Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Εκλογές. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Εκλογές. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

Ορκίστηκε πρωθυπουργός ο Τσίπρας - έρχεται και ο "λογαριασμός" της νέας κυβέρνησης: Σε 95 ημέρες πρέπει να εφαρμόσει το 56% του Μνημονίου


Είμαστε ακόμη την επαύριο των εκλογών στην περίοδο των χαμόγελων ικανοποίησης από τους "νικητές" των εκλογών.

Θα έχουμε και τις παράτες με τις ορκωμοσίες - πρωθυπουργού, των μελών της νέας κυβέρνησης.

Αξέχαστα μας έχουν μείνει τα γέλια, τα φιλιά των νέων υπουργών των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μετά τις εκλογές της 25ης του Γενάρη.

Λίγους μήνες μετά πολλοί από αυτούς έχουν αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ και απέτυχαν να εκλεγούν στη νέα Βουλή ύστερα από τη συγκρότηση της ΛΑΕΝ.

Τους μήνες αυτούς η χώρα πέρασε ένα απίστευτο οδοιπορικό αντιφάσεων, παλινωδιών και συμβιβασμών.

Από τη "δημιουργική ασάφεια", τη συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου, το γαϊτανάκι των διαπραγματεύσεων για να φτάσουμε στο αλήστου μνήμης δημοψήφισμα, τα capital controls και τελικά στην άνευ όρων υπερψήφιση του Τρίτου Μνημονίου και την προκήρυξη των εκλογών.

O «λογαριασμός» της νέας κυβέρνησης: Σε 95 ημέρες πρέπει να εφαρμόσει το 56% του Μνημονίου

Όλα αυτά είχαν ανυπολόγιστο κόστος  για την εθνική οικονομία και το λαό μας.

Τώρα, λοιπόν, τα ψέματα και οι θριαμβολογίες τελειώνουν.

Βέβαια, όπως επισημαίνει σήμερα και το Politico "Οι Έλληνες συγχώρεσαν τον Τσίπρα και το μνημόνιό του".

Έτσι, σύμφωνα με το περιοδικό, οι Ευρωπαίοι ηγέτες "μπορούν να ανασάνουν με ανακούφιση" μετά την εμπιστοσύνη που έδωσαν οι ψηφοφόροι στον Αλέξη Τσίπρα κάνοντάς τον ισχυρότερο.

Η "πειστική νίκη" ελευθερώνει τον Τσίπρα δίνοντάς του τη δυνατότητα να κάνει μεταρρυθμίσεις, κυρίως στην αγορά εργασίας και το συνταξιοδοτικό.

Έτσι, από σήμερα κιόλας ανοίγει ο "λογαριασμός" που φυσικά θα καλεστεί να τον πληρώσει ο λαός και τα πιο αδύναμα στρώματα της κοινωνίας.

Αφού ο Τσίπρας και η κυβέρνησή του ούτε καν διαχειριστές του Τρίτου Μνημονίου δεν θα είναι.

Μάλλον εντολοδόχος των δανειστών και του τοποτηρητή, κ. Φερβέι και της τρόικα, θα είναι το νέο κυβερνητικό σχήμα.

Έτσι, λοιπόν, οι αριθμοί της εκλογικής μάχης αποτυπώνουν τη μία αλήθεια, αλλά δεν είναι η μόνη. Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι αριθμοί που καταδεικνύουν πόσο επιτακτικά τίθεται  άμεσα η εφαρμογή της συμφωνίας. 

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», η νέα κυβέρνηση έχει προθεσμία 95 ημερών, έως το τέλος του έτους, για να υλοποιήσει το 56,4% των μέτρων του μνημονίου ή 127 δράσεις, εκ των οποίων οι 15 εντός του Οκτωβρίου. 

Τα περισσότερα από αυτά είναι και τα πιο δύσκολα πολιτικά, όπως η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού, η φορολογία των αγροτών, η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και το νέο ταμείο αποκρατικοποιήσεων.

Η τρόικα θα ξεκινήσει τη νέα αξιολόγηση στα μέσα Οκτωβρίου και μόνο εάν ολοκληρωθεί επιτυχώς θα εκταμιευτεί το υπόλοιπο της πρώτης δόσης που έχει μείνει, επί του παρόντος, «κλειδωμένο» και στη συνέχεια θα αρχίσει η διαπραγμάτευση για την ελάφρυνση του χρέους. 

Μόνο που όλα αυτά θα προκαλέσουν κοινωνική δυσαρέσκεια και εδώ βρίσκεται το χρέος όλων των δυνάμεων που ενδιαφέρονται για μια διαφορετική προοπτική να συντονίσουν τις δυνάμεις τους και να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις και πρόγραμμα για μια εναλλακτική λύση ριζικά διαφορετική από τις πολιτικές που εφαρμόζονται. 

Guardian: Θλίψη και αποτροπιασμός -Η Χρυσή Αυγή ήρθε για να μείνει


Η Χρυσή Αυγή, ένα από τα πιο βίαια ακροδεξιά κόμματα στην Ευρώπη, αναδείχθηκε ως ένας από τους μεγάλους νικητές των εκλογών της 20ής Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα.

Guardian: Θλίψη και αποτροπιασμός -Η Χρυσή Αυγή ήρθε για να μείνει

Η Χρυσή Αυγή, ένα από τα πιο βίαια ακροδεξιά κόμματα στην Ευρώπη, αναδείχθηκε ως ένας από τους μεγάλους νικητές των εκλογών της 20ής Σεπτεμβρίου. Εδραίωσε την παρουσία της στη Βουλή και τη δύναμή της στους δρόμους. 

Σε αυτό το αυταπόδεικτο συμπέρασμα καταλήγει ο βρετανικός Guardian που στρέφει την προσοχή του στο φαινόμενο της Χρυσής Αυγής και στο πώς αυτή η οργάνωση που πριν από λίγα χρόνια κινούνταν στο περιθώριο, πλέον αναδεικνύεται σε τρίτη πολιτική δύναμη. 

Το 7% που έλαβε στις χθεσινές εκλογές είναι ένα αποτέλεσμα που συναντάει κανείς με αποτροπιασμό και θλίψη. Παρά το γεγονός ότι τα υψηλόβαθμα στελέχη της βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο της Δικαιοσύνης και ο αρχηγός της παραδέχθηκε ότι υπάρχει πολιτική ευθύνη για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, περίπου 500.000 Έλληνες επέλεξαν να δώσουν τη ψήφο τους στους νεοφασίστες. 

Με 18 βουλευτές στο κοινοβούλιο, η οργάνωση πέτυχε ιδιαίτερα καλές επιδόσεις στην Αττική, αλλά και στη Λέσβο και την Κω όπου τα ποσοστά της διπλασιάστηκαν. Δεν είναι τυχαίο ότι τα συγκεκριμένα νησιά είναι αυτά που δέχθηκαν και συνεχίζουν να δέχονται καθημερινά το κύμα των μεταναστών. 

Ο Guardian σημειώνει πως η ΧΑ δεν είναι απλώς ένα σύμπτωμα της κρίσης, αλλά ήρθε για να μείνει. Είναι προφανές πως η αντιμεταναστευτική στάση της οδήγησε πολύ κόσμο να την υπερψηφίσει. Το κόμμα που αυτοαναγορεύεται ως η μόνη «εθνικιστική επιλογή» έπαιξε σε μεγάλο βαθμό με τους φόβους των Ελλήνων ότι σύντομα θα γίνουν μειονότητα μέσα στη χώρα τους. Επιπλέον, ο έντονα αντιμνημονιακός λόγος της μέτρησε στο τελικό αποτέλεσμα. 

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πως υπάρχει ένα ποσοστό 16,6% των ψηφοφόρων της που είναι θύματα των επιπέδων ρεκόρ στην ανεργία – και αυτή είναι μια τραγική παρενέργεια των μαζικών περικοπών σε δημόσιες δαπάνες, σε αθρόες απολύσεις και του τιμήματος που πληρώνει η Ελλάδα με το να ακολουθήσει τα Μνημόνια. 

Ο Αριστείδης Χατζής, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, παραδέχεται πως σε απόλυτους αριθμούς, η ΧΑ είναι το μοναδικό κόμμα που κράτησε τις δυνάμεις του. «Δεν επηρεάστηκε καθόλου από την μεγάλη αποχή. Η απόδοσή της είναι ένας κίνδυνος, αλλά ντροπή για τη δημοκρατία μας». 

Οι αναλυτές έκαναν λάθος όταν σημείωναν πως η δήλωση Μιχαλολιάκου περί «πολιτικής ευθύνης» για τη δολοφονία του Φύσσα, θα πλήξει τη δημοτικότητά του. Οι υπερεθνικιστές, σημειώνει το άρθρο, χρησιμοποιώντας την κρίση στην οικονομία και το μεταναστευτικό και την απόγνωση των Ελλήνων, κερδίζουν έδαφος. Κάτι που αποδεικνύει πως έχουν δίκιο όσοι λένε πως το φαινόμενο «Χρυσή Αυγή» λαμβάνει πλέον ιδιαίτερα ανησυχητικές διαστάσεις. Όλοι συμφωνούν πλέον ότι το συγκεκριμένο κόμμα έχει απλώσει τα πλοκάμια του βαθιά στην ελληνική κοινωνία. 

Ο Δημήτρης Καιρίδης, καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, συμπληρώνει: «Η Χρυσή Αυγή δεν είναι σύμπτωμα της κρίσης, αλλά ένα κόμμα που ήρθε για να μείνει. Τούτο δείχνει ότι η ελληνική ασθένεια δεν είναι επιφανειακή, αλλά πολύ βαθύτερη από ό,τι πιστεύουν πολλοί». 


