Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2016

Περίεργο ατύχημα με τουρκικό πλοίο στην Κω – 100 μ. από την ακτή!


Το πλοίο «ALCATRAS» με σημαία Τουρκίας προσάραξε χθες το πρωί σε αβαθή νερά στη νήσο Κω και σε απόσταση περίπου 100m από την ακτή, με αποτέλεσμα να ξυπνήσουν μνήμες… Ιμίων, καθώς τις ίδιες μέρες τον Δεκέμβρη του 1995, είχε συμβεί ανάλογο περιστατικό με τουρκικό πλοίο που οδήγησε στην κρίση, στο τέλος Ιανουαρίου του 1996. 

Σύμφωνα με δήλωση του πλοιάρχου, στο πλοίο, το οποίο είχε αποπλεύσει από το λιμένα Τούζλα της Τουρκίας με προορισμό το λιμένα Αττάλειας της Τουρκίας μεταφέροντας τεχνικό εξοπλισμό, επιβαίνουν συνολικά πέντε αλλοδαποί μέλη πληρώματος, καλά στην υγεία τους, ενώ αιτία της προσάραξης είναι βλάβη πηδαλίου.



Από το περιστατικό προκλήθηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων στην πρύμνη του πλοίου, ενώ περιπολικό σκάφος του Λιμενικού και Ρ/Κ κατευθύνθηκαν στο σημείο προς παροχή συνδρομής, η οποία όμως δεν κατέστη δυνατή, λόγω των καιρικών συνθηκών. Αυτή είναι η κυβερνητική εκδοχή. 

Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, που προέρχεται από την Κω, ο πλοίαρχος απέρριψε κάθε βοήθεια από την Ελλάδα. Το ”ALCATRAS” παραμένει προσαραγμένο χωρίς να έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση. 



Στην ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρονται τα εξής: 

Προσάραξη πλοίου ”ALCATRAS” ξένης σημαίας στην Κω: Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κω, πρωινές ώρες σήμερα, για την ύπαρξη σε δυσχερή θέση σκάφους, στη θαλάσσια περιοχή πλησίον Άκρας Σκανδαρίου ν. Κω. 

Στην ανωτέρω περιοχή έσπευσαν στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. όπου διαπίστωσαν ότι το φερόμενο ως καταδυτικό πλοίο ”ALCATRAS” σημαίας Τουρκίας, είχε προσαράξει σε αβαθή και συγκεκριμένα σε απόσταση περίπου 100m από την ακτή Λάμπης. 



Σύμφωνα με δήλωση Πλοιάρχου, στο ως άνω πλοίο, το οποίο είχε αποπλεύσει από το λιμένα Τούζλα Τουρκίας με προορισμό το λιμένα Αττάλειας Τουρκίας μεταφέροντας τεχνικό εξοπλισμό, επιβαίνουν συνολικά πέντε (05) αλλοδαποί μέλη πληρώματος, καλά στην υγεία τους, ενώ αιτία της προσάραξης είναι βλάβη πηδαλίου. 

Από το περιστατικό προκλήθηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων στην πρύμνη του πλοίου, ενώ περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Ρ/Κ ”ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡ” Ν.Π. 8481 με επιβαίνων στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., κατευθύνθηκαν στο σημείο προς παροχή συνδρομής, η οποία όμως λόγω των τοπικών δυσμενών καιρικών συνθηκών, δεν κατέστη δυνατή. 




Το ”ALCATRAS” παραμένει προσαραγμένο χωρίς να έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου.


Φυσικά, με την Τουρκία και ειδικότερα σε περίοδο Ερντογάν με τις γνωστές διακηρύξεις για  τα "σύνορα της καρδιάς" του και την αμφισβήτηση της συνθήκης της Λωζάνης - κανείς δεν μπορεί να θεωρεί "απλό" οποιοδήποτε περιστατικό.

Πολύ περισσότερο όταν παραπέμπει αναλογικά στο θλιβερό περιστατικό των Ιμίων 21 χρόνια πριν.

Από την άλλη, από το ΓΕΕΘΑ η υπόθεση του τουρκικού πλοίου που έχει «κολλήσει» στην Αμμόγλωσσα της Κω, αντιμετωπίζεται με ψυχραιμία. 

Πηγές μεταδίδουν ένα κλίμα εφησυχασμού και επισημαίνουν ότι όλα είναι υπό έλεγχο και ο Τούρκος καπετάνιος εμφανίζεται απολύτως συνεργάσιμος. 

Σύμφωνα με το militaire.gr το πλοίο μεταφέρει αντιπυραυλικό σύστημα που προορίζεται για τις φρεγάτες του τουρκικού ναυτικού.

Η πρώτη φωτογραφία δείχνει ότι όλη η πορεία του τουρκικού πλοίου, πριν πλησιάσει την Κω και προσαράξει, είναι σχεδόν όλη μέσα στα τουρκικά χωρικά ύδατα.


Στην δεύτερη φωτογραφία που το Alcatras βρίσκεται λίγο πριν το σημείο της προσάραξης του, έχει πορεία 158 και ταχύτητα 8,9 κόμβους.

Έχει "ξεφύγει" εντελώς από την πορεία του (όπου και να ήταν ο προορισμός του), δεν έχει δείξει να έχει βλάβη πηδαλίου, (αφού όλη η προηγούμενη πορεία και ταχύτητα του είναι σταθερή προς το σημείο προσάραξης του), διότι αν είχε βλάβη πηδαλίου θα είχε κάνει νωρίτερα κρατεί τις μηχανές του και θα είχε ζητήσει βοήθεια.



Δεν υπάρχουν σχόλια: