Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Όταν η Τέχνη προκαλεί και … υποδεικνύει;



Κυριακή σήμερα είπαμε να ασχοληθούμε λίγο με την Τέχνη.

 Έτσι παρουσιάζουμε κάποιες εικόνες από το έργο του Maurizio Cattelan (1960), ενός ανατρεπτικού Ιταλού καλλιτέχνη.

 Ειδικότερα με το γλυπτό του που με προκλητικό τρόπο στέκεται στην Piazza Affari, απέναντι από το χρηματιστήριο του Μιλάνου, από τις 24 Σεπτεμβρίου 2010, στα πλαίσια της έκθεσής του στο Palazzo Reale.




 Το ιδιότροπο γλυπτό του, με έντεκα μέτρα ύψος, το οποίο ονομάζεται L.O.V.E., έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις.

  Καλλιτέχνης χωρίς όρια και δεσμεύσεις, ο Maurizio Cattelan είχε συγκλόνισε την Ιταλία με ένα άγαλμα του Πάπα Ιωάννη Παύλου ΙΙ, που παρουσιάζεται να έχει πληγεί από έναν μετεωρίτη ( La Nona ORA )



Ή εκείνη του Χίτλερ που προσεύχεται στα γόνατά του. 



Προκάλεσε, όμως, και ενθουσιασμό μεταξύ των Μιλανέζων, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να φωτογραφηθούν μπροστά στο συγκεκριμένο γλυπτό. Με την επιτυχία αυτή, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να εξακολουθήσει  να εκτίθεται  μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, όταν θα έπρεπε να είχε αποσυρθεί στις 4 Ιανουαρίου.

 Αλλά αυτή η παράταση δεν φάνηκε καθόλου ευχάριστη στον Τζιουζέπε Βέγκας, το νέο πρόεδρος της Consob - της αρχής του χρηματιστηρίου. Σε αντίθεση με τον καλλιτέχνη, δεν το βλέπουμε σαν μια «πράξη αγάπης» δήλωσε . Αντίθετα, ο Cattelan πρότεινε να προσφέρει  το γλυπτό στην πόλη, αν παραμείνει στη θέση του.


 Τώρα, αν το προτεταμένο δάκτυλο είναι πράξη «αγάπης» ή πρόκλησης και οργής απέναντι σ’ ένα όργανο του χρηματιστηριακού καπιταλισμού και της κερδοσκοπίας όπως είναι και το χρηματιστήριο του Μιλάνου, αυτό μένει στον καθένα να το ερμηνεύσει και να το αποτιμήσει. 












Δεν υπάρχουν σχόλια: