσπαθούν να «διασώσουν» κάποια προσχήματα κάνοντας εξευτελιστικούς ελιγμούς.

Έτσι αναβλήθηκε για αύριο η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών.

Έτσι ο μετρ της πολιτικής κωλοτούμπας, αρχηγός του ΛΑΟΣ, Γιώργος Καρατζαφέρης, μίλησε για «επιθετική και συνειδητή ταπείνωση» της Ελλάδας από τη Μέρκελ και το Σαρκοζί ενώ επέμεινε στην πρόταση του να ερωτηθεί το Ευρωκοινοβούλιο για το ζήτημα της Ελλάδας. Αν η Γαλλία και η Γερμανία είχαν άλλους ηγέτες, η τύχη της Ελλάδας και της Ευρώπης θα ήταν διαφορετικές είπε ο Γ.Καρατζαφέρης. Παρομοίωσε δε τη συνάντηση χθες, Δευτέρα, μεταξύ των ηγετών της Γαλλίας και της Γερμανίας με τη συνάντηση Τσάμπερλεν και Χίτλερ στο Μόναχο.  Ανέφερε ακόμα ότι απέστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο από τον οποίο ζητά να υπάρξει μία θεσμική απάντηση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την Τράπεζα της Ελλάδος ή το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για τη νομιμότητα της νέας δανειακής σύμβασης.

Προσχηματική ρητορεία από τον αρχηγό του ΛΑΟΣ, τώρα που το κόμμα του κατρακυλάει στις δημοσκοπήσεις προκειμένου να κερδίσει ορισμένες εντυπώσεις. Άλλωστε τα σώματα στα οποία αναφέρθηκε - Ελεγκτικό Συνέδριο, Τράπεζα της Ελλάδος, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους – έχουν ευτελιστεί τόσο από την πρακτική των ίδιων των μελών και των επικεφαλής τους όσο και από τον ασφυκτικό έλεγχο που ασκείται σ’ αυτά από τους κυβερνώντες. Δεν είναι τυχαίο ότι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους είχε αποφανθεί υπέρ και του πρώτου Μνημονίου!
Όσο για την Τράπεζα της Ελλάδας και τον κ. Προβόπουλο τι να πει κανείς …

Τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι υπήρξαν δυσχέρειες για την υπαγωγή της νέας σύμβασης στο αγγλικό δίκαιο κι ότι σ’ αυτό αντιδρά το Νομικό Συμβούλιο.

Από άλλους κύκλους αμφισβητείται και αυτό και θεωρείται ως νέος ελιγμός για τη δημιουργία εντυπώσεων.

Όποια και αν είναι τα σενάρια που επεξεργάζονται, το σίγουρο είναι πως αυτές τις στιγμές αποτελεί πρώτιστη ανάγκη να δυναμώσει η πίεση από την κοινωνία, τους εργαζομένους, όλους τους Έλληνες πολίτες για την άμεση ανατροπή της κυβέρνησης Παπαδήμου, των ανδρεικέλων και των υποταχτικών της τρόικα. 

Η «συννεφιασμένη» και «μουσκεμένη» γενική απεργία και συγκέντρωση των εργαζομένων μια πρώτη απάντηση στο νέο Μνημόνιο



Σε μια συννεφιασμένη και «μουσκεμένη» γενική απεργία, συγκέντρωση και πορεία οι εργαζόμενοι και οι πολίτες της Ελλάδας έδωσαν μια πρώτη απάντηση στο νέο Μνημόνιο.

 Οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές.

Έντονη βροχή και καταιγίδα επικράτησε στην Αθήνα και σ’ άλλες περιοχές.




Αυτό όμως δεν απογοήτευσε χιλιάδες απεργών και πολιτών να βρεθούν στο κέντρο της πόλης και να διαδηλώσουν την αντίθεσή τους στους εκβιασμούς, στον εμπαιγμό της δήθεν διαπραγμάτευσης για το νέο Μνημόνιο καθώς και να εκφράσουν την αποφασιστικότητά τους για τη συνέχεια των αγώνων τους.

Αυτό τόσο στη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ όσο και σ’ αυτήν της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ στο Σύνταγμα.

Μπορεί η συμμετοχή να μην ήταν η μέγιστη δυνατή.

Όμως αυτό να  μην ξεγελά κανένα.

Η συσσωρευμένη οργή και αγανάκτηση είναι τεράστια. Αποτελεί μια δυνάμει βόμβα που απειλεί να τινάξει τα θεμέλια του σαπισμένου πολιτικού συστήματος.

 Το βράδυ με τη νέα σύσκεψη των πολιτικών «αρχηγών» και το διάγγελμα του δοτού πρωθυπουργού Παπαδήμου θα ανακοινωθούν τα νέα ληστρικά και εξοντωτικά μέτρα.

Η απάντηση των εργαζομένων, των πολιτών της Ελλάδας δεν σταματά, όμως,  στις σημερινές κινητοποιήσεις.

Κάθε πόλη, περιοχή, χώρος εργασίας, σχολείο και εκπαιδευτικό ίδρυμα, δρόμος και πλατεία θα αποτελεί εστία αντίστασης και αγώνα για να ανατραπεί αυτή η πολιτική και η κυβέρνηση που την υλοποιεί.

Οι επόμενες μέρες θα είναι αποφασιστικές. 

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Ο «θάνατος» της Ελλάδας μέσα στην ασφυκτική λιτότητα, η επικείμενη χρεοκοπία και το «δίλημμα» της Γερμανίας



Η χώρα και οι εργαζόμενοι πολίτες οδηγούνται σιδηροδέσμιοι υπό την πίεση ωμών εκβιασμών στην οικονομική εξαθλίωση στο όνομα αποφυγής της άμεσης χρεοκοπίας.

 Ενορχηστρωμένες επιθέσεις και ένας ορυμαγδός δηλώσεων ευρωπαίων αξιωματούχων, εκπροσώπων των  δανειστών αλλά και Ελλήνων πολιτικών κάνουν λόγο ότι αν δεν γίνουν δεχτά τα τελευταία εξοντωτικά μέτρα η χώρα θα οδηγηθεί στη χρεοκοπία.

 Τελευταίες  σ’ αυτή την κατεύθυνση οι δηλώσεις της Μαρίας Δαμανάκη αλλά και του Γιώργου Παπανδρέου ότι οι «εταίροι μας έχουν ετοιμάσει σχέδια χρεοκοπίας της χώρας και εξόδου από τη ζώνη του ευρώ».

Η πιθανή  χρεοκοπία οριοθετείται  μέχρι την 20η Μαρτίου όταν το ελληνικό Δημόσιο καλείται να αποπληρώσει 14,5 δις. ευρώ ελληνικών ομολόγων.

Είναι, λοιπόν, η θρυλούμενη χρεοκοπία ένας Αρμαγεδδών που θα καταστρέψει εντελώς τη χώρα;
Όπως και η πιθανή έξοδος από το ευρώ;

 Δεν υπάρχει καμία εναλλακτική  πολιτική πέρα από την ασκούμενη – και ομολογημένα αποτυχημένη – πολιτική του Μνημονίου και της τρόικα;

 Η φτωχή, εξαντλημένη και ταπεινωμένη Ελλάδα δεν έχει πλέον κανένα μέσο αντίστασης και πρέπει απλά να δέχεται παθητικά και υπάκουα τις εξωφρενικές  και απάνθρωπες απαιτήσεις των δανειστών;

 Παρά την αγωνιώδη προσπάθεια των εγχώριων  διαβιβαστών των εντολών της τρόικα, των κάθε λογής πολιτικών αρχηγίσκων, συνδαιτυμόνων των τραπεζιτών και της οικονομικής ολιγαρχίας, των πάλαι ποτέ αριστερών και νυν στυλοβατών του σαπισμένου πολιτικού συστήματος και των δημοσιογραφικών φερέφωνων τους, να μας πείσουν ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή, φαίνεται ότι υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές ή άλλες διαπιστώσεις.

Ήδη και στο διεθνή τύπο ή από έγκυρους οικονομικούς και πολιτικούς αναλυτές αναπτύσσονται και άλλοι προβληματισμοί.

Χαρακτηριστικό είναι το άρθρο του Πωλ Κρούγκμαν  με τίτλο «Η Ελλάδα σε μέγγενη» στους New York Times όπου ο νομπελίστας οικονομολόγος εκφράζει τις αμφιβολίες του για την επιτυχία των προγραμμάτων λιτότητας που εφαρμόζει η Ελλάδα και παραθέτει πρόσφατα στοιχεία του ΔΝΤ για την ελληνική οικονομία.

«Πόσα απαιτεί η τρόικα από την Ελλάδα; Πόσο στενό είναι αυτό το σφίξιμο;» αναρωτιέται ο Πολ Κρούγκμαν και παραθέτει τις εκτιμήσεις του ΔΝΤ για το πότε η ελληνική οικονομία θα πρέπει να παράγει πρωτογενή πλεονάσματα.

«Το παρών πρόγραμμα καλεί την Ελλάδα να εισέλθει σε μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα- δηλαδή πλεονάσματα χωρίς να προσμετρώνται τα επιτόκια για το χρέος: είναι ένα τεράστιο χτύπημα- και πρέπει να συμβεί στην αρχή μίας οικονομίας σε βαθιά ύφεση» σημειώνει ο βραβευμένος οικονομολόγος.

Στη συνέχεια παραθέτει την πρόβλεψη του προγράμματος για την πραγματική μείωση των κρατικών δαπανών και υπογραμμίζει ότι: «μπορώ να πω ότι αυτό δείχνει βασικά αδιανόητο; Και ορίστε τι συμβαίνει: όταν αυτό ξεκίνησε η Ελλάδα έτρεχε με ένα μεγάλο πρωτογενές έλλειμμα, που σήμαινε ότι κάτι που σημαίνει ότι ακόμη κι αν διέγραφε ολόκληρο το χρέος της θα εξακολουθούσε να είναι υποχρεωμένη να υποστεί μεγάλη δημοσιονομική συρρίκνωση.

Αυτό δεν είναι πλέον αλήθεια. Έτσι τώρα κοιτάζουμε ένα σενάριο στο οποίο η Ελλάδα εξαναγκάζεται να πεθάνει στη λιτότητα για να ξεπληρώσει τους ξένους πιστωτές χωρίς πραγματικό φως στο τέλος του τούνελ. Αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει».

Από την άλλη πρόσφατα σε πρόσφατο βδομαδιάτικο σχόλιο του, Geopolitical Weekly του Ινστιτούτου Stratfor και με ιδιαίτερο τίτλο  Germany's Role in Europe and the European Debt Crisis, ο George Friedman  προχωρά σε μια σειρά επισημάνσεων.

 Ο Friedman ξεκινά την ανάλυσή του από την πρόταση της Γερμανίας για το διορισμό επιτρόπου που θα υποκαταστήσει την ελληνική κυβέρνηση. Η  καθιέρωση επιτρόπου  θα επέτρεπε την αποτελεσματική μεταφορά του ελέγχου της ελληνικής κυβέρνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού όποιος ελέγχει τις δαπάνες της κυβέρνησης μιας χώρας, των φορολογικών συντελεστών και τη νομισματική πολιτική της,  ελέγχει αποτελεσματικά την εν λόγω χώρα. Η γερμανική πρόταση, επομένως, θα ανέστειλε την ελληνική κυριαρχία και τις δημοκρατικές διαδικασίες ως αντίτιμο της οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα.

 Στη συνέχεια ο σχολιαστής επισημαίνει ότι παρόλο που η πρόταση απορρίφθηκε αρχικά, πολύ απέχει από το να μείνει νεκρή, καθώς οι Έλληνες βρίσκονται εν μέσω μιας κρίσης που έχει καταστήσει την Ελλάδα αδύναμη να αποπληρώσει τα χρήματα που δανείζεται. Επιλογές που  πιθανόν έχει η χώρα είναι η χρεοκοπία ή να διαπραγματευτεί ένα συμβιβασμό με τους πιστωτές της. Ωστόσο  το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) και η Ευρωπαϊκή Ένωση διαχειρίζεται τις εν λόγω διαπραγματεύσεις.

Κατά τον Friedman οποιαδήποτε διευθέτηση θα έχει τρία μέρη. Το  πρώτο είναι μια συμφωνία με τους πιστωτές ώστε να παραιτηθούν από την επιστροφή μέρους του χρέους. Το δεύτερο είναι η οικονομική βοήθεια από το ΔΝΤ και την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αποπληρωμή του εναπομείναντος χρέους. Το τρίτο είναι μια συμφωνία από την ελληνική κυβέρνηση να μειώσει τις δημόσιες δαπάνες και να αυξήσει τους φόρους έτσι ώστε να αποφευχθούν μελλοντικές κρίσεις δημόσιου χρέους και να αποπληρώσει μέρος τουλάχιστον του χρέους.

Συνεχίζοντας αναφέρει ότι οι  Γερμανοί δεν εμπιστεύονται τους Έλληνες ότι θα κρατήσουν  οποιαδήποτε συμφωνία, κάτι που κατά τον αναλυτή «δεν είναι παράλογο, δεδομένου ότι οι Έλληνες δεν ήταν πρόθυμοι να εφαρμόσουν  τις προηγούμενες συμφωνίες. Εξαιτίας αυτής της έλλειψης εμπιστοσύνης, η Γερμανία πρότεινε την αναστολή της ελληνικής κυριαρχίας και τη μεταφορά της σε  ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτό θα ήταν μια αρκετά κανονική και τυπική διαδικασία εάν η Ελλάδα ήταν μια εταιρεία ή ένα άτομο. Σε τέτοιες περιπτώσεις, κάποιος διορίζεται μετά την αναδιάρθρωση του χρέους ή την πτώχευση για να εξασφαλιστεί ότι μια εταιρεία ή άτομο θα συμπεριφερθεί με σύνεση στο μέλλον».

Ο Friedman προχωρά επισημαίνοντας:

«Ένα κράτος-έθνος όμως είναι κάτι το διαφορετικό. Βασίζεται σε δύο προϋποθέσεις. Η  πρώτη είναι ότι το έθνος αποτελεί μια μοναδική-ενιαία  νόμιμη κοινότητα της οποίας τα μέλη μοιράζονται μια σειρά από συμφέροντα και αξίες. Η δεύτερη είναι ότι το κράτος προκύπτει και αναπτύσσεται, κατά κάποιο τρόπο από τη λαϊκή βούληση και ότι μόνο η λαϊκή βούληση έχει το δικαίωμα να καθορίσει τις δράσεις του κράτους. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι για την Ευρώπη, η αρχή της εθνικής αυτοδιάθεσης είναι μια θεμελιώδης ηθική αξία. Δεν υπάρχει επίσης  καμία αμφιβολία ότι η Ελλάδα είναι ένα έθνος και ότι η κυβέρνησή της, σύμφωνα με την αρχή αυτή, είναι αντιπροσωπευτική και υπεύθυνη για τον ελληνικό λαό».

Οι Γερμανοί επομένως  προτείνουν ότι η Ελλάδα, μια κυρίαρχη χώρα, θα μεταφέρει το δικαίωμά της στην εθνική αυτοδιάθεση και αυτοπροσδιορισμό  σε έναν επιτηρητή - επιστάτη. Οι Γερμανοί ισχυρίζονται ότι, δεδομένης της αδυναμίας του ελληνικού κράτους, και κατ' επέκταση του ελληνικού δημόσιου, οι πιστωτές έχουν τη δύναμη και το ηθικό δικαίωμα να αναστείλουν την αρχή της εθνικής αυτοδιάθεσης. Δεδομένου ότι το επιχείρημα αυτό παρουσιάζεται στην Ευρώπη, αποτελεί – τονίζει ο Friedman -  “μια βαθιά ριζοσπαστική ιδέα”.

Στη συνέχεια αναλύει το πώς έφτασαν τα πράγματα σ’ αυτό το σημείο τονίζοντας το ρόλο της Γερμανίας στη διαμόρφωση της κρίσης Χρέους.

Σύμφωνα με τον αναλυτή δύο αιτίες συντέλεσαν στη διαμόρφωση της κρίσης χρέους.  Η πρώτη ήταν ότι η ελληνική δημοκρατία, όπως και πολλές δημοκρατίες, απαιτούσε παροχές για τους πολίτες  από το κράτος, και οι πολιτικοί που επιθυμούσαν να εκλεγούν έπρεπε να χορηγούν και να υπόσχονται αυτά τα οφέλη. Υπήρχε λοιπόν μια εγγενής πίεση στο σύστημα να δαπανήσει υπερβολικά.

Αυτά τα γνωρίζουμε καλύτερα και από πρώτο χέρι και εμείς εδώ στην Ελλάδα.

Ενδιαφέρον έχει, όμως, η άλλη παρατήρηση.

 Η δεύτερη αιτία, λοιπόν, αφορά το status της Γερμανίας ως tο δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα στον κόσμο. Περίπου το 40% του γερμανικού ΑΕΠ προέρχεται από τις εξαγωγές, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων πραγματοποιείται  στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρά τις εκκλήσεις τους για «δημοσιονομική σύνεση και συγκράτηση», οι Γερμανοί  είχαν ισχυρό ενδιαφέρον για τη διευκόλυνση της κατανάλωσης και της ζήτησης για τις εξαγωγές τους σε όλη την Ευρώπη. Χωρίς αυτές τις εξαγωγές, η Γερμανία θα είχε βυθιστεί στην ύφεση.

 Ως εκ τούτου, οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν τους θεσμούς και τις πρακτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ώστε να διατηρήσουν και να ενισχύσουν  τη ζήτηση για τα προϊόντα τους. Μέσα από την νομισματική ένωση, η Γερμανία επέτρεψε σε άλλα κράτη της ευρωζώνης να έχουν πρόσβαση σε πιστώσεις για τις οικονομίες τους, χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στις πραγματικές τους δυνατότητες. Με αυτή την έννοια, η Γερμανία ενθάρρυνε  τη ζήτηση για τις εξαγωγές της μέσω της διευκόλυνσης ανεύθυνων πρακτικών δανεισμού σε όλη την Ευρώπη. Ο βαθμός στον οποίο οι γερμανικές ενέργειες ενθαρρύνοντας τέτοιες απερίσκεπτες πρακτικές - την εποχή που η γερμανική βιομηχανική παραγωγή ξεπερνούσε κατά πολύ την εγχώρια αγορά της, οδηγώντας σε συνεχή αύξηση της κατανάλωσης σε αγορές εκτός Γερμανίας που όμως ήταν ζωτικής σημασίας για τη γερμανική οικονομική ευημερία - δεν έχει διερευνηθεί πλήρως.

Μια αληθινή λιτότητα στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα ήταν καταστροφική για την γερμανική οικονομία, αφού η μείωση στην κατανάλωση θα  ερχόταν σε βάρος των γερμανικών εξαγωγών.

 Ενώ η ζήτηση από την Ελλάδα είναι μόνο ένα μικρό μέρος αυτών των εξαγωγών, η Ελλάδα  ωστόσο, είναι μέρος του ευρύτερου συστήματος - και η ορθή λειτουργία του συστήματος αυτού αφορά σε μεγάλο βαθμό τα στρατηγικά συμφέροντα της Γερμανίας. Οι Γερμανοί ισχυρίζονται  ότι οι Έλληνες εξαπάτησαν τους πιστωτές και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μια πιο ολοκληρωμένη εξήγηση θα περιλάμβανε το γεγονός ότι οι Γερμανοί έκαναν πρόθυμα τα στραβά μάτια. Παρόλο που η Ελλάδα  - συνεχίζει ο Friedman - είναι μια ακραία περίπτωση, το γενικό συμφέρον της Γερμανίας είναι να διατηρηθεί η ευρωπαϊκή ζήτηση - και έτσι να αποφευχθεί  η  “συνετή λιτότητα” - όσο το δυνατόν περισσότερο.

 Η Γερμανία σίγουρα ήταν συνένοχη στις πρακτικές δανεισμού που οδήγησαν σ’ αυτήν την  κατάσταση στην Ελλάδα. Είναι πιθανό ότι οι Έλληνες – μάλλον οι κάτοχοι της εξουσίας λέμε εμείς -  περιμένουν όλη την «αλήθεια»  για την ελληνική οικονομία από τους πιστωτές τους, αλλά ακόμα κι έτσι, το γερμανικό αίτημα για αναστολή της ελληνικής εθνικής αυτοδιάθεσης είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό.

 Οι Γερμανοί θέλουν τώρα να διοριστεί επίτροπος  για να εξασφαλίσει ότι  η ελληνική κυβέρνηση  θα υλοποιήσει τις υποσχέσεις  της. Κατά τη διαδικασία αυτή, η κρίση του χρέους θα οριοθετούσε και θα υποβάθμιζε  βαθιά την ελληνική δημοκρατία με τη μεταφορά των θεμελιωδών στοιχείων της ελληνικής κυριαρχίας στα χέρια των Επιτρόπων των οποίων κύριο ενδιαφέρον είναι η αποπληρωμή του χρέους και όχι τα  Ελληνικά εθνικά συμφέροντα.

Αυτά επισημαίνει ο Friedman και όχι κανένας «επαναστάτης» αναλυτής.

Ο οποίος συνεχίζει:

Οι Έλληνες έχουν δύο επιλογές.

Πρώτον, μπορούν να αποδεχτούν  την ευθύνη για τα χρέη σύμφωνα με τους όρους της  διαπραγμάτευσης  και να  προχωρήσουν στους περιορισμούς του προϋπολογισμού τους και στην επιβολή νέων φόρων δίνοντας τη διακριτική ευχέρεια  να επιβάλλονται όλα αυτά είτε από κάποιον Επίτροπο ή από μια λιγότερο επίσημη δομή.

Δεύτερον, μπορούν να προχωρήσουν σε στάση πληρωμών σε όλα τα χρέη και στη χρεοκοπία.  Όπως έχουμε διδαχτεί  από τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων, η πτώχευση αποτελεί μια σεβαστή στρατηγική επιλογή, επισημαίνει ο Friedman. Ως εκ τούτου, οι Έλληνες πρέπει να εξετάσουν τις συνέπειες της απλής πτώχευσης.

Επομένως υπάρχει και άλλη επιλογή, παρά την οικονομική, πολιτική, ιδεολογική και ψυχολογική τρομοκρατία που ασκείται σε βάρος του ελληνικού λαού.

Έχει μεγάλη σημασία όμως με ποιους όρους και με ποια διαδικασία θα προχωρήσει κανείς σ’  αυτές τις επιλογές.

Ο Friedman εξετάζει ορισμένες παραμέτρους των προβλημάτων από μια ενδεχόμενη χρεοκοπία.

 Αυτή, λοιπόν, θα μπορούσε να οδηγήσει στην αποκοπή  της χώρας από τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές. Αλλά ακόμη και αν η Ελλάδα δεν χρεοκοπήσει, θα συμμετέχει στις αγορές αυτές μόνο κάτω από τις πιο περιορισμένες συνθήκες, και πρωταρχικά με όρους  που θα ωφελούν αποκλειστικά τους πιστωτές της.

Επιπλέον, όπως πολλές εταιρείες έχουν διαπιστώσει, ο δανεισμός γίνεται πιο ελκυστικός μετά από μια χρεοκοπία, δεδομένου ότι ξεκαθαρίζει το «τοπίο» του χρέους και ο τρόπος για νέες μορφές δανεισμού  μετά τη χρεοκοπία.

Δεν είναι σίγουρο  ότι κανείς δεν θα βρεθεί να  δανείσει στην Ελλάδα μετά από μια  χρεοκοπία. Στην πραγματικότητα, η Ελλάδα έχει αθετήσει τις υποχρεώσεις σχετικά με το χρέος της αρκετές φορές και κατάφερε να επανακτήσει πρόσβαση στο διεθνή δανεισμό.

Ο Friedman αναδεικνύει και μια άλλη, πολιτική διάσταση, μιας ενδεχόμενης χρεοκοπίας.

 Η χρεοκοπία θα επιτρέψει στην Ελλάδα να αποφύγει την  έκρηξη μιας εσωτερικής πολιτικής κρίσης  εξαιτίας της απώλειας της εθνικής της κυριαρχίας. Μεγάλο μέρος της πολιτικής κρίσης στο εσωτερικό της Ελλάδα πηγάζει από τη δυσαρέσκεια του ελληνικού λαού από τη λιτότητα.

Αλλά ένα άλλο σημαντικό στοιχείο, το οποίο θα έρθει στο προσκήνιο εξαιτίας  της γερμανικής πρότασης, είναι ότι οι Έλληνες δεν επιθυμούν να χάσουν την εθνική  τους κυριαρχία και ανεξαρτησία.

Στην μακρόχρονη ιστορία τους, οι Έλληνες έχουν απολέσει την κυριαρχία τους από εισβολείς, όπως οι Ρωμαίοι, οι Οθωμανοί και, πιο πρόσφατα, οι Ναζί. Η σκληρή γερμανική κατοχή εξακολουθεί να ζει στις ελληνικές αναμνήσεις. Η έννοια της εθνικής αυτοδιάθεσης  ως εκ τούτου δεν είναι μια αφηρημένη έννοια για τους Έλληνες. Επιπρόσθετα στην επιβολή της λιτότητας  από ξένες δυνάμεις θα δημιουργούσε μια εσωτερική κρίση στην οποία η Ελληνική κυβέρνηση  θα μπορούσε να θεωρηθεί ως οικονομικός και πολιτικός εχθρός για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα, μαζί με τον επίτροπο ή κάποιον άλλο μηχανισμό. Το πολιτικό αποτέλεσμα  - τονίζει ο αμερικανός σχολιαστής - θα μπορούσε να είναι εκρηκτικό.

 Δεν είναι σαφές  - συνεχίζει ο Friedman - αν οι Έλληνες θα επιλέξουν τη χρεοκοπία. Η συγκεκριμένη  συνέπεια αυτής της επιλογής – η αναγκαστική χρησιμοποίηση του εθνικού νομίσματός τους, αντί του ευρώ - στην πραγματικότητα θα οδηγούσε στην αύξηση της εθνικής κυριαρχίας. Θα υπάρξει οικονομικός «πόνος» - δοκιμασία, αν οι Έλληνες συνεχίσουν με το ευρώ, και θα υπάρξει οικονομική πόνος, αν οι Έλληνες αφήσουν το ευρώ. Οι πολιτικές επιπτώσεις από την απώλεια της εθνικής ανεξαρτησίας  σε σχέση με αυτή την οικονομική  δοκιμασία  θα μπορούσαν εύκολα να είναι συντριπτικές.

Η χρεοκοπία, ενώ είναι επώδυνη για την Ελλάδα, θα μπορούσε όμως  να είναι λιγότερο επώδυνη από την άλλη λύση, της υποταγής και της υιοθέτησης των απαιτήσεων των πιστωτών και της Γερμανίας.

 Προχωρώντας ο Friedman επισημαίνει ότι οι Γερμανοί βρίσκονται μπροστά σε δίλημμα.

 Από τη μία πλευρά, η Γερμανία είναι η τελευταία χώρα στην Ευρώπη που θα μπορούσε να αντέξει οικονομικά μια  γενικευμένη  λιτότητα στα κράτη που αντιμετωπίζουν πρόβλημα και τη συνακόλουθη μείωση της ζήτησης.

Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τη λογική και τα συμφέροντά της η Γερμανία  «δεν μπορεί να ανεχθεί απλά την ελληνικού τύπου αδιαφορία για τη δημοσιονομική σύνεση».  Η Γερμανία πρέπει να έχει μια δομημένη λύση που να διατηρεί σε κάποιο βαθμό τη ζήτηση σε χώρες όπως η Ισπανία ή η Ιταλία. Οι  Γερμανοί θέλουν να δείξουν ότι θα  υπάρχουν  αυστηρές επιπτώσεις για όσους  δεν «συμμορφώνονται»  με την «ομαλή» διαχείριση του χρέους.

Πάνω απ' όλα, οι Γερμανοί έχουν συμφέρον να διατηρηθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να μπορούν να «απολαύσουν»  μια ευρωπαϊκή ζώνη ελεύθερου εμπορίου.

 Διαπιστώνεται με αυτό τον τρόπο  μια εγγενής ένταση μεταξύ της διατήρησης του συστήματος και την επιβολή της πειθαρχίας.

Η Γερμανία αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ως παράδειγμα τους Έλληνες.

Το γερμανικό  «κοινό» έχει δεχτεί και υιοθετήσει εν πολλοίς τη ρητορική του Βερολίνου σχετικά με την ελληνική «υποκρισία» και «ενοχή»  και τη γερμανική  «αθωότητα». Η Γερμανίδα Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ  είχε ανάγκη – για ψηφοθηρικούς κι όχι μόνο λόγους -  να οριοθετήσει τη συζήτηση με αυτόν τον τρόπο, και το έχει πετύχει.

Ο βαθμός στον οποίο το γερμανικό κοινό έχει επίγνωση της πολυπλοκότητας ή των συνεπειών μιας γενικευμένης λιτότητας για τη Γερμανία είναι λιγότερο σαφής. Η Μέρκελ πρέπει να ικανοποιήσει σήμερα ένα γερμανικό κοινό που θέτει ερωτήματα για τα «πακέτα διάσωσης» και βλέπει την Ελλάδα απλά ως  ανεύθυνη.  Η  «Συνθηκολόγηση»  από την  πλευρά της Ελλάδας είναι απαραίτητη γι' αυτήν ως θέμα εσωτερικής πολιτικής.

Η γερμανική κίνηση  που έφερε στο προσκήνιο θέματα εθνικής κυριαρχίας έθεσε τον πήχη σχετικά με την  κρίση του χρέους δραματικά ψηλότερα . Ακόμα κι αν οι Γερμανοί κάνουν πίσω από το αίτημα αυτό, ο ελληνικός λαός αντιλήφθηκε ότι η ελληνική δημοκρατία βρίσκεται ουσιαστικά σε κίνδυνο. Μπορεί η Ελλάδα να δανείστηκε «ανεύθυνα», αν όμως το τίμημα  αυτής της συμπεριφοράς  είναι η απόδοση  της εθνικής  κυριαρχίας σε ένα μη εκλεγμένο επίτροπο,  αυτό δεν θα προκαλέσει μόνο τις ελληνικές αξίες και αρχές, θα φέρει επίσης την Ευρώπη μπροστά σε μια νέα κρίση.

Αυτή η κρίση θα είναι πολιτική, όπως βέβαια είναι και  η συνεχιζόμενη κρίση. Στη νέα κρίση, το  ζήτημα του δημόσιου χρέους θα  μετατρέπονταν σε απειλή για την εθνική ανεξαρτησία και κυριαρχία. Αν χρωστά κανείς πάρα πολλά χρήματα και οι πιστωτές του  νιώθουν δυσπιστία,  τότε αυτός χάνει το δικαίωμα στην εθνική αυτοδιάθεση για τα πιο σημαντικά θέματα. Δεδομένου ότι η Γερμανία ήταν ο ιστορικός εφιάλτης για το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, και είναι αυτή σήμερα που πιέζει για την επιβολή αυτού του δόγματος, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι εκρηκτικό. Θα μπορούσε επίσης να είναι το αντίθετο από αυτό που χρειάζεται η ίδια η Γερμανία.

Για να κλείσει την ανάλυσή του ο Friedman τονίζοντας:

 Η Γερμανία πρέπει να έχει μια ζώνη ελεύθερου εμπορίου στην Ευρώπη. Θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσει ισχυρή ζήτηση στην Ευρώπη. Η Γερμανία θέλει σύνεση και στις πρακτικές δανεισμού. Και η Γερμανία δεν πρέπει να δει μια επιστροφή στην αντι-γερμανική αίσθηση και αντίληψη  προηγούμενων εποχών.

