Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Η κυβέρνηση συζητά την ιδιωτικοποίηση λιμένων, περιφερειακών αεροδρομίων και άλλων περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου σύμφωνα με συνέντευξη του υπουργού Ανάπτυξης, Γιώργου Σταθάκη από τη Γεωργία


Τη χαρακτηριστική διγλωσσία όλων των ελληνικών κυβερνήσεων της τελευταίας πενταετίας  δυστυχώς φαίνεται να συνεχίζει και η σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Σκληροί και υψηλοί διαπραγματευτικοί τόνοι στο εσωτερικό - διαβεβαιώσεις και υποσχέσεις στο εξωτερικό προς τους δανειστές.

Αυτό καταγράφει και το Bloomberg σε κεντρικό δημοσίευμά του σήμερα όπου παρουσιάζει συνέντευξη του υπουργού Ανάπτυξης, Γιώργου Σταθάκη, από την Τιφλίδα της Γεωργίας.

Η Ελλάδα θα συνεχίσει τις προσπάθειες για την ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και των περιφερειακών αερολιμένων, καθώς αναζητεί τρόπους για την προσέλκυση επενδύσεων και για άλλα κρατικά περιουσιακά στοιχεία, δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, πραγματοποιώντας μια υποχώρηση της κυβέρνησης στις συνομιλίες με τους πιστωτές της, επισημαίνει το πρακτορείο.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη για τον ΟΛΠ  και για 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα συνεχίσει, Σταθάκης, δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Τιφλίδα της Γεωργίας.«Προσπαθούμε να αναθεωρήσουμε ορισμένα στοιχεία αυτών των ιδιωτικοποιήσεων προκειμένου να βελτιωθούν και πιστεύω ότι θα καταλήξουμε σε μια λογική συμφωνία και για τους δύο.»
Η πώληση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς θα είναι μια αντιστροφή από την πλευρά της κυβέρνησης υπό την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία είχε στο παρελθόν δεσμευθεί να εμποδίσει τέτοιες κινήσεις. 
Το Bloomberg συνεχίζει επισημαίνοντας ότι στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων για να ξεκλειδώσει η ενίσχυση στο πιο χρεωμένο έθνος της Ευρώπης, οι Ευρωπαίοι πιστωτές έχουν ζητήσει από την ελληνική πλευρά πιο "συγκεκριμένες προτάσεις" πολιτικής σε τομείς όπως η απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, η αναμόρφωση του συνταξιοδοτικού συστήματος, ο ΦΠΑ, η μεταρρύθμιση και η ιδιωτικοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων. Ακόμα, ο Σταθάκης είπε ότι η κυβέρνηση δεν σχεδιάζει να πωλήσει άλλα περιουσιακά στοιχεία αυτή τη στιγμή.
Ωστόσο, λόγος γίνεται και για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της Fraport AG - γερμανικών συμφερόντων -  κέρδισε το "δικαίωμα", το Νοέμβριο του 2014  για να "αξιοποιήσει", να  λειτουργεί  και να διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, αφού προσέφερε  1.2 δισεκατομμύρια ευρώ (1.400.000.000 δολάρια) για 40 χρόνια και υποσχέθηκε να καταβάλει μια ετήσια, εγγυημένη αμοιβή μίσθωσης των 22.900.000 ευρώ. Η Fraport υποσχέθηκε, επίσης, να καταβάλει 330 εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Η Ελλάδα συζητά με την Fraport και η απόφαση θα πρέπει οριστικοποιηθεί "πολύ σύντομα".
Είναι "οριστικό" ότι η Ελλάδα δεν θα προχωρήσει στην πώληση άλλων κρατικών περιουσιακών στοιχείων σε μια λίστα που είχε συμφωνηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, όπως είναι οι εταιρείες ύδρευσης, το ταχυδρομείο ή η ΔΕΗ, δήλωσε ο Σταθάκης. «Προσπαθούμε να εργαστούμε για ένα διαφορετικό μοντέλο  ιδιωτικοποίησης για την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδύσεων, όπως πχ  στους σιδηροδρόμους της χώρας και σε άλλα λιμάνια» και η Ελλάδα αναζητά "εναλλακτικές επιλογές για τις ιδιωτικοποιήσεις 100%".
Η πώληση της περιοχής στο Ελληνικό, περιοχή του παλαιού αεροδρομίου της Αθήνας, που είναι η μεγαλύτερη αχρησιμοποίητη περιοχή αστικών ακινήτων στην Ευρώπη (!), «είναι ένα θέμα υπό συζήτηση», είπε ο Σταθάκης. Μια επιχείρηση με επικεφαλής τη Lamda Development πέρυσι συμφώνησε να αγοράσει το ακίνητο για 915 εκατομμύρια ευρώ, ενώ, επίσης, ανέλαβε τη δέσμευση να δαπανήσει  1.200.000.000 ευρώ σε υποδομές στην περιοχή.
Είναι η πάρα πολύ γνωστή  υπόθεση στην οποία εμπλέκεται και ο όμιλος Λάτση και στην οποία θυμίζουμε είχε αντιδράσει τότε έντονα και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ.
 Το Bloomberg ολοκληρώνει αυτή τυ την παρουσίαση επισημαίνοντας ότι η  υπερχρεωμένη Ελλάδα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της σχετικά με τους όρους που συνδέονται με το "πακέτο διάσωσης" ύψους 240 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η αβεβαιότητα για το μέλλον της χώρας στη ζώνη του ευρώ έχει πυροδοτήσει μια κρίση ρευστότητας, η οποία τράβηξε την οικονομία πίσω σε μια επιδεινούμενη ύφεση .
«Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων έχει πάει καλά τελευταία και μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία εντός των επόμενων δύο ή τριών εβδομάδων", δήλωσε ο Σταθάκης. «Το χάσμα ανάμεσα στην Ελλάδα και τους πιστωτές της έχει κλείσει στα περισσότερα θέματα και ενώ υπάρχουν ορισμένοι τομείς που προκαλούν ανησυχία οι οποίοι σχετίζονται με το συνταξιοδοτικό σύστημα και τη μεταρρύθμιση του φόρου προστιθέμενης αξίας, υπάρχουν τρόποι για να γεφυρωθεί αυτή η διαφορά και να καταλήξουμε σε συμφωνία."

Οπότε στο εσωτερικό προβάλλεται από τον κυβερνητικό προπαγανδιστικό μηχανισμό κυρίως η δυσκολία, οι πιέσεις των δανειστών και η "ανυποχώρητη" στάση της.

Ενώ στο εξωτερικό προβάλλονται τα "θετικά βήματα", η ετοιμότητα για ιδιωτικοποιήσεις και ότι η συμφωνία ( = το νέο Μνημόνιο) πλησιάζει.

Διαλέγετε και παίρνετε ...  

Δεν υπάρχουν σχόλια: