Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΚΕ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΚΕ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Γενική Απεργία σήμερα - απάντηση στις μνημονιακές πολιτικές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ


Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ αντιδρώντας, όπως αναφέρουν, στον προϋπολογισμό και την ισοπέδωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

Το Δημόσιο αναμένεται να παραλύσει με τις περισσότερες υπηρεσίες να υπολειτουργούν ενώ προβλήματα θα υπάρξουν και στις μετακινήσεις των πολιτών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στην απεργία. 

Η κεντρική απεργιακή συγκέντρωση της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ θα πραγματοποιηθεί στις 11:00 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Το ΠΑΜΕ θα συγκεντρωθεί στις 10 το πρωί στην Ομόνοια ενώ ο Σύλλογος Αυτοαπασχολουμένων - Επαγγελματιών - Εμπόρων Δήμου Αθηναίων καλεί τα μέλη του να κατεβάσουν τα ρολά των καταστημάτων τους και να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ.

«Μετά το τρίτο και επαχθέστερο μνημόνιο και έπειτα από έξι (6) χρόνια ανελέητης επίθεσης στα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα και συνεχούς υποτίμησης της ζωής μας, από τις πολιτικές και την εφαρμογή των μνημονίων, τα όρια αντοχών και ανοχών της κοινωνίας και των εργαζομένων εξαντλήθηκαν», τονίζει στην ανακοίνωση της η Εκτελεστική Επιτροπή της ΓΣΕΕ
 
Με ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ αναφέρει πως "η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με την εφαρμογή των μέτρων του 3ου μνημονίου και την ψήφιση των προαπαιτούμενων προχωράει στην εφαρμογή καταιγισμού μέτρων ενάντια στην εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Με το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό που σχεδιάζει να ψηφίσει η Κυβέρνηση θα δοθεί το τελειωτικό χτύπημα στην Κοινωνική Ασφάλιση με την ενοποίηση όλων των Ταμείων, την εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος, την ολοκληρωτική ανατροπή του χαρακτήρα του ασφαλιστικού συστήματος που από δημόσιο, αναδιανεμητικό και αλληλέγγυο θα μετατραπεί σε ατομικό- κεφαλαιοποιητικό, χωρίς την εγγύηση του κράτους, με δραματικά μειωμένες παροχές και κατάργηση των επικουρικών συντάξεων».


Εντάξει, στηρίζουμε τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Απέναντι στην εφιαλτική προοπτική που δημιουργούν τα εξοντωτικά μέτρα του Τρίτου Μνημονίου.


Το οποίο ψήφισε και υλοποιεί η "πρώτη φορά αριστερή" κυβέρνηση - μαζί με τους ΑΝΕΛ αλλά και την ουσιαστική στήριξη των παλιότερων μνημονιακών κομμάτων.

Η κυβέρνηση η οποία αναζητεί "συναίνεση"  αλλά και νέα δεκανίκια σε κάποιους ... Λεβέντες!

Την ίδια στιγμή που ο κομματικός ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα το τμήμα Εργατικής Πολιτικής υποτίθεται ότι στηρίζει την απεργία και καλεί τους εργαζομένους να συμμετάσχουν σ' αυτήν.

Αλήθεια, ενάντια σε ποιον;

Ο πολιτικός παραλογισμός - και στην ουσία η ωμή εξαπάτηση - στο μεγαλείο του ....

Και ποιοι καλούν σε αυτή την απεργία;

Οι ηγεσίες των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ,  οι κατά τα άλλα πλήρως συμβιβασμένες και ενταγμένες μέσα στο πολιτικό και κοινωνικό κατεστημένο που τις απεργίες τις έχουν για απλή καταγραφή και εκτόνωση των κοινωνικών πιέσεων.



Και το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ στη γνωστή μοναχική του διαδρομή - Ομόνοια, Σύνταγμα ... μια βόλτα και καταγγελία των πάντων ...

Το ξαναλέμε στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις απεργίες και στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Αλλά έχει γίνει προφανές  - και το αποδεικνύει η πεντάχρονη εμπειρία της πάλης εναντίον των Μνημονίων και ειδικότερα η τραγική διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ - ότι απαιτείται κα΄τι ριζικά διαφορετικό.

Απαιτείται ένα άλλο σχέδιο, μια άλλη προοπτική για το κίνημα.

Μια άλλη αντίληψη για την αυτόνομη, ταξική πορεία των συνδικάτων πέρα από τις αυταπάτες, την πολιτική και κομματική κηδεμόνευση και χειραγώγηση.

Απαιτείται ανασύνταξη και ανασύνθεση των δυνάμεων - κοινωνικών και πολιτικών - που  επιθυμούν να αγωνιστούν για μια ουσιαστικά ριζοσπαστική λύση.

Απέναντι στο σημερινό τέλμα ... 


Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

Τα αποτελέσματα στο 99,5% της Επικράτειας - Πρώτο "κόμμα" η αποχή ...





Τελείωσαν, λοιπόν, και αυτές οι εκλογές ...

Οι οποίες αναπαρήγαγαν τα αποτελέσματα της 25ης Ιανουαρίου.

Προς δόξα των "αντικειμενικών" δημοσκοπήσεων οι οποίες μιλούσαν για "νέρμπι" μέχρι την τελευταία στιγμή!

Με "νικητή" των εκλογών τον ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα - αυτόν τον μεταλλαγμένο που απαλλάχτηκε από τα "βαρίδια" της Αριστερής Πλατφόρμας και άλλα σχετικά ...

Και με τη "Λαϊκή Ενότητα", που δεν μπόρεσε να δώσει καμιά συγκεκριμένη απάντηση ούτε για το πριν ούτε για την προοπτική και με μια σύνθεση ευκαιριακή και ανομοιογενή, δεν έπεισε και έμεινε εκτός Βουλής.

Όπου μπήκε "πανηγυρικά' η Ένωση Κεντρώων  του Βασίλη Λεβέντη ...

Ένας ακόμα μνημονιακός  πολιτικός σχηματισμός και όχι μόνο ...

Μιλάμε για πολύ "λεβέντικη" Βουλή!

Να μας ζήσει ...

Κατά τα άλλα ποσοστό 35,47% συγκεντρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ με καταγεγραμμένο ποσοστό ενσωμάτωσης 99,50%. Η Ν.Δ ακολουθεί με 28,09%, η Χρυσή Αυγή με 6,99%, ενώ έπονται Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) ΜΕ 6,28%, το ΚΚΕ με 5,55%, το Ποτάμι με 4,09%, οι Ανεξάρτητοι Ελληνες με 3,69% και η Ένωση Κεντρώων με 3,43. Εκτός βουλής μένει η Λαϊκή Ενότητα που συγκεντρώνει ποσοστό 2,86%.

Η ΝΔ παρά το come back που επιχείρησε με τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη δεν μπορεί να απαλλαγεί από το "βεβαρυμένο" παρελθόν της.
 Συσπείρωσε απλά το παραδοσιακό κομματικό της ακροατήριο .... 

"Ενισχυμένη" (;) βρίσκεται η "Δημοκρατική Συμπαράταξη" - ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ - η οποία μάλλον βέβαια συγκεντρώνει το άθροισμα των προηγούμενων ποσοστών των κομμάτων που την αποτελούν συν τα ποσοστά του Γιωργάκη ... 

Το "Ποτάμι" πνέει τα λοίσθια αφού σημείωσε αρκετά σημαντική πτώση έχοντας απώλειες τόσο προς τον ΣΥΡΙΖΑ όσο και προς τη ΝΔ ...

Απλά το κατεστημένο τώρα έχει ισχυρότερο και  "ικανότερο" εκφραστή για την εφαρμογή των μνημονιακών μέτρων, τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ ...

Στους "κερδισμένους" οι ΑΝΕΛ οι οποίοι έχουν καπαρώσει υπουργικές θέσεις στην κυβέρνηση του μικρού Αλέξη.

Θεωρούμε - όπως ήδη έχουμε γράψει - αποτυχία του ΚΚΕ - τη στασιμότητα που καταγράφει στα ποσοστά του.

Μέσα στην περίοδο της πιο βαθιάς κρίσης ΄που ο ΣΥΡΙΖΑ διολίσθησε σε  μνημονιακές θέσεις, δεν μπορεί να κερδίσει σχεδόν τίποτα από τη λαϊκή δυσαρέσκεια.

Ενώ ιδιαίτερο πρόβλημα παραμένει πάντα το ποσοστό της Χρυσής Αυγής η οποία συνεχίζει να είναι τρίτο κόμμα με 7% περίπου.

 «Πρωταγωνιστής» των εκλογών αναδεικνύεται η αποχή, καθώς κινείται σε ποσοστό ρεκόρ που ξεπερνά το 40% και ξεπερνά το 43%!


Ποσοστό ρεκόρ, που όποιο κόμμα το ελάμβανε θα σχημάτιζε αυτοδύναμη κυβέρνηση σημειώνει, λοιπόν, η αποχή σε αυτές τις βουλευτικές εκλογές. 


Τεράστια αποχή εμφανίζουν απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές, γεγονός που σημαίνει ότι εκτός από την απογοήτευση μεγάλης μερίδας των πολιτών απέναντι στα κόμματα, σημαντικός παράγοντας για την μη προσέλευση στην κάλπη έπαιξε και το οικονομικό κόστος της μετακίνησης των ετεροδημοτών, με την τιμή της βενζίνης και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα ύψη και τις εταιρείες που λειτουργούν τους αυτοκινητόδρομους να μην δέχονται την ελεύθερη διέλευση των ψηφοφόρων από τα διόδια.

Ενδεικτικό της μεγάλης αποχής είναι ότι τα αντίστοιχα ποσοστά στις βουλευτικές εκλογές του Ιανουαρίου ήταν 36,38%, τον Ιούνιο του 2012 37,51%, τον Μάιο του ίδιου έτους 34,88% , το 2009 29,05%, ενώ το 2007 25,85%


Μαζί με τα άκυρα και τα λευκά το ποσοστό φτάνει κοντά στο 45%!

Χαρακτηριστικό είναι ότι πχ στη Β΄Πειραιά - μια περιοχή που έχει πληγεί βαριά από την κρίση - η αποχή φτάνει στο 43% περίπου (!) και μαζί με τα λευκά - άκυρα φτάνει στο 45%.

 Αντίστοιχα στην Α΄ Πειραιά η αποχή φτάνει στο 48% (!) και μαζί με τα λευκά - άκυρα φτάνει στο 50%.

Είναι πρωτοφανή, λοιπόν, τα ποσοστά στη μεταπολιτευτική μας ιστορία.

Πέρα από τα όποια αντικειμενικά προβλήματα εκείνο που καταγράφεται με την πολύ.μεγάλη αποχή είναι η απόρριψη του πολιτικού συστήματος  και των πολιτικών που γεννούν μόνο απελπισία στους πολίτες, ειδικότερα στους νέους, με την εφαρμογή των πιο σκληρών πολιτικών λιτότητας.

Σήμερα, στη Βουλή  καταγράφονται πολιτικές δυνάμεις που κινούνται σε μνημονιακή τροχιά σε ποσοστό πάνω από 80%.

Και φυσικά εμείς δεν εντάσσουμε στις αντιμνημονιακές δυνάμεις  τη ναζιστική Χρυσή Αυγή.

Κατά συνέπεια θεωρούμε ότι ο πολιτικός κύκλος που άνοιξε με την εφαρμογή του πρώτου Μνημονίου στη χώρα μας κλείνει με ήττα των πολιτικών δυνάμεων και αντιλήψεων που κινούνταν σε αντιμνημονιακή τροχιά.

Βασική αιτία, βεβαίως, είναι και η μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ σε μνημονιακή, συστημική δύναμη με έντονα "σοσιαλδημοκρατικά" αλλά και αρχηγικά χαρακτηριστικά.

Ήρθε η ώρα, λοιπόν, για επαναθεμελίωση του κοινωνικού κινήματος σε μια  νέα προοπτική όπως και για την αναζήτηση σε νέα βάση των πολιτικών εκφραστών των διεκδικήσεων και των αναγκών του λαού και των Ελλήνων πολιτών. 


Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

70 χρόνια από την μεγαλύτερη συγκέντρωση του Ζαχαριάδη στην Αθήνα - Η Αριστερά και η Αποχή, τότε και τώρα

Η πρώτη μεγάλη συγκέντρωση του Νίκου Ζαχαριάδη στην Αθήνα μετά από την επιστροφή του από το Νταχάου. Όταν το Καλλιμάρμαρο σείονταν από 250.000 κόσμου.














Ήταν 1η Μαϊου του 1945 όταν ο Ριζοσπάστης, με έκτακτο παράρτημα έσπαγε την απεργία της Πρωτομαγιάς, και με ένα πηχυαίο τίτλο ενημέρωνε τους αναγνώστες του ότι ο Νίκος Ζαχαριάδης ήταν ζωντανός και επέστρεφε από το Νταχάου. Η είδηση βρήκε τους περισσότερους από τους υποστηρικτές του ΕΑΜ και του ΚΚΕ στο Παναθηναϊκό Στάδιο, στους εορτασμούς της Εργατικής Πρωτομαγιάς. Στις εβδομάδες που ακολούθησαν οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες για το Κομμουνιστικό Κόμμα. Ο Ζαχαριάδης ανέλαβε ξανά την ηγεσία του κόμματος, “άδειασε” τον Βελουχιώτη, στήριξε την συμφωνία της Βάρκιζας και άλλαξε την στάση του στο βορειοηπειρωτικό.





Η Ελλάδα ετοιμάζονταν για τις επόμενες εκλογές – σε μία περίοδο πολιτικής αστάθειας με κυβερνήσεις από ελάχιστες εβδομάδες έως λίγους μήνες – με την στάση που θα τηρούσε το ΚΚΕ να είναι άγνωστη. Ο εορτασμός των τεσσάρων χρόνων από την δημιουργία του ΕΑΜ στις 27  Σεπτεμβρίου στην Αθήνα ήταν μία καλή ευκαιρία για να ακουστεί η θέση του επίσημα από τα χείλη του Γενικού Γραμματέα του.
Η συγκέντρωση στο Παναθηναϊκό Στάδιο ήταν η μεγαλύτερη που γνώρισε η Αθήνα μετά το τέλος του πολέμου και ξεπέρασε κατά πολύ και αυτή του Γεωργίου Ππανδρέου στο Σύνταγμα, όπου πάλι πρωταγωνιστούσαν οι "κόκκινοι". Οι πιο συντηρητικοί υπολογίζουν τον κόσμο σε 100 χιλιάδες ενώ κάποιοι τον ανεβάζουν σε 300 με 400 χιλιάδες. Από τις ελάχιστες σκηνές που υπάρχουν το Στάδιο φαίνεται κατάμεστο σε μία εποχή που οι συγκεντρώσεις γίνονταν ημέρα και ο σκηνοθέτης – αν υπήρχε – δεν είχε δυνατότητες να παραπλανήσει.

Τον Ζαχαριάδη τον έφεραν στα χέρια στο βήμα και όταν άρχισε την ομιλία του, διαβάζοντας την από τα χειρόγραφα που κρατούσε, δεν ακούγονταν άχνα στο επιβλητικό στάδιο. Μόνο όταν ζεστάθηκε το κοινό τον διέκοπταν για επιδοκιμάσουν σημεία του λόγου του. Όπως σημείωνε ο Ριζοσπάστης που κυκλοφόρησε την επόμενη: "Όταν ο εκφωνητής είπε στο μικρόφωνο: «Θα μιλήσει ο Αρχηγός του Κ.Κ.Ε. Ζαχαριάδης», ολόκληρη η ανθρωποθάλασσα ξέσπασε σε ζητωκραυγές και θυελλώδη χειροκροτήματα. Επί αρκετά λεπτά ολόκληρο το Στάδιο σείονταν απ’ τις πρωτοφανείς εκδηλώσεις των εκατοντάδων χιλιάδων λαού. Σ’ όλη τη διάρκεια του λόγου ο σ. Ζαχαριάδη διακόπτονταν συνεχώς με συγκινητικές εκδηλώσεις επιδοκιμασίας και οι βασικές γραμμές του λόγου του μετατρέπονταν αμέσως σε συνθήματα ολόκληρης της μάζας."


Στην ομιλία - η οποία ακολουθεί αυτούσια - διαφαίνεται μία νέα στροφή του Νίκου Ζαχαριάδη με μία πιο σκληρή στάση απέναντι στην κυβέρνηση καθώς και  ότι ο κύριος εκφραστής της Αριστεράς στην Ελλάδας δεν θα ζητήσει την ψήφο του ελληνικού λαού (σ.σ. στο σημείο που αναφέρει "δεν πρόκειται ποτέ να μας κλονίσουν στην απόφασή μας να πάρουμε μέρος μόνο σε πραγματικά λεύτερες δημοκρατικές εκλογές").

"Λαέ της Αθήνας

Συναγωνιστές και συναγωνίστριες


Η 4η επέτειος του ΕΑΜ μας βρίσκει σε μια κρίσιμη για την Ελλάδα στιγμή. Δεν συμπληρώθηκε ακόμα χρόνος που ο λαός με πρωταγωνιστή το ένοπλο κομμάτι του, τον ηρωικό ΕΛΑΣ, έδιωχνε τον κατακτητή. Και όμως η χώρα στέκει μπροστά στο γκρεμό και την καταστροφή. Την αιτία την γνωρίζετε όλοι σας. Η ένοπλη εξωελληνική επέμβαση του Δεκέμβρη ανέκοψε το έργο του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ. Η αποκατάσταση της εθνικής ανεξαρτησίας και λευτεριάς δεν ολοκληρώθηκε. Η βίαιη εκείνη επέμβαση δεν άφησε το λαό μας να καταπιαστεί με το έργο της δημιουργικής ανοικοδόμησης. Με το χτίσιμο της Λαϊκής Δημοκρατίας. Ενάντια στη θέληση του λαού έφερε ξανά στην αρχή την κλίκα του δοσιλογισμού. Τους προδότες συνεργάτες του χιτλεροφασίστα κατακτητή. Τη χούφτα των μεγαλοκαρχαριών του πλούτου που γδέρνει το λαό και ξεπουλά τον τόπο.

Η κλίκα αυτή που θέλει να φορτώσει όλα τα σπασμένα στην πλάτη του λαού και που δεν έχει το λαό μαζί της, εφαρμόζει για να κρατηθεί την πιο άγρια δολοφονική τρομοκρατία σε όλη τη χώρα. Και με τη βοήθεια των αγγλικών στρατιωτικών και πολιτικών αρχών κατοχής πάει να επιβάλλει την αντιλαϊκή της θέληση. Αυτή η εξωελληνική επέμβαση και η αντιλαϊκή πολιτική των δοσίλογων εκμεταλλευτών του λαού είναι η μοναδική αιτία που η Ελλάδα από το Δεκέμβρη και ύστερα παραπαίει και βολοδέρνει σε μια βαθειά οικονομική, πολιτική και ηθική κρίση. Η κυβέρνηση Βούλγαρη και ο Αντιβασιλέας που πραγματοποιούν τις θελήσεις της πλουτοκρατικής ολιγαρχίας και υποστηρίζουν το Μαύρο Μέτωπο, το ΣΑΝ, Χ και Σία οδηγούν τη χώρα απ’ το κακό στο χειρότερο.




Ούτε η καινούρια πολιτική επέμβαση των κυβερνήσεων Αγγλίας, Αμερικής και Γαλλίας, που εγκαινιάσθηκε με το ανακοινωθέν τους και που αποτελεί κατάφωρη προσβολή ενάντια στα κυριαρχικά δικαιώματα και το αίσθημα ανεξαρτησίας του ελληνικού λαού, θα διορθώσει την καταστροφή. Γιατί η καινούργια αυτή επέμβαση πάει να ολοκληρώσει υπέρ της μοναρχοαντιδραστικής δεξιάς το έργο που εγκαινιάστηκε τον περασμένο Δεκέμβρη όταν η ξένη ένοπλη επέμβαση σύντριψε τη θέληση του λαού μας να ζήσει ανεξάρτητος, αφέντης και νοικοκύρης στον τόπο του.

Ο Αντιβασιλέας, η Κυβέρνηση, το Μαύρο Μέτωπο, ο ΣΑΝ και η πλουτοκρατική ολιγαρχία με τις λοιπές πολιτικές και τρομοκρατικές οργανώσεις της, έχοντας και την κατάφωρη μεροληπτική συμπαράσταση των ξένων, παν’ να νοθεύσουν ολοκληρωτικά την εσωτερική μας ζωή και ανάπτυξη. Δυναμώνουν και επεκτείνουν ακόμα πιο πολύ τη δολοφονική τρομοκρατία τους. Συμπληρώνουν την πλαστογραφία των εκλογικών καταλόγων. Και ετοιμάζονται με τον τρόπο αυτό να κάνουν εκλογές μέσα στο χρόνο τούτο. Θέλουν έτσι να νομιμοποιήσουν το άνομο καθεστώς που μονάχα τον τελειωτικό χαμό του λαού και το ολοκληρωτικό ξεπούλημα της Ελλάδας κατεργάζεται. Αυτές τις μέρες και ώρες ανάμεσα σε όλα τα αστικά κόμματα, μοναρχικά και «δημοκρατικά» και την κυβέρνηση γίνονται αγοροπωλησίες και παζαρέματα για να παν’ για εκλογές με τους «σημερινούς καταλόγους» αποκλείοντας το ΕΑΜ. Στα παζαρέματα αυτά παίρνουν μέρος πρόσωπα και ομάδες που θέλουν να λέγονται σοσιαλιστικές. Πρόκειται για πραγματικό σωματεμπόριο σε βάρος της Ελλάδας. Το καταγγέλλουμε στο λαό μαζί με την κατηγορηματική δήλωση: δεν πρόκειται ποτέ να μας κλονίσουν στην απόφασή μας να πάρουμε μέρος μόνο σε πραγματικά λεύτερες δημοκρατικές εκλογές.


Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση βρισκόμαστε σήμερα. Η κατάσταση αυτή δεν έχει καμιά σχέση με τη Γιάλτα και τη Βάρκιζα. Και ολοκληρώνεται απ’ το οικονομικό χάος που ξαπόλυσε η πλουτοκρατία. Γιατί είναι ανίκανη να σηκώσει τον τόπο. Ξέρει μόνο να αρπάζει και να γδέρνει. Να καταστρέφει και να ρημάζει. Και το μόνο αποτέλεσμα είναι ότι μας έφερε μπροστά στο γκρεμό. Μια ανήκουστη τραγωδία πείνας και αφανισμού μας περιμένει τους κοντινούς μήνες αν μείνουμε με σταυρωμένα χέρια. Οι εκμεταλλευτές που μας έφεραν στα χάλια αυτά βλέπουν το λαϊκό φούντωμα και γι’ αυτό και ολοκληρώνουν την τρομοκρατική τους οργάνωση και δράση. Να ν’ αποφασίσουμε πρέπει κι’ εμείς. Οι αποφάσεις που θα πάρουμε εδώ σήμερα θα είναι το ίδιο αποφασιστικές και ιστορικές για το μέλλον της Ελλάδας, σαν κι’ εκείνες που πάρθηκαν πριν 4 ακριβώς χρόνια εδώ στην Αθήνα, όταν το εγερτήριο σάλπισμα του ΕΑΜ καλούσε το Λαό στον ένοπλο αγώνα ενάντια στον χιτλεροφασίστα κατακτητή. Αν θέλουμε να ζήσουμε πρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο που άρχισε η Εθνική Αντίσταση, Η ολοκλήρωση αυτή λέγεται Λαϊκή Δημοκρατία.

Και όπως η εθνική απελευθέρωση έτσι και η Λαϊκή Δημοκρατία δεν μπορεί να είναι παρά έργο του ίδιο του Λαού. Και όπως το έργο εκείνο και έτσι και αυτό το δεύτερο δε μπορεί να κερδηθεί παρά μονάχα με σκληρούς αγώνες και θυσίες. Μονιασμένος και ενωμένος θα νικήσει και σήμερα. Η Λαϊκή Δημοκρατία χρειάζεται ομόνοια και ενότητα. Η πλουτοκρατία, το Μαύρο Μέτωπο, ο ΣΑΝ για να ζήσουν χρειάζονται λαϊκή διχόνοια και εθνική διαίρεση. Γι’ αυτό σπέρνουν και καλλιεργούν το χωρισμό και το αλληλοφάγωμα.


Εθνική ενότητα και ομόνοια είναι σήμερα υπέρτατη επιταγή της στιγμής και πανεθνική αξίωση. Σ’ αυτήν πρέπει να δουλέψουμε όλοι. Σ’ αυτή να συμπεριλάβουμε όλους τους τίμιους Έλληνες χωρίς μνησικακία για το παρελθόν ξεχνώντας και συγχωρώντας τα λάθη και τις υπερβασίες κι’ απ’ τις δυο μεριές μπροστά στο συμφέρον της Ελλάδας. Μ’ αυτή θα νικήσουμε την εσωτερική αντίδραση. Μ’ αυτή θα γίνουμε σεβαστοί στους ξένους που τελικά θα αναγκαστούν να σεβαστούν τη λαϊκή θέληση. Γιατί θα τους πείσει ότι κάθε συνέχιση του αναξιοπρεπούς παρεμβατισμού στα εσωτερικά μας θα οδηγήσει σε καταστροφή.

Είναι αυτονόητο ότι ο ελληνικός Λαός δε μπορεί να ανεχθεί απεριόριστα το δολοφονικό τραμπουκισμό της πλουτοκρατικής αντίδρασης που βρίσκει ακόμα την υποστήριξη των Άγγλων και φέρνει σε τελειωτικό αφανισμό την Πατρίδα του. Θα έρθει μια στιγμή που αν δεν παρθούν αποφασιστικά και ριζικά μέτρα να διορθωθεί η κατάσταση αυτή θ’ αναγκαστεί ο Λαός στον ένοπλο αγώνα που διεξάγει ενάντιά του η μοναρχοφασιστική δεξιά ν’ απαντήσει με τα ίδια μέτρα. Και τη βασική ευθύνη θα τη φέρνουν πάλι εκείνοι που και το Δεκέμβρη και τώρα κατάφωρα στηρίζουν στην Ελλάδα τους προδότες, τους δοσίλογους και τους εκμεταλλευτές του Λαού της. Αν πρόκειται να μένουν εδώ σε μας εφαρμόζοντας με άλλες μεθόδους το ίδιο καταστρεπτικές και αντιλαϊκές, ένα δεύτερο καθεστώς κατοχής, καλό θα ’ναι να μα αδειάσουν τη γωνιά. Δεν το λέμε αυτό από αγγλοφοβία. Ο Λαός μας δε φοβάται κανέναν, αντίθετα, θέλει μια δημοκρατική συνεννόηση με τον αγγλικό Λαό και την Κυβέρνησή του. Μια συνεννόηση τίμια. Ισότιμη, αξιοπρεπή. Τέτοια που αν υποτεθεί ότι την έκανε ένα Άγγλος για την Πατρίδα του δε θα ’χε τίποτα να ντραπεί. Αν η Αγγλία δεν θέλει μια δημοκρατική και επιμένει στην αποικιστική μεταχείρισή μας, ας μας αφήσει μόνους. Δεν την χρειαζόμαστε. Έτσι ο Λαός ο δημοκρατικός θα μπορέσει πιο εύκολα και ανενόχλητα να κανονίσει και να εξασφαλίσει τη ομαλή εσωτερική δημοκρατική εξέλιξή του και να φθάσει στο εσωτερικό καθεστώς και στην κυβέρνηση που αυτός θέλει.


Περνάμε σήμερα μια κρίσιμη καμπή που απαιτεί απ’ όλους μας ψυχραιμία και σύνεση, μα πρώτον χρειάζεται και αποφασιστικότητα. Η μοναρχοφασιστική αντίδραση θέλει να προχωρήσει σε μέτρα που θα παν για χρόνια πολλά να της εξασφαλίσουν απεριόριστη τρομοκρατική εσωτερική επικράτηση. Η Δημοκρατία βρίσκεται σε κίνδυνο. Και καλεί όλα δίχως εξαίρεση τα παιδιά της. Τα χρειάζεται όλα και κανένα δεν πρέπει να λείψει. Ούτε οι αρχηγοί της, ούτε οι στρατιώτες της. Κάθε εγωιστικό συμφέρον και ατομική φιλοδοξία θα πρέπει να υποχωρήσει και όλοι να ορθωθούμε υπερασπιστές της Δημοκρατίας εξασφαλίζοντας μια δημοκρατική κυβερνητική διέξοδο απ’ το σημερινό χάος.

Στον ειρηνικό στίβο με ειρηνικά μέσα όταν πάψουν οι δολοφονικές προκλήσεις. Με την παλλαϊκή κινητοποίηση και τη μαζική λαϊκή αυτοάμυνα ενάντια στην τρομοκρατική δράση του Μαύρου Μετώπου, ΣΑΝ, Χ και Σίας. Ενάντια στην εκλογική νοθεία με παλλαϊκή αποχή. Με τον ίδιο ηρωισμό και αυτοθυσία όπως και στα ηρωικά χρόνια της Αντίστασης, όταν δεν μπει χαλινάρι στη μοναρχοφασιστική θρασύτητα και αποχαλίνωση. Πολύ άσχημα γνωρίζουν το λαό μας αν νομίζουν ότι με τη βία θα τον λυγίσουν . Αυτόν που δε φοβήθηκε, πολέμησε και νίκησε τον χιτλεροφασίστα κατακτητή και τους προδότες συνεργάτες του στο εσωτερικό. Αυτόν που θα παλέψει και θα νικήσει τον καθένα που επιβουλεύεται τη λευτεριά και την ανεξαρτησία του. Γιατί αυτό επιβάλλει η ελληνική τιμή και αξιοπρέπεια. Και ας κοστίσει όσες θυσίες και αίμα θελήσει. Μια είναι η ενιαία απαίτησή μας.

Δε θέλουμε το Βούλγαρη. Να φύγει ο Αντιβασιλέας. Κυβέρνηση Δημοκρατική. Χαλινάρι στο Μαύρο Μέτωπο, ΣΑΝ, Χ και Σία. Λεύτερες δημοκρατικές εκλογές. Σαν ένα άνθρωπος όλοι με όλες τις δυνάμεις μας για το θρίαμβο της Δημοκρατίας."

Σίγουρα οι εποχές δεν είναι οι ίδιες ...

Άλλωστε οι ρηχοί ιστορικοί παραλληλισμοί οδηγούν σε υπεραπλουστεύσεις και σε τραγικά λάθη ... 

Η επιλογή της τότε ηγεσίας του ΚΚΕ, του Ζαχαριάδη προσωπικά, για αποχή  καταγράφεται σαν ιστορικό λάθος ...

Τότε το ΚΚΕ και το ΕΑΜ εξέφραζαν την πλειοψηφία του λαού που είχε βγει από την άγρια νύχτα της Κατοχής και έλπιζε σε μαι άλλη προοπτική ...

Το να "χαρίσεις το γήπεδο"  τελείως στους ταξικούς και πολιτικούς σου αντιπάλους δεν ήταν ενδεδειγμένη επιλογή στη συγκεκριμένη ιστορική και πολιτική συγκυρία.

Σαφώς υπήρξε λαθεμένη εκτίμηση και του παγκόσμιου συσχετισμού δυνάμεων όπως και των στρατηγικών επιλογών της Σοβιετικής ηγεσίας.

Έτσι εξηγούνται και οι αντιφάσεις των επιλογών Ζαχαριάδη - από τη μια να επιβάλει την τήρηση της συμφωνίας της Βάρκιζας και να καταδικάζει (οδηγώντας στην ουσία στο θάνατο τον Άρη) και λίγο μετά να επιλέγει την αποχή και να ωθεί το Κόμμα και το αριστερό κίνημα στον εμφύλιο - πάντα με τις πρώτες ευθύνες να υπάρχουν στη 'λευκή τρομοκρατία" των αγγλοκίνητων αστικών πολιτικών δυνάμεων και των συνεχιστών των ταγμάτων ασφαλείας.

(Υπενθυμίζουμε ότι η ηγεσία του ΚΚΕ στις μέρες μας αποκατέστησε τον Ζαχαριάδη ενώ μόνο μερικώς τον Άρη ... γιατί ήταν κάπως "άτακτος" κι απείθαρχος ...).

Δεν μπορούμε ωστόσο να συγκρίνουμε τις δύο εποχές - τότε και τώρα ...

Αν και η  χώρα βρίσκεται σήμερα μέσα στα ιδιότυπα δεσμά, την ιδιότυπη κατοχή των Μνημονίων και των δανειστών πέντε και περισσότερα χρόνια ...

Οι δυνάμεις της Αριστεράς σήμερα βρίσκονται επίσης σε μια ιδιότυπη φάση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ μεταλλάχτηκε ταχύτατα σε μνημονιακή, συστημική και στην ουσία νέα καθεστωτική δύναμη αφού φιλοδοξεί να είναι - και είναι αυτή τη στιγμή - ένας από τους βασικούς πυλώνες του νέου δικομματισμού.

Όσοι αποσχίστηκαν από αυτόν, ΛΑΕ και συναφή, χωρίς να αναλάβουν καμία ευθύνη για όσα έχουν γίνει,  εμφανίζονται σαν ο "παλιός, καλός ΣΥΡΙΖΑ" - με τις ίδιες όμως αντιφάσεις, την προγραμματική ασάφεια, την ετερόκλητη σύνθεση, την αγκύλωση σε πρόσωπα και νοοτροπίες που έρχονται πολύ βαθιά από το κομματικό κατεστημένο και τις  μικρο - καθεστωτικές νοοτροπίες των παλιών κομμάτων της Αριστεράς.

Το ΚΚΕ με την ηγεσία του επιμένει στο "λαμπρό απομονωτισμό" και την περιχαράκωση του, ενδιαφερόμενο στο όνομα της "καθαρότητας'΄ να διατηρήσει κάποια ποσοστά.
Ανίκανο, όμως, να παρέμβει και να αποτρέψει αυτό που και το ίδιο χαρακτηρίζει ως "αντιλαϊκή λαίλαπα".

Και είναι απορίας άξιο πώς μέσα σ' αυτά τα χρόνια της πιο βαθιάς κρίσης, της λιτότητας, των Μνημονίων το κόμμα που φιλοδοξεί να εκπροσωπεί την εργατική τάξη, τον εργαζόμενο λαό  "πέτυχε" να παραμένει καθηλωμένο, "τσιμενταρισμένο" στα ίδια ποσοστά, στην ίδια "μακάρια" αναμονή της μεταφυσικής δικής του Δευτέρας Παρουσίας - αφού όλα τα προβλήματα ως δια μαγείας θα λυθούν όταν θα έρθει επί της γης η "λαϊκή εξουσία" με το ΚΚΕ επικεφαλής, σε μια νέα Ουτοπία στον ελληνικό μικρόκοσμο, αδιαφορώντας για όσα συμβαίνουν και για τις διαδικασίες που εξελίσσονται σήμερα στον κόσμο.

Έτσι, σε μια "στημένη" εκλογική αναμέτρηση, με σικέ και προδιαγεγραμμένα αποτελέσματα ....

Με σικέ και προδιαγεγραμμένους ρόλους - αφού είναι γνωστό ποιοι και πώς θα  κυβερνήσουν, ποιο πρόγραμμα θα εφαρμοστεί ...

Ακόμα και το ποιες θα είναι οι "αντιμνημονιακές" δυνάμεις που πολύ καλά έχουν βυθιστεί μέσα στο πολιτικό σύστημα ...

Μέσα σε μια τέτοια εκλογική αναμέτρηση, ποια πρέπει να είναι  η στάση  δυνάμεων και ανθρώπων που αναζητούν μια διαφορετική, ριζοσπαστική προοπτική, για την ανατροπή του παρακμιακού πολιτικού συστήματος και του μνημονιακού καθεστώτος;

Θεωρούμε ότι μπορούν να επιλέξουν το ΑΚΥΡΟ, το ΛΕΥΚΟ και την ΑΠΟΧΗ  σαν έκφραση δυσαρέσκειας και απόρριψης των κατεστημένων πολιτικών δυνάμεων.

Και ας μη βιαστούν να μας κατηγορήσουν οι υποστηρικτές της political correct  συμπεριφοράς, του κομματικού καθωσπρεπισμού - οι αυτόκλητοι σωτήρες και "ακατέβατοι" ηγετίσκοι - εκ του ασφαλούς - του κινήματος.

Οι μάχες στις οποίες είμαστε και θα είμαστε παρόντες είναι αυτές που θα ξεκινήσουν και την 21η του Σεπτέμβρη - οι μάχες οι πραγματικές, μέσα στην πραγματική ζωή, 

Εκεί που ζει και ανασαίνει ο πραγματικός κόσμος, ο κόσμος της εργασίας, οι νέοι άνθρωποι, οι άνεργοι, οι εξαθλιωμένοι, οι άστεγοι, οι πρόσφυγες - όχι μέσα στα βολικά σαλόνια του κούφιου κοινοβουλευτισμού, των κρατικών επιχορηγήσεων, των ευρωπαϊκών ταξιδιών και των δημοσίων σχέσεων, μέσα στα "φιλόξενα" συστημικά κανάλια.

Για την ανασυγκρότηση του κοινωνικού κινήματος  και τη χάραξη μιας διαφορετικής προοπτικής.












Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Οριακό προβάδισμα για τον ΣΥΡΙΖΑ σε τρεις δημοσκοπήσεις




Σε απόλυτο εκλογικό «ντέρμπι» αναδεικνύεται η επικείμενη εκλογική αναμέτρηση της 20ης Σεπτεμβρίου. Σε τρεις δημοσκοπήσεις ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να έχει οριακό προβάδισμα έναντι της ΝΔ που κυμαίνεται από το 0,2% και ανέρχεται έως και 1%. 

GPO για το Mega

Αναλυτικότερα, σε δημοσκόπηση της εταιρίας GPO για το Mega ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 0,2% έναντι της ΝΔ. 

Τα ποσοστά στην πρόθεση ψήφου είναι: ΣΥΡΙΖΑ: 26%, ΝΔ: 25,8%, ΧΑ 6,5%,ΠΑΣΟΚ: 6%, ΚΚΕ: 5,7%, Ποτάμι: 4,4%, Λαϊκή Ενότητα: 3,6%, Ένωση Κεντρώων: 3,3%, ΑΝΕΛ: 3%, η αδιευκρίνιστη ψήφος ανέρχεται σε 10%. 



«Metron Analysis» για τα «Παραπολιτικά»

Μικρό προβάδισμα 0,3% του ΣΥΡΙΖΑ έναντι της ΝΔ στην πρόθεση ψήφου δίνει νέα δημοσκόπηση της «Metron Analysis» για λογαριασμό της εφημερίδας «Παραπολιτικά».



Αναλυτικά τα ποσοστά των κομμάτων:

ΣΥΡΙΖΑ: 25%, ΝΔ: 24,7%, Χρυσή Αυγή: 4,9%, ΚΚΕ: 4,7%, Ένωση Κεντρώων: 4,6%, Ποτάμι: 4,4%, ΠΑΣΟΚ: 4,1%, Λαϊκή Ενότητα: 2,6%, ΑΝΕΛ: 2,4%

Το 8,3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν θα ψηφίσει, ενώ η αδιευκρίνιστη ψήφος υπολογίζεται στο 8,5%.

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας για τον ΣΚΑΙ

Μπροστά περνά ο ΣΥΡΙΖΑ με ποσοστό 28,5% στην εκτίμηση και πρόθεση ψήφου με μόλις 1 ποσοστιαία μονάδα διαφορά από τη ΝΔ που λαμβάνει 27,5% βάσει της νέας δημοσκόπησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για τον ΣΚΑΪ.



Η ΧΑ λαμβάνει 7%, το ΚΚΕ 6%,  το ΠΑΣΟΚ 5,5%,  το Ποτάμι 5% και η Ένωση Κεντρώων στο 4,5%. Η Λαϊκή Ενότητα στο όριο του 3% μπαίνει στη Βουλή ενώ εκτός μένουν οι ΑΝΕΛ με 2%.

Μειώθηκε το ποσοστό των αναποφάσιστων από 10,5% στην προηγούμενη δημοσκόπηση του ΠΑΜΑΚ σε 8%.

Κυριακή 26 Ιουλίου 2015

Τι θα γινόταν αν το ΚΚΕ έπαιρνε την κυβέρνηση;


Μπορεί για πολλούς να ακούγεται ως ένα απίθανο σενάριο, όμως στις μέρες μας κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τίποτα. Το πολιτικό τοπίο έχει αλλάξει ριζικά και ένα κόμμα από τα αριστερά που μέχρι πριν λίγα χρόνια πάλευε για να μπει στη Βουλή και ενίοτε τα κατάφερνε, έκανε κυβέρνηση, οπότε πλέον τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί, ακόμα και το πιο ευφάνταστο.



Σήμερα το μεγαλύτερο ελληνικό κόμμα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, ένας συγκερασμός τάσεων, με την αριστερή του πτέρυγα ωστόσο να κάνει εσωκομματική αντιπολίτευση στην κυβέρνηση και να μην ψηφίζει τα νομοσχέδια.

Όπως φαίνεται μια μερίδα του κόμματος επιθυμεί την επιστροφή της Ελλάδας στη δραχμή, ωστόσο για την ώρα δεν έχει καταφέρει να επιβάλει τη θέση του για έναν εναλλακτικό δρόμο.

Άλλωστε αυτό τον εναλλακτικό δρόμο δεν τον περιγράφει με σαφήνεια, αφού έχουν ακουστεί μόνο σκέψεις για υιοθέτηση του σχεδίου Σόιμπλε ή για αρπαγή των αποθεματικών της ΕΚΤ που βρίσκονται στην ΤτΕ.

kke2

Τι θα γίνει όμως αν ένα "καθαρόαιμο" αριστερό κόμμα κάνει κυβέρνηση; Αν το ΚΚΕ γίνει ξαφνικά η πρώτη πολιτική δύναμη της χώρας;

Άλλωστε όπως αναφέρεται και στο καταστατικό του κόμματος «το ΚΚΕ καθοδηγείται από την κοσμοθεωρία του μαρξισμού - λενινισμού και τον προλεταριακό διεθνισμό. Εμπνέεται από την πρώτη ιστορική απόπειρα εργατικής εξουσίας, την Παρισινή Κομμούνα (1871), πολύ περισσότερο από την πρώτη νικηφόρα Σοσιαλιστική Επανάσταση στη Ρωσία τον Οκτώβρη του 1917. Διδάσκεται από τη θετική και αρνητική πείρα της σοσιαλιστικής οικοδόμησης στον 20ό αιώνα, πρώτα απ' όλα στην ΕΣΣΔ. Συνειδητοποιεί το δίδαγμα ότι η ταξική πάλη συνεχίζεται μέχρι την κατάργηση κάθε πηγής κοινωνικής ανισότητας, κάθε ατομικής ιδιοκτησίας μέσων παραγωγής. Το ΚΚΕ καθοδηγείται από τα διδάγματα των ταξικών αγώνων στην Ελλάδα, τους ηρωικούς αγώνες των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ την περίοδο της κατοχής και του Δεκέμβρη 1944 και ιδιαίτερα τον κορυφαίο αγώνα του ΔΣΕ 1946 - 1949».

1. Το ευρώ και το Grexit


Σε ένα σημείο μόνο που μέχρι πρόσφατα ήταν ξεκάθαρο, πλέον δεν είναι και τόσο καθαρό. Στο ίδιο σημείο που ταλαιπωρεί και τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, μπορεί να μην υπέγραψε το κοινό ανακοινωθέν των πολιτικών αρχηγών της χώρας, όμως έξω από το Προεδρικό Μέγαρο τάχθηκε κατά του Grexit και κατά του μνημονίου γιατί και τα δύο είναι σε βάρος του λαού.

Βέβαια η αντιπολίτευση δίνει μια ασφάλεια στο ΚΚΕ, καθώς μπορεί εκ του ασφαλούς να κρίνει την κυβέρνηση, ωστόσο το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει αν κληθεί να κυβερνήσει.

kke3

2. Τι θα γίνει με τη συμμετοχή της χώρας στην Ευρώπη και ΝΑΤΟ


Το ΚΚΕ θα αποδεσμεύσει, όπως λέει τη χώρα από την ΕΕ. Εκτιμά ότι «παταγωδώς χρεοκόπησαν τα ιδεολογήματα των κομμάτων του «ευρωκομμουνισμού» και της «ανανεωτικής αριστεράς» ότι η ΕΟΚ - ΕΕ διαμόρφωνε προνομιακό πεδίο ανάπτυξης της ταξικής πάλης και ότι αυτή μπορούσε να μετεξελιχθεί από ιμπεριαλιστικός οργανισμός σε μηχανισμό υπηρέτησης των λαϊκών συμφερόντων και της ειρήνης. Παταγωδώς χρεοκόπησε και η θέση, ότι η πάλη σε εθνικό επίπεδο είναι ξεπερασμένη.
Μάλιστα σε κάθε ευκαιρία σημειώνει ότι η κρίση «που έπληξε συνολικά την ΕΕ το 2009 και εξελίσσεται, έκανε πολύ πιο φανερό στα μάτια των λαών ότι η ΕΕ είναι μια ιμπεριαλιστική λυκοσυμμαχία».
Το ΚΚΕ κάνει λόγο για από κοινού δράση με άλλα κινήματα γειτονικών χωρών για ένα περιφερειακό σύστημα ασφαλείας στην ευρύτερη περιοχή του Νότου (Βαλκάνια, Μεσόγειος, Μέση Ανατολή). Ακόμη μιλάει για απεμπλοκή από το πλέγμα της πολιτικο-στρατιωτικής εξάρτησης από τις ΗΠΑ, την Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΝΑΤΟ και αποχώρηση από το ΝΑΤΟ και τη Δυτικοευρωπαϊκή Ενωση (ΔΕΕ). Ταυτόχρονα κάνει λόγο για απομάκρυνση των νατοϊκών βάσεων και ανάπτυξη κοινής δράσης με τους λαούς και χώρες για τη διάλυση του ΝΑΤΟ.

kke4

3. Ο δρόμος της ανάπτυξης


Το ΚΚΕ εκτιμά ότι χώρα μας έχει όλες τις παραγωγικές δυνατότητες για να αναπτυχθεί και να καλύψει τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Όπως λέει «για να γίνει αυτό απαιτείται να γίνουν κοινωνική λαϊκή περιουσία οι μεγάλες, στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις. Να διαμορφωθεί ο παραγωγικός συνεταιρισμός της μικρής και μεσαίας αγροτιάς, των αυτοαπασχολούμενων. Να υπάρχει πανεθνικός κεντρικός σχεδιασμός με λαϊκή εξουσία και εργατικό λαϊκό έλεγχο.
Σημειώνει ότι αυτός ο δρόμος της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας σημαίνει αποδέσμευση από την ΕΕ και τους άλλους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς.

4. Θα γίνει επανάσταση


Όπως αναφέρει το ΚΚΕ ο ελληνικός λαός «θα απαλλαγεί από τα δεσμά της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης και των ιμπεριαλιστικών ενώσεων, όταν η εργατική τάξη με τους συμμάχους της πραγματοποιήσει τη σοσιαλιστική επανάσταση και προχωρήσει στην οικοδόμηση του σοσιαλισμού - κομμουνισμού».
Ο στρατηγικός στόχος του ΚΚΕ είναι η κατάκτηση της επαναστατικής εργατικής εξουσίας  για τη σοσιαλιστική οικοδόμηση ως ανώριμη βαθμίδα της κομμουνιστικής κοινωνίας.
Η επαναστατική αλλαγή στην Ελλάδα θα είναι σοσιαλιστική.
Κατά το ΚΚΕ: «Κινητήριες δυνάμεις της σοσιαλιστικής επανάστασης θα είναι η εργατική τάξη ως η ηγετική δύναμη, οι μισοπρολετάριοι, τα καταπιεσμένα λαϊκά στρώματα των αυτοαπασχολούμενων στην πόλη, η φτωχή αγροτιά, που πλήττονται από τα μονοπώλια, γι' αυτό έχουν αντικειμενικό συμφέρον από την κατάργησή τους, την κατάργηση της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας, από την ανατροπή της εξουσίας της, έχουν συμφέρον από τις νέες σχέσεις παραγωγής».

kke5

5. Η εργασία, η παραγωγή, η παιδεία


Σύμφωνα με το πρόγραμμα του κόμματος διαμορφώνονται κρατικές παραγωγικές μονάδες για την παραγωγή και επεξεργασία αγροτικών προϊόντων ως πρώτων υλών ή προϊόντων κατανάλωσης. Όπως αναφέρει το ΚΚΕ η ελληνική πραγματικότητα δεν απαιτεί αναδιανομή της γης. Οι μη κατέχοντες γη καλλιεργητές θα εργάζονται στις σοσιαλιστικές μονάδες αγροτικής, γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής.
Μέσω της κρατικής βιομηχανίας παραγωγής φαρμάκων, υγειονομικού υλικού και βιοϊατρικής τεχνολογίας, επιδιώκεται η μέγιστη δυνατή αυτάρκεια για την παροχή δωρεάν φαρμάκων και άλλων φαρμακευτικών σκευασμάτων με βάση τις λαϊκές ανάγκες.
Παρέχεται σε όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δημόσια και δωρεάν Προσχολική Αγωγή, εξασφαλίζεται αποκλειστικά δημόσια δωρεάν γενική δωδεκάχρονη εκπαίδευση μέσα από έναν τύπο σχολείου με ενιαία δομή, πρόγραμμα, διοίκηση και λειτουργία, υλικοτεχνική υποδομή, ενιαία εκπαιδευμένο εξειδικευμένο προσωπικό. Τα συστήματα αξιολόγησης στοχεύουν στην εμπέδωση της γνώσης, στην ανάπτυξη διαλεκτικής - υλιστικής σκέψης, στην αυτοπειθαρχία και τη συλλογικότητα. Eξασφαλίζεται αποκλειστικά δημόσια δωρεάν επαγγελματική εκπαίδευση μετά από τη γενική (βασική) υποχρεωτική εκπαίδευση. Μέσα από ένα σύστημα ενιαίας ανώτατης, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, διαμορφώνεται επιστημονικό δυναμικό κατάλληλο να ασκήσει τη διδασκαλία στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, να στελεχώσει ως υψηλά ειδικευμένο δυναμικό τους τομείς της έρευνας, την κοινωνικοποιημένη παραγωγή και τις κρατικές υπηρεσίες.

kke6

6)Η Τράπεζα της Ελλάδος και το περιττό χρήμα


Αλλάζει ο ρόλος και η λειτουργία της Κεντρικής Τράπεζας. Η ρύθμιση της λειτουργίας του χρήματος ως μέσου κυκλοφορίας εμπορευμάτων περιορίζεται στην ανταλλαγή της σοσιαλιστικής παραγωγής με τη συνεταιρισμένη αγροτική παραγωγή.
Η ανάπτυξη του Κεντρικού Σχεδιασμού και η επέκταση της κοινωνικής ιδιοκτησίας σε όλους τους τομείς καθιστά σταδιακά περιττό το χρήμα, όχι μόνο στο περιεχόμενο αλλά και στη μορφή.



Προς κρίση σας και τα συμπεράσματα δικά σας ... 

Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

Υπερψηφίστηκε το δεύτερο πακέτο μέτρων - 36 διαρροές από τον ΣΥΡΙΖΑ - οι τοποθετήσεις των πολιτικών αρχηγών


Υπερψηφίστηκε με 230 «ναι», 63 «όχι» και 5 «παρών» το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε συνολικά 36 διαρροές, σε μία ψηφοφορία που ολοκληρώθηκε μετά τις 4 το πρωί της Πέμπτης. 

Συγκεκριμένα, 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν «όχι» και 5 «παρών». Τα μέτρα στήριξε ο Γιάνης Βαρουφάκης. Η κυβερνητική πλειοψηφία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και σε αυτή την ψηφοφορία ήταν πάνω από το «ψυχολογικό» όριο των 120 βουλευτών, καθώς συγκέντρωσε 126 θετικές ψήφους. 

Αρνητική ψήφο έδωσαν οι: Αγλαΐα Κυρίτση, Ζωή Κωνσταντοπούλου, Νάντια Βαλαβάνη, Δημήτρης Στρατούλης, Κώστας Ήσυχος, Δημήτρης Κοδέλας, Κωνσταντίνος Ζαχαριάς, Ελένη Σωτηρίου, Βασίλης Χατζηλάμπρου, Ιωάννης Σταθάς, Αθανάσιος Σκούμας, Θωμάς Κώτσιας, Κώστας Λαπαβίτσας, Μιχαήλ Κριτσωτάκης, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Ιωάννα Γαϊτάνη, Ευαγγελία Αμανατίδου - Πασχαλίδου, Ηλίας Ιωαννίδης, Αλεξάνδρα Τσανάκα, Ευάγγελος Διαμαντόπουλος, Στέφανος Σαμοϊλης, Ραχήλ Μακρή, Ευγενία Ουζουνίδου, Ιωάννης Ζερδελής, Κωνσταντίνος Δελημήτρος, Αθανάσιος Πετράκος, Ελένη Ψαρρέα, Ευστάθιος Λεουτσάκος, Παναγιώτης Λαφαζάνης, Ζήσης Ζάννας, Βασίλης Κυριακάκης. 

«Παρών» ψήφισαν: Ηρώ Διώτη, Κώστας Δερμιτζάκης, Δανάη Τζήκα - Κωστοπούλου, Μίνα Κασιμάτη, Βασιλική Λέβα. 

Ωστόσο, το ρήγμα συνεχίζει να υπάρχει και αναμένονται οι επόμενες κινήσεις του Αλέξη Τσίπρα εν όψει του Σεπτεμβρίου και της σύγκλησης των κομματικών οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ - ΚΠΕ, Διαρκές Συνέδριο - και την προοπτική των πρόωρων εκλογών.

Επειδή τα γεγονότα έχουν και την ιστορική τους σημασία παρουσιάζουμε και τις τοποθετήσεις του πρωθυπουργού και των πολιτικών αρχηγών ώστε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας. 


Τσίπρας: Δεν θα γίνουμε "δειλοί και ριψάσπιδες"


«Χαμένοι αγώνες είναι αυτοί που δεν δόθηκαν ποτέ» ανέφερε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και τόνισε ότι η παρουσία της Αριστεράς στην κυβέρνηση αποτελεί οχυρό μάχης για την προστασία των αδικημένων. «Αυτό το οχυρό δεν προτίθεμαι οικειοθελώς να το εγκαταλείψω», δήλωσε χαρακτηριστικά, ξεκαθαρίζοντας την πρόθεσή του να παραμείνει στην κυβέρνηση. 

Σχολιάζοντας τις επικρίσεις που δέχθηκε για την διαδικασία του κατεπείγοντος, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι δεν είναι μία ομαλή κοινοβουλευτική διαδικασία και σημείωσε ότι «οδηγηθήκαμε σε έναν δύσκολο συμβιβασμό έχοντας εξαντλήσει κάθε όριο διαπραγμάτευσης». Ο πρωθυπουργός επισήμανε πως η κυβέρνησή του ανέδειξε τα όρια της σημερινής Ευρώπης, που παραμένει πιστά προσηλωμένη στο σκληρό δόγμα της λιτότητας. 


Real.gr ΤΣΙΠΡΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΩ ΤΗ ΜΑΧΗ από realmedialive

«Σε αυτούς τους έξι μήνες κάναμε λάθη», είπε ο κ. Τσίπρας, πρόσθεσε όμως ότι δεν μετανιώνει που έδωσε αυτή τη σκληρή μάχη. 

«Είμαι περήφανος που δώσαμε την μάχη για να ακουστεί το δίκιο του ελληνικού λαού» τόνισε. «Λάθη δεν κάνουν μόνο αυτοί που δεν επιχειρούν, που δεν προσπαθούν. Οι δυνάμεις ήταν εκπληκτικά ετεροβαρείς. Αυτός όμως ο αγώνας δεν θα πάει χαμένος» τόνισε. 

«Ένας σχολιαστής σε ημερήσια εφημερίδα προσομοίωσε την προσπάθειά μου με αυτή ενός ξεροκέφαλου που παίρνει φόρα και χτυπά το κεφάλι του στον τοίχο. Μάτωσε το κεφάλι του αλλά παραδόξως άνοιξαν και ρωγμές στον τοίχο. Μετά την 12η του Ιούλη η Ευρώπη δεν είναι ίδια. Συνεχίζουν να κυριαρχούν οι συντηρητικές δυνάμεις, όμως ο διάλογος έχει αρχίσει» δήλωσε ο πρωθυπουργός. 


Real.gr ΤΣΙΠΡΑΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΧΗ ΠΟΥ ΔΩΣΑΜΕ από realmedialive Real.gr ΤΣ

Ο Αλέξης Τσίπρας σημείωσε ότι οι συντηρητικές δυνάμεις πέτυχαν μία πύρρειο νίκη. «Γνωρίζουν όμως ότι έχασαν την αίσθηση της ηγεμονίας τους στην ευρωπαϊκή και την παγκόσμια κοινή γνώμη», δήλωσε. 

«Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η ιδιοκτησία ανήκει στην ελληνική πλευρά. Αυτή είναι η μεγάλη απώλεια των εταίρων» τόνισε ο πρωθυπουργός και είπε ότι «θα εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα που δεν το πιστεύουμε», σημειώνοντας ότι αυτή είναι η διαφορά με τους προηγούμενους. 

«Πήραμε δύσκολες επιλογές ευθύνης και σήμερα όλοι μας πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης στα νέα δεδομένα» είπε ο πρωθυπουργός και σημείωσε ότι δεν αποτελούσε ούτε περήφανη ούτε πατριωτική επιλογή να αφεθεί το τραπεζικό σύστημα να καταρρεύσει.

Τόνισε ότι αυτό θα είχε αρνητική επίπτωση στις καταθέσεις των πολιτών. 

«Επιλέξαμε έναν δύσκολο συμβιβασμό για να αποφύγουμε τα πιο ακραία σχέδια σε βάρος του λαού μας αλλά και των άλλων λαών της Ευρώπης» είπε ο Αλέξης Τσίπρας και δήλωσε ότι η σκληρή διαδικασία διεκδίκησης δυστυχώς δεν τελειώνει εδώ. «Αμέσως μετά είμαστε αναγκασμένοι να διαπραγματευτούμε ξανά για να διαμορφώσουμε τους όρους της επόμενης ημέρας. Θα πρέπει λοιπόν να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα συμμαχιών στην Ευρώπη ώστε να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα». 


Real.gr ΤΣΙΠΡΑΣ ΕΙΜΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΟΥ ΘΑ... από realmedialive

Ο Αλέξης Τσίπρας είπε ότι για κάποιους από τους εταίρους δεν έχει φύγει από το μυαλό το Grexit. «Ό,τι συμφωνία και αν συνάψει κανείς, αν στο επαναφέρουν διαρκώς κάποιοι σκόπιμα το φάντασμα δεν θα φύγει ποτέ» δήλωσε. 

«Η διακυβέρνηση της χώρας δεν μπορεί να εξαντλείται στην διαπραγμάτευση» είπε επίσης ο Αλέξης Τσίπρας και τόνισε ότι οι άξονες της κυβέρνησης για την επόμενη ημέρα είναι η καταπολέμηση της διαφθοράς, της διαπλοκής και της φοροδιαφυγής, η προώθηση μεταρρυθμίσεων στο πολιτικό σύστημα και η άμεση προσέλκυση επενδύσεων.

Τέλος, ο Αλέξης Τσίπρας ξεκαθάρισε ότι το φθινόπωρο θα έρθει το νομοσχέδιο που θα αφορά την αναστολή των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, ενώ έως τότε θα ισχύσει το πλαίσιο που ίσχυε μέχρι και σήμερα. «Η ύπαρξη αυτής της κυβέρνησης αποτελεί διαρκή εγγύηση για την προστασία της πρώτης κατοικίας» τόνισε. 

Δεν υπήρξε ποτέ δυνατότητα εξόδου από το μνημόνιο - Στην δευτερολογία του, απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΝΔ Ευάγγελο Μεϊμαράκη, ανέφερε: «Με ρωτήσατε γιατί δεν πήραμε την συμφωνία με τα 2 δισ. στις 25 Γενάρη. Εσείς γιατί δεν την πήρατε να μας σώσετε» και τόνισε ότι δεν υπήρχε ποτέ δυνατότητα εξόδου της χώρας από το μνημόνιο με χρέος 180%. 