Άλλο ένα βαρύ σύμπτωμα της σύγχρονης μας παθογένειας που πρέπει να πολεμήσουμε πολύ συγκεκριμένα και συστηματικά για να το εξαλείψουμε ... 

Τα αποτελέσματα στο 99,5% της Επικράτειας - Πρώτο "κόμμα" η αποχή ...





Τελείωσαν, λοιπόν, και αυτές οι εκλογές ...

Οι οποίες αναπαρήγαγαν τα αποτελέσματα της 25ης Ιανουαρίου.

Προς δόξα των "αντικειμενικών" δημοσκοπήσεων οι οποίες μιλούσαν για "νέρμπι" μέχρι την τελευταία στιγμή!

Με "νικητή" των εκλογών τον ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα - αυτόν τον μεταλλαγμένο που απαλλάχτηκε από τα "βαρίδια" της Αριστερής Πλατφόρμας και άλλα σχετικά ...

Και με τη "Λαϊκή Ενότητα", που δεν μπόρεσε να δώσει καμιά συγκεκριμένη απάντηση ούτε για το πριν ούτε για την προοπτική και με μια σύνθεση ευκαιριακή και ανομοιογενή, δεν έπεισε και έμεινε εκτός Βουλής.

Όπου μπήκε "πανηγυρικά' η Ένωση Κεντρώων  του Βασίλη Λεβέντη ...

Ένας ακόμα μνημονιακός  πολιτικός σχηματισμός και όχι μόνο ...

Μιλάμε για πολύ "λεβέντικη" Βουλή!

Να μας ζήσει ...

Κατά τα άλλα ποσοστό 35,47% συγκεντρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ με καταγεγραμμένο ποσοστό ενσωμάτωσης 99,50%. Η Ν.Δ ακολουθεί με 28,09%, η Χρυσή Αυγή με 6,99%, ενώ έπονται Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) ΜΕ 6,28%, το ΚΚΕ με 5,55%, το Ποτάμι με 4,09%, οι Ανεξάρτητοι Ελληνες με 3,69% και η Ένωση Κεντρώων με 3,43. Εκτός βουλής μένει η Λαϊκή Ενότητα που συγκεντρώνει ποσοστό 2,86%.

Η ΝΔ παρά το come back που επιχείρησε με τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη δεν μπορεί να απαλλαγεί από το "βεβαρυμένο" παρελθόν της.
 Συσπείρωσε απλά το παραδοσιακό κομματικό της ακροατήριο .... 

"Ενισχυμένη" (;) βρίσκεται η "Δημοκρατική Συμπαράταξη" - ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ - η οποία μάλλον βέβαια συγκεντρώνει το άθροισμα των προηγούμενων ποσοστών των κομμάτων που την αποτελούν συν τα ποσοστά του Γιωργάκη ... 

Το "Ποτάμι" πνέει τα λοίσθια αφού σημείωσε αρκετά σημαντική πτώση έχοντας απώλειες τόσο προς τον ΣΥΡΙΖΑ όσο και προς τη ΝΔ ...

Απλά το κατεστημένο τώρα έχει ισχυρότερο και  "ικανότερο" εκφραστή για την εφαρμογή των μνημονιακών μέτρων, τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ ...

Στους "κερδισμένους" οι ΑΝΕΛ οι οποίοι έχουν καπαρώσει υπουργικές θέσεις στην κυβέρνηση του μικρού Αλέξη.

Θεωρούμε - όπως ήδη έχουμε γράψει - αποτυχία του ΚΚΕ - τη στασιμότητα που καταγράφει στα ποσοστά του.

Μέσα στην περίοδο της πιο βαθιάς κρίσης ΄που ο ΣΥΡΙΖΑ διολίσθησε σε  μνημονιακές θέσεις, δεν μπορεί να κερδίσει σχεδόν τίποτα από τη λαϊκή δυσαρέσκεια.

Ενώ ιδιαίτερο πρόβλημα παραμένει πάντα το ποσοστό της Χρυσής Αυγής η οποία συνεχίζει να είναι τρίτο κόμμα με 7% περίπου.

 «Πρωταγωνιστής» των εκλογών αναδεικνύεται η αποχή, καθώς κινείται σε ποσοστό ρεκόρ που ξεπερνά το 40% και ξεπερνά το 43%!


Ποσοστό ρεκόρ, που όποιο κόμμα το ελάμβανε θα σχημάτιζε αυτοδύναμη κυβέρνηση σημειώνει, λοιπόν, η αποχή σε αυτές τις βουλευτικές εκλογές. 


Τεράστια αποχή εμφανίζουν απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές, γεγονός που σημαίνει ότι εκτός από την απογοήτευση μεγάλης μερίδας των πολιτών απέναντι στα κόμματα, σημαντικός παράγοντας για την μη προσέλευση στην κάλπη έπαιξε και το οικονομικό κόστος της μετακίνησης των ετεροδημοτών, με την τιμή της βενζίνης και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα ύψη και τις εταιρείες που λειτουργούν τους αυτοκινητόδρομους να μην δέχονται την ελεύθερη διέλευση των ψηφοφόρων από τα διόδια.

Ενδεικτικό της μεγάλης αποχής είναι ότι τα αντίστοιχα ποσοστά στις βουλευτικές εκλογές του Ιανουαρίου ήταν 36,38%, τον Ιούνιο του 2012 37,51%, τον Μάιο του ίδιου έτους 34,88% , το 2009 29,05%, ενώ το 2007 25,85%


Μαζί με τα άκυρα και τα λευκά το ποσοστό φτάνει κοντά στο 45%!

Χαρακτηριστικό είναι ότι πχ στη Β΄Πειραιά - μια περιοχή που έχει πληγεί βαριά από την κρίση - η αποχή φτάνει στο 43% περίπου (!) και μαζί με τα λευκά - άκυρα φτάνει στο 45%.

 Αντίστοιχα στην Α΄ Πειραιά η αποχή φτάνει στο 48% (!) και μαζί με τα λευκά - άκυρα φτάνει στο 50%.

Είναι πρωτοφανή, λοιπόν, τα ποσοστά στη μεταπολιτευτική μας ιστορία.

Πέρα από τα όποια αντικειμενικά προβλήματα εκείνο που καταγράφεται με την πολύ.μεγάλη αποχή είναι η απόρριψη του πολιτικού συστήματος  και των πολιτικών που γεννούν μόνο απελπισία στους πολίτες, ειδικότερα στους νέους, με την εφαρμογή των πιο σκληρών πολιτικών λιτότητας.

Σήμερα, στη Βουλή  καταγράφονται πολιτικές δυνάμεις που κινούνται σε μνημονιακή τροχιά σε ποσοστό πάνω από 80%.

Και φυσικά εμείς δεν εντάσσουμε στις αντιμνημονιακές δυνάμεις  τη ναζιστική Χρυσή Αυγή.

Κατά συνέπεια θεωρούμε ότι ο πολιτικός κύκλος που άνοιξε με την εφαρμογή του πρώτου Μνημονίου στη χώρα μας κλείνει με ήττα των πολιτικών δυνάμεων και αντιλήψεων που κινούνταν σε αντιμνημονιακή τροχιά.

Βασική αιτία, βεβαίως, είναι και η μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ σε μνημονιακή, συστημική δύναμη με έντονα "σοσιαλδημοκρατικά" αλλά και αρχηγικά χαρακτηριστικά.

Ήρθε η ώρα, λοιπόν, για επαναθεμελίωση του κοινωνικού κινήματος σε μια  νέα προοπτική όπως και για την αναζήτηση σε νέα βάση των πολιτικών εκφραστών των διεκδικήσεων και των αναγκών του λαού και των Ελλήνων πολιτών. 


Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

Ποιος (δεν) φοβάται τις ελληνικές εκλογές;

Το περασμένο Ιανουάριο ρίγη ανησυχίας για ενδεχόμενη νίκη ΣΥΡΙΖΑ είχαν καταλάβει τις αγορές. Αυτήν τη φορά το κλίμα είναι διαμετρικά αντίθετο. Η όποια νέα κυβέρνηση έχει μια και μόνη επιλογή.


Eπιδεικτικά ψύχραιμοι εμφανίζονται αναλυτές και οικονομολόγοι για τις συνέπειες στην οικονομία της αυριανής εκλογικής αναμέτρησης στην Ελλάδα. Σε αντίθεση με το κλίμα στις προηγούμενες βουλευτικές του περασμένου Ιανουαρίου, όπου και μόνο το ενδεχόμενο νίκης του ΣΥΡΙΖΑ προκαλούσε εικασίες για αποχώρηση της Ελλάδας από την ευρωζώνη, οι εκλογές τις Κυριακής (20.09) δεν συνδέονται με επιπτώσεις στις αγορές υπογραμμίζει η FAZ.

«Μεγαλόθυμοι οι δανειστές»

Κρέμερ: οι δανειστές έχουν δείξει τη μεγαλοθυμία τους
Κρέμερ: οι δανειστές έχουν δείξει τη μεγαλοθυμία τους
Η Γερτρούδη Τράουντ, επικεφαλής οικονομολόγος της τράπεζας του κρατιδίου του Έσσης στο Τίμπινγκεν διαβεβαιώνει ότι «αυτήν τη φορά δεν προσδίδουμε μεγάλη σημασία στις εκλογές και δεν διαθέτουμε σενάρια για πιθανά αποτελέσματα. Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη και ο όποιος νικητής θα διαβεβαιώσει καταρχήν πως θα προσπαθήσει να τηρήσει τους όρους του προγράμματος». Της ίδιας άποψης είναι και ο Αντρέας Χέφερ, επικεφαλής οικονομολόγος της ελβετικής UBS.

Ο Γιεργκ Κρέμερ, επικεφαλής οικονομολόγος της Commerzbank, επισημαίνει πιθανό κίνδυνο από το ενδεχόμενο να μην προκύψει σταθερή κυβερνητική πλειοψηφία, να καθυστερήσουν οι μεταρρυθμίσεις και να μην δοθεί στην Ελλάδα η χρηματοδότηση από τον ESM. Ωστόσο ακόμη κι αυτό, κατά την άποψή του, θα επηρέαζε απειροελάχιστα τις αγορές. «Τελικά η διεθνής κοινότητα έδωσε στην Ελλάδα νέο πρόγραμμα βοήθειας παρά το δημοψήφισμα εναντίον των μεταρρυθμίσεων και τον χαρακτηρισμό των δανειστών ως ‘τρομοκράτες’ από τον πρώην υπουργό Οικονομικών». Ο Κρέμερ προσθέτει ότι «η μεγαλοθυμία των δανειστών φαίνεται ότι δεν γνωρίζει όρια και αυτό το ξέρουν οι χρηματαγορές το αργότερο από το καλοκαίρι». Ως εκ τούτου ένα ασαφές εκλογικό αποτέλεσμα δεν θα κλονίσει στο διηνεκές τις αγορές.

«Χρειάζεται η συνεργασία της νέας κυβέρνησης»

Για τις χρηματαγορές η νέα ελληνική κυβέρνηση είναι «καταδικασμένη» να συνεργαστεί
Για τις χρηματαγορές η νέα ελληνική κυβέρνηση είναι «καταδικασμένη» να συνεργαστεί
Τελικά μόνο ο Μάρτιν Μόρισον, επικεφαλής οικονομολόγος της τράπεζας Oppenheim της Κολωνίας, θεωρεί ότι κίνδυνος Grexιt συνεχίζει να υφίσταται και ότι το χρέος παραμένει υπέρογκο. Αλλά και σύμφωνα με το δείκτη διάσπασης της ευρωζώνης Euro Break Up – Index, που καθορίζεται έπειτα από έρευνα επί τη βάσει 1000 θεσμικών και ιδιωτών επενδυτών με ερώτημα κατά πόσο πιθανή είναι έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ, το ποσοστό ήταν το ίδιο χαμηλό όσο και το Νοέμβριο του 2014.

Για τον αρθρογράφο της ελβετικής Neue Zürcher Zeitung όποια κι αν είναι η επόμενη κυβέρνηση δεν θα έχει τη χρονική πολυτέλεια να εξοικειωθεί με τα κυβερνητικά της καθήκοντα. Υπάρχουν τρία βήματα που θα πρέπει να γίνουν και τα οποία εξαρτώνται το ένα από το άλλο: πρώτον η θετική επαναξιολόγηση της προόδου των μεταρρυθμίσεων και η δρομολόγηση σημαντικών μέτρων πχ. στο συνταξιοδοτικό, θα κρίνει αν ανοίξει συζήτηση για ελάφρυνση του χρέους, δεύτερον η συμμετοχή του ΔΝΤ, που είναι σημαντική για ορισμένες χώρες και τρίτον η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Και για τα τρία χρειάζεται η "εποικοδομητική συνεργασία και η ετοιμότητα της νέας κυβέρνησης". Στις Βρυξέλλες, λοιπόν, ποντάρουν στην ελπίδα ότι ακόμη κι αν καθυστερήσει για μια ή δυο εβδομάδες αυτή η διαδικασία θα έχει ασήμαντες επιπτώσεις.

Νομίζουμε ότι οι εκπρόσωποι των δανειστών και τα φερέφωνά τους τα λένε καθαρά τα πράγματα ...

Οι "άνθρωποι" δεν έχουν λόγο να ανησυχούν.

Αυτοί έχουν ποντάρει στα σίγουρα ....

Εσείς ... εμείς ... πού πρέπει να ποντάρουμε;

Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να παραμείνει στην εξουσία! - σύμφωνα με τον πρώτο τίτλο της ελληνικής έκδοσης της Deutsche Welle ....

Οι Έλληνες καλούνται στις κάλπες για τρίτη φορά μέσα στο 2015. Ανεξάρτητα από τι πιστεύει κανείς για τον Αλέξη Τσίπρα, τα πράγματα θα ήταν χειρότερα με τον ΣΥΡΙΖΑ στην αντιπολίτευση, πιστεύει ο Σπύρος Μοσκόβου.


Για μια ακόμα φορά η Ελλάδα καλείται να επιλέξει, για μια ακόμα φορά στήνεται μια μοιραία κάλπη, για μια ακόμα φορά διακυβεύονται τα πάντα, η σταθερότητα και το μέλλον και η παραμονή στην ευρωζώνη. Και οι τρεις καίριες ψηφοφορίες το τελευταίο δωδεκάμηνο οφείλονταν στον ΣΥΡΙΖΑ του πλάνου Αλέξη Τσίπρα. Τον Ιανουάριο είχαμε πρόωρες εκλογές, επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ απέτρεψε στη βουλή την εκλογή προέδρου της δημοκρατίας. Τον Ιούλιο ο πρωθυπουργός διεξήγαγε δημοψήφισμα με αντικείμενο μιαν ανύπαρκτη συμφωνία με τους εταίρους της Ελλάδας και παρά το ότι το σύνταγμα δεν επιτρέπει δημοψηφίσματα για δημοσιονομικά ζητήματα. Και τώρα πάλι πρόωρες εκλογές, αφού η βουλή ενέκρινε την επιτευχθείσα τελικά συμφωνία με τους δανειστές αποκλειστικά και μόνο επειδή την ψήφισε το μεγαλύτερο μέρος της αντιπολίτευσης. Η ακραιφνώς «αριστερή», δηλαδή η εντελώς ανεδαφική πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ απέρριψε τη συμφωνία, διασπάσθηκε και τώρα διεκδικεί τη λαϊκή ψήφο ως Λαϊκή Ενότητα. Η διακυβέρνηση Τσίπρα χωρίς ένα σημαντικό μέρος του κόμματός του είχε καταστεί πια εξαιρετικά δύσκολη.

Κανονικά ο ΣΥΡΙΖΑ θα έπρεπε να τιμωρηθεί

O διευθυντής της ελληνικής σύνταξης Σπύρος Μοσκόβου
O διευθυντής της ελληνικής σύνταξης Σπύρος Μοσκόβου
Μετά από όλες αυτές τις ταλαιπωρίες, στις οποίες υπέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ τη δημοκρατία, νοιώθει κανείς τον πειρασμό να του ευχηθεί την καταβαράθρωση σε τούτες τις εκλογές. Σε τελική ανάλυση η κυβέρνηση Τσίπρα φέρει την ευθύνη για τις ατελέσφορες επί μήνες διαπραγματεύσεις με τους εταίρους, για τα capital controls και για τη δεινή κατάσταση της οικονομίας, σε σύγκριση με τη δειλή ανάκαμψη που διαφάνηκε πριν από ένα χρόνο. Φέρει την ευθύνη ακόμα και για τον σκυβαλισμό αριστερών ιδανικών.

Το επιτελείο του μαθητευόμενου πρωθυπουργού έσπειρε πολλούς ανέμους, το πρόβλημα όμως είναι ότι τις θύελλες θερίζει πρωτίστως ο ελληνικός λαός: τράπεζες χωρίς χρήματα, συνταξιούχοι στις ουρές, επιχειρήσεις χωρίς τζίρο, σχολεία χωρίς καθηγητές. Αν αριστερή πολιτική σημαίνει οφέλη για την πλειοψηφία, τότε ο ΣΥΡΙΖΑ απέτυχε. Και παρ’ όλα αυτά πρέπει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να συμμετάσχει στην εξουσία: οι ψηφοφόροι πρέπει να εξαναγκάσουν τον Αλέξη Τσίπρα και το κόμμα του να εφαρμόσει την τελευταία συμφωνία με τους θεσμούς ως βάση για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του

Ως γνωστόν σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις ο ΣΥΡΙΖΑ και η Νέα Δημοκρατία του Βαγγέλη Μεϊμαράκη αγωνίζονται στήθος με στήθος για την πρωτιά. Και λίγες ψήφοι διαφορά αρκούν, αφού το εκλογικό σύστημα πριμοδοτεί αδρά με 50 έδρες το πρώτο κόμμα. Οι σφυγμομετρήσεις δείχνουν επίσης ότι κανένα από τα δύο μεγάλα κόμματα δεν πρόκειται να συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία.

Εάν η Νέα Δημοκρατία αναδειχθεί πρώτο κόμμα, θα μπορούσε να κυβερνήσει με το ΠΑΣΟΚ ή το ΠΟΤΑΜΙ. Για την Ελλάδα αυτή θα ήταν η χειρότερη λύση αυτή τη στιγμή. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα παρίστανε πάλι κατά το παλιό στιλ την ανένδοτη αντιπολίτευση και θα τορπίλιζε όπου μπορούσε την εφαρμογή της συμφωνίας, η οποία αποτελεί το αποτέλεσμα της δικής του διαπραγμάτευσης. Τέτοιες μεταστροφές δεν είναι εγκλήματα καθοσιώσεως για την ελληνική πολιτική κουλτούρα, τώρα όμως θα ήταν καταστροφή για την Ελλάδα. Η καλύτερη λύση για τη χώρα θα ήταν μια κυβέρνηση συνασπισμού του ΣΥΡΙΖΑ με ένα ή και δύο ακόμα κόμματα. Σ’ αυτή την περίπτωση το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα δεν θα μπορούσε πλέον αντικειμενικά να αποποιηθεί των ευθυνών του. Θα ήταν αναγκασμένο να καθαρίσει επιτέλους την κόπρο του Αυγεία, που έχει συσσωρευθεί εδώ και δεκαετίες. Δεν θα μπορούσε πια να επικαλείται πολιτική παρθενία. Και αυτό το τελευταίο επτάμηνο των κομπογιανιτισμών ήταν αρκετό για να την χάσει.

"Ωραία" τα λέει ο υπεύθυνος της ελληνικής έκδοσης της Deutsche Welle ...

Αλλά δεν είναι και πολύ καινούργια αυτή η σκέψη.

Ο "φρόνιμος" ΣΥΡΙΖΑ είναι πολύ χρήσιμος για το σύστημα.

Μπορεί καλύτερα αυτός από τα παλιότερα κόμματα της ολιγαρχίας να κάνει τη "δουλειά" - να εφαρμόσει το Τρίτο Μνημόνιο και τα συνεπαγόμενα σκληρότατα μέτρα.

Γιατί μπορεί άνετα να "προσφέρει'  - όπως έκανε σε προηγούμενες δεκαετίες το αυθεντικό ΠΑΣΟΚ- τον εκμαυλισμό των πολιτών, μπορεί καλύτερα να εμπορευθεί ελπίδες και να τις διαψεύσει ...

Κι αυτό το τελευταίο είναι πολύ χρήσιμο για το  σύστημα ...

Γιατί θα οδηγήσει μεγάλο μέρος της κοινωνίας στην παθητικότητα, τη μοιρολατρία και την υποταγή ...

ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, "δαγκωτό" κι από μεγάλο μέρος των καθεστωτικών δυνάμεων ...

Γιατί, όχι;

Γιατί και το Μνημόνιο και το σύστημα και οι  δανειστές και οι ολιγάρχες θέλουν την "Αριστερά" τους ...

Ώστε να ευτελιστεί πλήρως και αυτή η έννοια ...

Όσοι πιστοί προσέλθετε!

Εμείς απλά δεν θα πάρουμε .... 

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

70 χρόνια από την μεγαλύτερη συγκέντρωση του Ζαχαριάδη στην Αθήνα - Η Αριστερά και η Αποχή, τότε και τώρα

Η πρώτη μεγάλη συγκέντρωση του Νίκου Ζαχαριάδη στην Αθήνα μετά από την επιστροφή του από το Νταχάου. Όταν το Καλλιμάρμαρο σείονταν από 250.000 κόσμου.














Ήταν 1η Μαϊου του 1945 όταν ο Ριζοσπάστης, με έκτακτο παράρτημα έσπαγε την απεργία της Πρωτομαγιάς, και με ένα πηχυαίο τίτλο ενημέρωνε τους αναγνώστες του ότι ο Νίκος Ζαχαριάδης ήταν ζωντανός και επέστρεφε από το Νταχάου. Η είδηση βρήκε τους περισσότερους από τους υποστηρικτές του ΕΑΜ και του ΚΚΕ στο Παναθηναϊκό Στάδιο, στους εορτασμούς της Εργατικής Πρωτομαγιάς. Στις εβδομάδες που ακολούθησαν οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες για το Κομμουνιστικό Κόμμα. Ο Ζαχαριάδης ανέλαβε ξανά την ηγεσία του κόμματος, “άδειασε” τον Βελουχιώτη, στήριξε την συμφωνία της Βάρκιζας και άλλαξε την στάση του στο βορειοηπειρωτικό.





Η Ελλάδα ετοιμάζονταν για τις επόμενες εκλογές – σε μία περίοδο πολιτικής αστάθειας με κυβερνήσεις από ελάχιστες εβδομάδες έως λίγους μήνες – με την στάση που θα τηρούσε το ΚΚΕ να είναι άγνωστη. Ο εορτασμός των τεσσάρων χρόνων από την δημιουργία του ΕΑΜ στις 27  Σεπτεμβρίου στην Αθήνα ήταν μία καλή ευκαιρία για να ακουστεί η θέση του επίσημα από τα χείλη του Γενικού Γραμματέα του.
Η συγκέντρωση στο Παναθηναϊκό Στάδιο ήταν η μεγαλύτερη που γνώρισε η Αθήνα μετά το τέλος του πολέμου και ξεπέρασε κατά πολύ και αυτή του Γεωργίου Ππανδρέου στο Σύνταγμα, όπου πάλι πρωταγωνιστούσαν οι "κόκκινοι". Οι πιο συντηρητικοί υπολογίζουν τον κόσμο σε 100 χιλιάδες ενώ κάποιοι τον ανεβάζουν σε 300 με 400 χιλιάδες. Από τις ελάχιστες σκηνές που υπάρχουν το Στάδιο φαίνεται κατάμεστο σε μία εποχή που οι συγκεντρώσεις γίνονταν ημέρα και ο σκηνοθέτης – αν υπήρχε – δεν είχε δυνατότητες να παραπλανήσει.

Τον Ζαχαριάδη τον έφεραν στα χέρια στο βήμα και όταν άρχισε την ομιλία του, διαβάζοντας την από τα χειρόγραφα που κρατούσε, δεν ακούγονταν άχνα στο επιβλητικό στάδιο. Μόνο όταν ζεστάθηκε το κοινό τον διέκοπταν για επιδοκιμάσουν σημεία του λόγου του. Όπως σημείωνε ο Ριζοσπάστης που κυκλοφόρησε την επόμενη: "Όταν ο εκφωνητής είπε στο μικρόφωνο: «Θα μιλήσει ο Αρχηγός του Κ.Κ.Ε. Ζαχαριάδης», ολόκληρη η ανθρωποθάλασσα ξέσπασε σε ζητωκραυγές και θυελλώδη χειροκροτήματα. Επί αρκετά λεπτά ολόκληρο το Στάδιο σείονταν απ’ τις πρωτοφανείς εκδηλώσεις των εκατοντάδων χιλιάδων λαού. Σ’ όλη τη διάρκεια του λόγου ο σ. Ζαχαριάδη διακόπτονταν συνεχώς με συγκινητικές εκδηλώσεις επιδοκιμασίας και οι βασικές γραμμές του λόγου του μετατρέπονταν αμέσως σε συνθήματα ολόκληρης της μάζας."


Στην ομιλία - η οποία ακολουθεί αυτούσια - διαφαίνεται μία νέα στροφή του Νίκου Ζαχαριάδη με μία πιο σκληρή στάση απέναντι στην κυβέρνηση καθώς και  ότι ο κύριος εκφραστής της Αριστεράς στην Ελλάδας δεν θα ζητήσει την ψήφο του ελληνικού λαού (σ.σ. στο σημείο που αναφέρει "δεν πρόκειται ποτέ να μας κλονίσουν στην απόφασή μας να πάρουμε μέρος μόνο σε πραγματικά λεύτερες δημοκρατικές εκλογές").

"Λαέ της Αθήνας

Συναγωνιστές και συναγωνίστριες


Η 4η επέτειος του ΕΑΜ μας βρίσκει σε μια κρίσιμη για την Ελλάδα στιγμή. Δεν συμπληρώθηκε ακόμα χρόνος που ο λαός με πρωταγωνιστή το ένοπλο κομμάτι του, τον ηρωικό ΕΛΑΣ, έδιωχνε τον κατακτητή. Και όμως η χώρα στέκει μπροστά στο γκρεμό και την καταστροφή. Την αιτία την γνωρίζετε όλοι σας. Η ένοπλη εξωελληνική επέμβαση του Δεκέμβρη ανέκοψε το έργο του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ. Η αποκατάσταση της εθνικής ανεξαρτησίας και λευτεριάς δεν ολοκληρώθηκε. Η βίαιη εκείνη επέμβαση δεν άφησε το λαό μας να καταπιαστεί με το έργο της δημιουργικής ανοικοδόμησης. Με το χτίσιμο της Λαϊκής Δημοκρατίας. Ενάντια στη θέληση του λαού έφερε ξανά στην αρχή την κλίκα του δοσιλογισμού. Τους προδότες συνεργάτες του χιτλεροφασίστα κατακτητή. Τη χούφτα των μεγαλοκαρχαριών του πλούτου που γδέρνει το λαό και ξεπουλά τον τόπο.

Η κλίκα αυτή που θέλει να φορτώσει όλα τα σπασμένα στην πλάτη του λαού και που δεν έχει το λαό μαζί της, εφαρμόζει για να κρατηθεί την πιο άγρια δολοφονική τρομοκρατία σε όλη τη χώρα. Και με τη βοήθεια των αγγλικών στρατιωτικών και πολιτικών αρχών κατοχής πάει να επιβάλλει την αντιλαϊκή της θέληση. Αυτή η εξωελληνική επέμβαση και η αντιλαϊκή πολιτική των δοσίλογων εκμεταλλευτών του λαού είναι η μοναδική αιτία που η Ελλάδα από το Δεκέμβρη και ύστερα παραπαίει και βολοδέρνει σε μια βαθειά οικονομική, πολιτική και ηθική κρίση. Η κυβέρνηση Βούλγαρη και ο Αντιβασιλέας που πραγματοποιούν τις θελήσεις της πλουτοκρατικής ολιγαρχίας και υποστηρίζουν το Μαύρο Μέτωπο, το ΣΑΝ, Χ και Σία οδηγούν τη χώρα απ’ το κακό στο χειρότερο.