Αυτές είναι διάφορες ανάγκες της, και ορισμένες απ' αυτές είναι αμοιβαία αποκλειόμενες. Κατά  κάποιον  τρόπο, το θέμα είναι η Ελλάδα. Αλλά όλο και περισσότερο, είναι οι ίδιοι οι Γερμανοί που είναι το πρόβλημα. Πόσο μακριά είναι πρόθυμοι να πάνε, και άραγε κατανοούν πλήρως τα εθνικά τους συμφέροντα;

Ολοένα και περισσότερο, η κρίση αυτή παύει να είναι μια ελληνική ή ιταλική κρίση. Πρόκειται για μια κρίση του ρόλου που θα παίξει η Γερμανία στην Ευρώπη στο μέλλον. Οι Γερμανοί διαθέτουν πολλά «χαρτιά», και αυτό είναι το πρόβλημά τους: Με τόσες πολλές επιλογές, θα πρέπει να πάρουν δύσκολες αποφάσεις – κάτι που δεν προκύπτει εύκολα για τη μεταπολεμική Γερμανία.

Αυτά  επισημαίνει ο George Friedman ο οποίος άλλωστε δεν φημίζεται για την  … προοδευτικότητά του.

Μόνο οι Έλληνες πολιτικοί «ηγέτες» δεν φαίνεται να τα έχουν ακούσει.

Οι μεγάλοι «φίλοι» και «εταίροι» μας – μας εκμεταλλεύτηκαν πολλαπλά.

Και τώρα έρχονται ως τιμητές μας.

 Αφού συνετέλεσαν στη δημιουργία και στην έκρηξη της κρίσης χρέους – παρά τις αδιαμφισβήτητες και κορυφαίες ευθύνες των κομμάτων εξουσίας στην Ελλάδα.

Με τον υπερδανεισμό.

Με τις πολυποίκιλες μπίζνες των Siemens και Forrestal και τόσων άλλων.

Με την πώληση των προϊόντων τους σύμφωνα με τους όρους που αυτοί επέβαλαν και αφού η Ελλάδα έγινε χώρα μονοκαλλιέργειας τουριστικών υπηρεσιών, χωρίς βιομηχανική παραγωγή και με εξαρθρωμένη την αγροτική της οικονομία.

Με την αξιοποίηση της κρίσης χρέους για να αποκομίσουν πρόσθετα κέρδη μέσω τοκογλυφικών επιτοκίων και απαιτώντας την εκποίηση του εθνικού πλούτου.

Με τη χρησιμοποίηση της Ελλάδας ως «παραδείγματος»  προς αποφυγήν στην Ευρώπη προκειμένου να εφαρμοστεί ο σιδερένιος νόμος της δημοσιονομικής πειθαρχίας σύμφωνα με τα πρότυπα του Βερολίνου.

Μετατρέποντάς την ταυτόχρονα σε χώρα με καθεστώς της ΝΑ Ασίας, «ειδική οικονομική ζώνη» και πειραματικό εργαστήρι για την εφαρμογή παρόμοιων αποκρουστικών πολιτικών σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο και ειδικότερα  στον ευρωπαϊκό Νότο.

Τέλος, μας εκμεταλλεύονται ακόμα και σήμερα για λόγους εσωτερικής πολιτικής κατανάλωσης, υιοθετώντας και προωθώντας λαϊκιστικές πολιτικές  που «κολακεύουν»  το μέσο γερμανικό κοινό, αντάξιες σε εθνικοσοσιαλιστικές παραδόσεις και νοοτροπίες – με την υιοθέτηση ενός λαού – παρία, εξιλαστήριου θύματος για τα οικονομικά δεινά στην Ευρώπη σήμερα.

Όλα αυτά έχουν γίνει και γίνονται ακόμη και σήμερα.

Όμως, αυτή η φτωχή και ταπεινωμένη Ελλάδα έχει ακόμα όπλα στα χέρια της.

Μπορεί υπό προϋποθέσεις να διεκδικήσει μια καλύτερη μοίρα.

Να μην υποκύψει στη λογική του μονόδρομου και της υποταγής.

Μόνο που ο ελληνικός λαός πρέπει να πάρει τις τύχες στα δικά του χέρια υπερβαίνοντας τους ασήμαντους πολιτικούς αχυρανθρώπους που αυτή τη στιγμή διαχειρίζονται την κυβερνητική εξουσία.

Δεν γνωρίζουμε αν οι Γερμανοί και η Γερμανία  βρίσκονται μπροστά σε δίλημμα.

Το σίγουρο είναι ότι οι Έλληνες πολίτες δεν μπορούν να υποκύπτουν άλλο σε εκβιαστικά διλήμματα.