Real.gr ΤΣΙΠΡΑΣ ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ από realmedialive

Αναρωτιόμαστε αυτά έλεγε ο κ. Τσίπρας προεκλογικά ή έστω τις παραμονές του δημοψηφίσματος;



Μεϊμαράκης: «Εκπροσωπείτε το παλιό και το βαθύ κράτος»


Σκληρή κριτική στους χειρισμούς της κυβέρνησης και προσωπικά στον πρωθυπουργό καθ’ όλη την διάρκεια των διαπραγματεύσεων με αποτέλεσμα η χώρα να οδηγηθεί σε τρίτο μνημόνιο εξαπέλυσε ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης. 

«Υπολογίσατε πόσο κόστισε στην χώρα ο συμβιβασμός που κάνατε ενώ απορρίψατε την συμφωνία που θα μπορούσατε να έχετε πριν από μήνες. Η Ευρώπη αλλάζει και εμείς δεν είμαστε μέσα. Στο γερμανικό κοινοβούλιο το αδελφό κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε την συμφωνία. Δεν υπάρχει δεξιό και αριστερό μνημόνιο, υπάρχουν αναγκαίες πολιτικές που πρέπει να ακολουθήσουμε αν θέλουμε να παραμείνουμε στο ευρωπαϊκό πλαίσιο».

Κατηγόρησε τον πρωθυπουργό για πράξεις και παραλείψεις που επιδείνωσαν την κατάσταση στην οικονομία και στο τραπεζικό σύστημα και για αθέτηση υποσχέσεων προς τον ελληνικό λαό. 

«Φέρατε πιο επώδυνη πρόταση από αυτή που απορρίψατε στο δημοψήφισμα» είπε ο κ. Μεϊμαράκης και ρώτησε με σκωπτικό τρόπο: «Υποδεχθήκατε τους τροϊκανούς σήμερα που ήλθαν στα υπουργεία;». «Τα στοιχεία μίας κακής συμφωνίας μπορούμε να τα συζητήσουμε και να προσπαθήσουμε να τα βελτιώσουμε».



Real.gr Β.ΜΕΙΜΑΡΑΚΗΣ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΕΝ ΕΦΥΓΑΝ από realmedialive

Παράλληλα τόνισε ότι ο κίνδυνος χρεοκοπίας δεν έχει εξαλειφθεί για την χώρα, παρά το γεγονός «ότι ορισμένοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καλοβλέπουν το ενδεχόμενο του Grexit».  Ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε πως τα προαπαιτούμενα υπερψηφίστηκαν λόγο των βουλευτών της αντιπολίτευσης. 

«Η ΝΔ συμφωνεί με εσάς μόνο στον εθνικό σκοπό, στηρίζουμε την Ελλάδα. Δεν ψηφίζουμε τα μέτρα, δεν στηρίζουμε την κυβέρνηση, ψηφίζουμε την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας, ψηφίζουμε την παραμονή της χώρας στην Ε.Ε. και το ευρώ. Πρέπει επιτέλους να συνεννοηθούμε να μιλάμε τα κόμματα μεταξύ μας. Όπως γίνεται σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη.»



Real.gr Β.ΜΕΙΜΑΡΑΚΗΣ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΤΕ ΟΣΑ ΠΕΤΥΧΕ... από realmedialive

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγόρησε τον Αλέξη Τσίπρα ότι εκπροσωπεί τον κρατισμό και τον κάλεσε να αναγνωρίσει τα θετικά που πρόσφερε στην χώρα η κυβέρνηση Σαμαρά. 

«Σας καλώ να αναγνωρίσετε όσα θετικά πέτυχε η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και να κτίσετε πάνω σε αυτά. Πρόοδος είναι να κρατάς τα θετικά του παρελθόντος και πάνω εκεί να χτίζει το μέλλον. Το δικό σας το νέο τελικά είναι παλιό. Εκπροσωπείτε το βαθύ κράτος. Δεν νομίζω να διαφωνείτε ότι στηρίζετε τον κρατισμό. Βάζετε φόρους αντί να μειώσετε το κράτος.» 



Real.gr Β.ΜΕΙΜΑΡΑΚΗΣ ΕΙΣΤΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ Κ.ΤΣΙΠΡΑ από realmedialive

Επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσαν στις τοποθετήσεις τους - ο καθένας για τους δικούς του λόγους -  οι αρχηγοί του «Ποταμιού» του ΚΚΕ και του ΠΑΣΟΚ κατά τη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης στη Βουλή για το δεύτερο πακέτο μέτρων του 3ου μνημονίου. 

Ο Σταύρος Θεοδωράκης υποστήριξε από το βήμα της Βουλής πως αλήθεια και πραγματικότητα χρειάζεται η ελληνική κοινωνία «Όχι άλλα ψέματα και υπεκφυγές». Ο κίνδυνος του grexit και τα σχέδιο του Σόιμπλε παραμένουν στο επάνω συρτάρι, δήλωσε ο κ. Θεοδωράκης υπογραμμίζοντας πως αυτό που προέχει είναι η σταθερότητα της χώρας.

Ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε μεταξύ άλλων πως τα σημερινά μέτρα είναι «προκαταβολή για την έναρξη των πραγματικών διαπραγματεύσεων για τη συμφωνία μετά τις 20 Αυγούστου» επισημαίνοντας ότι «δεν είναι σε καμιά περίπτωση το σύνολο των μέτρων. Σε ότι αφορά το χρέος είπε ότι «συνολικά το κρατικό χρέος θα αυξηθεί, παρά τη βελτίωση κάποιων όρων αποπληρωμής του».

Από την μεριά του ο Πάνος Καμμένος ξεκαθάρισε πως «Όσα χρωστάει η χώρα δεν τα έφαγαν οι πολίτες αλλά συγκεκριμένα συμφέροντα» υποστηρίζοντας πως όλοι οι φάκελοι των εξοπλιστικών και όχι μόνο θα πάνε στην δικαιοσύνη. «Θα σας τσακίσουμε, δεν θα γλιτώσει κανείς από τους εισαγγελείς. Πάμε μαζί. Πάμε να αλλάξουμε την χώρα. Αποκλείστε τις ακραίες δυνάμεις. Όλοι αυτοί θα πρέπει να προφυλακιστούν και να δημευτούν οι περιουσίες τους».

Σκληρή κριτική προς τον πρωθυπουργό άσκησε από το βήμα της Βουλής η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά, τονίζοντας ότι αντί να ασχολείται με το πως θα βελτιώσει με σταθερά βήματα την δύσκολη πραγματικότητα, ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρει ότι δεν είναι ιδιοκτησία της ελληνικής πλευράς η συμφωνία που ψηφίζεται στην Βουλή. 

Θεοδωράκης: Οι κερκόπορτες δεν θα ανοίξουν
Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα δεν έχει τελειώσει οριστικά με την απειλή της εξόδου από το ευρώ, εξέφρασε ο πρόεδρος του Ποταμιού, Σταύρος Θεοδωράκης από το βήμα της Ολομέλειας. 

«Ακούμε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ να ψιθυρίζουν συχνά: το πρόγραμμα δεν βγαίνει. Ας πάρουμε τα λεφτά και ας φύγουμε. Εμείς λέμε, λοιπόν, ότι δεν θα φύγουμε. Οι κερκόπορτες δεν θα ανοίξουν. Η Ελλάδα θα πρέπει να μείνει και να παλέψει μέσα στην ευρωζώνη» είπε ο Σταύρος Θεοδωράκης. 

«Εμείς πρωτοστατήσαμε για την σωτηρία της χώρας μετά το διχαστικό δημοψήφισμα» τόνισε ο πρόεδρος του Ποταμιού και συνέχισε: «Τα σχέδια Σόιμπλε είναι στα πάνω συρτάρια. Περιμένουν τα λάθη μας. Δεν προέχουν τα εσωκομματικά ξεκαθαρίσματα, οι προεκλογικές ομιλίες αλλά η σταθεροποίηση της χώρας». 

«Εμείς θα λέγαμε ότι πρέπει να αφήσουμε όλοι μας τις προεκλογικές ρητορείες να δουλέψουμε και να πάψει ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ να βαφτίζουν την τεμπελιά και την ανικανότητα, διαπραγμάτευση και αγώνα» υπογράμμισε ο Σταύρος Θεοδωράκης και κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι επαναλαμβάνει το λάθος και δηλώνει ότι το πρόγραμμα δεν βγαίνει. 



Real.gr ΣΤ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ από realmedialive

«Νόμιζα ότι δεν θα το ξανακάνετε το λάθος. Είστε ο πρωθυπουργός της χώρας και λέτε στον ελληνικό λαό που θα πληρώσει το πάπλωμα ότι αυτό το πρόγραμμα δεν θα πετύχει. Είναι άλλο να λέμε ότι μπορούμε να διορθώσουμε πράγματα σε αυτό το πρόγραμμα και άλλο να λέει ο πρόεδρος της κυβέρνησης ότι δεν το πιστεύει. Είπαμε ότι υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να αλλάξουμε στο μνημόνιο σας. Αυτός είναι ο νέος πατριωτισμός να είσαι χρήσιμος. Κάνετε και εσείς το ίδιο και αφήστε τη μουρμούρα και την αυτολύπηση» ανέφερε ο πρόεδρος του Ποταμιού.

Επιπλέον επιτέθηκε και στην πρόεδρο της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου για την επιστολή που απέστειλε στον πρόεδρο της Δημοκρατίας. «Πέρα από τα αλληλοχειροκροτήματα με την κυρία Κωνσταντοπούλου θα πρέπει να δώσετε μία απάντηση στο κοινοβούλιο ως πότε θα την ανέχεστε ως πρόεδρο του κοινοβουλίου» σημείωσε ο Σταύρος Θεοδωράκης.

«Είναι μία προβλητική συμπεριφορά απέναντι σε όλους μας και σε εσάς κυρίως. Και θα πρέπει να δώσετε μία απάντηση. Η κυρία Κωνσταντοπούλου θα πρέπει να κατέβει από την έδρα και να επιστρέψει στα βουλευτικά καθήκοντα της» είπε ο πρόεδρος του Ποταμιού.