Ούτε η καινούρια πολιτική επέμβαση των κυβερνήσεων Αγγλίας, Αμερικής και Γαλλίας, που εγκαινιάσθηκε με το ανακοινωθέν τους και που αποτελεί κατάφωρη προσβολή ενάντια στα κυριαρχικά δικαιώματα και το αίσθημα ανεξαρτησίας του ελληνικού λαού, θα διορθώσει την καταστροφή. Γιατί η καινούργια αυτή επέμβαση πάει να ολοκληρώσει υπέρ της μοναρχοαντιδραστικής δεξιάς το έργο που εγκαινιάστηκε τον περασμένο Δεκέμβρη όταν η ξένη ένοπλη επέμβαση σύντριψε τη θέληση του λαού μας να ζήσει ανεξάρτητος, αφέντης και νοικοκύρης στον τόπο του.

Ο Αντιβασιλέας, η Κυβέρνηση, το Μαύρο Μέτωπο, ο ΣΑΝ και η πλουτοκρατική ολιγαρχία με τις λοιπές πολιτικές και τρομοκρατικές οργανώσεις της, έχοντας και την κατάφωρη μεροληπτική συμπαράσταση των ξένων, παν’ να νοθεύσουν ολοκληρωτικά την εσωτερική μας ζωή και ανάπτυξη. Δυναμώνουν και επεκτείνουν ακόμα πιο πολύ τη δολοφονική τρομοκρατία τους. Συμπληρώνουν την πλαστογραφία των εκλογικών καταλόγων. Και ετοιμάζονται με τον τρόπο αυτό να κάνουν εκλογές μέσα στο χρόνο τούτο. Θέλουν έτσι να νομιμοποιήσουν το άνομο καθεστώς που μονάχα τον τελειωτικό χαμό του λαού και το ολοκληρωτικό ξεπούλημα της Ελλάδας κατεργάζεται. Αυτές τις μέρες και ώρες ανάμεσα σε όλα τα αστικά κόμματα, μοναρχικά και «δημοκρατικά» και την κυβέρνηση γίνονται αγοροπωλησίες και παζαρέματα για να παν’ για εκλογές με τους «σημερινούς καταλόγους» αποκλείοντας το ΕΑΜ. Στα παζαρέματα αυτά παίρνουν μέρος πρόσωπα και ομάδες που θέλουν να λέγονται σοσιαλιστικές. Πρόκειται για πραγματικό σωματεμπόριο σε βάρος της Ελλάδας. Το καταγγέλλουμε στο λαό μαζί με την κατηγορηματική δήλωση: δεν πρόκειται ποτέ να μας κλονίσουν στην απόφασή μας να πάρουμε μέρος μόνο σε πραγματικά λεύτερες δημοκρατικές εκλογές.


Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση βρισκόμαστε σήμερα. Η κατάσταση αυτή δεν έχει καμιά σχέση με τη Γιάλτα και τη Βάρκιζα. Και ολοκληρώνεται απ’ το οικονομικό χάος που ξαπόλυσε η πλουτοκρατία. Γιατί είναι ανίκανη να σηκώσει τον τόπο. Ξέρει μόνο να αρπάζει και να γδέρνει. Να καταστρέφει και να ρημάζει. Και το μόνο αποτέλεσμα είναι ότι μας έφερε μπροστά στο γκρεμό. Μια ανήκουστη τραγωδία πείνας και αφανισμού μας περιμένει τους κοντινούς μήνες αν μείνουμε με σταυρωμένα χέρια. Οι εκμεταλλευτές που μας έφεραν στα χάλια αυτά βλέπουν το λαϊκό φούντωμα και γι’ αυτό και ολοκληρώνουν την τρομοκρατική τους οργάνωση και δράση. Να ν’ αποφασίσουμε πρέπει κι’ εμείς. Οι αποφάσεις που θα πάρουμε εδώ σήμερα θα είναι το ίδιο αποφασιστικές και ιστορικές για το μέλλον της Ελλάδας, σαν κι’ εκείνες που πάρθηκαν πριν 4 ακριβώς χρόνια εδώ στην Αθήνα, όταν το εγερτήριο σάλπισμα του ΕΑΜ καλούσε το Λαό στον ένοπλο αγώνα ενάντια στον χιτλεροφασίστα κατακτητή. Αν θέλουμε να ζήσουμε πρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο που άρχισε η Εθνική Αντίσταση, Η ολοκλήρωση αυτή λέγεται Λαϊκή Δημοκρατία.

Και όπως η εθνική απελευθέρωση έτσι και η Λαϊκή Δημοκρατία δεν μπορεί να είναι παρά έργο του ίδιο του Λαού. Και όπως το έργο εκείνο και έτσι και αυτό το δεύτερο δε μπορεί να κερδηθεί παρά μονάχα με σκληρούς αγώνες και θυσίες. Μονιασμένος και ενωμένος θα νικήσει και σήμερα. Η Λαϊκή Δημοκρατία χρειάζεται ομόνοια και ενότητα. Η πλουτοκρατία, το Μαύρο Μέτωπο, ο ΣΑΝ για να ζήσουν χρειάζονται λαϊκή διχόνοια και εθνική διαίρεση. Γι’ αυτό σπέρνουν και καλλιεργούν το χωρισμό και το αλληλοφάγωμα.


Εθνική ενότητα και ομόνοια είναι σήμερα υπέρτατη επιταγή της στιγμής και πανεθνική αξίωση. Σ’ αυτήν πρέπει να δουλέψουμε όλοι. Σ’ αυτή να συμπεριλάβουμε όλους τους τίμιους Έλληνες χωρίς μνησικακία για το παρελθόν ξεχνώντας και συγχωρώντας τα λάθη και τις υπερβασίες κι’ απ’ τις δυο μεριές μπροστά στο συμφέρον της Ελλάδας. Μ’ αυτή θα νικήσουμε την εσωτερική αντίδραση. Μ’ αυτή θα γίνουμε σεβαστοί στους ξένους που τελικά θα αναγκαστούν να σεβαστούν τη λαϊκή θέληση. Γιατί θα τους πείσει ότι κάθε συνέχιση του αναξιοπρεπούς παρεμβατισμού στα εσωτερικά μας θα οδηγήσει σε καταστροφή.

Είναι αυτονόητο ότι ο ελληνικός Λαός δε μπορεί να ανεχθεί απεριόριστα το δολοφονικό τραμπουκισμό της πλουτοκρατικής αντίδρασης που βρίσκει ακόμα την υποστήριξη των Άγγλων και φέρνει σε τελειωτικό αφανισμό την Πατρίδα του. Θα έρθει μια στιγμή που αν δεν παρθούν αποφασιστικά και ριζικά μέτρα να διορθωθεί η κατάσταση αυτή θ’ αναγκαστεί ο Λαός στον ένοπλο αγώνα που διεξάγει ενάντιά του η μοναρχοφασιστική δεξιά ν’ απαντήσει με τα ίδια μέτρα. Και τη βασική ευθύνη θα τη φέρνουν πάλι εκείνοι που και το Δεκέμβρη και τώρα κατάφωρα στηρίζουν στην Ελλάδα τους προδότες, τους δοσίλογους και τους εκμεταλλευτές του Λαού της. Αν πρόκειται να μένουν εδώ σε μας εφαρμόζοντας με άλλες μεθόδους το ίδιο καταστρεπτικές και αντιλαϊκές, ένα δεύτερο καθεστώς κατοχής, καλό θα ’ναι να μα αδειάσουν τη γωνιά. Δεν το λέμε αυτό από αγγλοφοβία. Ο Λαός μας δε φοβάται κανέναν, αντίθετα, θέλει μια δημοκρατική συνεννόηση με τον αγγλικό Λαό και την Κυβέρνησή του. Μια συνεννόηση τίμια. Ισότιμη, αξιοπρεπή. Τέτοια που αν υποτεθεί ότι την έκανε ένα Άγγλος για την Πατρίδα του δε θα ’χε τίποτα να ντραπεί. Αν η Αγγλία δεν θέλει μια δημοκρατική και επιμένει στην αποικιστική μεταχείρισή μας, ας μας αφήσει μόνους. Δεν την χρειαζόμαστε. Έτσι ο Λαός ο δημοκρατικός θα μπορέσει πιο εύκολα και ανενόχλητα να κανονίσει και να εξασφαλίσει τη ομαλή εσωτερική δημοκρατική εξέλιξή του και να φθάσει στο εσωτερικό καθεστώς και στην κυβέρνηση που αυτός θέλει.


Περνάμε σήμερα μια κρίσιμη καμπή που απαιτεί απ’ όλους μας ψυχραιμία και σύνεση, μα πρώτον χρειάζεται και αποφασιστικότητα. Η μοναρχοφασιστική αντίδραση θέλει να προχωρήσει σε μέτρα που θα παν για χρόνια πολλά να της εξασφαλίσουν απεριόριστη τρομοκρατική εσωτερική επικράτηση. Η Δημοκρατία βρίσκεται σε κίνδυνο. Και καλεί όλα δίχως εξαίρεση τα παιδιά της. Τα χρειάζεται όλα και κανένα δεν πρέπει να λείψει. Ούτε οι αρχηγοί της, ούτε οι στρατιώτες της. Κάθε εγωιστικό συμφέρον και ατομική φιλοδοξία θα πρέπει να υποχωρήσει και όλοι να ορθωθούμε υπερασπιστές της Δημοκρατίας εξασφαλίζοντας μια δημοκρατική κυβερνητική διέξοδο απ’ το σημερινό χάος.

Στον ειρηνικό στίβο με ειρηνικά μέσα όταν πάψουν οι δολοφονικές προκλήσεις. Με την παλλαϊκή κινητοποίηση και τη μαζική λαϊκή αυτοάμυνα ενάντια στην τρομοκρατική δράση του Μαύρου Μετώπου, ΣΑΝ, Χ και Σίας. Ενάντια στην εκλογική νοθεία με παλλαϊκή αποχή. Με τον ίδιο ηρωισμό και αυτοθυσία όπως και στα ηρωικά χρόνια της Αντίστασης, όταν δεν μπει χαλινάρι στη μοναρχοφασιστική θρασύτητα και αποχαλίνωση. Πολύ άσχημα γνωρίζουν το λαό μας αν νομίζουν ότι με τη βία θα τον λυγίσουν . Αυτόν που δε φοβήθηκε, πολέμησε και νίκησε τον χιτλεροφασίστα κατακτητή και τους προδότες συνεργάτες του στο εσωτερικό. Αυτόν που θα παλέψει και θα νικήσει τον καθένα που επιβουλεύεται τη λευτεριά και την ανεξαρτησία του. Γιατί αυτό επιβάλλει η ελληνική τιμή και αξιοπρέπεια. Και ας κοστίσει όσες θυσίες και αίμα θελήσει. Μια είναι η ενιαία απαίτησή μας.

Δε θέλουμε το Βούλγαρη. Να φύγει ο Αντιβασιλέας. Κυβέρνηση Δημοκρατική. Χαλινάρι στο Μαύρο Μέτωπο, ΣΑΝ, Χ και Σία. Λεύτερες δημοκρατικές εκλογές. Σαν ένα άνθρωπος όλοι με όλες τις δυνάμεις μας για το θρίαμβο της Δημοκρατίας."

Σίγουρα οι εποχές δεν είναι οι ίδιες ...

Άλλωστε οι ρηχοί ιστορικοί παραλληλισμοί οδηγούν σε υπεραπλουστεύσεις και σε τραγικά λάθη ... 

Η επιλογή της τότε ηγεσίας του ΚΚΕ, του Ζαχαριάδη προσωπικά, για αποχή  καταγράφεται σαν ιστορικό λάθος ...

Τότε το ΚΚΕ και το ΕΑΜ εξέφραζαν την πλειοψηφία του λαού που είχε βγει από την άγρια νύχτα της Κατοχής και έλπιζε σε μαι άλλη προοπτική ...

Το να "χαρίσεις το γήπεδο"  τελείως στους ταξικούς και πολιτικούς σου αντιπάλους δεν ήταν ενδεδειγμένη επιλογή στη συγκεκριμένη ιστορική και πολιτική συγκυρία.

Σαφώς υπήρξε λαθεμένη εκτίμηση και του παγκόσμιου συσχετισμού δυνάμεων όπως και των στρατηγικών επιλογών της Σοβιετικής ηγεσίας.

Έτσι εξηγούνται και οι αντιφάσεις των επιλογών Ζαχαριάδη - από τη μια να επιβάλει την τήρηση της συμφωνίας της Βάρκιζας και να καταδικάζει (οδηγώντας στην ουσία στο θάνατο τον Άρη) και λίγο μετά να επιλέγει την αποχή και να ωθεί το Κόμμα και το αριστερό κίνημα στον εμφύλιο - πάντα με τις πρώτες ευθύνες να υπάρχουν στη 'λευκή τρομοκρατία" των αγγλοκίνητων αστικών πολιτικών δυνάμεων και των συνεχιστών των ταγμάτων ασφαλείας.

(Υπενθυμίζουμε ότι η ηγεσία του ΚΚΕ στις μέρες μας αποκατέστησε τον Ζαχαριάδη ενώ μόνο μερικώς τον Άρη ... γιατί ήταν κάπως "άτακτος" κι απείθαρχος ...).

Δεν μπορούμε ωστόσο να συγκρίνουμε τις δύο εποχές - τότε και τώρα ...

Αν και η  χώρα βρίσκεται σήμερα μέσα στα ιδιότυπα δεσμά, την ιδιότυπη κατοχή των Μνημονίων και των δανειστών πέντε και περισσότερα χρόνια ...

Οι δυνάμεις της Αριστεράς σήμερα βρίσκονται επίσης σε μια ιδιότυπη φάση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ μεταλλάχτηκε ταχύτατα σε μνημονιακή, συστημική και στην ουσία νέα καθεστωτική δύναμη αφού φιλοδοξεί να είναι - και είναι αυτή τη στιγμή - ένας από τους βασικούς πυλώνες του νέου δικομματισμού.

Όσοι αποσχίστηκαν από αυτόν, ΛΑΕ και συναφή, χωρίς να αναλάβουν καμία ευθύνη για όσα έχουν γίνει,  εμφανίζονται σαν ο "παλιός, καλός ΣΥΡΙΖΑ" - με τις ίδιες όμως αντιφάσεις, την προγραμματική ασάφεια, την ετερόκλητη σύνθεση, την αγκύλωση σε πρόσωπα και νοοτροπίες που έρχονται πολύ βαθιά από το κομματικό κατεστημένο και τις  μικρο - καθεστωτικές νοοτροπίες των παλιών κομμάτων της Αριστεράς.

Το ΚΚΕ με την ηγεσία του επιμένει στο "λαμπρό απομονωτισμό" και την περιχαράκωση του, ενδιαφερόμενο στο όνομα της "καθαρότητας'΄ να διατηρήσει κάποια ποσοστά.
Ανίκανο, όμως, να παρέμβει και να αποτρέψει αυτό που και το ίδιο χαρακτηρίζει ως "αντιλαϊκή λαίλαπα".

Και είναι απορίας άξιο πώς μέσα σ' αυτά τα χρόνια της πιο βαθιάς κρίσης, της λιτότητας, των Μνημονίων το κόμμα που φιλοδοξεί να εκπροσωπεί την εργατική τάξη, τον εργαζόμενο λαό  "πέτυχε" να παραμένει καθηλωμένο, "τσιμενταρισμένο" στα ίδια ποσοστά, στην ίδια "μακάρια" αναμονή της μεταφυσικής δικής του Δευτέρας Παρουσίας - αφού όλα τα προβλήματα ως δια μαγείας θα λυθούν όταν θα έρθει επί της γης η "λαϊκή εξουσία" με το ΚΚΕ επικεφαλής, σε μια νέα Ουτοπία στον ελληνικό μικρόκοσμο, αδιαφορώντας για όσα συμβαίνουν και για τις διαδικασίες που εξελίσσονται σήμερα στον κόσμο.

Έτσι, σε μια "στημένη" εκλογική αναμέτρηση, με σικέ και προδιαγεγραμμένα αποτελέσματα ....

Με σικέ και προδιαγεγραμμένους ρόλους - αφού είναι γνωστό ποιοι και πώς θα  κυβερνήσουν, ποιο πρόγραμμα θα εφαρμοστεί ...

Ακόμα και το ποιες θα είναι οι "αντιμνημονιακές" δυνάμεις που πολύ καλά έχουν βυθιστεί μέσα στο πολιτικό σύστημα ...

Μέσα σε μια τέτοια εκλογική αναμέτρηση, ποια πρέπει να είναι  η στάση  δυνάμεων και ανθρώπων που αναζητούν μια διαφορετική, ριζοσπαστική προοπτική, για την ανατροπή του παρακμιακού πολιτικού συστήματος και του μνημονιακού καθεστώτος;

Θεωρούμε ότι μπορούν να επιλέξουν το ΑΚΥΡΟ, το ΛΕΥΚΟ και την ΑΠΟΧΗ  σαν έκφραση δυσαρέσκειας και απόρριψης των κατεστημένων πολιτικών δυνάμεων.

Και ας μη βιαστούν να μας κατηγορήσουν οι υποστηρικτές της political correct  συμπεριφοράς, του κομματικού καθωσπρεπισμού - οι αυτόκλητοι σωτήρες και "ακατέβατοι" ηγετίσκοι - εκ του ασφαλούς - του κινήματος.

Οι μάχες στις οποίες είμαστε και θα είμαστε παρόντες είναι αυτές που θα ξεκινήσουν και την 21η του Σεπτέμβρη - οι μάχες οι πραγματικές, μέσα στην πραγματική ζωή, 

Εκεί που ζει και ανασαίνει ο πραγματικός κόσμος, ο κόσμος της εργασίας, οι νέοι άνθρωποι, οι άνεργοι, οι εξαθλιωμένοι, οι άστεγοι, οι πρόσφυγες - όχι μέσα στα βολικά σαλόνια του κούφιου κοινοβουλευτισμού, των κρατικών επιχορηγήσεων, των ευρωπαϊκών ταξιδιών και των δημοσίων σχέσεων, μέσα στα "φιλόξενα" συστημικά κανάλια.

Για την ανασυγκρότηση του κοινωνικού κινήματος  και τη χάραξη μιας διαφορετικής προοπτικής.












Αποχή και αναποφάσιστοι κρίνουν τον "νικητή" στις πιο σικέ εκλογές της Μεταπολίτευσης

Η προεκλογική αυλαία έπεσε. Αν και σύντομη δεν έλειψαν οι υψηλοί τόνοι - για το ... ξεκάρφωμα λέμε εμείς -  οι σκληρές αντιπαραθέσεις και οι επιθέσεις πάνω αλλά και κάτω από την ζώνη. Όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια η σκανδαλολογία δεν απουσίασε ούτε σε αυτή την αναμέτρηση. 