Κουτσούμπας: «Προκαταβολή» αυτά τα μέτραΟ ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και πρόεδρος της ΚΟ του κόμματος, Δ. Κουτσούμπας στην ομιλία στην Βουλή, χαρακτήρισε τα σημερινά μέτρα μόνο ως «προκαταβολή», για την έναρξη των πραγματικών διαπραγματεύσεων για τη συμφωνία μετά τις 20 Αυγούστου» τονίζοντας ότι «δεν είναι σε καμιά περίπτωση το σύνολο των μέτρων.

Σε ότι αφορά το χρέος είπε ότι «συνολικά το κρατικό χρέος θα αυξηθεί, παρά τη βελτίωση κάποιων όρων αποπληρωμής του».

Εγκάλεσε την κυβέρνηση ότι ψεύδεται στις διαβεβαιώσεις της προς την λαϊκή οικογένεια πως δεν θα κουρευτούν οι καταθέσεις, διότι το νομοσχέδιο επιβάλλει την υποχρεωτική συμμετοχή των ιδιωτών στη διάσωση μιας τράπεζας, πριν την παροχή κρατικής ή κοινοτικής βοήθειας, το οποίο σημαίνει πως «όχι μόνο οι μέτοχοι των τραπεζών αλλά και οι καταθέτες υποχρεώνονται να καλύψουν ως 8% των συνολικών υποχρεώσεων, πριν προβεί σε κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών το κράτος».



Real.gr ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ από realmedialive

Ανέφερε ότι δεν είναι σίγουρα διασφαλισμένοι οι μικροκαταθέτες κάτω των 100 χιλιάδων ευρώ και απευθυνόμενος στην κυβέρνηση είπε «μπορείτε να το βεβαιώσετε σήμερα με πραγματικά στοιχεία; Σας ρωτάμε για δεύτερη φορά».

Σημείωσε ότι η κυβέρνηση δεν απαντά ούτε «σε ποια χέρια θα βρεθούν τα κόκκινα δάνεια των λαϊκών στρωμάτων μετά την προβλεπόμενη εξυγίανση των εγχώριων τραπεζών».Ο κ. Κουτσούμπας είπε ότι παρά τα λεγόμενα της κυβέρνησης για την πάταξη της διαφθοράς, δεν προβλέπει κανένα συγκεκριμένο μέτρο για αυτούς που πρωταγωνίστησαν στην προκλητική φυγή κεφαλαίων στο εξωτερικό.

Αναφορικά με τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, επισήμανε ότι οι αλλαγές που προωθούνται «σχετίζονται και με τις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας, ευνοούν ποικιλοτρόπως τις τράπεζες και το κεφάλαιο» και «δεν αφορούν στενά τη δικαιοσύνη, αλλά έχουν άμεσες και δυσμενείς επιπτώσεις στη ζωή της εργατικής και λαϊκής οικογένειας».

Έκανε λόγο για το «βολικό παραμύθι του αριστερού νέου, που αφού διαπραγματεύτηκε σκληρά, έπεσε θύμα του γερμανικού εκβιασμού, και τώρα θα αναγκαστεί να εφαρμόσει μια σκληρή αντιλαϊκή πολιτική, με την οποία δεν συμφωνεί», το οποίο «εξυπηρετεί πολύ καλά και την άρχουσα τάξη και τους «ξένους εταίρους» και τις πολιτικές φιλοδοξίες του κ. Τσίπρα».

Ερώτησε τον πρωθυπουργό «Τι κάνατε αλήθεια για να αντιμετωπίσετε τους «εκβιαστές» όπως τους λέτε, όλους αυτούς τους 6 μήνες», ποια ήταν η προετοιμασία του μπροστά στην συνεχή φυγή καταθέσεων και ενώ του ήταν γνωστή η δυνατότητα της ΕΚΤ να κουρέψει τις εγγυήσεις των εγχώριων τραπεζών, να μειώσει την άντληση ρευστότητας από τον ΕΛΑ, να ζητήσει πίσω τα δάνειά της;

«Σημαντικό στοιχείο αυτών των διεργασιών είναι και η διαίρεση του ΣΥΡΙΖΑ ανάμεσα στους σημαιοφόρους του ευρώ και τους σημαιοφόρους της δραχμής», είπε ο κ. Κουτσούμπας, προσθέτοντας ότι «παρά τις προνομιακές σχέσεις τους με διαφορετικά τμήματα του κεφαλαίου και οι δυο πλευρές υποκλίνονται στην εξουσία των μονοπωλίων».Επέκρινε την «σοσιαλδημοκρατική ηγεσία Τσίπρα και την ομάδα του», ότι παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξαπάτηση του λαού με το εμπόριο κάλπικης ελπίδας και «γι αυτό στηρίζονται σήμερα από την αστική τάξη».

Απευθυνόμενος σε όσες δυνάμεις εντός και εκτός ΣΥΡΙΖΑ βλέπουν ως εναλλακτική αυτή τη στιγμή ένα εθνικό νόμισμα, υπογράμμισε ότι «όσο τα κλειδιά της οικονομίας βρίσκονται στα χέρια των (μονοπωλιακών) ομίλων, οι θυσίες των λαϊκών αναγκών στο βωμό του κέρδους τους δεν πρόκειται να σταματήσουν, όποιο κι αν είναι το νόμισμα».Απαντώντας σε άλλες απόψεις επισήμανε ότι «οι κρατικές τράπεζες στον καπιταλισμό, δεν αποτελούν λαϊκή περιουσία».

Ο κ. Κουτσούμπας κατέληξε λέγοντας πως για τον λαό υπάρχει εναλλακτική λύση που προτείνει το ΚΚΕ και συνίσταται στην «κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας και εργατικό λαϊκό έλεγχο παντού, με αποδέσμευση από την ΕΕ, το ΝΑΤΟ, μονομερή διαγραφή του χρέους και το λαό πραγματικό νοικοκύρη στον τόπο του».

Καμμένος: «Θα σας τσακίσουμε. Δεν θα γλιτώσει κανείς από τους εισαγγελείς»«Όσα χρωστάει η χώρα δεν τα έφαγαν οι πολίτες αλλά συγκεκριμένα συμφέροντα» τόνισε ο Πάνος Καμμένος υποστηρίζοντας πως όλοι οι φάκελοι των εξοπλιστικών και όχι μόνο θα πάνε στην δικαιοσύνη.

«Θα σας τσακίσουμε δεν θα γλιτώσει κανείς από τους εισαγγελείς. Πάμε μαζί. Πάμε να αλλάξουμε την χώρα. Αποκλείστε τις ακραίες δυνάμεις. Όλοι αυτοί θα πρέπει να προφυλακιστούν και να δημευτούν οι περιουσίες τους»

Παράλληλα ο πρόεδρος των ΑΝΕΛΛ εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στο ΠΑΣΟΚ για το διάστημα που είχε την διακυβέρνηση της χώρας και ζήτησε την άμεση κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών. 

Ο Πάνος Καμμένος τόνισε πως δεν πρόκειται να γίνουν πλειστηριασμοί στην πρώτη κατοικία. «Είδα μια εμμονή αντί να κοιτάμε όλοι μαζί να ελαφρύνουμε τους φόρους από τους πολίτες, αντί να συγχαίρουμε την κυβέρνηση για σκληρή διαπραγμάτευση και να πάμε όλοι μαζί. Περίμενα ότι με την απουσία Βενιζέλου – Σαμαρά από την αίθουσα θα γίνονταν μια διαφορετική συζήτηση αλλά εδώ στεναχωριούνται ορισμένοι που δεν είναι πιο σκληρά τα μέτρα. Δεν υπάρχουν όλα αυτά περί πλειστηριασμών της Α΄ κατοικίας»



Real.gr ΚΑΜΜΕΝΟΣ από realmedialive

Γεννηματά: Όπως στρώσατε θα κοιμηθείτε κ. Τσίπρα

Σκληρή κριτική προς τον πρωθυπουργό άσκησε από το βήμα της Βουλής η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά, τονίζοντας ότι αντί να ασχολείται με το πως θα βελτιώσει με σταθερά βήματα την δύσκολη πραγματικότητα, ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρει ότι δεν είναι ιδιοκτησία της ελληνικής πλευράς η συμφωνία που ψηφίζεται στην Βουλή. 

«Δεν παίρνετε σαφή θέση απέναντι στο ευρώ ή στην δραχμή» είπε η κ. Γεννηματά και κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι μεταφέρει την λογική μνημόνιο ή αντιμνημόνιο στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. «Μόνο που τώρα είστε εσείς ο αντιμνημονιακός» είπε χαρακτηριστικά. 



Real.gr Φ.ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ από realmedialive

«Τώρα έχει έρθει η ώρα της κρίσης και της σύγκρισης. Εμείς είμαστε εδώ με τη δύναμη της αλήθειας» τόνισε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και χαρακτήρισε τον ανασχηματισμό στον οποίο προχώρησε η κυβέρνηση «τρύπα στο νερό». 

«Η εκλογολογία καλά κρατεί» τόνισε η Φώφη Γεννηματά και τόνισε ότι «το κομματικό συμφέρον είναι πάνω από το εθνικό». «Θα πρέπει να συμφωνηθεί οδικός χάρτης με τα βήματα για έξοδο από την κρίση» είπε και σημείωσε πως «επιβάλλεται το ταχύτερο να αρχίσει νέος διάλογος με νέο συμβούλιο πολιτικών αρχηγών. Εμείς είμαστε έτοιμοι και θα πάμε με τις προτάσεις μας». 

Η κ. Γεννηματά τόνισε ότι το κόμμα της είναι αντίθετο με τις εκλογές αυτή την δύσκολη στιγμή. «Η κυβέρνηση οφείλει να κυβερνήσει και σε αυτή την προσπάθεια θα είμαστε παρόντες» είπε. 

Εξάλλου, η κ. Γεννηματά τόνισε ότι θα πρέπει να επανεξεταστούν τα σημεία που επιφέρουν δυσμενείς επιπτώσεις, ενώ πρότεινε να καταργηθεί το μπόνους των 50 εδρών. Ακόμη, σημείωσε ότι θα πρέπει ο κ. Τσίπρας να φέρει στην Βουλή το πόρισμα της επιτροπής που επεξεργαζόταν το plan B.

Αυτά τα παρουσιάσαμε - παρόλο που είναι "κουραστικά" - γιατί θα πρέπει να τα εξετάσουμε στην ιστορική τους προοπτική και στο φως των γεγονότων που θα ακολουθήσουν.