Μόνο που στα  ... σκανδαλάκια πολλοί  έχουν το μερτικό τους και από πολλές - για να μην πούμε από όλες τις κατευθύνσεις και παρατάξεις ... 

Τα διαφημιστικά σποτ εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων κινήθηκαν σε ρηχά νερά καθώς απουσίαζαν η έμπνευση και η φαντασία. 

 Αυτή την προεκλογική περίοδο είχαμε και τις δύο τηλεμαχίες που πραγματοποιήθηκαν μετά από έξι χρόνια, ενώ είχαμε και δύο πρωτοεμφανιζόμενους πολιτικούς αρχηγούς. 

Με άλλα λόγια το προεκλογικό... τσίρκο είχε πολλά νούμερα - παλιά και νέα ... 

Πλέον οι πολιτικοί αρχηγοί υποψήφιοι βουλευτές και στελέχη όλων των κομμάτων έχουν ξεχυθεί στις εκλογικές περιφέρειες με πρωταρχικό στόχο να πείσουν τους πολίτες να προσέλθουν την Κυριακή στις κάλπες. 


Άλλωστε αυτό ήταν το κοινό μήνυμα όλων των πολιτικών αρχηγών στις κεντρικές τους προεκλογικές ομιλίες καθώς όλες οι δημοσκοπήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας έδειξαν το ποσοστό των αναποφάσιστων να κυμαίνεται από 15% έως 20%.

Επίσης, στα κομματικά επιτελεία εκφράζεται ο φόβος ότι η αποχή θα κυμανθεί σε αρκετά υψηλά ποσοστά (στο 34% ήταν στις εκλογές του Ιανουαρίου) καθώς πρόκειται την τρίτη εκλογική αναμέτρηση μέσα σε επτά μήνες, γεγονός που θα κάνει αρκετούς ετεροδημότες - λόγω και οικονομικής κρίσης – να σκεφτούν πολύ σοβαρά να προσέλθουν την Κυριακή στα εκλογικά τμήματα της περιφέρειας. 

Το ότι το δίλημμα μνημόνιο – αντιμνημόνιο δεν τίθεται τόσο έντονα όσο στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις από την πλειοψηφία των κομμάτων, είναι ένα στοιχείο για το οποίο εκλογολόγοι, εκτιμούν ότι θα αποτρέψει ορισμένους να πάνε στις κάλπες. 


Ενώ διάχυτη είναι η απογοήτευση σε μεγάλα τμήματα ειδικα΄των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ για τις απίστευτες κωλοτούμπες  της ηγεσίας του ... 
Το «πρέσινγκ» από τα στελέχη των κομμάτων αναμένεται να είναι ασφυκτικό, τις ώρες που απομένουν μέχρι να ανοίξουν τα εκλογικά τμήματα, σε όσους δεν έχουν αποφασίσει αν θα ψηφίσουν και στην συνέχεια ποιο ψηφοδέλτιο θα ρίξουν στην κάλπη. Όλα τα κόμματα για τους δικούς τους λόγους το καθένα, επιχειρούν να πολώσουν τους ψηφοφόρους, τονίζοντας την κρισιμότητα της εκλογικής αναμέτρησης. 


Το γεγονός ότι αυξήθηκαν τα κόμματα που υπέγραψαν μνημόνιο (συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ), αλλά και η δημιουργία ενός ακόμη κόμματος της Λαϊκής Ενότητας, έχουν ανακατέψει αρκετά την «τράπουλα» των εκλογών. Όπως επίσης άγνωστο παραμένει πως θα αντιδράσουν οι κάτοικοι των περιοχών που αντιμετωπίζουν το κύμα των προσφύγων.

Τώρα και στην κάλπη να πάνε  με σημαδεμένη την τράπουλα και δεδομένο το αποτέλεσμα, πάλι τι νόημα έχει;

Για να δώσουν το πάνω χέρι στον καλύτερο διαχειριστή του Τρίτου Μνημονίου;

Για να ενισχύσουν τα κόμματα τα "αντιμνημονιακά" που απλά ψελλίζουν κάποια συνθήματα και δεν προσφέρουν ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα της κοινωνίας πέρα από τα να διασώζουν κάποια κοινοβουλευτική παρουσία διαιωνίζοντας την ύπαρξη τους ως "αριστερό" άλλοθι στο κατεστημένο;

Ή για να μοιράσουν την ψήφο τους σε Ποτάμια, Δημοκρατικές Συμπαρατάξεις - νεοΠΑΣΟΚ δηλαδή - και άλλα τινά ... 

Η λύση πρέπει να αναζητηθεί πέρα απαό αυτές τις εκλογές  μέσα στην κοινωνία και από την ίδια την κοινωνία ...

Τα εκλογικά αποτελέσματα τους τα χαρίζουμε ... 





Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ σε όλες τις τελευταίες δημοσκοπήσεις - τα "προγνωστικά" και τα "τζακ ποτ" της εκλογικής αναμέτρησης


GREECE ELECTIONS POLLS


Ένα σκηνικό έντονης ρευστότητας καταγράφουν οι δημοσκοπήσεις λίγες ώρες πριν την κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση της Κυριακής, με τους αναποφάσιστους να είναι ο μεγάλος ρυθμιστής αυτής της εκλογικής αναμέτρησης η οποία λαμβάνει διαστάσεις "εκλογικού θρίλερ".

Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας την Παρασκευή, τίποτα δεν έχει κλειδώσει. Τα υψηλά ποσοστά αδιευκρίνιστης ψήφου, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε μόλις λίγες ώρες από τις εκλογές δείχνουν ότι όλα μπορεί να συμβούν, σε μια αναμέτρηση η οποία κρίνεται ως μια από τις πιο αμφίρροπες των τελευταίων ετών.

Αμφίρροπες μεν ως προς το ποιος θα βγει "πρώτο κόμμα" σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις ...
Καθόλου "αμφίρροπες" όμως σε σχέση με το ουσιαστικό αποτέλεσμα - ως προς την πολιτική που θα εφαρμοστεί από την 21η Σεπτεμβρίου και μετά ...

Εννοούμε με σαφήνεια  το Τρίτο Μνημόνιο και τα εφαρμοστικά μέτρα που απαιτούνται - στα οποία έχουν συνομολογήσει και έχουν δώσει "όρκο πίστεως" οι βασικές διεκδικητές του "τίτλου", ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, αλλά και οι "πρόθυμοι" εταίροι τους.

Προς το παρόν όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν τον ΣΥΡΙΖΑ να διατηρεί προβάδισμα έναντι της ΝΔ και να υπερτερεί στην παράσταση νίκης, με την ψαλίδα την τελευταία βδομάδα να έχει ανοίξει. Ωστόσο την Κυριακή τα πάντα μπορεί να συμβούν και το ενδεχόμενο να ανατραπεί η σημερινή εικόνα που αποτυπώνουν οι δημοσκοπήσεις είναι αρκετά πιθανό, με βάση τα ποσοστά των αναποφάσιστων.

Οι δημοσκόποι δεν αποκλείουν επίσης το ενδεχόμενο να υπάρξει και σημαντική διαφορά μεταξύ του πρώτου και δευτέρου κόμματος. Όλα θα κριθούν από την εκλογική συμπεριφορά των αναποφάσιστων την Κυριακή και από το ποσοστό της αποχής. Σε κάθε περίπτωση πάντως απαντήσεις θα δώσει η κάλπη και μόνο.

Μάχη όμως αναμένεται να δοθεί και μεταξύ των μικρότερων κομμάτων τόσο για το ποιο κόμμα θα καταλάβει την τρίτη και τέταρτη θέση όπως επίσης και ποια κόμματα θα καταφέρουν τελικά να εισέλθουν στη Βουλή.

Δημοσκόπηση Marc για τον Alpha

Πιο αναλυτικά προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ με ποσοστό 1,1% έναντι της ΝΔ καταγράφει η δημοσκόπηση της Marc που διενεργήθηκε για τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha.

Σύμφωνα με αυτή, ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει ποσοστό 26,2%, η ΝΔ 25,1%, η Χρυσή Αυγή 5,7%, το ΠΑΣΟΚ 4,8%, το Ποτάμι 4,9%, το ΚΚΕ 4,8% η Ένωση Κεντρώων 3,3%, η Λαϊκή Ενότητα 2,7% και οι ΑΝ.ΕΛ 2,4%.

Σε ότι αφορά την εκτίμηση ψήφου τα ποσοστά έχουν ως εξής ΣΥΡΙΖΑ 31,7 , η ΝΔ 30,4 %, η Χρυσή Αυγή 6,9 %, το ΠΑΣΟΚ 5,8%, το Ποτάμι 5,9 %, το ΚΚΕ 5,8% η Ένωση Κεντρώων 4%, η Λαϊκή Ενότητα 3,3% και οι ΑΝ.ΕΛ 2,9%. 

Αρκετά υψηλά είναι τα ποσοστά της αδιευκρίνιστης ψήφου η οποία αγγίζει το 10,8%, ενώ ένα ποσοστό 6% δείχνει να μην έχει ακόμη αποφασίσει.
Σε ότι αφορά την παράσταση νίκης, το προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι εντυπωσιακό. Σύμφωνα με την δημοσκόπηση ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 54,2%, ενώ σε ότι αφορά την ΝΔ το ποσοστό για την παράσταση νίκης αγγίζει το 23,3%.

Public Issue για την Αυγή
   
Προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες έναντι της Νέας Δημοκρατίας δίνει το Πολιτικό Βαρόμετρο της Public Issue για λογαριασμό της εφημερίδας Αυγή.
 
Σύμφωνα με το εύρημα της δημοσκόπησης ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με ποσοστό 33% έναντι 30 % για τη Νέα Δημοκρατία
 
Ακολουθούν η Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ) με 8%, η Χρυσή Αυγή με 7%, το ΚΚΕ με ποσοστό 6,5%, το Ποτάμι με 4,5% και η ΛΑΕ με 3,5%.
 
Οι ΑΝ.ΕΛ και η Ένωση Κεντρώων δεν συγκεντρώνουν ποσοστό εισδοχής στη Βουλή καθώς λαμβάνουν από 2,5%.

 
Με βάση το Πολιτικό Βαρόμετρο της Public Issue η εκτίμηση των εκλογικών εδρών στη νέα βουλή έχει ως εξής:
 
-ΣΥΡΙΖΑ 139 έδρες
 
-Νέα Δημοκρατία 79 έδρες
 
-Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ) 22 έδρες
 
-Χρυσή Αυγή 19 έδρες
 
-ΚΚΕ 18 έδρες
 
-Ποτάμι12 έδρες
 
και η ΛΑΕ 9 έδρες.

Metron Analysis για τον ΑΝΤ1

Σε γκάλοπ της Metron Analysis για τον ΑΝΤ1 ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει στην πρόθεση ψήφου 24,5% και η Νέα Δημοκρατία 24%.
Ακολουθούν η Χρυσή Αυγή με 5,4%, το ΚΚΕ με 4,7%, η Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) με 4,6%, το Ποτάμι με 4,5%, η Λαϊκή Ενότητα με 2,6%, η νωση Κεντρώων με 2,4% και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 2,3%. 

Στην εκτίμηση ψήφου, ο  ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει το 31,7% και η Νέα Δημοκρατία το 31,2%, η Χρυσή Αυγή με 7,1%, το ΚΚΕ με 6%, η Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) με 6%, το Ποτάμι με 5,8%, η Λαϊκή Ενότητα με 3,4%, η Ένωση Κεντρώων με 3,1% και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 3%.

GPO για το Mega

Άνοιγμα της ψαλίδας για τον ΣΥΡΙΖΑ δείχνει η δημοσκόπηση της Gpo που διενεργήθηκε για τον τηλεοπτικό σταθμό Mega.

Σύμφωνα με αυτή ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 2,5% έναντι της ΝΔ, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα η διαφορά βρισκόταν στο 0,2%.

Αναλυτικά η GPO προβλέπει:
ΣΥΡΙΖΑ 28,5%
ΝΔ 26% 
Χρυσή Αυγή 6,1%
Δημοκρατική Συμπαράταξη: 6%
ΚΚΕ 5,7%
Ποτάμι 4,8%
Λαϊκή Ενότητα 3,9%
ΑΝΕΛ 3%
Ένωση Κεντρώων 2,8%
Να σημειωθεί ότι και σε αυτή την δημοσκόπηση το ποσοστό των αναποφάσιστων είναι ιδιαίτερα υψηλό και αναμένεται να αγγίξει το 12%.

MRB για το Star

Ελαφρύ προβάδισμα, της τάξης του, 0,5% έχει ο ΣΥΡΙΖΑ έναντι της ΝΔ όσον αφορά στην πρόθεση ψήφου, σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από την MRB για τον τηλεοπτικό Star.

Πιο αναλυτικά ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει 27,4% έναντι 26,9% της ΝΔ, ακολουθεί η Χρυσή Αυγή με 5,9%, η Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ) 5%, Ποτάμι και ΚΚΕ ισοψηφούν στο 4,9% ενώ η Ένωση Κεντρώων βρίσκεται στο 3,2%, η Λαϊκή Ενότητα στο 3,1% και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες στο 2,6%. Υψηλό είναι σε αυτή την δημοσκόπηση το ποσοστό της αδιευκρίνιστης ψήφου με 14%.

Προβάδισμα όμως διατηρεί ο ΣΥΡΙΖΑ και στην εκτίμηση ψήφου με 31,7% έναντι 30,6% της ΝΔ, ενώ ακολουθούν η Χρυσή Αυγή με 6,6%, το Ποτάμι με 6%, το ΚΚΕ με 5,7%, οι ΑΝ.ΕΛ με 3,2%, το ΠΑΣΟΚ με 5,7%, η ΛΑΕ με 3,9% και η Ένωση Κεντρώων με 4%.

Σε ότι αφορά την δημοτικότητα ανά πολιτικό αρχηγό, ο κ. Τσίπρας συγκεντρώνει 33,5% και ακολουθούν, Μεϊμαράκης 33,2%, Θεοδωράκης: 24,7%, Φώφη 20,7%, Καμμένος 18,5%, Λαφαζάνης: 8,8%, Κουτσούμπας: 16,5%, Μιχαλολιάκος: 7,5% και Λεβέντης: 17,9%.

Σε ότι αφορά το ερώτημα ποιος είναι καταλληλότερος για πρωθυπουργός ο κ. Τσίπρας συγκεντρώνει 38,3%, ο Μεϊμαράκης 34,2%, ενώ κανένας από τους δύο συγκεντρώνει 25,8%.

ΠΑΜΑΚ για τον ΣΚΑΪ

Σύμφωνα με την εκτίμηση πρόθεσης ψήφου της δημοσκόπησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για τον ΣΚΑΙ ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει προβάδισμα 2,5% (31% έναντι 28,5%) συγκριτικά με τη Ν.Δ.

Η Χ.Α. παραμένει τρίτη κοινοβουλευτική δύναμη με το ίδιο ποσοστό (6,5%), ενώ ακολουθούν με 5% ΚΚΕ και ΠΑΣΟΚ, έπεται Το Ποτάμι με 4,5%, από 3% - το όριο για την είσοδο στη Βουλή - καταγράφουν ΛΑΕ και Ένωση Κεντρώων , 2% παίρνουν οι ΑΝΕΛ, 3% άλλο κόμμα και 8,5% αναποφάσιστοι. Η αποχή φτάνει το 9%, ενώ το άκυρο/λευκό το 2,5%.

Στην ερώτηση ποια κυβέρνηση θα τούς έδινε περισσότερη σιγουριά για το μέλλον, το 35,5% των εκλογέων δηλώνει μια κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, το 32,5% μια κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη, 28,5% κάτι άλλο (αυθόρμητες αποκρίσεις) ενώ 3,5% είναι αναποφάσιστοι/ δεν απαντούν.

Ως προς τη σύνθεση των απαντήσεων το 66% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει κυβέρνηση με πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, το 12,5% κυβέρνηση με πρωθυπουργό Ευάγγελο Μεϊμαράκη και 19% κάτι άλλο. Για τους εκλογείς της ΝΔ το 81,5% δηλώνει κυβέρνηση με πρωθυπουργό Ευάγγελο Μεϊμαράκη, το 4% κυβέρνηση με πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, 13% κάτι άλλο και 1,5% αναποφάσιστοι.

ProRata: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ με 3%

Στις 3 μονάδες βρίσκεται η διαφορά μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ, σύμφωνα με την έρευνα της ProRata για το efsyn.gr.

Αναλυτικότερα, στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ποσοστό 27,5%, η Ν.Δ 24,5% και ακολουθούν: Χρυσή Αυγή 7%, ΚΚΕ 5,5%, Ποτάμι 5%, ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ 5%, Ένωση Κεντρώων 3,5%, Λαϊκή Ενότητα 2,5%, Ανεξάρτητοι Έλληνες 2,5%, ΑΝΤΑΡΣΥΑ 1%, «Άλλο» 2%, «Δεν ξέρω/Δεν απαντώ 14%, Άκυρο/Λευκό 2%, Αποχή 13%.

Οι εταιρίες στοιχημάτων

Το θολό τοπίο για το εκλογικό αποτέλεσμα αποδίδεται και στις εταιρίες στοιχημάτων. Για πρώτη φορά οι διεθνείς εταιρίες στοιχήματος όπως η Williamchill δεν έχει αναφορά και αποδόσεις για τις ελληνικές εκλογές. Η μόνη εταιρία στο εξωτερικό που δίνει αποδόσεις για νικητή στις ελληνικές εκλογές είναι η Betfair αλλά στο ανταλλακτήριο μπορούν παίξουν οι Έλληνες που διαμένουν στο εξωτερικό.

Στην Ελλάδα η εταιρία STOIXIMAN, στην κατηγορία του πρώτου κόμματος, δίνει στον ΣΥΡΙΖΑ απόδοση 1,25 και στη Νέα Δημοκρατία 3,55.

Λέτε στις εκλογές να μας προκύψει "τζακ ποτ" και να  θέλουμε και άλλη 'ευκαιρία" για τον τελικό "νικητή";

Δεν νομίζουμε ...

Οι συστημικές δυνάμεις - οικονομικές, πολιτικές, μιντιακές - τα έχουν τακτοποιήσει τα θέματα ...

Κυβέρνηση θα έχουμε με οποιαδήποτε δυνατή μορφή, παραλλαγή και σχήμα ...

Έτσι για να "κοιμούνται" ήσυχοι και η κυρα - Μέρκελ και οι άλλοι δανειστές, τοκογλύφοι, μονοπωλητές της ισχύος και της εκμετάλλευσης του ελληνικού λαού -  και όχι μόνο.

"Χαμένος" θα είναι σίγουρα ο λαός μας, οι Έλληνες πολίτες που θα καλεστούν μετά από αυτές τις εκλογές - παρωδία να πληρώσουν το βάρβαρο τίμημα του Τρίτου Μνημονίου. 

Το οποίο ο ίδιος με τους αγώνες του θα καλεστεί να ανατρέψει ...